9 ed. Lizardmen
Moderator: Ziemko
9 ed. Lizardmen
Zgapiając z działu DE, jestem ciekawy waszych propozycji naszej armii w 9ed.
Może to trochę ruszy dział Liz
A więc, IMO:
- Troglodon rework
- Kawa ma większy Save
- zdolność engine'a nie jest bound spellem
- Ark of Sotek rework. Np dorabianie bazy nie do jednej a do max trzech oddziałów swarmów i możliwość stworzenia nowego oddziału.
Pocisk 3d6" 2d6 s2, każda zraniona jednostka obrywa poisonem od innych broni na 5+. (efekt trwa turę)
- Temple mają możliwość wykupienia heavy armoura
- Możliwość wzięcia loremastera na inne domeny slannem
- Carnosaur ma swiftstride z bazy i jest tańszy.
Zapraszam do dyskusji.
Może to trochę ruszy dział Liz
A więc, IMO:
- Troglodon rework
- Kawa ma większy Save
- zdolność engine'a nie jest bound spellem
- Ark of Sotek rework. Np dorabianie bazy nie do jednej a do max trzech oddziałów swarmów i możliwość stworzenia nowego oddziału.
Pocisk 3d6" 2d6 s2, każda zraniona jednostka obrywa poisonem od innych broni na 5+. (efekt trwa turę)
- Temple mają możliwość wykupienia heavy armoura
- Możliwość wzięcia loremastera na inne domeny slannem
- Carnosaur ma swiftstride z bazy i jest tańszy.
Zapraszam do dyskusji.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2015, o 12:18 przez rimbo, łącznie zmieniany 1 raz.
- IronWithin
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 164
Wyższa inicjatywa saurusow? XD
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
Faktycznie, mamy stagnację. Mnie sprowokowałeś do dyskusji.
Ad Troglodon:
- ma efekt biernego boostowania w 6" predatory fighters na 5+, albo one use only w 12" na 4+,
- diving rod w obecnej postaci jest wliczony w koszt monstera, albo jest płatnym upgrade'm dającym 3 channelingi,
- ulepszenie ataku strzeleckiego, np. dodać multiple shots (3) i zwiększyć BS do 4/dać brak kary za daleki zasięg,
- *dać możliwość wykupienia regeneracji.
Ad Cold One Riders:
- przywrócić opcję wykupienia magicznego banneru do 50 pkt (!),
- speary z bazy, a nie za jakieś kuriozalne 4 pkt/model,
- *dodać możliwość zakupu light armorów.
Ad Engine of the Gods:
- bierny ward w 12" na 5+ na ataki zasięgowe
Ad Temple Guards:
- nie dawałbym im opcji płatnych heavy armorów, bo nawet lizardmeński lord nie ma możliwości wykupienia go w common itemsach; fajną opcją podpartą fluffem wydaje mi się dodanie specjalnej zasady umożliwiającej im używanie w CC jednocześnie halabardy i tarczy,
- *ward od miscastujących Slannów na 4+ lub 5+.
Ad Slann:
- tak, płatna umiejętność dająca loremastera wybranej domeny to opcja znana i lubiana z poprzedniego AB.
Ad Carnosaur:
- dodać predatory fighters,
- potanić w pkt lub zwiększyć jego marną sprawność bojową, np. powiększając chociaż o 1 WS, In i A,
- *płatny upgrade dający ASF w szarży.
Ad Bastiladony:
- T6,
- atak ogonem ma zasadę multiple wounds (d3).
Ad Kroxigory w kohortach Skinków:
- obecnie brak konsekwencji w ich zasadach; jak stykasz się ze skinkiem i możesz bić po kroxigorze, to kroxigor także powinien być traktowany jakby był w pierwszym szeregu, ergo móc stompować i generować dodatkowe ataki z predatory fighters.
