Tereny w WFB

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Tereny w WFB

Post autor: mlepkows »

Nie wiem, czy o tym dyskutowano, na pierwszej stronie nie znalazłem, więc jadę :) .

Zaczynam być poważnie zirytowany zawaleniem stołów na różnej maści turniejach (i nie tylko) terenami. Panowie (Panie) organizatorzy za nic mają wszystkich tych, którzy nie grają leśniakami albo jaszczurkami, ew. armią na kilku elitarnych oddziałach kawalerii + np. smoku. Z pięciu stołów, na których grałem na DMP, moje szalone 3 klocki obok siebie dało się ustawić na jednym. A ten turniej nie był pod tym względem jakkolwiek wyjątkowy... Za nic ma się zasadę nie zaśmiecania pola w promieniu 12" od środka. Nikogo nie obchodzi, że na planszy z trzema wielkimi lasami (a to nawet nie połowa terenów na rzeczonym stole...) po prostu nie da się grać przeciwko Leśnym Elfom. Żeby było jasne - nie gram armią, która potrzebuje patelni do wystrzelania wroga. Moje parę maszynek i dwa oddziały strzelców i tak ustawię. Nie da się za to jakoś rozwinąć szyku piechoty, pobawić się we wzajemne wspieranie się kilku oddziałów, czy po prostu skupić większej części armii wokół generała.

Jak już wspomniałem, tak jest na zdecydowanie zbyt wielu turniejach. Doszło do tego, że na podstawie doświadczeń wywaliłem z rozpiski trzeci klocek - po prostu regularnie tylko statystował, podczas gdy reszta kompanii lawirowała między lasami, murami, obeliskami, domkami i zaoranymi polami. Apeluję do organizatorów - zróbcie z tym coś, zanim wszyscy się tak przyzwyczają, że nie będą sobie mogli wyobrazić, że można inaczej.

Uff...

Maciek

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Pamiętaj, że grając z WE zawsze będziesz miał o 1 niechciany las więcej :P. A co do reszty terenu, to trzeba takie rzeczy przed grą zgłaszać najlepiej sędziemu czy coś. Ale jeśli sędziowie stwierdzą, że teren jest sprawiedliwy, to wyjdziesz na panikarza i tyle. Ale skoro tak bardzo Ci to przeszkadza to zgłoś się do pomocy przy noszeniu terenów czy stołów, a wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz wysłuchany. :wink:
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Jeszcze na tym świecie nie znalazł się taki, co by wszystkich zadowolił... :)
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

Ta zasada nie wystawiania terenu w 12 calach od srodka to najwiekszy kretynizm o jakim slyszalem...

Btw na niektorych lokalach jak np w pomiechowku za to sa same patelnie :P
Ciezko teraz znalezc na turnieju dobrze rozstawione tereny :(
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

SlanesH pisze:Ta zasada nie wystawiania terenu w 12 calach od srodka to najwiekszy kretynizm o jakim slyszalem...
A jest taka ? Ja jak gram na moje nieszczęście to zazwyczaj mam na środku domek i 2 murki i ni cholery przez to grać :wink:

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Akurat stoły na DMP były ustawione super. I nie mówię tego pod kątem swoich WE ;) ale reszta mojego składu nie narzekała. Z pięciu stołów każdy (a mieliśmy HE, Empire, DE i Bretke) znalazł coś bardziej lub mniej się nadającego (no chyba, że nie my wybieraliśmy stół).

Może faktycznie na trzecich stołach (na których mieliśmy okazje grać) było za dużo lasów, no ale w końcu to były tereny stylizowane na Lustrie ;)

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Mi tereny na dmp odpowiadały :)

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

Mlepkows masz na myśli pierwszą potyczke z Legionem ?
Może faktycznie na trzecich stołach (na których mieliśmy okazje grać) było za dużo lasów, no ale w końcu to były tereny stylizowane na Lustrie
Dokładnie na tych stołach graliśmy , bardzo ładne ale mało użyteczne .
Mnóstwo lasów , jakieś piramidki i zero wzgórz .
Beka na maxa

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

Paku pisze:
SlanesH pisze:Ta zasada nie wystawiania terenu w 12 calach od srodka to najwiekszy kretynizm o jakim slyszalem...
A jest taka ? Ja jak gram na moje nieszczęście to zazwyczaj mam na środku domek i 2 murki i ni cholery przez to grać :wink:
W rulebooku chyba jest taki zapis.
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

100% ladnie wygladajacych i niegrywalnych terenow!

