i Klub Gier Bitewnych Rogaty Szczur
zapraszają na Drużynowe Mistrzostwa Polski 2017
Miejsce: Hala akrobatyczno-sportowa MOSiR, ul. Urszuli 22, Zielona Góra
https://goo.gl/maps/nPCq9QfAS9M2
Sala jest położona w pobliżu dosyć dużego parkingu koło kompleksu sportowego, dlatego nie powinno być problemu z zostawieniem auta. Odbyliśmy rozmowy z dyrekcją i złożyliśmy wszystkie dokumenty niezbędne do jej wynajmu.
Data: 26-27 sierpnia 2017 roku.
Format: 5x 4500 punktów
Wejściówka za drużynę w tym roku wyszłaby w przedpłacie 5x55 zł, czyli 275zł. Kwota ta musi wpłynąć do dnia 16 sierpnia. Jeśli przedpłata wpłynie na konto po tej dacie trzeba będzie uiścić na miejscu różnicę 25 zł. Przedpłata nie podlega zwrotom, ale można ją przekazać na inny team.
Jeśli dany team zdecyduje się płacić na miejscu, to wtedy wychodzi 5x60 zł, czyli 300 złotych.
Aby wspierać rozwój naszego zacnego hobby, zdecydowaliśmy iż za każdego gracza poniżej 20 roku życia drużyna otrzymuje 25 zł zwrotu na miejscu turnieju, bez różnicy w jaki sposób dokonuje płatności. Każda dziewczyna jest zwolniona z opłaty za udział w turnieju, prosimy jednak abyście przy wpłatach w tytule przelewu zaznaczali, ile kobiet jest w waszym teamie
Terminowa przedpłata jest premiowana dodatkowymi 10 punktami do klasyfikacji turnieju. Wpłaty prosimy wpłacać na konto:
Michał Trojanowski
37 2490 0005 0000 4001 0023 6265
Sponsorzy
Miło nam poinformować, że sponsorami tegorocznych DMP zostali:
Nagrody główne dla drużyn na podium, oprócz zdobytej wiecznej chwały, prezentują się następująco:
- pierwsze miejsce: bony do sklepu Vanaheim o łącznej wartości 650 zł
- drugie miejsce: bony do sklepu Vanaheim o łącznej wartości 450 zł
- trzecie miejsce: bony do sklepu Vanaheim o łącznej wartości 300 zł
Oprócz nagród dla drużyn na podium przewidzieliśmy też nagrody specjalne dla teamów i indywidualnych graczy (jakie dokładnie osiągnięcia będą nagradzane będziemy jeszcze ogłaszać).
Zgłoszenia:
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Jedyny i ostateczny termin zgłoszeń upływa w środę 16 sierpnia o północy. Za poprawne, wysłane w terminie zgłoszenie każdy gracz otrzymuje 5 dodatkowych punktów, drużyna maksymalnie otrzymuje 25 punktów doliczonych do łącznego wyniku po ostatniej bitwie.
Jako organizatorzy nie będziemy sprawdzać wszystkich rozpisek, ale skład sędziowski może nałożyć kary w postaci zmniejszenia ilości punktów za zgłoszenie każdemu graczowi, który postanowi dokonać istotnej zmiany w rozpisce. Małe błędy i literówki nie będą karane. Po oficjalnym opublikowaniu wszystkich rozpisek (3 dni po 16 sierpnia) zmiany w rozpiskach nie będą możliwe.
Gracze będą mogli edytować zgłoszenia przez formularz do 16 sierpnia do północy. Zgłoszenie powinno zawierać wszystkie pięć rozpisek w odpowiednich polach, zapisanych w poniższym formacie:
Aby dostarczyć graczom wygodnie wszystkie informacje pracujemy nad postawieniem strony DMP. Po upłynięciu terminu zgłoszeń w ciągu trzech dni opublikujemy na tej stronie wszystkie zebrane rozpiski. W trakcie turnieju będziemy podawali tam info z rozgrywek, a na koniec znajdziecie tam również zdjęcia z samej imprezy.[lord name] [on mount]: [general], [magic level], [lore],[ability1], [ability2], [item1], [item2], [magic item1], [magic item 2], [cost]
[lord name] [on mount]: [magic level], [lore],[ability1], [ability2], [item1], [item2], [magic item1], [magic item 2], [cost]
[hero name] [on mount]: [BSB], [magic level], [lore],[ability1], [ability2], [item1], [item2], [magic item1], [magic item 2], [cost]
[hero name] [on mount]: [magic level], [lore],[ability1], [ability2], [item1], [item2], [magic item1], [magic item 2], [cost]
[# taken] x [quantity] [name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
...
