[Warszawa] 16.04.2016, 600pt. 8ed. Welcome to the Old World

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

[Warszawa] 16.04.2016, 600pt. 8ed. Welcome to the Old World

Post autor: Dziekan »

Autor hobbystycznego Podcastu 3d6 oraz Klub Adeptus Mechanicus zapraszają na pierwszą edycję Welcome to the Old World - hobbystycznego turnieju na zasadach 8 edycji (kontynuatora idei "Szturmów").

Zasady ogólne:
:arrow: gramy na zasadach czystej 8 ed. Warhammera [Bez EoT]
:arrow: wymogiem koniecznym jest WYSIWYG i pomalowane modele
:arrow: unit fillery nie mogą być większe niż 20% oddziału [więcej szczegółów poniżej]
:arrow:używamy specjalnej kompozycji armii [więcej szczegółów poniżej]
:arrow: można wystawiać figurki zostały wydane w czasie End Times a ich zasady pozwalają na wystawianie ich w "nieendtajmsowych" armiach (np. Morghasty w Wampirach)
:arrow: Nie korzystamy z Lore of Undeath

Obrazek

Obrazek

REGULAMIN

DATA: 16-04-2016 (sobota)

TERMIN NADSYŁANIA ROZPISEK: 10-04-2016

MIEJSCE: klub Adeptus Mechanicus, Warszawa, Al.Krakowska 110/114, teren Airbus Military EADS PZL.
Mapka dojazdu. Jeśli jeszcze u nas nigdy nie byłeś napisz mi PM lub wyślij e-mail bystrek.andrzej@gmail.com.

FORMAT: Border Patrol 600 pkt

LIMIT GRACZY: 20

WEJŚCIÓWKA: 25zł

PLAN

9.30 - 10.00 Zgłoszenia
10.00 - 11.30 I bitwa
11.30 - 13.00 II bitwa
13.00 - 14.00 Prezrwa obiadowa
14.00 - 15.30 III bitwa
15.30 - 17.00 IV bitwa
17.00 - 17.30 Zakończenie

Przewidywane małe afterparty dla wytrwałych. ;)

Obowiązuje Kodeks Wojownika (Warhammer World Warrior's Code), czyli:
1) Wszystkie używane modele są produkcji Games Workshop (Citadel, Forge World lub Warhammer Forge).
2) Wszystkie modele muszą być całkowicie pomalowane.
3) Wszystkie modele muszą mieć zrobione podstawki.
4) Wszystkie modele muszą być kompletne i całkowicie złożone.
5) Rozpiska musi być zrobiona na podstawie wydanych przez GW podręczników do 8 ed. z wyłaczeniem podręczników z EoT.
6) Wszystkie modele w armii muszą mieć broń/wyposażenie z rozpiski odwzorowane na modelu.
7) Wszystkie oddziały składające się z więcej niż 1 modelu muszą mieć pomalowaną podstawkę regimentową lub blaszkę metalową odpowiednich rozmiarów.
8 ) Unit fillery nie mogą przekraczać 20% oddziału i muszą reprezentować coś porównywalnego do modeli, które zastępują.
9) Nie używamy proxów.
10) Wszystkie poważniejsze konwersje muszą zostać zatwierdzone przez organizatora przed turniejem.
11) Gramy fair i szanujemy przeciwnika.
12) Przestrzegamy Najważniejszej Zasady, gramy w duchu gry i nie grzęźniemy w dysputach na temat zasad. Nie staramy się naginać zasad!

ZASADY BORDER PATROL:

Robiąc rozpiskę ignorujemy procenty.
Żadna jednostka nie może posiadać magicznego sztandaru.


Musicie wybrać jednego i tylko jednego bohatera (Hero).
☛ On będzie waszym dowódcą.
☛ Nie można wystawiać lordów.
☛ Wybrany bohater nie może być sztandarowym armii.
☛ Jeżeli dowódca posiada wierzchowca innego niż np. koń, Cold One (itp.) lub sam jest traktowany w zasadach jako monster/monstrous beast wtedy dodatkowo zabiera slot rare/specia (High Elficki Noble na gryfie będzie naszym herosem dowódcą i zabierze slot special i rare. Ale normalnie można wystawić jedną Maszynę wojenną
Rydwan lub Unikalną jednostkę)
. :wink:
☛ Bohater może mieć jeden magiczny przedmiot do 50 pt.

Musicie wziąć chociaż jeden oddział typu core:
20-40 modeli piechoty
6-12 modeli monstrualnej piechoty
10-20 modeli war beasts
albo 10-20 modeli kawalerii

UWAGA! Jeśli chociaż jeden oddział spełni powyższe wymagania, następne oddziały typu core, jeśli chcecie je dokupić, spełniają normalne minima wystawienia, takie jak są zawarte w podręcznikach armii! Np. Kolega Bobson chce wystawić dwa oddziały po 5 war beastów do Chaosu. Może je wystawić dopiero gdy będzie posiadał odział np. 20 Maruderów, np. 10 Warhoundów, albo 10 Konnych Maruderów.