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Oskar pisze:Mlepkows masz na myśli pierwszą potyczke z Legionem ?
Może faktycznie na trzecich stołach (na których mieliśmy okazje grać) było za dużo lasów, no ale w końcu to były tereny stylizowane na Lustrie
Dokładnie na tych stołach graliśmy , bardzo ładne ale mało użyteczne .
Mnóstwo lasów , jakieś piramidki i zero wzgórz .
No cóż... graliśmy na nich dwa razy. najpierw pojechaliśmy Morie Motorie, a potem sami dostaliśmy od Mori Śmori.

Jak widać nie teren czyni mistrza.

Więc nie ma co marudzić panowie generałowie tylko ugrać jak najlepiej z tym co sie ma.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Daro pisze:Mi tereny na dmp odpowiadały :)
dokladnie, na DMP akurat tak jak na badzo niewielu turach tereny byly ustawione bardzo dobrze, tak jak na 1 rzutowym turnieju powinny byc
TruePunk pisze:100% ladnie wygladajacych i niegrywalnych terenow!
byly grywalne jesli chodzi u ustawienie, ale zgodze sie ze byly niegrywalne egzystencjalnie ;) ja wole stoly w gorzowie, proste blaty przeciagniete farba niz taie pitu pitu jak byly na DMP.. po wiekszosci bitew bylem caly urąbany w jakims static grassie :/ pomazany jakas farba, albo nie dalo sie kostkami turlnac normalnie...

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Dziwne ja żadnych zabrudzeń nie zauważyłem ;)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Christos pisze:Dziwne ja żadnych zabrudzeń nie zauważyłem ;)
moze bylem naladowany energia i sie elektryzowala trawka do mnie :/ jest to mozliwe...

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Hehe miałem ten sam problem;)

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Jako że typowy housegamer ze mnie, nie wiem jak były ustawione tereny na DMP. Zauważyłem jednak że od kiedy zaczęliśmy stosować zasadę nie ustawiania terenów w odległości 12 cali od środka stołu, gry przebiegają jakoś sprawniej. Poprzednio armie ofensywne musiały się nakręcić slalomów między laskami i domkami, a defensy musiały się napocić żeby jakoś się zmieścić ze strzelcami i maszynami (stół o właściwych wymiarach mamy w sumie od niedawna, poprzedni był nieco za mały). Nie zauważyłem żeby przez takie ustawianie armie typu Wood Elfy miału jakoś gorzej.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Niektórzy to nie rozumieją przeznaczenia terenów. To, że są górki w strefie rozstawu, to nie ma od razu oznaczać, że np. całe Imperium, czy armia krasnali rozstawi się na górce i się zmieści. Trzeba nieco pokombinować. Na DMP tereny były rozstawione w miarę dobrze. Zarówno armia ofensywna mogła sobie poszaleć, poskradać się za zasłonami jak i defens mógł się sensownie rozstawić. Ja po prostu zauważam, że wielu graczy po prostu nie umie wykorzystywać właściwości terenów i obracać ich ustawienie na swoją korzyść. Obojętnie czym przyszło mi grać w przeszłości to teren mi nie przeszkadzał (chyba, że była to perfidna patelnia w grze vs krasie lub imperium, gdzie rzut 0-1 w praktyce oznaczał rzut o zaczynanie).
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Akurat stoły na DMP były ustawione super. I nie mówię tego pod kątem swoich WE ale reszta mojego składu nie narzekała. Z pięciu stołów każdy (a mieliśmy HE, Empire, DE i Bretke) znalazł coś bardziej lub mniej się nadającego (no chyba, że nie my wybieraliśmy stół).

