Zasady ogólne:



:arrow:używamy specjalnej kompozycji armii [więcej szczegółów poniżej]




REGULAMIN
DATA: 16-04-2016 (sobota)
TERMIN NADSYŁANIA ROZPISEK: 10-04-2016
MIEJSCE: klub Adeptus Mechanicus, Warszawa, Al.Krakowska 110/114, teren Airbus Military EADS PZL.
Mapka dojazdu. Jeśli jeszcze u nas nigdy nie byłeś napisz mi PM lub wyślij e-mail bystrek.andrzej@gmail.com.
FORMAT: Border Patrol 600 pkt
LIMIT GRACZY: 20
WEJŚCIÓWKA: 25zł
PLAN
9.30 - 10.00 Zgłoszenia
10.00 - 11.30 I bitwa
11.30 - 13.00 II bitwa
13.00 - 14.00 Prezrwa obiadowa
14.00 - 15.30 III bitwa
15.30 - 17.00 IV bitwa
17.00 - 17.30 Zakończenie
Przewidywane małe afterparty dla wytrwałych.

Obowiązuje Kodeks Wojownika (Warhammer World Warrior's Code), czyli:
1) Wszystkie używane modele są produkcji Games Workshop (Citadel, Forge World lub Warhammer Forge).
2) Wszystkie modele muszą być całkowicie pomalowane.
3) Wszystkie modele muszą mieć zrobione podstawki.
4) Wszystkie modele muszą być kompletne i całkowicie złożone.
5) Rozpiska musi być zrobiona na podstawie wydanych przez GW podręczników do 8 ed. z wyłaczeniem podręczników z EoT.
6) Wszystkie modele w armii muszą mieć broń/wyposażenie z rozpiski odwzorowane na modelu.
7) Wszystkie oddziały składające się z więcej niż 1 modelu muszą mieć pomalowaną podstawkę regimentową lub blaszkę metalową odpowiednich rozmiarów.
8 ) Unit fillery nie mogą przekraczać 20% oddziału i muszą reprezentować coś porównywalnego do modeli, które zastępują.
9) Nie używamy proxów.
10) Wszystkie poważniejsze konwersje muszą zostać zatwierdzone przez organizatora przed turniejem.
11) Gramy fair i szanujemy przeciwnika.
12) Przestrzegamy Najważniejszej Zasady, gramy w duchu gry i nie grzęźniemy w dysputach na temat zasad. Nie staramy się naginać zasad!
ZASADY BORDER PATROL:
Robiąc rozpiskę ignorujemy procenty.
Żadna jednostka nie może posiadać magicznego sztandaru.
☛ Musicie wybrać jednego i tylko jednego bohatera (Hero).
☛ On będzie waszym dowódcą.
☛ Nie można wystawiać lordów.
☛ Wybrany bohater nie może być sztandarowym armii.
☛ Jeżeli dowódca posiada wierzchowca innego niż np. koń, Cold One (itp.) lub sam jest traktowany w zasadach jako monster/monstrous beast wtedy dodatkowo zabiera slot rare/specia (High Elficki Noble na gryfie będzie naszym herosem dowódcą i zabierze slot special i rare. Ale normalnie można wystawić jedną Maszynę wojenną
Rydwan lub Unikalną jednostkę).

☛ Bohater może mieć jeden magiczny przedmiot do 50 pt.
☛ Musicie wziąć chociaż jeden oddział typu core:
20-40 modeli piechoty
6-12 modeli monstrualnej piechoty
10-20 modeli war beasts
albo 10-20 modeli kawalerii
UWAGA! Jeśli chociaż jeden oddział spełni powyższe wymagania, następne oddziały typu core, jeśli chcecie je dokupić, spełniają normalne minima wystawienia, takie jak są zawarte w podręcznikach armii! Np. Kolega Bobson chce wystawić dwa oddziały po 5 war beastów do Chaosu. Może je wystawić dopiero gdy będzie posiadał odział np. 20 Maruderów, np. 10 Warhoundów, albo 10 Konnych Maruderów.
☛ Możecie wybrać jeden oddział special albo rare:
max 20 modeli piechoty
max 6 modeli monstrualnej piechoty
max 10 modeli war beasts
max 10 modeli kawalerii
albo max 3 modeli monstrualnej kawalerii
NIE WYSTAWIAMY JEDNOSTEK TYPU MONSTER!
Pozwoliłem tylko na jeden wyjątek od tej reguły - na wystawienie Squig Gobby, bo jeszcze nie widziałem tego modelu w akcji. Będzie to miły akcent
☛ Dodatkowo możecie wybrać jedną:
Maszynę wojenną
Rydwan
Unikalną jednostkę (np. Doomwheel)
☛ Możecie wybrać jeden rój nie więcej jak 4 podstawki.
Wszystkie normalne restrykcje armii są znoszone (np. Tomb Kings nie muszą mieć jednego liche priesta aby działał jako hierophant, Wampiry nie muszą posiadać jednego wampira aby był ich generałem, Bretonia nie musi brać dodatkowego bohatera aby był sztandarem armii, Bull Centaur Taur'ruk może być generałem armii itp.). Jeśli macie wątpliwości to napiszcie do mnie i spytajcie.
Specjalne Zasady:
Porucznicy nie są generałami:
Wasz bohater jest dowódcą niższego stopnia a nie potężnym generałem. Są traktowani jako generałowie ale nie posiadają zasady Inspiring Presence (ich LD może być wykorzystywane tylko przez jednostkę do której się dołączą, ale nie przez jednostki w 12”).
Nasz dowódca jest gdzie indziej:
Prawdziwy przywódca całej armii znajduje się gdzie indziej, kiedy jego porucznik został dowódcą tego patrolu. Wszystkie specyficzne zasady armijne dotyczące wyboru generała, jego ucieczki lub śmierci na polu bitwy są znoszone (np. Wszystkie armie nieumarłe nie zaczynają się sypać kiedy ich dowódcy zginą).
Uczniowie czarnoksiężników:
Każdy użytkownik magii na zasadach border patrolu jest nowicjuszem, co za tym idzie każdy czar rzucony podczas gry zostać rzucony na ich poziomie podstawowym (tzn. nie mogą zostać "zbustowane").
Na wiatry magii rzucamy tylko 1d6 w każdej turze.
Liczba kostek rozpraszania magii jest połową tych które rzuciliśmy na wiatry magii (zaokrąglając w górę).
Pole bitwy:
Wszystkie tereny będą już rozstawione przez organizatora na stołach. Każdy ze stołów będzie się bardzo od siebie różnił. Wszystkie zasady dotyczące losowych terenów (lasy, jeziora, rzeki itp.) zawarte w podręczniku głównym przyjmują efekty po wylosowaniu, korzystając z odpowiednich tabelek.
Rozstawienie:
Gracze rzucają 1d6. Ten kto wygra rzut wybiera stronę i wystawia pierwszy oddział nie dalej niż 12” od swojej krawędzi. Potem następny gracz wystawia swoją jednostkę nie dalej niż 12” od swojej krawędzi. Gracze wystawiają się naprzemiennie, aż wszystkie jednostki zostaną wystawione (nie licząc scoutów i tym podobnych).
Pierwsza tura:
Kiedy już gracze wystawili swoje odziały, każdy rzuca 1d6. Gracz który pierwszy wystawił swoje jednostki dostaje bonus +1 do swojego rzutu. Gracz z najwyższym wynikiem decyduje kto zacznie.
Długość gry:
Gra trwa - 6 tur.
Warunki zwycięstwa:
Aby ustalić kto zwyciężył, należy użyć zasad z podręcznika głównego - victory point rules ze strony 143.
Jeżeli macie wątpliwości i pytania, to piszcie na PM!
Lista zgłoszeń:
(pogrubiony wpis oznacza nadesłaną rozpiskę)
1. Andrzej "Dziekan" Bystrek [Rozpiska zatwierdzona]
2. Beerfield [Rozpiska zatwierdzona]
3. Porzeczka [Rozpiska zatwierdzona]
4. Tomasz Makólski-Świercz [Rozpiska zatwierdzona]
5. Michał Piątkiewicz [Rozpiska zatwierdzona]
6. Aleksander "YoungOlo" Kaczor [AM] [Rozpiska zatwierdzona]
7. Kriz Da Old'Bwoy [Rozpiska zatwierdzona]
8. Remo [Rozpiska zatwierdzona]
9. Pułkownik Tytus [Rozpiska zatwierdzona]
10. Zebrowski1973 [Rozpiska zatwierdzona]
11. Cotau [Rozpiska zatwierdzona]
12. Jekyll [Rozpiska zatwierdzona]
13. Hoax [Rozpiska zatwierdzona]
14. Mohort88 [Rozpiska zatwierdzona]
ODPADLI:
1. Maciej Marciniak
2. Gervaz
3. Durant
4. Bobson [AM]
5. Lopo
6. Jan Jankowski
7. Dawidos