
Czaaaaaary Maaaaarrrrryyyyyyy
Moderator: Gremlin
Czaaaaaary Maaaaarrrrryyyyyyy
Jak (jeśli wogóle) wystawiacie czarodziejów? Ja osobiście póki co wystawiam caddy'ego gdzieś za górką ,a planuję jeszcze dokupić sobie jeszcze jedną spellsingerkę i wystawiać ją jako Tkacza Czarów (lord 4-poziomowy). To dobry pomysł? Może Wy mi coś powiecie o wystawiamy Welfickich czarodziejów. 

Na 2k+
1) Caddy Lord
3 lvl + 4DS - imo opcja z dupy, ale np. Scimi jest jej fanem
2) Caddy
1 lvl + 2 DS - Twoja opcja - imo za słaba ochrona jak na armie z t3 i bez sejva na jednostkach niedrzewnych(niesmokowych).
3) 2 * Caddy
2 * 1 lvl + 4 DS - opcja Kielona, zapewnia przyzwoitą ochronę, ale IMO to marnowanie potencjału
4) 2 * 2lvl
2 * 2 lvl + 4 DS - IMO lepiej.
5) 2 * 2lvl + Calaignor
2 * 2 lvl + 3DS + Calaignor - dla mnie jak mamy np. smoka albo biegacza lorda albo wardancera lorda albo ancienta albo w sumie jakiegokolwiek walczącego lorda i przynajmniej jednego treemana a najlepiej 2 albo chociaż ancienta opcja b. fajna.
6) 4 Lvl + 2lvl + ew. calaignor
4 lvl + 2 lvl + kilka DSów - opcja najpopularniejsza, co samo w sobie świadczy o tym, że jest przynajmniej poprawna, z moich obserwacji wynika, że trochę brakuje zębów, ale ogólnie polecam - dość łatwa, a skuteczna.
7) 4 Lvl + 2 lvl + 2 lvl
W sumie 8 lvl - opcja D. Polita spory council, ale IMO jest to jakiś pomysł chociaż tak jeszcze nie grałem.
4 lvl + 2 lvl + driadka
7 lvl + kostka + przerzutki dispela... b. fajne zabezpieczenie, ale dla mnie driadka jest troszkę za plewna.
9) For fun... bez magów tylko z kostką na driadzie albo anciencie - jak już napisałem for fun.
To chyba wszystkie najpopularniejsze-sensowniejsze opcje.
1) Caddy Lord
3 lvl + 4DS - imo opcja z dupy, ale np. Scimi jest jej fanem
2) Caddy
1 lvl + 2 DS - Twoja opcja - imo za słaba ochrona jak na armie z t3 i bez sejva na jednostkach niedrzewnych(niesmokowych).
3) 2 * Caddy
2 * 1 lvl + 4 DS - opcja Kielona, zapewnia przyzwoitą ochronę, ale IMO to marnowanie potencjału
4) 2 * 2lvl
2 * 2 lvl + 4 DS - IMO lepiej.
5) 2 * 2lvl + Calaignor
2 * 2 lvl + 3DS + Calaignor - dla mnie jak mamy np. smoka albo biegacza lorda albo wardancera lorda albo ancienta albo w sumie jakiegokolwiek walczącego lorda i przynajmniej jednego treemana a najlepiej 2 albo chociaż ancienta opcja b. fajna.
6) 4 Lvl + 2lvl + ew. calaignor
4 lvl + 2 lvl + kilka DSów - opcja najpopularniejsza, co samo w sobie świadczy o tym, że jest przynajmniej poprawna, z moich obserwacji wynika, że trochę brakuje zębów, ale ogólnie polecam - dość łatwa, a skuteczna.
7) 4 Lvl + 2 lvl + 2 lvl
W sumie 8 lvl - opcja D. Polita spory council, ale IMO jest to jakiś pomysł chociaż tak jeszcze nie grałem.

7 lvl + kostka + przerzutki dispela... b. fajne zabezpieczenie, ale dla mnie driadka jest troszkę za plewna.
9) For fun... bez magów tylko z kostką na driadzie albo anciencie - jak już napisałem for fun.

To chyba wszystkie najpopularniejsze-sensowniejsze opcje.


