Dwarven Holds 2.0 BETA

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Dwarven Holds 2.0 BETA

Post autor: Slayer Zabójców »

Witam wszystkich! Tak się zastanawiam czy na tym podforum istnieją jeszcze jacyś brodaci zawodnicy którzy dalej bawią się w tą grę :D?
Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat świeżo wypuszczonych zasad w wersji 2.0 BETA które można znależć tutaj:
https://www.the-ninth-age.com/filebase/ ... ven-holds/

Ja osobiście mogę polecić pewne złożenie krasnoludzkiego BSB które bardzo dobrze mi się sprawdziło w dwóch grach które już zdążyłem zagrać - wydaje mi się, że to teraz będzie mój klasyczny build na BSB :D
Thane @ 330.0 Pts
Plate Armour; Shield; Battle Standard; Shield Wall; Sturdy
Weapon Runes [75.0]
Rune of Lightning (x3)
Armour Runes [40.0]
Rune of Iron (x2)
Runic Standard of Wisdom [35.0]
Zabójcą smoków nie zostanie, ale mimo wszystkie jest dosyć uniwersalny - pomoże w walce z piechotą przeciwnika, nie umrze od byle pierdnięcia goblina i w razie potrzeby poczaruje - no i przede wszystkim daje przerzuty na liderkę :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Proszę napisz co robią runy itd. ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Kosa pisze:Proszę napisz co robią runy itd. ;)
A zajrzeć do darmowej książki i sprawdzić to łaska :D?
Ze względu, że jesteś wyjątkowo miłym i brzydkim elfem to także będę miły :)
Rune of Lightning (25 pts each)
If the wielder scores at least one successful hit with a
weapon engraved with one or more Rune of Lightning,
the attacked enemy unit additionally suffers D3 hits for
each instance of this Rune. The hits are resolved with
Strength 4 and Armour Penetration 1.
Rune of Iron (20 pts each)
The bearer of a single Rune of Iron gains +1 Armour. The
bearer of two or more Runes of Iron gains +2 Armour.
Runic Standard of Wisdom (35 pts)
0-1 per Army.
The bearer may choose a single Battle Rune during Spell
Selection. This Battle Rune can be cast by the bearer and
has Range: Caster’s Unit.
Także jeżeli ten BSB trafi chociaż jednym atakiem zadaje wrogowi 3d3 autohitów z S4 AP1, posiada save 1+/6++(5++ jeżeli zostanie zaszarżowany) oraz jedno zaklęcie które może rzucić na swój oddział(a ze względu, że BSB może się przemieszczać między oddziałami wydaje mi się to bardziej sensowne niż pakowanie tego runicznego sztandaru na sztandarowego oddziału)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mojżesz
"Nie po to jadę"
Posty: 350

Post autor: Mojżesz »

Ja dawałem 3xlightning Rune Smithowi w moim pierwszym drafcie. BSB w moich buildach zazwyczaj łapie 1-2 one use nowych run.

Chętnie dowiem się natomiast jakie koledzy mają dotychczasowe doświadczenia z naszą nową magią.
TROSKLIWE MISIE

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Mojżesz pisze:Ja dawałem 3xlightning Rune Smithowi w moim pierwszym drafcie. BSB w moich buildach zazwyczaj łapie 1-2 one use nowych run.

Chętnie dowiem się natomiast jakie koledzy mają dotychczasowe doświadczenia z naszą nową magią.
Kowadło + Wisdom = tanio i smacznie :)

Na ten moment nie widzę miejsca dla runiarza w moich testowych buildach - według mnie 4 boundy za cenę 220 punktów to bardzo dobry deal i wystarczający na posiadanie średniej fazy magii :)
Myślę, że BSB dzięki 6 wsa i 3 atakom stabilniej będzie aktywował swojego Mjolnira - runiarzowi zdarza się niestety nie trafić.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mojżesz
"Nie po to jadę"
Posty: 350

Post autor: Mojżesz »

Tak zgadzam się co do ataków runiarza, dlatego odchodzę już od tego na rzecz Niszczarki czarów i Groundingu/Storm/Mining
TROSKLIWE MISIE

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Chciałbym przedstawić wam projekt nazwany przeze mnie: Dragonborns (jest to trio herosów for fun i proszę nie brać tego zbyt poważnie :D)

W skrócie: 7 zionięć i 3d3 autohitów z s4 w cc (zionięcia można odpalić tylko po jednym z każdego bohatera, ale można zrobić s&s a potem odpalić drugie w cc :P Dodatkowo na oddziale można dać banner z marszem na 15 cali i zionąć po marszu :) )
Druga opcja to usunąć jedno zionięcie z BSB i wziąć jeszcze sztandar z vanguardem :D
1 King @ 480.0 Pts
General; Shield;
Armour Runes [50.0]
Rune of Iron (x2) (1+ save)
Rune of the Forge (2+ ward na ogień)
Weapon Runes [25.0]
Rune of Lightning (1d3 autohitów S4 AP1)
Talismanic Runes [165.0]
Rune of Dragon Breath (zionięcie 2d6 S4 AP1)
Rune of Dragon Breath (zionięcie 2d6 S4 AP1)
Rune of Dragon Breath (zionięcie 2d6 S4 AP1)

