podczas ostatniego turnieju ze znajmomymi wszyły dwa pytania.
1) Jeśli strzelam do figurki na podstawce która ma 4 cale i celuję na 4 cale przed nią to zakładam jeśli wynik na artylerysjkiej kości wypadnie 4 lub 6 to trafiam automatycznie ale co jeśli wypadnie 8? Zakładam, że działo stoi wprost naprzeciwko figurki. Czy mogę celować tak aby na 2 calowej podstawce oba wyniki trafiały automatycznie czy muszę wybrać który będzie albo przed figurką albo za?
2) Dwa regimenty walczą ze sobą od boku wpada dodatkowy i w trakcie tej rundy niszczy odział przeciwnika. Według zasad ma prawdo do overruna ale ponieważ wcześniejszy odział nie może go zrobić (to nie jest jego pierwsza tura walki) to czy blokuje możliwość overruna drugiemu ?
Poniżej załączam obrazki, żeby lepiej wyjaśnić
Mam nadzieję, że wszystko zrozumiale opisałem.

