Gigant a Large Targety

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Gigant a Large Targety

Post autor: Scimitar »

Moje pytanie tyczy się kwestii:
- jak Gigant bije w smoka ?

Część była gdzieś już poruszana - konkretnie chodzi o tabelkę Little Things lub Big Things. Czy jak klepie się giguś ze smokiem to wybiera czy bije lorda czy smoczydło ?? Jak to się ma do uderzenia pałą i testu inicjatywy ??
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

blady da'Rasta
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: blady da'Rasta »

wybierasz czy bijesz po smoku czy po jezdzcu
jak po smoku to tabelka na Big Things
jak po jezdzcu to tabelka na Small Things

jesli wybral ze bije po smoku i wylosowal zdawanie inicjatywy to smok zdaje na swoim

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Wybiera czy bije gore czy dol. Jak dol to tabelka dla big things i jego statystyki na potrzeby testow. Jak nie, to nie.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

No tak myślałem.

Jak gigant bije w rydwan, to ten zdaje test na inicjatywie woźnicy lub wierzchowca (zależy co mniejsze), natomiast jak mamy herosa na rydwanie (czy modny ostatnio ołtarzyk), to gigant może wybrać też, ale test jest analogicznie wykonany ??
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

IMO nie ma roznicy

BTW,to juz ustalono czy to jest 1 hit zadajacy 2d6W czy to 2d6 W (istotne przy rzucie na warda)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

quas pisze:IMO nie ma roznicy

BTW,to juz ustalono czy to jest 1 hit zadajacy 2d6W czy to 2d6 W (istotne przy rzucie na warda)
W opisie giganta jest, że model dostaje 2d6 ran bez sejwów, więc imo Wardujesz każdą z osobna. Nie ma mowy o 1 hicie.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Scimitar pisze:
quas pisze:IMO nie ma roznicy

BTW,to juz ustalono czy to jest 1 hit zadajacy 2d6W czy to 2d6 W (istotne przy rzucie na warda)
W opisie giganta jest, że model dostaje 2d6 ran bez sejwów, więc imo Wardujesz każdą z osobna. Nie ma mowy o 1 hicie.
O żadnym hicie nie ma mowy.

"a single mighty strike"
"if ...struck ...takes 2D6 wounds"

Historycznie krwawy temat.
Lewo - Prawo - byle zawodnicy sie nie kłócili w trakcie pratii.
Matematycznie - gracze WE są za opcją 2D6 wardów.


Edit, @ Quas below
quas pisze: ps.bedziesz JJ na DMP?
Nie. Robota.
Ale tyle ofert zagrania ile dostałem - strasznie miło. :D
Powodzenia! :!:
Śląski, Śląski, Ekstremizm!
Ostatnio zmieniony 30 sie 2007, o 19:09 przez Jedy Knight, łącznie zmieniany 1 raz.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

wiem ze krawawy...dlatego ie spytalem na przy okazji czy juz to jest ustalone jakos czy to sie pozostawia w gestii graczy

ps.bedziesz JJ na DMP?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Jedy Knight pisze:
Scimitar pisze:
quas pisze:IMO nie ma roznicy

BTW,to juz ustalono czy to jest 1 hit zadajacy 2d6W czy to 2d6 W (istotne przy rzucie na warda)
W opisie giganta jest, że model dostaje 2d6 ran bez sejwów, więc imo Wardujesz każdą z osobna. Nie ma mowy o 1 hicie.
O żadnym hicie nie ma mowy.

"a single mighty strike"
"if ...struck ...takes 2D6 wounds"

Historycznie krwawy temat.
Lewo - Prawo - byle zawodnicy sie nie kłócili w trakcie pratii.
Matematycznie - gracze WE są za opcją 2D6 wardów.

Jako orkowy gracz jestem za opcją 2d6 wardów bo jak gram że 1 ward to zawsze ch...e go zdają .

Awatar użytkownika
Wych
Mudżahedin
Posty: 273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wych »

Imho mowimy o single strike, czyli 1 ward. Dokladnie tak samo jak w przypadku broni z D3 Wounds.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Owszem, ale żeby uniknąć tego uderzenia możesz wykonać test inicjatywy. Mowa o jakichkolwiek ranach jest dopiero później, gdy ten test oblejesz. Jakbyś chciał rzucać raz na Warda, znaczyłoby to, że chcesz wywardować test inicjatywy. Czyli kolejność jest taka:

1. Test inicjatywy
2. Zakładając, że go oblano, rzuca się 2d6 na liczbę ran
3. Można próbować wywardować te 2d6 ran

IMHO oczywiście :D Ale ja Treemanom inaczej nie daję testować niż wielokrotnie ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Scimitar pisze:No tak myślałem.

Jak gigant bije w rydwan, to ten zdaje test na inicjatywie woźnicy lub wierzchowca (zależy co mniejsze),
inicjatywa samego rydwanu jest mniejsza bo wynosi 0. poniewaz zasada giganta jest wazniejsza od zasady ogolnej w rydwany 2d6 s6 woundow wchodzi z automatu.

