Cannon, las i domek
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Cannon, las i domek
Zakładam temat tutaj bo dostałem sprzeczne odpowiedzi od różnych osób.
-Jak zachowuje się kula armatnia jeżeli trafi się w las idzie dalej po linii czy znika w tajemniczy sposób "rozbita o pnie drzew"?
-Co się stanie gdy kula armatnia trafi w domek?
-Jak zachowuje się kula armatnia jeżeli trafi się w las idzie dalej po linii czy znika w tajemniczy sposób "rozbita o pnie drzew"?
-Co się stanie gdy kula armatnia trafi w domek?
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
Rulebook w dziale o strzelaniu z armaty wspomina tylko o tym, że kula zatrzymuje się na "impassable terrain", więc przelatuje przez jedno i drugie. No chyba, że domek jest mega twardy, to wtedy na nim się zatrzyma.

- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
przez las przelatuje...a co do domku to nie wiem.
My się z kumplami zastanawialiśmy co w takim razie ze zboczem góry - wg zasad kula toczy się dalej, ale my umówiliśmy się że się zatrzymuje. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić kulę armatnią wtaczającą się pod strome wzgórze, w które uderza prawie pod kątem prostym....Rulebook w dziale o strzelaniu z armaty wspomina tylko o tym, że kula zatrzymuje się na "impassable terrain", więc przelatuje przez jedno i drugie.
Jeśli to jest klif, to się nie wtacza, ale jeśli to jest zwykła górka, to na nią się wtacza. Generalnie trzeba podkreślić, że drugi rzut artyleryjką nie reprezentuje "toczenia się" kuli, tylko jej odbicie się od ziemi (w booku użyto słowa "bounce") i dalszy lot.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
no ja pamiętam taki rysuneczek z pordręcznika do 6 ed jak to sie ładnie kula armatnia zatrzymuje na zboczu górki i według tego się nie wtacza... ale nie wiem czy jest ten rysuneczek też w podręczniku do 7 ed a nie chce mi sie teraz szukać...
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
a czemu ma sie nie stoczyć jak sie już wtoczy? skoro sie wtacza... leci przez górke, to sie później musi stoczyć skoro tak wypadło na kostce... raczej nie zatrzyma sie na krawędzi stwierdzając "nie no... bez ściem... dalej nie lece... zadupie jakieś..."Nehan pisze:uściślmy: jeśli bounce będzie przed górką, to się na nią wtacza, ale nie stacza; przed klifem, wbija; na górce, stacza.

To nie było w podręczniku, tylko w którymś White Dwarfie. I faktycznie, na części turów była zasada, że o klif kula się zatrzymuje. I do wody chyba też wpadała...Rakso_The_Slayer pisze:no ja pamiętam taki rysuneczek z pordręcznika do 6 ed jak to sie ładnie kula armatnia zatrzymuje na zboczu górki i według tego się nie wtacza... ale nie wiem czy jest ten rysuneczek też w podręczniku do 7 ed a nie chce mi sie teraz szukać...
No własnie, od jeziorka odbija się kula czy nie? Wg rulebooka powinna się odbić ( jeziorko nie jest impassible)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!

No i tu właśnie dochodzi do konfliktu kwestii logiki i kwestii zasad.Jagal pisze:No własnie, od jeziorka odbija się kula czy nie? Wg rulebooka powinna się odbić ( jeziorko nie jest impassible)

kwestia logiki w warhammerze istnieje w postaci szczątkowej 

Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!

Zgadzam się!Jagal pisze:kwestia logiki w warhammerze istnieje w postaci szczątkowej

- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
" If the cannonball bounces into impassable terrain that in reality would stand in the way of the shot such as a sheer clif (as opposed to a lake), it stops immediately, but other than this, nothing can stop a cannonball!"
cytat z podręcznika WFB 7 ed.
cytat z podręcznika WFB 7 ed.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
O czo chozziii?Krassus pisze:No i tu właśnie dochodzi do konfliktu kwestii logiki i kwestii zasad.Jagal pisze:No własnie, od jeziorka odbija się kula czy nie? Wg rulebooka powinna się odbić ( jeziorko nie jest impassible)
1 - Wg RB jeziorko jest jak najbardziej impassable.
2 - Co z tego wynika? Jaka logika? Jaka Kwestia Zasad?

" If the cannonball bounces into impassable terrain that in reality would stand in the way of the shot such as a sheer clif (as opposed to a lake), it stops immediately, but other than this, nothing can stop a cannonball!" rb str 87
Thx Rakso.

Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
no skoro w rule booku pisze że zatrzymuje się tylko na impossible to znaczy że o jeziorko się zatrzymuje.... ale w naszym polskim Warhammerze jeziorko jest trudnym terenem więc skoro gramy wg zasad że jest trudnym terenem to imho powinno lecieć przez jeziorko...