JA nie rozumiem idei caddyego lorda. Jest droższy od 2 herosów. Zajmuje slot. Poza tym 2x2 scrolle to zdecydowanie lepiej niż 1x4. Łatwiej jest ewentualnie uciec:) Może mnie ktoś oświeci.
Najczęściej biorę dwóch caddych. Nie wiem czemu Pingus nazwałeś to opcją ala Kielon:) Imo wydawanie 70 pkt na drugie lvle to ich strata. Niewiele można zrobić z tymi 6 lvlami. Sprawę trochę ratują 2 treemany ale to imo i tak jest za mało. Chyba, że 3 scrolle+calignor.
Kompletnie nie umiem grać na dużym magu i w zasadzie nie wiem jak to ma wyglądać. Popychanie lasku jest imo zawodne. Wysłuchałbym waszych taktyk.
Najczęściej biorę dwóch caddych. Nie wiem czemu Pingus nazwałeś to opcją ala Kielon:) Imo wydawanie 70 pkt na drugie lvle to ich strata. Niewiele można zrobić z tymi 6 lvlami. Sprawę trochę ratują 2 treemany ale to imo i tak jest za mało. Chyba, że 3 scrolle+calignor.
Kompletnie nie umiem grać na dużym magu i w zasadzie nie wiem jak to ma wyglądać. Popychanie lasku jest imo zawodne. Wysłuchałbym waszych taktyk.
No to ja bym dolozyl taką opcje
4 Levelowiec ( rany heartstone, ward na 3+ i ewentualnie DS)
2 level (calaingor. DS)
2 level ( spite powodujacy glupote DS)
2 level ( snajperka albo spite kazacy testotwac Ld DS)
4 levelowiec bawi sie (i tu sie waham miedzy life i beast, ale chyba bym wybral beast - tansze czary) beast
teraz IMO jest sens wystawiac magow; na co ich wsadzicie gdzie ich wsadzicie- wasza inwencja
4 Levelowiec ( rany heartstone, ward na 3+ i ewentualnie DS)
2 level (calaingor. DS)
2 level ( spite powodujacy glupote DS)
2 level ( snajperka albo spite kazacy testotwac Ld DS)
4 levelowiec bawi sie (i tu sie waham miedzy life i beast, ale chyba bym wybral beast - tansze czary) beast
teraz IMO jest sens wystawiac magow; na co ich wsadzicie gdzie ich wsadzicie- wasza inwencja
Generalnie jeśli chcesz pomagować to 4+2 jest najsensowniejszą opcją. Kolejny 2 lvl to raptem 2 kostki więcej, więc imo bez sensu.
Do tego zwykle jest jakiś treeman, można wcisnąć Calaignora. 3 fajne czary + bound się rzuci.
Co do opcji różnych magiczek - Pingus wszystko streścił. Ja mogę się jedynie wypowiedzieć o tym czym grałem.
Począwszy od Lorda + 2x mały w początkach ABka (kiedy lord mógł z pełnej puli korzystać), potem Lord + 1 mały - opcja spoko do magowania.
Skończyło się na magu lordzie 3 lvl.
Wiele osób nie rozumie tego - trudno. Faktycznie - 2x mały z 2oma DSami to 280 pkt. 1 duży z 4 DSami to 315 pkt. no i tylko 3 rany (a nie łącznie 4).
Ale - dla mnie, który gra właściwie WE bez lorda, to tylko 1 model do schowania w tancerzach, tudzież ukrycia gdzieś tam. Może być generałem, a więc Noble sobie bezstresowo biją wroga, bez kalkulowania, że oddadzą jeszcze 100 pkt. za generała. W razie czego mam aż 3 sloty na walczących herosów, bo nie wydaję nic więcej na caddych. Bo w sumie Lord w WE to raptem tylko w paru opcjach jest przydatny, a bez 4 DS daleko nie zajedziemy.
Do tego zwykle jest jakiś treeman, można wcisnąć Calaignora. 3 fajne czary + bound się rzuci.
Co do opcji różnych magiczek - Pingus wszystko streścił. Ja mogę się jedynie wypowiedzieć o tym czym grałem.
Począwszy od Lorda + 2x mały w początkach ABka (kiedy lord mógł z pełnej puli korzystać), potem Lord + 1 mały - opcja spoko do magowania.
Skończyło się na magu lordzie 3 lvl.
Wiele osób nie rozumie tego - trudno. Faktycznie - 2x mały z 2oma DSami to 280 pkt. 1 duży z 4 DSami to 315 pkt. no i tylko 3 rany (a nie łącznie 4).
Ale - dla mnie, który gra właściwie WE bez lorda, to tylko 1 model do schowania w tancerzach, tudzież ukrycia gdzieś tam. Może być generałem, a więc Noble sobie bezstresowo biją wroga, bez kalkulowania, że oddadzą jeszcze 100 pkt. za generała. W razie czego mam aż 3 sloty na walczących herosów, bo nie wydaję nic więcej na caddych. Bo w sumie Lord w WE to raptem tylko w paru opcjach jest przydatny, a bez 4 DS daleko nie zajedziemy.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
A dwoch magow dwa sloty.Dastor pisze:JA nie rozumiem idei caddyego lorda. Jest droższy od 2 herosów. Zajmuje slot.
No. I dwoch magow ma dwa ataki.Poza tym 2x2 scrolle to zdecydowanie lepiej niż 1x4. Łatwiej jest ewentualnie uciec:) Może mnie ktoś oświeci.