Może faktycznie na trzecich stołach (na których mieliśmy okazje grać) było za dużo lasów, no ale w końcu to były tereny stylizowane na Lustrie
Stylizację terenów przeboleję, dodaje klimatu.
Grałem na czymś takim:

1. Legion Beta (pozdr Oskar :) ). Dwa lasy centralnie na środku. Moja strefa rozbita na trzy oddzielne części przez kolejny las i jakiś obelisk. Strefa przeciwnika zawalona wielką piramidą i chroniona jeziorkiem. Jeżeli Agnieszka grałaby defensem, to dwie jednostki praktycznie blokują jakikolwiek dostęp do reszty jej armii.
2. Ośmiornica Beta. Dwa spore lasy na środku (widać jakiś trend, nie :wink: ). W mojej strefie bodajże górka i jeziorko, u przeciwnika murek, spora świątynia i las. W sumie cztery drogi dojścia, z czego jedna łatwo blokowalna, jedna wąska na jeden regiment a pozostałe dwie na dwa. Zero pola manewru.
3. Moria Motoria. Tylko wielkie zaorane pole na środku. W mojej strefie tylko las, w strefie przeciwnika (właściwie, to trochę przed strefą) domek. Wszystko super, ale była jeszcze rzeka, odgradzająca jakieś 24" stołu, na których nie było sensu nic stawiać, poza może armatką. De facto można się było pchać jednym regimentem za laskiem i domkiem i resztą armi przez środkowe pole (jak masz dużo kawalerii to sorry :roll: ).
4. Draconis. Dwa lasy na środku :roll: plus płotek i jedna górka poza strefami rozstawienia. W obu strefach po górce, w mojej dodatkowo płotek. Efekt taki, że były dwa małe pola bitwy, między którymi komunikacja była słaba. Nie jest to takie złe, ale też nie super.
5. YBG (nie pamiętam tylko, czy to Poznań, czy Gorzów - sorry). Na środku dwa obeliski i lasek oraz domek (wygodnie odcinający jeden narożnik stołu, ze skampionym Slannem i TG). W sterfach rozstawienia po górce. Też nie tak bardzo źle, ale to z kolei była patelnia dla defensów.

Żeby nie było - to nie jest taka anegdotka z jednego turnieju, to raczej standard na Warszawskich masterach (stoły na WI były jeszcze gorsze - masakra).
Więc nie ma co marudzić panowie generałowie tylko ugrać jak najlepiej z tym co sie ma.
Nie chodzi o to, że się grać nie da, bo poszło mi całkiem nieźle. Chodzi o to, że w zasadzie trzeba sobie pod taki teren armię szykować.

Maciek

DZIK
Oszukista
Posty: 883
Lokalizacja: BP Border Princes Klan

Post autor: DZIK »

widziałem całe rozstawianie terenów na DMP (ostateczny etap) - widziałem jak sędziowie poprawiali pocztkowe/ random nieco ustawienie i powiem że było to dobrze zrobione
Na pierwszych stołach było znacznie sprawiedliwiej niż 2 lata temu -kiedy CAŁY blok pierwszego stołu był obstawiony lasami, jeziorkami itp - raj dla lizaków ale bez przesady
z drugiej strony - nic nie usprawiedliwia stołów typu "patelnia , zero terenu" na części lokalnych turów. tereny też uczą gry i bardzo ładnie działają gdy na stole walczą np. dwie podobne rozpiski.

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

ja gram na każdym terenie i się nie przejmuje, już od dłuższego czasu nawet nie widzę różnicy. Pamiętam że kiedyś lubiłem jakąś chałupkę albo obelisk w połowie stołu bo pomagało, ale teraz mi wsio ryba, da radę. Krasie na patelni w 1 bitwie na DMP zmasakrowałem w 4 tury, więc tak źle nie jest.

ODPOWIEDZ