przerzuty...

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

przerzuty...

Post autor: Semi »

mam takie pytanko juz do nowych przedniotow nowych elfow
Dark ELf szarzuje High Elfa z Golden Shieldem (przeciwnik musi przezucic wszsytkie trafione rzuty) i teraz pytanie... w zasadach jest ze nie mozna przezucac kosci 2 razy czyli jesli DE przezuci hity z HATE'A to juz Golden Shield nie dziala???
to samo pytanie do talizmanu loec (kaze przezucic wszystkie kosci na to hit, wound i AS)???
i jak to sie ma do przeciwnikow ktorzy posaiadaj zdolnosc przezucania To hit TO wound i AS ??

GW wydalo FAQ do tego w ktorym jest mowa ze najpeir atakujacy przerzyca nietrafione a potem przeciwnik kaze mu przerzucic trafione, ale jest on sprzeczny z zasadami w booku, poniewaz nie mozna przerzucac 2 razy TEJ SAMEJ kosci...
Shino pisze:Q. How do you resolve a combat where the attacker is entitled to
re-roll missed hits (e.g. Hatred) and the defending Chaos character
is wearing the Armour of Damnation (which forces the attacker to
reroll all successful hits)?

A. The attacking player rolls to hit and re-rolls misses. Then
the defending Chaos player makes the attacker re-roll all
successful attacks.
S. Official Hordes of Chaos FAQ
jak to z tym jest???[/quote]

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

jak w FAQu

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

przerzucasz te kości które nie trafiły, po to zeby trafic, co wynika z hate'a. A przedmiot ktory powoduje przerzucanie UDANYCH trafien traktujesz jako osobny przerzut. proste...

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

no tak ale co z zasada ze nie wolno przerzucac 2 razy TEJ SAMEJ kosci...tu nie chodzi o zrodlo z ktorego przerzucasz tylko o konkretna kosc...
jelsi jest tak jak mowicie to faworyzuje osobe ktora jako druga bedzie kozystac z umiejetnosci./przedmiotu...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Semi pisze:no tak ale co z zasada ze nie wolno przerzucac 2 razy TEJ SAMEJ kosci...tu nie chodzi o zrodlo z ktorego przerzucasz tylko o konkretna kosc...
jelsi jest tak jak mowicie to faworyzuje osobe ktora jako druga bedzie kozystac z umiejetnosci./przedmiotu...
W starym RB byl identyczny zapis.
Nie traktujesz tego jako przerzut "TEJ samej kości" bo raz re-rollujesz hity, a raz missy...

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

...na chłopski rozum, po prostu kulaj 2 razy wszystkimi kosteczkami.
Nietrafionymi za hate a trafionymi za Golden Shilda.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

a jak ci nie pasuje, weź inną kośc aby nie była ta sama :D

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

hmm a nie jest tak że najpierw sie rerolluje nieudane hity z hate a potem te udane z golden shielda? (a to nie to samo co rzucenie drugi raz wszystkimi kostkami)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Trudne pytanie - coś podobnego było na teście wiedzy w Legionowie i kłóciłem się o to z Marcinem Galochem, autorem testu wiedzy.

Jego zdaniem po prostu należy przerzucić wszystkie kostki raz.

Moim zdaniem wg. FAQa - wpierw rzut, potem re-roll za hate, a potem re-roll trafień.

Podejrzewam, że bez uściślenia się nie da tego załatwić.

Awatar użytkownika
Duderson
Kretozord
Posty: 1641

Post autor: Duderson »

Czyli na hity, który najpierw były nieudane, ale zostały dokulane z hate'a, Golden Shield by nie działał, a te które od razu były udane musiałyby być przerzucone?
Lidder pisze:
-There's something large & nurgle-y coming first
To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

moim zdaniem powinno się rzucić kostką(w każdej turze walki) który skill/przedmiot działa pierwszy, i użyć ich w w takiej kolejności.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Barbarossa pisze:Trudne pytanie - coś podobnego było na teście wiedzy w Legionowie i kłóciłem się o to z Marcinem Galochem, autorem testu wiedzy.

Jego zdaniem po prostu należy przerzucić wszystkie kostki raz.

Moim zdaniem wg. FAQa - wpierw rzut, potem re-roll za hate, a potem re-roll trafień.