Na koniec napiszę ważną frazę znaną z lat ubiegłych oraz urozmaicającą fluffowo i zasadowo jednostki lizardmenów (np. saurus warriorsów):
Ad Troglodon:
- ma efekt biernego boostowania w 6" predatory fighters na 5+, albo one use only w 12" na 4+,
- diving rod w obecnej postaci jest wliczony w koszt monstera, albo jest płatnym upgrade'm dającym 3 channelingi,
- ulepszenie ataku strzeleckiego, np. dodać multiple shots (3) i zwiększyć BS do 4/dać brak kary za daleki zasięg,
- *dać możliwość wykupienia regeneracji.
Ad Cold One Riders:
- przywrócić opcję wykupienia magicznego banneru do 50 pkt (!),
- speary z bazy, a nie za jakieś kuriozalne 4 pkt/model,
- *dodać możliwość zakupu light armorów.
Ad Engine of the Gods:
- bierny ward w 12" na 5+ na ataki zasięgowe
Ad Temple Guards:
- nie dawałbym im opcji płatnych heavy armorów, bo nawet lizardmeński lord nie ma możliwości wykupienia go w common itemsach; fajną opcją podpartą fluffem wydaje mi się dodanie specjalnej zasady umożliwiającej im używanie w CC jednocześnie halabardy i tarczy,
- *ward od miscastujących Slannów na 4+ lub 5+.
Ad Slann:
- tak, płatna umiejętność dająca loremastera wybranej domeny to opcja znana i lubiana z poprzedniego AB.
Ad Carnosaur:
- dodać predatory fighters,
- potanić w pkt lub zwiększyć jego marną sprawność bojową, np. powiększając chociaż o 1 WS, In i A,
- *płatny upgrade dający ASF w szarży.
Ad Bastiladony:
- T6,
- atak ogonem ma zasadę multiple wounds (d3).
Ad Kroxigory w kohortach Skinków:
- obecnie brak konsekwencji w ich zasadach; jak stykasz się ze skinkiem i możesz bić po kroxigorze, to kroxigor także powinien być traktowany jakby był w pierwszym szeregu, ergo móc stompować i generować dodatkowe ataki z predatory fighters.
Na koniec napiszę ważną frazę znaną z lat ubiegłych oraz urozmaicającą fluffowo i zasadowo jednostki lizardmenów (np. saurus warriorsów):
Sacred Spawnings.
Spawningi to bardzo dobry pomysł. Na pewno dałyby dużo możliwości sensownego złożenia armii, a o to przecież chodzi.
Co do Troglo to może shooting małym plackiem?
W środku multiple (d3) S5 na zewnątrz S3.
I fajnie jest w Aosie to że cele zranione jego shootingiem łatwiej może zaszarzowac (+3")
Zgadzam się też że patrząc na niego regena jest uzasadniona.
Boostująca, trochę walcząca i czarująca dzięki Slaanowi katapa z regeną brzmi jak dobry pomysł na rare choica.
Co do Troglo to może shooting małym plackiem?
W środku multiple (d3) S5 na zewnątrz S3.
I fajnie jest w Aosie to że cele zranione jego shootingiem łatwiej może zaszarzowac (+3")
Zgadzam się też że patrząc na niego regena jest uzasadniona.
Boostująca, trochę walcząca i czarująca dzięki Slaanowi katapa z regeną brzmi jak dobry pomysł na rare choica.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Potanic swarmy i dac je do sekcji core.
dac .agiczna szatę na co
Dac wodom skinkow opcje brania bsb
ugrywalnic magiczne przedmioty. ..
Bulbozaur niech dziala jak armata. Niech strzela w fazie strzelania a nie magii
troglodon niech .a jezdzca skink chefa albo szamana .niechaj on ma regenerację i brak minusow do strzelania.plus dobry bonus dlo pf
carnosaur tak jak pisal okoń.