Total: [total cost]
Skład sędziowski:
Sędzia Główny: Ślivek
Sędzia Liniowy: Rince
Techniczny: Hrabia
Ograniczenia:
* Nie można dublować armii w drużynie
* Dobór par w drużynie jak w poniższym dokumencie dla turniejów z drużynami 5-osobowymi
* Obowiązują zasady oficjalnych turniejów 9th Age: http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... load/1023/
Mapki:
Zgodne z oficjalnym Map Packiem: http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... load/1085/
Używane będą takie same mapki jak na turnieju ETC:
* Frontline Clash (1 and 4)
* Refused Flank (2 and 3)
* Encircle (2 and 4)
* Counterthrust (1 and 4)
Gramy według sposobu rozstawienia podanego na mapkach.
Rozkład jazdy:
Sobota:
8.00 - 9.00 zgłoszenia
9.00 - 12.30 pierwsza bitwa
12.30 - 13.15 przerwa obiadowa
13.15 - 16.45 druga bitwa
17.00 - 20.30 trzecia bitwa
Niedziela:
8.30 -8.45 kapitan lub członek drużyny potwierdza obecność teamu przy stoliku sędziowskim
9.00 - 12.30 czwarta bitwa
12.30 - 13.00 przerwa obiadowa
13.00 - 16.30 piąta bitwa
16.45 - 17.30 zakończenie turnieju, wręczenie nagród
System punktacji:
Każda drużyna w danej rundzie może zdobyć 0-100 DP
Każdy z graczy na rundę może uzyskać 0-20 punktów, wyniki drużyny sumujemy.
Drużyna, która w danej rundzie uzyskała więcej niż 65 punktów z bitew otrzymuje 65 MP. Drużyna, która zdobyła mniej niż 35 punktów otrzymuje 35 MP. Pozostałe drużyny otrzymują ilość MP równą liczbie zdobytych DP w danej rundzie. Ranking ustalany jest na podstawie najpierw sumy MP, następnie sumy DP.
W skrócie - widełki 65-35
Progi:
Zgodne z podręcznikiem 9th Age
Secondary Objectives:
Zgodnie z zasadami SO opisanymi w Tournament Packu dla turniejów drużynowych, czyli:
Bitwa nr 1
Paringi 1-2 Hold the Ground
Paringi 3-4 Breakthrough
Paring 5 Capture the Flags
Bitwa nr 2
Paringi 1-2 Secure Target
Paringi 3-4 Hold the Ground
Paring 5 Breakthrough
Bitwa nr 3
Paringi 1-2 Capture the Flags
Paringi 3-4 Secure Target
Paring 5 Hold the Ground
Bitwa nr 4
Paringi 1-2 Breakthrough
Paringi 3-4 Capture the Flags
Paring 5 Secure Target
Bitwa nr 5
Paringi 1-2 Hold the Ground
Paringi 3-4 Breakthrough
Paring 5 Capture the Flags
Parowanie drużyn:
Wedle uznanych zwyczajów zapewniamy wszystkim przyjezdnym drużynom przeciwników w pierwszej bitwie. Jednocześnie postaramy się, aby teamy z tego samego klubu/kraju nie zagrały przeciwko sobie w pierwszej bitwie.
Aby dać wam o czym myśleć, pary na pierwszą bitwę zostaną rozlosowane na dwa dni przed turniejem. Jeżeli jakaś drużyna nie stawi się na turnieju jej przeciwnik zagra z inną, wyznaczoną przez skład sędziowski - każda drużyna ma pewność rozegrania pierwszej bitwy.
Standardowo w kolejnych bitwach będziemy korzystać ze "szwajcarskiego" systemu parowania.
Parowanie graczy:
Według zasad opisanych w Tournament Packu dla 5-osobowych drużynówek. Parowanie powinno zająć drużynom nie więcej niż 15 minut. W razie problemów konflikty będzie rozstrzygał sędzia.
Malowanie i przygotowanie do gry:
Zgodnie z przyjętymi zwyczajami Movement Traye do oddziałów są obowiązkowe – nie muszą być pomalowane, ale chodzi o wygodę gry dla was oraz przeciwnika.
Chyba nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że obowiązkowo wymagane są podręczniki dla wszystkich armii, które wchodzą w skład waszej drużyny. Podręczniki mogą mieć formę papierową lub elektroniczną na przykład pdf na tablecie.
Podręcznik główny musi być przynajmniej jeden u kapitana. Jeśli zamierzacie czarować to musicie mieć również podręcznik magii albo karty z czarami. Każdy gracz musi mieć swoją miarkę oraz kostki.