Podejrzewam, że bez uściślenia się nie da tego załatwić.
moim zdaniem tak jak kaze FAQ - zgodnie z regula 'lex posterior generalis non derogat legi priori speciali'
:wink:
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

eehhh niestety złote sentencje prawnicze w battlu zawodzą :cry:

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

...nie bardzo kumam o co c'mon...
Jest wyraźnie napisane, że re-rolled dice can't be re-rolled by any meaning. EVER!

Zatem DE Highborn kula na trafienie jakiegoś pawia z ów Golden Shield:
Dice result: 1,2,5,5...
Mamy 2 missy i 2 trafienia...
Zgodnie z zasadami, 1 i 2 musimy zakulać ponownie becouse of "hate".
Zgodnie z zasadami, 5 i 5 musimy zakulać ponownie becouse of GS pawia.
Innymi słowy kulamy wszystkimi D6 jeszcze raz.
Jako, że Dice may never be re-rolled twice, 2nd roll stands. Always.

...dla mnie proste jak...ten...no...prokreacja.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

i wlasnie o to mi chodzilo...to by bylo najlogiczniejsze...niestety jak wiadomo WFB nie jest gra logiczna :/

Awatar użytkownika
Szmajson
Postownik Niepospolity
Posty: 5109
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"
Kontakt:

Post autor: Szmajson »

Paraszczak pisze:...nie bardzo kumam o co c'mon...
Jest wyraźnie napisane, że re-rolled dice can't be re-rolled by any meaning. EVER!

Zatem DE Highborn kula na trafienie jakiegoś pawia z ów Golden Shield:
Dice result: 1,2,5,5...
Mamy 2 missy i 2 trafienia...
Zgodnie z zasadami, 1 i 2 musimy zakulać ponownie becouse of "hate".
Zgodnie z zasadami, 5 i 5 musimy zakulać ponownie becouse of GS pawia.
Innymi słowy kulamy wszystkimi D6 jeszcze raz.
Jako, że Dice may never be re-rolled twice, 2nd roll stands. Always.

...dla mnie proste jak...ten...no...prokreacja.
Jest tak jak piszesz, dawno temu juz bylo walkowane przerzuty na wampirze a zbroja chaosu co powoduje przerzut trafienia..
Spokój to kłamstwo, jest tylko pasja. Dzięki pasji, osiągam siłę. Dzięki sile, osiągam potęgę. Dzięki potędze, osiągam zwycięstwo.

Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie, nie szmaja ;) przeciez na gorze tematu jest juz fragment ktory wkleilem :)


Q. How do you resolve a combat where the attacker is entitled to
re-roll missed hits (e.g. Hatred) and the defending Chaos character
is wearing the Armour of Damnation (which forces the attacker to
reroll all successful hits)?

A. The attacking player rolls to hit and re-rolls misses. Then
the defending Chaos player makes the attacker re-roll all
successful attacks.
S. Official Hordes of Chaos FAQ

Awatar użytkownika
Szmajson
Postownik Niepospolity
Posty: 5109
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"
Kontakt:

Post autor: Szmajson »

Shino pisze:nie, nie szmaja ;) przeciez na gorze tematu jest juz fragment ktory wkleilem :)


Q. How do you resolve a combat where the attacker is entitled to
re-roll missed hits (e.g. Hatred) and the defending Chaos character
is wearing the Armour of Damnation (which forces the attacker to
reroll all successful hits)?

A. The attacking player rolls to hit and re-rolls misses. Then
the defending Chaos player makes the attacker re-roll all
successful attacks.
S. Official Hordes of Chaos FAQ
IMHO bład GW w tym Faqu :/ No ale cóż począć :cry:
Spokój to kłamstwo, jest tylko pasja. Dzięki pasji, osiągam siłę. Dzięki sile, osiągam potęgę. Dzięki potędze, osiągam zwycięstwo.

Obrazek

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

mam podobne zdanie .

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

wydaje mi sie, ze nadinterpretujecie zasade o przerzuceniu max 2 kosci.
Tu chodzi glownie o to, zeby pozytywnie nie wykorzystywac przerzutow 2 razy.. czyli mamy np hate i item dajacy przerzuty hitow

ODPOWIEDZ