Jazda na c.o ze sperami i as na 1 plus. Nawet troche bym ich potanil.
zaurusi....pf z 2 szeregow albo i 3.inicjatywa 2
temple- ward na miscasty slana i opcja walki halabarda plus tarcza.pf jak u zaurusow plus inicjatywa 3
kameleony- poisony na 5 plus oraz brak minusow za strzal po ruchu
dac .agiczna szatę na co
Dac wodom skinkow opcje brania bsb
ugrywalnic magiczne przedmioty. ..
Bulbozaur niech dziala jak armata. Niech strzela w fazie strzelania a nie magii
troglodon niech .a jezdzca skink chefa albo szamana .niechaj on ma regenerację i brak minusow do strzelania.plus dobry bonus dlo pf
carnosaur tak jak pisal okoń.
Jazda na c.o ze sperami i as na 1 plus. Nawet troche bym ich potanil.
zaurusi....pf z 2 szeregow albo i 3.inicjatywa 2
temple- ward na miscasty slana i opcja walki halabarda plus tarcza.pf jak u zaurusow plus inicjatywa 3
kameleony- poisony na 5 plus oraz brak minusow za strzal po ruchu
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
A jakies nerfy..?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Skink chief może być BSB.lwieserce85 pisze:Dac wodom skinkow opcje brania bsb
Nie wiem czy jakieś większe nerfy są potrzebne. Te które były najbardziej pożądane przez nieprzyjaciół jaszczurek, to już zostały wprowadzone w 8 edycyjnym AB, czyli osłabienie i podrożenie Slanna oraz Salamander.Bearded Unclean 'Un pisze:A jakies nerfy..?
Można by za to nieco pomieszać w kosztach punktowych special characterów. Tetto'eko do podrożenia, Lord Kroak i Gor-rok mogą zostać jacy są, natomiast reszta powinna mieć zmniejszone koszty punktowe lub dodane jakieś boosty.
Ogólne:
- powrót spawingów, jak w 6 edycji. Drobne zmiany, typu tego z Tepoka, by pasowały do obecnej edycji zasad głównych
- blowpipe quick to fire
Core:
- Kroxigory nie mogą być atakowane, jeśli są w drugim rzędzie
- saurusi I2 (jak każda wolna piechota- plaguebererzy i krasnale), możliwość wykupienia GW 2pkt za model
- skinki T3, skrimisherzy 10 pkt za model, w cohorcie bez zmian punktowych
Special:
- tańsze kameleony 11pkt i T3
- terki max 30pkt za model, I4
- rippery I4
- koksy 60pkt, T5
- cold one riders jak mają kosztować 35 punktów to powinni mieć LA i stale S5
- bastilodon T6, ALS tylko do ataku z S10, power level 6 strzela stale 2k6 z losową siłą- (k6- 1 s3, 2-4 s4, 5 s5, 6, s5 -1 do hita do następnej magicznej). Wardy do przerzucenia dla demonów
Rare:
- ancient steg 4 ataki
- troglodon 3+ save, S6
- karni T6, 3+ save, swiftstride
Lords i heroes:
- slann loremaster dowolnej domeny (do wykupienia)
- skink priest T3, możliwość brania lore of light
Magiczne przedmioty...
tu największy problem jaszczurów. To co jest fajne jest znacznie za drogie, reszta do rzyci. Mój pomysł:
- Blade of realties- 35 pkt. No ward save, obrażenia x2 przeciw demonom
- skavenpelt banner 30 pkt.