Podczas DMP nie będzie można używać żadnych proxów. Jeżeli macie wątpliwości czy dany model może zostać uznany za proxa to proszę śmiało pytajcie na priv – ocenimy to tak, żeby nie było żadnych wątpliwości. Potajemne używanie proxów będzie skutkowało odpowiednią karą dla całej drużyny.
Wszystkie modele w armii muszą posiadać podstawki. Ponadto, figurki których używacie powinny być „pełne”, tj. w przypadku kawalerii model powinien posiadać wierzchowca oraz jeźdźca, w przypadku rydwanu nie wystarcz sam pojazd, powinien posiadać również załogę. Mamy nadzieję, że jest to zrozumiałe. W przypadku wątpliwości, jeśli posiadacie jakieś figlarne konwersje zapytajcie nas na priv o dany model.
Uwaga! Podczas turnieju nie będzie oceny malowania, ale wszystkie modele muszą być obowiązkowo pomalowane. Podczas wyrywkowych kontroli sędzia techniczny będzie sprawdzał, czy figurki w danej armii mają pomalowane poszczególne elementy i posiadają chociaż trzy kolory. Złamanie tej zasady będzie skutkowało zdjęciem modeli ze stołu.
W przypadku graczy Sylvan Elves, którzy zamierzają używać własnego lasu, musi on być wykonany z trwałego, sztywnego materiału oraz posiadać przepisowe rozmiary.
Modele gumowe i inne prepainty będą ściągane ze stołu, jeśli nie będą pasowały klimatem i wyglądem do armii. W każdym takim przypadku będzie decydował sędzia. Każdy gracz zobowiązany jest do posiadania wszystkich niezbędnych modeli do zaklęć, umiejętności itd.
Kapitan:
Nie da się ukryć, że przy 5-osobowych drużynach komunikacja na takim turnieju musi przebiegać sprawnie. Z tego też powodu, tradycyjnie każda ekipa graczy powinna wybrać ze swojego grona kapitana, który będzie w jej imieniu ogłaszał wszystkie decyzje oraz komunikował się ze swoim odpowiednikiem z drużyny przeciwnej czy też sędzią. Kapitan ma obowiązek zgłosić drużynę oraz podawać jej wyniki.
Podczas każdej bitwy każdy gracz ma prawo RAZ skonsultować się ze swoim kapitanem na temat przebiegu rozgrywki, zasięgnąć jego rady, spytać się o podpowiedź. Taka konsultacja nie może trwać dłużej niż 3 minuty. Osoby postronne pod groźbą kary nie powinny podpowiadać grającym.
Gra:
W danej bitwie dowodzą dwaj gracze – to między nimi toczy się pojedynek i z tego powodu bardzo ważne jest, abyśmy wszyscy przestrzegali zasady o niepodpowiadaniu obu generałom. Jeżeli obserwujecie jakąś rozgrywkę z boku, powstrzymajcie się od sugestii oraz komentarzy, niech obaj gracze w spokoju dograją bitwę do końca zgodnie ze swoim zamysłem i umiejętnościami. W razie kłopotów w trakcie rozgrywki dany gracz może poprosić swojego kapitana o interwencję u sędziego. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, możliwa jest jedna konsultacja z kapitanem co do strategii, ale to tyle! Reszta to sprawy techniczne.
Jednocześnie chcielibyśmy podkreślić, że w ramach teamu kapitan może spytać zawodnika jaki wynik przewiduje w danej bitwie: Czy idzie dobrze? Ile punktów zrobisz? Itd. Ważne, aby nie było w tym podpowiedzi, co do samej gry. Mamy nadzieję, że nikt nie będzie próbował obchodzić tej zasady jakąś wymyślną konstrukcją zdań, bo to jednak trochę żenada
Jeżeli podczas turnieju bylibyście świadkami jak ktoś ewidentnie oszukuje, przestawia modele przeciwnika kiedy ten nie patrzy, zgłaszajcie to proszę ze swoim kapitanem do sędziego.
Zgłaszanie drużyny oraz oddawanie wyników:
Kapitan zgłasza obecność swojej drużyny organizatorowi odpowiedzialnemu za rejestrację. Rejestracja trwa od godziny 8.00 do 9.00. Po godzinie 9.00 rejestracja zostaje całkowicie zamknięta. Drużyny, które nie zdążyły się zarejestrować nie mają gwarancji, że rozegrają pierwszą rundę. Osoby, które przyjeżdżają z daleka powinny uwzględnić ewentualne opóźnienia na trasie, aby uniknąć utraty punktów już na starcie.
Kapitan jest odpowiedzialny za oddawanie wyników w imieniu swojej drużyny. Na każdą bitwę jest ustalony czas na grę - 3,5 godziny. Z czego 15 minut jest przeznaczone na parowanie. Drużyna kapitana, który odda wyniki po czasie:
0-2 min: 10 PK,
2-5 min: 20 PK,
5-10 min: 35 PK,
10+ min: wynik drużyn 0:0, 35 PK.