I tak. Jest to jeden hit zadajacy 2d6 woundow per zasada multiple wounds

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

a skąd ty tego jednego hita wytrzasnąłeś ?? jak Gogol przytoczył cytacik - jest tam strike, czyli po prostu opisik. Wyraźnie pisze 2d6 ran.
A rydwan po prostu nie ma I, bo jak pisali - nie używa jej i do testów które musi brać to bierze staty załogi.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Scimitar pisze:a skąd ty tego jednego hita wytrzasnąłeś ??
"a single mighty strike"
"if ...struck ...takes 2D6 wounds"
strike -> liczba pojedyncza
strikes -> liczba mnoga

moze wyraznie JEST NAPISANE, ze 2d6 ran ale w armacie tez jest napisane, ze d6 ran... tylko co z tego... :roll: :wink:

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shino pisze:
Scimitar pisze:a skąd ty tego jednego hita wytrzasnąłeś ??
"a single mighty strike"
"if ...struck ...takes 2D6 wounds"
strike -> liczba pojedyncza
strikes -> liczba mnoga

moze wyraznie JEST NAPISANE, ze 2d6 ran ale w armacie tez jest napisane, ze d6 ran... tylko co z tego... :roll: :wink:
Może przytoczę całe:
The Giant picks one model as his target and brings his club with a mighty stroke. The target may attempt to avoid the blow by passing an Initiative test (use the lowest if the enemy has several different values). If failed, the target is struck and takes 2D6 wounds with no armour save. (...)
W dalszej części jest opis co się dzieje jak kulniemy dublet. Nie ma nigdzie mowy, że model dostaje 1 hit albo single hit/struck czy co tam chcesz. Sorry Winetou, ale od razu model dostaje odpowiednią ilość ran (czyli jest raniony 2D6 razy). Armour savów nie ma, ale wardy dalej można brać, tak jak regenkę.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Scimitar pisze:
Shino pisze:
Scimitar pisze:a skąd ty tego jednego hita wytrzasnąłeś ??
"a single mighty strike"
"if ...struck ...takes 2D6 wounds"
strike -> liczba pojedyncza
strikes -> liczba mnoga

moze wyraznie JEST NAPISANE, ze 2d6 ran ale w armacie tez jest napisane, ze d6 ran... tylko co z tego... :roll: :wink:
Może przytoczę całe:
The Giant picks one model as his target and brings his club with a mighty stroke. The target may attempt to avoid the blow by passing an Initiative test (use the lowest if the enemy has several different values). If failed, the target is struck and takes 2D6 wounds with no armour save. (...)
W dalszej części jest opis co się dzieje jak kulniemy dublet. Nie ma nigdzie mowy, że model dostaje 1 hit albo single hit/struck czy co tam chcesz. Sorry Winetou, ale od razu model dostaje odpowiednią ilość ran (czyli jest raniony 2D6 razy). Armour savów nie ma, ale wardy dalej można brać, tak jak regenkę.
proponuje zwrocic uwage na a oraz the... takie male slowka a tyle moga ci powiedziec... ale ok. armaty moga zadawac po d6 hitow kazda i niszczyc oddzial za oddzialemm pojedynczym strzalem jesli chcesz :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Odkrywanie Ameryki na nowo jest śmieszne


http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.p ... 38&start=0

Niech LS podejmie decyzję.
DOWOLNĄ.

Będzie OK.

P.S.


Anyway, as many of us have pointed out, in the case of Thump with Club, the description states it is one attack, that has a process to determine if it hits (an IN check), and has a wounding effect, 2D6 wounds. What is not mentioned but is implied is that the hit automatically becomes a wounding hit without a roll to wound. So there is one wounding hit, against which one Ward save can be made to prevent the wounding effect of 2D6 wounds.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Pragnę zwrócić uwagę na fakt, że w odróżnieniu od armaty, która powoduje ranę, która jest następnie "rozmnażana" (multiplied) w D6/D3 ran, to tutaj mamy wyraźnie napisane, że cel dostaje 2D6 ran - to spora róźnica.
Ja bym to wpisał jak JJ radzi, bo naprawdę co sędzia to inna interpretacja (a jeżdżąc trochę po masterach to spotkałem się z wieloma róźnymi interpretacjami tego samego).
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

niezbyt mi sie ten fakt podoba, ale shino ma racje.. wlasnie slowko mighty stike o tym przesadza.

zreszta to nawet logiczne - gdyby bylo jak chce scimitar, cel moglby wykonac 2d6 testow inicjatywy zeby uniknac ciosow

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Wg mnie Scimitar ma rację - to nie jest hit, który najpierw przebijasz, a potem, w razie niezdanego save/ward multiplikujesz - tu nie ma żadnego przebijania, tylko od razu multiwoundy - dlatego test warda powinien być osobno dla każdego z tych woundów.

ODPOWIEDZ