<Andrzej Sapkowski wargaming project>

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kadrinazi
Chuck Norris
Posty: 417
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

<Andrzej Sapkowski wargaming project>

Post autor: Kadrinazi »

Wydawnictwo Projektów Dziwnych 'Kadrinazi-się-nudzi-w-pracy' przedstawia fragmenty z...
<Andrzej Sapkowski wargaming project>

( z rozdziału pierwszego pod tytułem 'Bitwa niezwykle chwalebna i krwawa pod Starymi Pupami, zwana czasami Bitwą pod Brenną')

[na zasadach WFB/WAB, zmienionych dla wiekszej miodności gry i klimatu Sapka ]

ARMIA SPRZYMIERZONYCH:

I. Hufiec Ochotniczy z Mahakamu (Krasnoludy):
1. Rota krasnoludzka
M3 WS4 BS3 S4 T4 W1 I2 A1 Ld9 koszt: 13 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, broń ręczna
Opcje: włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 roty)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
‘Złota chorągiew ze skrzyżowanymi młotami’ – jeden oddział może za +20 pkt nominować swego Chorążęgo do Chorążego Hufca. Działa on wtedy jak ASB dla wszystkich Krasnoludów w 12”.
‘Nigdy mi nie uwierzą, gdy będę to opowiadał’ – Krasnoludzkie roty są odporne na zasadę ‘Niczym puginał’
‘Równy krok! Dzierż szyk’ – za +2 pkt za model Rota może być Stubborn.


2. Barclay Els, pułkownik Hufca Ochotniczego:
M3 WS5 BS3 S4 T5 W2 I3 A3 Ld10 koszt: 115 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, broń ręczna
Opcje: tarcza +2 pkt, broń dwuręczna +2 pkt,
Zasady specjalne:
Dowódca Hufca – Krasnoludy w 12” mogą używać Ld Elsa. Żaden inny oddział nie używa jego Ld.
‘Pieśń , k* mać, pieśń!’ – krasnoludzkie roty w 6” od Elsa mogą przerzucić niezdany test Paniki.

II. Wolna Kompania:
1. Banderia kondotierska:
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I5 A1 Ld7 koszt: 15 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt.
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘W konie, cholera!’ – jeżeli oddział ucieka od szarży przeciwnika to zbiera się automatycznie na koniec tego ruchu. Dogoniony przez szarżującego nie jest więc zniszczony.

2. Pułkownik Julia ‘Słodka Trzpiotka’ Abatemarco:
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I5 A3 Ld9 koszt: 70 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Zasady specjalne:
‘Skończyłam akademię wojskową. Jestem oficerem z cenzusem’ – oddziały Sprzymierzonych w 6” mogą używać Ld ‘Słodkiej Trzpiotki’
‘Za dukat, co jak słońce złoty’ – Abatemarco i oddział w którym się znajduje są Stubborn.

3. Pułkownik Adam ‘Adieu’ Pangratt
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I5 A3 Ld9 koszt: 80 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Zasady specjalne:
‘Wódz Wolnej Kompanii’ – oddziały Wolnej Kompanii i wolentarze w 12” mogą używać Ld ‘Adieu’ tak jakby był Generałem
‘Mówią ‘Adieu’ ubity...’ – w momencie śmierci ‘Adieu’ wszystkie oddziały Wolnej Kompanii muszą zdać test Paniki


III. Wojska Redanii, Temerii i Kaedwen:
1. Chorągwie pancerne
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 25 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontr szarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

2. Chorągwie lekkie
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld7 koszt: 14 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt, kusza + 3 pkt (0-2 oddziały, mogą się ruszyć i strzelić)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.


3. Lancknechci temerscy
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 koszt: 10 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna,
Opcje: pika +3 pkt, włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 oddziały)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
‘Zawodowy jurgieltnik’ – ignorują panikę za zniszczone/spanikowane oddziały o Ld6 lub mniejszym

4. Piechurzy redańscy
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 koszt: 9 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna,
Opcje: pika +3 pkt, włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 oddziały)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.


5. Pikinierzy mariborscy i wyzimscy:
M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 koszt: 8 pkt/model
Ekwipunek: pika, broń ręczna,
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Zasady specjalne:
BPP – odczuwają Strach (Fear) w stosunku do każdej kawalerii nad którą nie mają przewagi liczebnej przynajmniej 2:1.
‘Strach przydaje piętom nadzwyczajnej lotności’ – uciekają 2kd +2...

6. Piechota z Brugge:
M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 koszt: 7 pkt/model
Ekwipunek: włócznia, lekka zbroja
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Zasady Specjalne:
BPP – odczuwają Strach (Fear) w stosunku do każdej kawalerii nad którą nie mają przewagi liczebnej przynajmniej 2:1.
‘Słabiej zbrojni, tako pancerzem jak i duchem’ – pozostałe oddziały sprzymierzone nie rzucają Paniki za uciekający/zniszczony oddział z Brugge

7. Chorągwie wolentarskie z Brugge:
M8 WS3 BS2 S3 T3 W1 I5 A1 Ld6 koszt: 12 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt.
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘Słabiej zbrojni, tako pancerzem jak i duchem’ – pozostałe oddziały sprzymierzone nie rzucają Paniki za uciekający/zniszczony oddział z Brugge

8. 0-1 Bura Chorągiew:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 22 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, tarcza +1 pkt,
Command Group: Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
‘Pijany jak zwykle setnik Półgarniec’ – Półgarniec jest Weteranem oddziału i kosztuje +15 pkt. Musi być wykupiony. Tak długo jak setnik żyje, jego pijacki upór sprawia, że Bura Chorągiew jest Odporna na Panikę.
‘Zawsze Bura’ – oddział może kotrszarżować.

9. Graf Kobus de Ruyter:
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 75 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Żołnierz od ośmiu pokoleń’ – Graf ignoruje Panikę – przekazuję tę zasadę oddziałowi w którym się znajduje.
‘Uderzyli samobójczo, strasznie’ – oddział w którym znajduje się Graf ma bonus k3 +1 do zasięgu szarży

10. Wojewoda Bronibor:
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld8 koszt: 65 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Pytałem, czy rozpiera was k* , duma?’ – oddziały z zasadą BPP w promieniu 6” od wojewody ignorują ją.

11. Konetabl Jan Natalis:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 110 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Z wysokości na pole bitewne prospekt mając’ – Konetablm, jeżeli jest obecny w armii MUSI być jej Generałem
‘Natalis to stary wyga’ – strona dowodzona przez konetabla ma prawo wybrać stronę pola bitwy (stołu...) i decyduje, która armia wystawia się pierwsza

12. Generał Blenheim Blenckert:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 100 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Niech przyjdzie Blenckert’ – jeżeli armia Sprzymierzonych nie zawiera Konetabla Natalisa, to Blenckert (jeżeli jest obecny) staje się Generałem,
‘Poczet z chorągwią na czoło’ – Blenckert dodaje +1 do wyniku walki w której bierze udział


ARMIA NILFGAARDU:

1. Jazda ciężka (dywizje kopijnicze i pancerne: ‘Alba’, ‘Magne’, ‘Deithwen’, ‘Frudsberg’, ‘Venendal’):
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 25 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt. UWAGA: jeżeli oddział liczy 10 modeli lub więcej FCG jest darmowy!
Mogą być Stubborn za +3 pkt, mieć Ld 9 za +2 pkt.
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontrszarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

2. Jednostki elitarne (dywizja ‘Ard Feainn’ i brygada ‘Nauzicaa’)
M7 WS5 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 29 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt. UWAGA: jeżeli oddział liczy 10 modeli lub więcej FCG jest darmowy!
Mogą być Stubborn za +3 pkt,
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontrszarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

3. Lekka jazda (II Brygada Vicovarska, VII Brygada Daerlańska, brygada ‘Vrihedd’)
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld7 koszt: 14 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt, kusza + 3 pkt (0-2 oddziały, mogą się ruszyć i strzelić)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
'Czarni idą!' - lekka jazda nilfgaardzka może kontrszarżować

4. Brygada ‘Vrihedd’ (Elfy):
M8 WS4 BS4 S4 T3 W1 I5 A1 Ld8 koszt: 22 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna.
Opcje: łuk za +2 pkt
Opcje: Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘Scoia’tael’ – elfy odczuwają Nienawiść (Hate) do wszystkich ludzkich przeciwników. Z powodu złej sławy wzbudzają Strach (Fear) u ludzi z Ld7 lub mniejszym
‘Są tacy inni. Tacy obcy’ – Brygada ‘Vrihedd’ nie może używać Ld ludzkiego Generała, nie przyłączają się niej też ludzcy oficerowie.