1 Runic Smith @ 375.0 Pts
Shield;
Armour Runes [20.0]
Rune of Iron (2+ save)
Weapon Runes [50.0]
Rune of Lightning (x2) (2d3 autohitów z S4 AP1)
Talismanic Runes [130.0]
Rune of Dragon Breath (zionięcie 2d6 S4 AP1)
Rune of Dragon Breath (zionięcie 2d6 S4 AP1)
Rune of Kinship

1 Thane @ 330.0 Pts
Shield; BSB
Armour Runes [40.0]
Rune of Iron (x2) (1+ save)
Talismanic Runes [110.0]
Rune of Dragon Breath (zionięcie 2d6 S4 AP1)
Rune of Dragon Breath (zionięcie 2d6 S4 AP1)

Total Army Cost: 1245.0
Obrazek

kleryk
Mudżahedin
Posty: 221

Post autor: kleryk »

Mam nadzieje ze przetestujesz te trio ;)

Czy ktos juz testowal nowych HG? Jak nimi najlepiej grac? 2x3 czy moze 1x8? Z banerem do trzykrotnego marszowania czy jakims innym?

Moze mi ktos wytłumaczyć jak sie teraz szarzuje slejersami w skirmiszu? Moga szarzowac zza pleców?
Początek nowej Ery

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

kleryk pisze:Mam nadzieje ze przetestujesz te trio ;)

Czy ktos juz testowal nowych HG? Jak nimi najlepiej grac? 2x3 czy moze 1x8? Z banerem do trzykrotnego marszowania czy jakims innym?

Moze mi ktos wytłumaczyć jak sie teraz szarzuje slejersami w skirmiszu? Moga szarzowac zza pleców?
Testowałem HG 1x6 oraz 1x8 obydwie wersje z banner of the hold i spisali się super - nie oddali punktów w ani jednej grze, trochę poblokowali i trochę pozabijali :) Ogólnie wersja 2x3 też się wydaje całkiem fajna (kreski w 1 kolumnie) ale jeszcze tego nie testowałem :)
Slayerzy widzą dookoła ale obowiązują ich normalne zasady szarżowania, także max 1 wheel do 90 stopni oraz muszą szarżować przednią strefą a nie bokiem/tyłem :) W praktyce daje im to szarże na kąt 180 stopni.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mojżesz
"Nie po to jadę"
Posty: 350

Post autor: Mojżesz »

Ja już też po kilku próbach. Co do magii to grałem na 7 runach (Smith, Anvil i banner) i wydaje mi się, że 6 tez powinno dać radę, więc sztandar sobie daruję. Zazwyczaj te 2 runy się przepchnie, aczkolwiek na pewno nie te kluczowe. Nasza anty-magia bardzo skuteczna, HoTM + MR ze Smitha/Dragon Slayera, potrafi w ogóle odstraszyć od rzucania czarów na te oddziały. Rune of Grounding bardzo spoko, Devouring oczywiście (tak jak wcześniej) przydatna szczególnie na armie z 1 dużym magiem, pytanie jak będzie w tej kwestii wyglądała meta, ale raczej zagości w moich rozpiskach na dłużej. Szkoda, że S5 na pilotach Grudge Busterów okazało się przeoczeniem i będzie poprawione, bo bardzo przyjemnie mi się nimi gra. No i oczywiście nowy skirmish naszych Slayerów z Lordem to bajka.
TROSKLIWE MISIE

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Szkoda Grudge Busterków - przetestowałem go w jednej grze i bez szału - nawet z S5 na załogantach nie planowałem go w moich kolejnych rozpach... a szkoda bo ładne modele się marnują :)
Porównując go do chariotów DE to Grudge Buster posiada 1 ruchu więcej, fly i grindy - chariot DE za to posiada DS5 i 2 dodatkowe ataki z S6 oraz lightning reflex (+4 ataki raptorów z s4 tak jak nasza załoga sterowca) no i przede wszystkim kosztuje 190 punktów ;)

Według mnie 4 runki w zupełności wystarczą na konkretną fazę magii - jeżeli chce wziąć runiarza razem z bsb, królem i królem slayerów to nagle nie ma punktów na nic innego :D
Oddział spearmenów to na ten moment chyba nasz najlepszy corowy oddział - tani, z konkretną ilością ataków, dobrym savem i shieldwallem :) Wyczuwam nerfa!
Muszę przetestować Hammererów - po ostatniej obniżce powinni być nieźli.
Obrazek

kleryk
Mudżahedin
Posty: 221

Post autor: kleryk »

ja tam lubie grudge bustery jeszcze z tym bufem omyłkowym jest lepiej ;)
Grałem holdsami ale nic nimi nie zrobiłem bo wdałem się w głupi kombat z kotłem z DE.