A jak wrzucę Bear's Anger to robi się fajniejRusinek pisze:A dwoch magow dwa sloty.Dastor pisze:JA nie rozumiem idei caddyego lorda. Jest droższy od 2 herosów. Zajmuje slot.
No. I dwoch magow ma dwa ataki.Poza tym 2x2 scrolle to zdecydowanie lepiej niż 1x4. Łatwiej jest ewentualnie uciec:) Może mnie ktoś oświeci.


Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Dlaczego bez sensu? Masz 8 kosci co mozna za to rzucic? Jeden czar duzym i dwa malym, tego duzego przeciwnik zescroluje a te male zdispeluje normalnie i tura magii zablokowana.Generalnie jeśli chcesz pomagować to 4+2 jest najsensowniejszą opcją. Kolejny 2 lvl to raptem 2 kostki więcej, więc imo bez sensu.
Jak masz wiecej magow to - tak jak juz pisalem wczesniej- wyciagaja kostki dispela od przeciwnika boundami i drobnymi spelami, moze pozniej nawet scrolle, a 4 levelowiec sobie puszcza czary.
Dr Crane pisze:
Dlaczego bez sensu? Masz 8 kosci co mozna za to rzucic? Jeden czar duzym i dwa malym, tego duzego przeciwnik zescroluje a te male zdispeluje normalnie i tura magii zablokowana.
Wybacz, ale to jest jakas parodia argumentu. Stosujac Twoja logike powiem:
Masz 10 kosci. Co mozna za to rzucic? Jeden czar duzym i po jednym malymi. Tego duzego przeciwnik zescroluje a te male zdispeluje normalnie i tura magii zablokowana.
Nie warto brac 3 maga. 2 kosci naprawde niewiele wnosza, nie zwiekszaja znaczaco potencjalu magicznego. Wedlug Twojego rozumowania wchodzi jeden czar z dwoch kostek na ture. Jedno popchniecie lasu...?
Te 175 za maga pkt moza zainwestowac duzo bardziej efektywnie.
8 kosci i bound spell z drzewa to mocna, nieprzeinwestowana sila magiczna.
jakie 10??? mag 4 level +mag 2 level +mag 2 level + mag 2 level
Wychodzi 12 bo jeszcze 2 bazowo - jesli ktos sie nastawia na czarowanie to powienien isc za ciosem i brac full magow +plus boundy, a po co, to mi sie juz nie chce 3-ci raz pisac.
Wychodzi 12 bo jeszcze 2 bazowo - jesli ktos sie nastawia na czarowanie to powienien isc za ciosem i brac full magow +plus boundy, a po co, to mi sie juz nie chce 3-ci raz pisac.
Żeby nie byc gołosłownym moja propozycja takiej armii opartej na 4 magach
2000 Pts - Wood Elves Army
1 Spellweaver 300 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Beast/ Life
Ranu's Heartstone [20]
Stone of the Crystal Mere [30]
1 Spellsinger 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren ;
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren;
Lamentation of Despairs [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren;
Befuddlement of Mischiefs [25]
8 Dryads 96 Pts
8 Dryads 96 Pts
5 Glade Riders 120 Pts
9 Wardancers 162 Pts
9 Wardancers 162 Pts
5 Wild Riders 130 Pts
1 Treeman 285 Pts
6 Waywatchers 144 Pts
Casting Pool: 12
Dispel Pool: 7
Models in Army: 55
2000 Pts - Wood Elves Army
1 Spellweaver 300 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Beast/ Life
Ranu's Heartstone [20]
Stone of the Crystal Mere [30]
1 Spellsinger 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren ;
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren;
Lamentation of Despairs [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren;
Befuddlement of Mischiefs [25]
8 Dryads 96 Pts
8 Dryads 96 Pts
5 Glade Riders 120 Pts
9 Wardancers 162 Pts
9 Wardancers 162 Pts
5 Wild Riders 130 Pts
1 Treeman 285 Pts
6 Waywatchers 144 Pts
Casting Pool: 12
Dispel Pool: 7
Models in Army: 55
Zrozumiałbym to, jakby WE mordowały przeciwnika magią. Niestety tak nie jest, więc ta opcja nie jest zbyt dobra. Trzech magów (w tym lord) to absolutny maks. Z opcją 4lvl + 2 lvl jeszcze nie grałem, będę musiał potestować. Natomiast opcja 2* 1 lvl albo 2* 2lvl + 4 scrolle sprawdza się moim zdaniem całkiem nieźle i w wielu przypadkach wystarczająco.Dr Crane pisze:jakie 10??? mag 4 level +mag 2 level +mag 2 level + mag 2 level
Wychodzi 12 bo jeszcze 2 bazowo - jesli ktos sie nastawia na czarowanie to powienien isc za ciosem i brac full magow +plus boundy, a po co, to mi sie juz nie chce 3-ci raz pisac.
Phi - cienkie jak barszcz. Chciałbym z tym zagrać moim standardem. Pokazałbyś co potrafi te 12 kostek.
Kiedyś w WE się opłacało brać 3-4 magów. Kiedy magia life była lepsza i każdy mógł z niej korzystać. Teraz magia Athel Loren jest raczej wspomagająca i sama bitwy nie wygra (wtedy to stawiałeś 100 łuków, chowałeś magów w las i naparzałeś masterami).
DE często gram 4+2, trzeci mag to sporadycznie. I naprawdę jest co rzucić. A z tym blokowaniem to truizm. Gdyby to było takie proste
Kiedyś w WE się opłacało brać 3-4 magów. Kiedy magia life była lepsza i każdy mógł z niej korzystać. Teraz magia Athel Loren jest raczej wspomagająca i sama bitwy nie wygra (wtedy to stawiałeś 100 łuków, chowałeś magów w las i naparzałeś masterami).
DE często gram 4+2, trzeci mag to sporadycznie. I naprawdę jest co rzucić. A z tym blokowaniem to truizm. Gdyby to było takie proste

Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
W jakim sensie nie morduje? Moim zdaniem Beast teraz bardzo morduje.
Nie robi moze masowego damage jak Scaveny, ale moze spowolnic przeciwnika ewentualnie popchnac nasze jednostki. To przy naszych czarach wspomagajacych moze zadziałać. Tylko mówie- ideą tej armii byłoby zmuszenie przeciwnika to szybkiego wyplucia sie ze scrolli DD...takim czy innym sposobem...myslalem nawet o power stoneach, ale nie mam juz puntkow.
Nie robi moze masowego damage jak Scaveny, ale moze spowolnic przeciwnika ewentualnie popchnac nasze jednostki. To przy naszych czarach wspomagajacych moze zadziałać. Tylko mówie- ideą tej armii byłoby zmuszenie przeciwnika to szybkiego wyplucia sie ze scrolli DD...takim czy innym sposobem...myslalem nawet o power stoneach, ale nie mam juz puntkow.
Pewnie jasne, szkoda ze nie mozemy tego sprawdzic w praktyce,co?Phi - cienkie jak barszcz. Chciałbym z tym zagrać moim standardem. Pokazałbyś co potrafi te 12 kostek.
Nie ma to jak rzetelna krytyka. W tym to akurat pierwszy lepszy ziomal na forum celuje
Dr Crane pisze:
Pewnie jasne, szkoda ze nie mozemy tego sprawdzic w praktyce,co?
Nie ma to jak rzetelna krytyka. W tym to akurat pierwszy lepszy ziomal na forum celuje
Ziomale glownie celuja we teoretycznie mocarnych armiach. Takich, jak welfy na 4 magach....

Widze, ze masz wizje tej armii. OK. Pograj nia troche, pojedz na kilka turniejow... Zbaczysz, czy sie sprawdzi. Jak widzisz, kilku starych wyjadaczy mowi Ci, ze nie zadziala. Ale oczywiscie jest mozliwe, ze wyjadacze sie mylą. Pokaz sie z dobrym wynikiem na turnieju, wrzuc kilka dobrych raportow bitewnych na forum. Udowodnij, ze to dziala w praktyce. Bo cudowne pomysly sa czesto brutalnie weryfikowane przez zycie (jak moj pomysl ultraprzegietej rozpy na smoku, ktorą kiedys uwazalem, ze pokonam caly swiat. Coz, bladzic jest rzecza ludzka... hehehe...). Good luck !