- sun standart of Chotec- -1 do trafienia w CC i strzelaniu, -2 w strzelaniu poniżej 12 cali
- powrót burning blade'a
- Huanchi blessed totem- wielokrotnego użytku
- powrót spawingów, jak w 6 edycji. Drobne zmiany, typu tego z Tepoka, by pasowały do obecnej edycji zasad głównych
- blowpipe quick to fire
Core:
- Kroxigory nie mogą być atakowane, jeśli są w drugim rzędzie
- saurusi I2 (jak każda wolna piechota- plaguebererzy i krasnale), możliwość wykupienia GW 2pkt za model
- skinki T3, skrimisherzy 10 pkt za model, w cohorcie bez zmian punktowych
Special:
- tańsze kameleony 11pkt i T3
- terki max 30pkt za model, I4
- rippery I4
- koksy 60pkt, T5
- cold one riders jak mają kosztować 35 punktów to powinni mieć LA i stale S5
- bastilodon T6, ALS tylko do ataku z S10, power level 6 strzela stale 2k6 z losową siłą- (k6- 1 s3, 2-4 s4, 5 s5, 6, s5 -1 do hita do następnej magicznej). Wardy do przerzucenia dla demonów
Rare:
- ancient steg 4 ataki
- troglodon 3+ save, S6
- karni T6, 3+ save, swiftstride
Lords i heroes:
- slann loremaster dowolnej domeny (do wykupienia)
- skink priest T3, możliwość brania lore of light
Magiczne przedmioty...
tu największy problem jaszczurów. To co jest fajne jest znacznie za drogie, reszta do rzyci. Mój pomysł:
- Blade of realties- 35 pkt. No ward save, obrażenia x2 przeciw demonom
- skavenpelt banner 30 pkt.
- sun standart of Chotec- -1 do trafienia w CC i strzelaniu, -2 w strzelaniu poniżej 12 cali
- powrót burning blade'a
- Huanchi blessed totem- wielokrotnego użytku
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
A nie maja t4 ? Na skinki z t3 bym nie liczyl...to nie flufowe. Skinko zawsze byly male szybkie upierdliwe ale slabe w ww i malo wytrzymałe
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Jak goblin. Albo elf. Nadal jest mało wytrzymałe i słabe w cc. Fluff nie mówi przecież, że mają T2.lwieserce85 pisze:A nie maja t4 ? Na skinki z t3 bym nie liczyl...to nie flufowe. Skinko zawsze byly male szybkie upierdliwe ale slabe w ww i malo wytrzymałe
Edit: co do cold onów- nie mają LA. Pisane z bookiem na kolanach.
I nie powinny mieć glupoty moim zdaniem.
Aha, byłbym zapomniał. Możliwość brania sztandarów do 25 pmt dla saurusów.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
Super by było gdyby powrócił Biegacz i spawningi z 7 Edycji, No i Bastiladon z większym S i T takie wielkie bydle z S4 robi naprawdę niewiele, lub żeby go potaniał w pkt, nie ma wgl porównania do rydwanu Wochowego czy doomwheela a kosztuje tyle samo. Tak się cieszyłem jak wychodził ten model a tu taka lipa :C
Kawa mogła by potanieć.
Oraz tańszego Stedzia pod skinkiem, lub Tańszy Stedzio ogólnie. Moim Zdaniem Frost Feniks robi dużo gorsze bagno u wroga a kosztuje tyle samo (dobra nie pamiętam teraz ile dokł kosztuje Steg z upgradami a ile Feniks ale to podobne pkt) pozatym no proźba Steg nie lata i nie jest tak mobilny
I na Boga chciałbym mieć jakiś magiczny sztandar gdzieś indziej niż tylko w Templach i BSB.
A co do całej reszty to nie mogę mieć jakiś większych uwag, poza tymi oraz tymi które już zostały wymienione. Będę szczery mamy na prawdę dobrą armię
Nie ma co też przeginać w 2 strone HA na Templach, Skiny z T3, Saurusi z In2[one nawet mówić nie potrafią] ASF w Lizakach, to za duży kosmos
Jeszcze mi się przypomniało na koniec ale to mój wish odkąd zacząłem grać Lizakami. Zawsze chciałem mieć opcje Skinka Lorda dla beki, może moje modły zostaną wysłuchane kiedyś xD
Kawa mogła by potanieć.