grałem też z Rune of Lightning ( 25 pts each) 3x na tanie i 2x na RS. mi się nie sprawdziła. głupio wydane punkty. już wole zionięcie

czy ktoś może mi wyjaśnić o co biega w tej runie?
Rune of Returning ( 20 pts) 
A weapon engraved with this Rune can be used as a 
Shooting Weapon with Aim 2+ and the following profile: 
Range 8”, Shots 1, Str as user, AP as user, Quick to Fire, 
Accurate, Reload!. 
This Shooting Attack is affected by all Weapon Runes on 
the engraved weapon (even if the effects are normally 
restricted to Close Combat Attacks).
Początek nowej Ery

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

kleryk pisze:
czy ktoś może mi wyjaśnić o co biega w tej runie?
Rune of Returning ( 20 pts) 
A weapon engraved with this Rune can be used as a 
Shooting Weapon with Aim 2+ and the following profile: 
Range 8”, Shots 1, Str as user, AP as user, Quick to Fire, 
Accurate, Reload!. 
This Shooting Attack is affected by all Weapon Runes on 
the engraved weapon (even if the effects are normally 
restricted to Close Combat Attacks).
Twoja runiczna broń staje się bronią strzelecką z profilem podanym powyżej :)
Obrazek

kleryk
Mudżahedin
Posty: 221

Post autor: kleryk »

te część rozumiem. chodzi mi o dalszy zapis. Ten strzał dostaje wszystki buffy z runek jakie mam na broni? np jak mam magicznego dwóraka to ma +2s +2ap ten strzał?
Początek nowej Ery

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

Dwuraków chyba nie można orunowywać. Możesz wziąć dwa razy rune of might na hand weaponie i wtedy ten strzał ma +2s +2ap.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Bercik pisze:Dwuraków chyba nie można orunowywać. Możesz wziąć dwa razy rune of might na hand weaponie i wtedy ten strzał ma +2s +2ap.
Rune of Craftsmanship sprawia, że twój runiczny hand weapon staje się great weaponem.

Ale wracając do rune of returning - sprawia ona, że każda runa jaką posiadasz na swojej magicznej broni działa także przy strzelaniu - można mieć np rune of smashing, rune of destruction oraz rune of returning i wtedy twój król posiada swoje podręczne działo - każdy trafiony przeciwnik z T5 lub więcej dostaje pojedyńcze trafienie z S10 D3 ran.

Druga opcja to 2x rune of lightning i rune of returning - jeżeli trafisz przeciwnika dostaje on dodatkowo 2d3 autohitów z s4 ap1.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ale czad, niczym Mjolnir, przynajmniej ta pierwsza wersja z S10 i D3 ran, w sam raz aby utłuc parę gigantów ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Kosa pisze:ale czad, niczym Mjolnir, przynajmniej ta pierwsza wersja z S10 i D3 ran, w sam raz aby utłuc parę gigantów ;)
Brzmi fajnie, jest klimat! Ale... broń która nie może zrobić stand and shoot, posiada tylko 8" zasięgu i jest noszona przez lorda który może przejść przed rzutem całe 3 cale, raczej nie jest czymś w czym można pokładać jakąkolwiek nadzieję :P Jedyny użytek jaki widzę to włożyć ją na bohatera który biega w skirmishujących rangerach albo slayerach, ale nawet wtedy raczej nie robi szału niestety :/
Gdyby można było chociaż robić z nią stand and shoot... byłby to lekki straszak na potwory i kowbojów.
Obrazek

kleryk
Mudżahedin
Posty: 221

Post autor: kleryk »

Slayer Zabójców pisze:
Bercik pisze:Dwuraków chyba nie można orunowywać. Możesz wziąć dwa razy rune of might na hand weaponie i wtedy ten strzał ma +2s +2ap.
Rune of Craftsmanship sprawia, że twój runiczny hand weapon staje się great weaponem.

Ale wracając do rune of returning - sprawia ona, że każda runa jaką posiadasz na swojej magicznej broni działa także przy strzelaniu - można mieć np rune of smashing, rune of destruction oraz rune of returning i wtedy twój król posiada swoje podręczne działo - każdy trafiony przeciwnik z T5 lub więcej dostaje pojedyńcze trafienie z S10 D3 ran.

Druga opcja to 2x rune of lightning i rune of returning - jeżeli trafisz przeciwnika dostaje on dodatkowo 2d3 autohitów z s4 ap1.


to trochę jak zbyt drogie zabawki które do niczego się nie przydają i nie da się nimi bawić. szkoda.
Początek nowej Ery

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Jeżeli masz 20 zbędnych punktów i jeden wolny rune slot na broni to możesz się pobawić - ta broń oczywiście działa także w close combacie - to taki dodatkowy plusik, że można nią jeszcze rzucić od czasu do czasu :)
Obrazek

ODPOWIEDZ