☛ Możecie wybrać jeden oddział special albo rare:
max 20 modeli piechoty
max 6 modeli monstrualnej piechoty
max 10 modeli war beasts
max 10 modeli kawalerii
albo max 3 modeli monstrualnej kawalerii
NIE WYSTAWIAMY JEDNOSTEK TYPU MONSTER!
Pozwoliłem tylko na jeden wyjątek od tej reguły - na wystawienie Squig Gobby, bo jeszcze nie widziałem tego modelu w akcji. Będzie to miły akcent

☛ Dodatkowo możecie wybrać jedną:
Maszynę wojenną
Rydwan
Unikalną jednostkę (np. Doomwheel)

☛ Możecie wybrać jeden rój nie więcej jak 4 podstawki.


Wszystkie normalne restrykcje armii są znoszone (np. Tomb Kings nie muszą mieć jednego liche priesta aby działał jako hierophant, Wampiry nie muszą posiadać jednego wampira aby był ich generałem, Bretonia nie musi brać dodatkowego bohatera aby był sztandarem armii, Bull Centaur Taur'ruk może być generałem armii itp.). Jeśli macie wątpliwości to napiszcie do mnie i spytajcie.

Specjalne Zasady:
Porucznicy nie są generałami:
Wasz bohater jest dowódcą niższego stopnia a nie potężnym generałem. Są traktowani jako generałowie ale nie posiadają zasady Inspiring Presence (ich LD może być wykorzystywane tylko przez jednostkę do której się dołączą, ale nie przez jednostki w 12”).

Nasz dowódca jest gdzie indziej:
Prawdziwy przywódca całej armii znajduje się gdzie indziej, kiedy jego porucznik został dowódcą tego patrolu. Wszystkie specyficzne zasady armijne dotyczące wyboru generała, jego ucieczki lub śmierci na polu bitwy są znoszone (np. Wszystkie armie nieumarłe nie zaczynają się sypać kiedy ich dowódcy zginą).

Uczniowie czarnoksiężników:
Każdy użytkownik magii na zasadach border patrolu jest nowicjuszem, co za tym idzie każdy czar rzucony podczas gry zostać rzucony na ich poziomie podstawowym (tzn. nie mogą zostać "zbustowane").

Na wiatry magii rzucamy tylko 1d6 w każdej turze.
Liczba kostek rozpraszania magii jest połową tych które rzuciliśmy na wiatry magii (zaokrąglając w górę).

Pole bitwy:
Wszystkie tereny będą już rozstawione przez organizatora na stołach. Każdy ze stołów będzie się bardzo od siebie różnił. Wszystkie zasady dotyczące losowych terenów (lasy, jeziora, rzeki itp.) zawarte w podręczniku głównym przyjmują efekty po wylosowaniu, korzystając z odpowiednich tabelek.

Rozstawienie:
Gracze rzucają 1d6. Ten kto wygra rzut wybiera stronę i wystawia pierwszy oddział nie dalej niż 12” od swojej krawędzi. Potem następny gracz wystawia swoją jednostkę nie dalej niż 12” od swojej krawędzi. Gracze wystawiają się naprzemiennie, aż wszystkie jednostki zostaną wystawione (nie licząc scoutów i tym podobnych).

Pierwsza tura:
Kiedy już gracze wystawili swoje odziały, każdy rzuca 1d6. Gracz który pierwszy wystawił swoje jednostki dostaje bonus +1 do swojego rzutu. Gracz z najwyższym wynikiem decyduje kto zacznie.

Długość gry:
Gra trwa - 6 tur.

Warunki zwycięstwa:
Aby ustalić kto zwyciężył, należy użyć zasad z podręcznika głównego - victory point rules ze strony 143.

Jeżeli macie wątpliwości i pytania, to piszcie na PM!

Lista zgłoszeń:
(pogrubiony wpis oznacza nadesłaną rozpiskę)
1. Andrzej "Dziekan" Bystrek [Rozpiska zatwierdzona]
2. Beerfield [Rozpiska zatwierdzona]
3. Porzeczka [Rozpiska zatwierdzona]
4. Tomasz Makólski-Świercz [Rozpiska zatwierdzona]
5. Michał Piątkiewicz [Rozpiska zatwierdzona]
6. Aleksander "YoungOlo" Kaczor [AM] [Rozpiska zatwierdzona]
7. Kriz Da Old'Bwoy [Rozpiska zatwierdzona]
8. Remo [Rozpiska zatwierdzona]
9. Pułkownik Tytus [Rozpiska zatwierdzona]
10. Zebrowski1973 [Rozpiska zatwierdzona]
11. Cotau [Rozpiska zatwierdzona]
12. Jekyll [Rozpiska zatwierdzona]
13. Hoax [Rozpiska zatwierdzona]
14. Mohort88 [Rozpiska zatwierdzona]

ODPADLI:
1. Maciej Marciniak
2. Gervaz
3. Durant
4. Bobson [AM]
5. Lopo
6. Jan Jankowski
7. Dawidos
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2016, o 00:56 przez Dziekan, łącznie zmieniany 49 razy.

beerfield
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: beerfield »

Zgłaszam się :)

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Też się zgłaszam :)
Ale informacja o imprezie ma wiele braków. Np przewidywane godziny trwania imprezy, zasady turnieju - i czy to będzie turniej, czy też jakaś minikampania?

ps. od razu piszę, że mogę odpaść. Jest szansa, że tego dnia odbędzie się szkolenie,w którym mam uczestniczyć. Będę informował na bieżąco.

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Super! Już was dopisuję. Na razie to będzie miało format bliżej turnieju, ale nie będzie to turniej. :wink:

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Idea bardzo mi się podoba ale w tym terminie nie mogę się stawić. Ale na następnym napewno :wink:

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Dziad Zbych pisze:Idea bardzo mi się podoba ale w tym terminie nie mogę się stawić. Ale na następnym napewno :wink:
Bardzo się cieszę! Zapraszam w przyszłości. :)

Mohort88
Wałkarz
Posty: 98

Post autor: Mohort88 »

Andrzej, zgłaszam się. Proszę o dopisanie do listy.
x

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Ok. Już dopisałem.

Awatar użytkownika
Dawidos
Wałkarz
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dawidos »

Słucham od jakiegoś czasu 3d6, fajnie sobie włączyć podcast podczas malowania. :D Aktualnie gram w Ogniem i Mieczem a armia do fantasy się kurzy. Postaram się zmobilizować i wpaść na turniej. :)

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Dawidos pisze:Słucham od jakiegoś czasu 3d6, fajnie sobie włączyć podcast podczas malowania. :D Aktualnie gram w Ogniem i Mieczem a armia do fantasy się kurzy. Postaram się zmobilizować i wpaść na turniej. :)
Jak grasz teraz w OiM, to następny odcinek podcastu powinien ci się spodobać. ;)
Jeżeli chodzi o WFB, to dopisałem ciebie do listy. Mam nadzieję, że znajdziesz chwilę czasu, że wpaść. 8)

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Pojawił się plan.

Durant
Falubaz
Posty: 1228

Post autor: Durant »

Brak w nim przerwy na lunch, oraz 15 min przerwy po bitwie to strasznie dużo, zważywszy na fakt że bitwy trwają 1h 45 min, a są na 600 pkt.
Skrócił bym bitwy do 1h30 a przerwy do 5 min i masz przerwę obiadową.

Czy potrzebny jest podręcznik w formie książkowej?

Czy zniesienie normalnych restrykcji oznacza również zniesienie limitu % ?

A proszę o wstępne dopisanie mnie, na razie mogę ale może mi wypaść coś ważniejszego.

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Durant pisze:Brak w nim przerwy na lunch, oraz 15 min przerwy po bitwie to strasznie dużo, zważywszy na fakt że bitwy trwają 1h 45 min, a są na 600 pkt. Skrócił bym bitwy do 1h30 a przerwy do 5 min i masz przerwę obiadową.
Dobrze. Tak zrobię.
Czy potrzebny jest podręcznik w formie książkowej?
Możesz mieć w wersji elektronicznej. Ale musisz mieć, tak żebyś mógł z niego korzystać w ramach potrzeby.
Czy zniesienie normalnych restrykcji oznacza również zniesienie limitu % ?
Tak
A proszę o wstępne dopisanie mnie, na razie mogę ale może mi wypaść coś ważniejszego.
Już dopisałem. ;)

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

A może bitwy będą trwały 1.45 bo to będą deble?

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Rozumiem, że zasada z RB o wymogu minimum 3 oddziałów w armii dalej funkcjonuje?

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Remo pisze:Rozumiem, że zasada z RB o wymogu minimum 3 oddziałów w armii dalej funkcjonuje?
Nie funkcjonuje. Możesz mieć tylko jeden oddział i herosa który będzie twoim dowódcą, jak chcesz. :)

Awatar użytkownika
YoungOlo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159

Post autor: YoungOlo »

Wpisz mnie ziom :-)

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

YoungOlo pisze:Wpisz mnie ziom :-)
Tak uczynię. 8)

Awatar użytkownika
Kriz Da Old'Bwoy
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: Kriz Da Old'Bwoy »

Zglaszam sie. W koncu uda mi sie wykorzystac Squig Gobbe z oficjalnymi zasadami FW;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Lopo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 49

Post autor: Lopo »

Zgłaszam uczestnictwo.

ODPOWIEDZ