5. Oberszterowie jazdy ciężkiej:
- Tibor Eggebracht (‘Alba’),
- Liam aep Muir Moss (‘Deithwen’),
- Ramon Tyrconnel (‘Ard Feainn’)
- Kees van Lo (‘Nauzicaa’)
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld9 koszt: 85 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Niech żyje Cesarz!’ – dodają +1 do wyniku walki oddziału w którym się znajdują

6. Oberszterowie jazdy lekkiej:
- Elan Trahe (VII Daerlańska)
- Isengrim Faoiltiarna (‘Vrihedd’)
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld9 koszt: 80 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, koń, broń ręczna, tarcza
Zasady specjalne:
‘Niech żyje Cesarz!’ – dodają +1 do wyniku walki oddziału w którym się znajdują

7. Generałowie imperialni:
- generał major Markus Braibant (IV Armia Konna),
- generał lejtnant Rhetz de Mellis-Stoke
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I3 A2 Ld9 koszt: 100 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
Generał – jeżeli armia nie zawiera Feldmarszałka Coehoorna to jeden z tych oficerów może być generałem armii
‘De Mellis –Stoke i Braibant poradzą sobie z odsieczą’ – mają prawo przerzucić (Re-roll) jeden test Ld na turę.


8. Feldmarszałek Menno Coehoorn:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I3 A2 Ld10 koszt: 120 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
Feldmarszałek – jeżeli Coehoorn jest w armii to musi być jej generałem.
‘Nim uderzymy, chce wiedzieć, co jest za tymi wzgórzami’ – Coeoorn nie miał szczęścia do zwiadowców. Przeciwnik armii Nilfgaardu ma prawo po zakończeniu rozstawiania wojsk przestawić jeden własny oddział w swoje strefie rozstawienia.
‘Wy musicie żyć! Jesteście niezbędni Cesarstwu!’ – wszystkie oddziały Nilfgaardu w promieniu 6” od feldmarszałka są Stubborn.


ZASADY WYSTAWIANIA ARMII:
(wersja 1.02 :))

Bohaterowie - do 25% w.p. armii
Oddziały - przynajmniej 75 % W.p. armii
Armia może nie mieć żadnego bohatera.
Tylko niektórzy z bohaterów mogą działać jako Generał armii.
Wymogiem wystawienia bohaterów jest posiadanie przynajmniej jednego oddziału z jego formacji na każdego bohatera:
1+ rota krasnoludzka dla płk. Elsa,
Jedna branderia kondotierska na 'Słodką Trzpiotkę'/'Adieu' (analogicznie - jeżeli chcemy mieć obydwoje tych bohaterów musimy mieć dwie branderie),
dowolny oddział piechoty ludzkiej dla Bronibora,
dowolny oddział jazdy ludzkiej (ale nie kondotierów) dla pozostałych bohaterów sił Sprzymierzonych

Na każdego oficera nilfgaardzkiej jazdy ciężkiej (można wystawiać innych, bez nazwisk znanych z książek), generała i feldmarszałka wymagany jest oddział jazdy ciężkiej/elitarnej jazdy.
Na każdego oficera nilfgaardzkiej jazdy lekkiej (można wystawiać innych, bez nazwisk znanych z książek) wymagany jest oddział lekkiej jazdy
Armia z przynajmniej jednym oddziałem elfów może wystawić Isengrima Faoiltiarne.

Na razie to tyle, jeszcze trochę nad tym posiedze i poprawię parę szczegółów, ale to dopiero za jakiś czas...
Ostatnio zmieniony 31 sie 2007, o 17:50 przez Kadrinazi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

jakby nie bylo pozadnych autorow na ktorych pracach by mozna sie wzorowac, tylko za tego pijaka sie chwytasz :/

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

patrz, mam dokładnie to samo odczucie

lepiej się Eriksonem zajmij

Awatar użytkownika
Kadrinazi
Chuck Norris
Posty: 417
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: Kadrinazi »

Erikssona nie lubię, a Sapka wręcz przeciwnie...

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

A co złego w tym ze ktoś sobie lubi dużo i często wypić ? :shock:

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Bo potem popełnia coś takiego jak "Wieśminką sagę" i tyle.
Andrzej "Karnister Wódki" Sapkowski ma paskudny styl narracji.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Miszczu napisz lepiej.
A to ze tobie sie cos nie podaoba nie oznacza ze innym tez nie ;)

Pzdr.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Nie muszę nic pisać. Jako czytelnik mam święte prawo krytykować twórczość pisarzy jak się nie podoba. Tak kibice mają święte prawo wygwizdać swoich idoli jak knocą.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Murmandamus pisze:Andrzej "Karnister Wódki" Sapkowski ma paskudny styl narracji.
Fakt, za kazdym razem jak czytam coraz bardziej paskudny. Saga czytana 18 raz to juz normalnie dno...

Czytałem za to wielu rodzimych i zagranicznych autorów, których styl narracji jest tak niesamowity, że sam go sobie dawkuję. Np. przestając czytać po pierwszym rozdziale.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2007, o 19:27 przez raf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kadrinazi
Chuck Norris
Posty: 417
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: Kadrinazi »

Murmandamus pisze:Bo potem popełnia coś takiego jak "Wieśminką sagę" i tyle.
Andrzej "Karnister Wódki" Sapkowski ma paskudny styl narracji.
Czekam więc na Twoją, napisaną wspaniałym stylem, z niesamowitym polotem, nietypową erudycją i oczywiście na trzeźwo sagę, która stanie się hitem wydawniczym nie tylko w Polsce :wink:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Erikson-pomysly fajne...ale moglby dawac chociaz minimalne opisy postaci

bo wygladu Kalama nie mozna skumac nawet po 2ch tomach :roll:

Sapkowski...niestety kazda kolejna czesc wieśmina slabsza
ale rozumiem,z czegos sie trzeba utrzymywac :lol2:

a z polskich autorow...jakos najbardziej przypadl mi do gustu Pilipiuk 8)

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

wielki zły murzyn ;)

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Pilipiuk - pomysły fajne, choć poszczegolne opowiadania nierówne. no i nie polecam, tak jak ja to zrobiłem, przeczytania na raz 5 tomów. Można się mentalnie schamić... :)

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

No Pilipiuk fachura :)
Fajnie - z polskich - pisze też Ziemiański i Piekara.

Pzdr.

Awatar użytkownika
Kadrinazi
Chuck Norris
Posty: 417
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: Kadrinazi »

Może po prostu skasuje zawartość pierwszego posta, Moderator zmieni temat na 'Dyskusje o pisarzach' i wsio :lol2:

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Piekara - przyzwoity. tylko bolączką polskich pisarzy fantasy jest to, że piszą po kilka tomów opowiadań o tym samym bohaterze, co na dłuższą metę jest meczące. Bo napisać choćby jedną powieść, to juz nie taka prosta rzecz jak 7 nierównych opowiastek.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

mentalnie schamic?raczej nie
gora sie zwedrowyczowac :twisted:

Ziemianskiego tez przerabialem
jest OK;
choc np 3tomowa "Achaja" miejscami sie dluzyla

wogole sporo dobrej polskiej powiesci bylo wydane w ramach tej serii z patronatem "Polityki"

Patryk
Wodzirej
Posty: 715

Post autor: Patryk »

Jak już o autorach fantasy to nie może zabraknąć Grzędowicza i Kossakowskiej. Ten pierwszy szczególnie dobry (Księga Jesiennych Demonów, Pan Lodowego Ogrodu, albo Popiół i kurz). Jak ktoś jeszcze nie czytał - polecam ;)

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Pilipiuk - Wędrowycz fajny i śmieszny, szkoda że opowiadania dość podobne; cykl kuzynki dość nędzmy
Duet Grzędowicz-Kossakowska bdb
Ziemiańskiego nie czytałem

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Achaja? Pierwszy tom: nadzija na powiew geniuszu. Drugi: w ktorą stronę? tzeci? Porażka...

ODPOWIEDZ