Punkty karne nie są brane pod uwagę podczas tworzenia paringów, są uwzględniane dopiero podczas klasyfikacji generalnej pod koniec turnieju.
Sędziowie:
Na turnieju takiej rangi spodziewamy się, że sędziowie będą mieli trochę do roboty. Są oni całkowicie do waszej dyspozycji, ale jednocześnie, aby rozgrywka przebiegała sprawnie, starajcie się najpierw załatwić kwestie sporne razem z waszymi kapitanami. Wiele informacji jesteście w stanie sami znaleźć w podręczniku, sędzia powinien rozstrzygać tylko naprawdę trudne lub ważne spory. Ostrzegamy, nadmierne zwracanie się do sędziego o każdą nawet najbardziej błahą sprawę może zostać potraktowane jako stallowanie gry i w konsekwencji skutkować karą punktową. Jednocześnie apelujemy, aby to kapitanowie zgłaszali wszystkie ewentualne uwagi czy też pytania sędziom turnieju – w ten sposób łatwiej zachować będzie pewien porządek.
Ważne uwagi:
Na terenie hali nie obowiązuje zakaz spożywania alkoholu, ale jako organizatorzy zastrzegamy sobie prawo do zwracania wam uwagi, a w skrajnych przypadkach nawet do wyproszenia z imprezy. Po prostu nie przeginajmy w tym względzie pały. Na miejscu będzie sprzedawane piwo, ale zależy nam na tym, żeby to były fajne zawody a nie wielka popijawa - tą zostawmy na wieczór
Wszystkie osoby nieletnie są obowiązkowo proszone o przywiezienie zgody oraz deklaracji ponoszenia odpowiedzialności od ich opiekunów ustawowych o treści:
"Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka w turnieju Drużynowe Mistrzostwa Polski 9th Age 2017 w dniach 26-27.08.2017 w Zielonej Górze oraz ponoszę odpowiedzialność za wyrządzone przez niego szkody.”
Na końcu dokumentu powinien znaleźć się podpis rodzica lub innego prawnego opiekuna.
Noclegi:
We własnym zakresie. Dla waszej wygody zebraliśmy w jednym miejscu przydatne informacje o hotelach, pensjonatach i akademikach w Zielonej Górze. Info znajdziecie w tej BAZIE NOCLEGÓW.
Impreza wieczorna:
TBA
Catering:
W ramach opłaty wejściowej zapewniamy obiad w sobotę. Przez cały czas trwania turnieju będą też dostępne stoiska gastronomiczne z jedzeniem. Uczestnicy będą mogli również zakupić dla orzeźwienia chłodne piwo oraz inne napoje.
Wszystkie aktualne informacje i zmiany w kwestiach organizacyjnych będą aktualizowane w tym poście.
Zgłoszenia:
Legenda:
Z - zapłacone
R - rozpiski
Pełna lista zgłoszony drużyn:
1. Alfa Hromkočky R
2. Animosity Mediocre War Boys Z/R
3. Cojavim Z/R
4. Czarne Wrony I Z/R
5. Czarne Wrony II Z/R
6. Czech Mates Z/R
7. Drobne Wałeczki Z/R
8. Escobar sqad Z/R
9. Jeźdźcy Hardkoru "Green Team" Z/R
10. JH 3 Z/R
11. Legion I - Bocheńskie Wsparcie Z/R
12. Make Way! Z/R
13. Moria R
14. Ordin Z/R
15. Ósma Bila Z/R
16. Ośmiornica Łódzka Z/R
17. Pięciu Wspaniałych R
18. Pięciu Wspaniałych Chłopców Z Piekła Rodem Z/R
19. Rogaty Szczur "Elegancja Francja" Z/R
20. Rogaty Szczur "Grecja Lukrecja" Z/R
21. RyK International Z/R
22. Snordin R
23. SS II "Hańba Zeppelina" Z/R
24. Strefa Zero Poznań Z/R
25. Sweet Reform Z/R
26. Którym tramwajem na plażę? Z/R
27. Szybki Szpil Córy Górników Z/R
28. Szybki Szpil Pogromcy Warzywniaka Z/R
29. Team Germany Z/R
30. Underdogs Z/R
ROZPISKI:
Wszystkie razem: http://dmp2017.pl/all_rosters
Można również klikać osobno po graczach i przeglądać ich rozpy: http://dmp2017.pl/teams
Paringi na 1 rundę:
Można je podejrzeć na stronie: http://t.dmp2017.pl
Dodatkowo w czasie turnieju będzie też można tam śledzić wyniki na bieżąco.