Oraz tańszego Stedzia pod skinkiem, lub Tańszy Stedzio ogólnie. Moim Zdaniem Frost Feniks robi dużo gorsze bagno u wroga a kosztuje tyle samo (dobra nie pamiętam teraz ile dokł kosztuje Steg z upgradami a ile Feniks ale to podobne pkt) pozatym no proźba Steg nie lata i nie jest tak mobilny
I na Boga chciałbym mieć jakiś magiczny sztandar gdzieś indziej niż tylko w Templach i BSB.
A co do całej reszty to nie mogę mieć jakiś większych uwag, poza tymi oraz tymi które już zostały wymienione. Będę szczery mamy na prawdę dobrą armię
Nie ma co też przeginać w 2 strone HA na Templach, Skiny z T3, Saurusi z In2[one nawet mówić nie potrafią] ASF w Lizakach, to za duży kosmos
Jeszcze mi się przypomniało na koniec ale to mój wish odkąd zacząłem grać Lizakami. Zawsze chciałem mieć opcje Skinka Lorda dla beki, może moje modły zostaną wysłuchane kiedyś xD
W 7 edycji nie było już spawningów, występowały jeszcze w 6 ed.Koorn pisze:spawningi z 7 Edycji
Dziwne rzeczy wypisujesz. Saurusi z In2 nie byliby ani w żaden sposób gięci podczas gry (lol), ani nie powinni być niczym nadzwyczajnym pod względem fluffu. Temple guardzi i cold one ridersi to też saurusy, a mają In2. Ponadto w 6 edycji mogłeś mieć sacred spawninga dającego +1In i Aquatic, więc już wtedy miałeś możliwość wystawienia saurus warriorsów z kosmicznym In2.Koorn pisze:Nie ma co też przeginać w 2 strone (...) Saurusi z In2[one nawet mówić nie potrafią] ASF w Lizakach, to za duży kosmos
Jeżeli chodzi o ASF na lizakach, to też nie jest żadne tabu. w 7 ed. booku był armijny mieczyk dający ASF. Z teraźniejszych przykładów to ASF ma cobra mace Mazdamundiego, a z rzeczy częściej widujących światło dzienne, to na bitwach pojawiają się Slannowie z lore of light przyspieszający opieszałe lizaczki ze speed of light i birony.
Natomiast przytyk, że saurusy nie umieją mówić, to jakieś perfidne pomówienie. Cytat prosto z AB:
"Although they do so infrequently, Saurus can speak. Their language is little more than deeply growled one-word commands."
Jakaś opcja to Tehenhuain. Połączenie mocniejszego skinka priesta (3 lvl magii) z lepiej walczącym i dowodzącym skinkiem chiefem (ws 6, ld 8 ).Koorn pisze:Jeszcze mi się przypomniało na koniec ale to mój wish odkąd zacząłem grać Lizakami. Zawsze chciałem mieć opcje Skinka Lorda dla beki, może moje modły zostaną wysłuchane kiedyś xD
Chociaż faktycznie, trochę brakuje jakiegoś nieimiennego choice'a skinkowego w lord slocie.
To był serio 6 edycyjny book ?? Wydawało mi się że 7 iii... no dobra chuj zjebałem ale nie czepiajcie się zaczynałem w Warhammera grać w podstawówce młody byłem mam prawo nie pamiętać i sie pomylić xD
Wiem In 2 nie zmieniła by ich grywalności, ale dla mnie to prymitywne Jaszczury kierowane Instynktem. Fluffowo bardzo pasuje mi że są kierują się swoją naturą do zabijania i In1 idealnie to w nich podkreśla. No i sorry ale ryki i warczenia to nadal nie zdolność mówienia. Gdzieś też było chyba opisane że nie potrafią złożyć więcej niż 2 sylaby i zawsze mieliśmy z tego beke z kumplami
Sam często gram na 2 klocach Piechoty z lightem i bardzo cenie sobie swoje Jaszczurki :3 ale co innego mieczyk czy magia a ASF na cały oddział. Z tym kosmosem to chodziło mi o całokształt tego co wymieniłem
Byqu
a może w mojej armii walczą Samice ?? Nie widze nic złego że napisałem "one" w końcu to Jaszczurki, rodzaj żeński
Wiem In 2 nie zmieniła by ich grywalności, ale dla mnie to prymitywne Jaszczury kierowane Instynktem. Fluffowo bardzo pasuje mi że są kierują się swoją naturą do zabijania i In1 idealnie to w nich podkreśla. No i sorry ale ryki i warczenia to nadal nie zdolność mówienia. Gdzieś też było chyba opisane że nie potrafią złożyć więcej niż 2 sylaby i zawsze mieliśmy z tego beke z kumplami
Sam często gram na 2 klocach Piechoty z lightem i bardzo cenie sobie swoje Jaszczurki :3 ale co innego mieczyk czy magia a ASF na cały oddział. Z tym kosmosem to chodziło mi o całokształt tego co wymieniłem
Byqu
a może w mojej armii walczą Samice ?? Nie widze nic złego że napisałem "one" w końcu to Jaszczurki, rodzaj żeński
Na wstępie chcę zaznaczyć, że nie próbuje Ci dogadać, obrazić Cię, ani nic z tych rzeczy. Powiedziawszy to przechodzimy do meritum:
Umysł saurusa został określony jako "prosty", potrafiący dobrze rozumieć wojnę i taktyki bitewne, zdolność walki. Są zdyscyplinowani i bez wahania wypełniają rozkazy. Ich mowa opisana została jako lakoniczna, zaś słownictwo nie związane z wojną nie jest zbyt bogate.
Wykop słowo saurus z początku a otrzymasz opis spartiaty.
Co więcej przeciętny saurus jest inteligentniejszy przy tym od ludzkiego chłopa i pospolitego żołnierza. Sama ich dyscyplina zaznacza wyższy poziom intelektualny.
Dopiero kroxigory są opisane jako niezdolne do abstrakcyjnych myśli. Co oznacza, że saurusi doń są zdolni. Nie pada słowo "prymitywny"
Druga sprawa inicjatywa nie ma nic wspólnego z intelektem i instynktem. Jest to szybkość ramienia, refleks. Dlatego mówię o I2, gdyż takie wartości posiadają "ociężałe" piechoty- plaguebererzy, dwarfy.
Poza tym jaszczuroludzie nie mają samic. Są pod tym względem podobni do klonów z SW. Prawdę mówiąc nie wiadomo, czy mają narządy rozrodcze. Pod tym względem, tak ja ku orków przyjęto, że to same samce.
Umysł saurusa został określony jako "prosty", potrafiący dobrze rozumieć wojnę i taktyki bitewne, zdolność walki. Są zdyscyplinowani i bez wahania wypełniają rozkazy. Ich mowa opisana została jako lakoniczna, zaś słownictwo nie związane z wojną nie jest zbyt bogate.
Wykop słowo saurus z początku a otrzymasz opis spartiaty.
Co więcej przeciętny saurus jest inteligentniejszy przy tym od ludzkiego chłopa i pospolitego żołnierza. Sama ich dyscyplina zaznacza wyższy poziom intelektualny.
Dopiero kroxigory są opisane jako niezdolne do abstrakcyjnych myśli. Co oznacza, że saurusi doń są zdolni. Nie pada słowo "prymitywny"
Druga sprawa inicjatywa nie ma nic wspólnego z intelektem i instynktem. Jest to szybkość ramienia, refleks. Dlatego mówię o I2, gdyż takie wartości posiadają "ociężałe" piechoty- plaguebererzy, dwarfy.
Poza tym jaszczuroludzie nie mają samic. Są pod tym względem podobni do klonów z SW. Prawdę mówiąc nie wiadomo, czy mają narządy rozrodcze. Pod tym względem, tak ja ku orków przyjęto, że to same samce.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN