Z racji sytuacji epidemiologicznej i wszystkich tych cudów, wiemy jak jest a jest jako tako.
Masterów nie ma, granie na UB mimo, że ma wartość to to nie to samo.
Do tego ETC do niedawna nie wiadomo było, czy się w ogóle odbędzie.
Teraz wiemy, że będzie i wiemy, że trzeba się starać.
Biorąc pod uwagę powyższe, postanowiliśmy, że w tym roku przed powołaniem składu odbędą się 3 zgrupowania, każde o takiej samej formule:
Sobota:
9.30-12.00 pokazówki i rozkminy tatkyczne
12.00-16.00 Bitwa I
16.30-20.30 Bitwa II
Niedziela
9.00 - 10.00 pokazówki i rozkminy taktyczne
10.30 - 15.00 Bitwa III
Czas na bitwy jest dużo, więcej niż na normalnym masterze ale mniej niż na ETC.
Gramy z zegarkami, nie ma zmiłuj.
Gramy w terminach:
Heat 1: 10-11.04.2021 Gorzów Wielkopolski
Heat 2: 24-25.04.2021 miejsce podane wkrótce.
Heat 3: 15-16.05.2021 miejsce podane wkrótce.
O co gramy?
Selekcjonerzy wybiorą do kadry 7 osób.
Te 3 mini-turnieje stworzą mini-ligę.
8ma osoba to najwyżej punktowana osoba na zgrupowaniu, która nie została powołana do kadry.
Czyli efektywnie gramy o miejsce na ETC.
Rezerwujcie kalendarze, przepraszajcie żony, malujcie figurki.
Do zobaczenia niebawem!
FAQ:
1. Jakie zasady zegarów?
2. Czy kadra już została wybrana i czy w ogóle mam szanse?RULES FOR CHESS CLOCKS
The ETC games will be conducted with a chess clock, unless both players agree that they are not needed. A player can declare the need for a chess clock at any point in the game. It is the player who wishes to use a chess clock responsibility to provide one and to explain how to operate it to his opponent.
The time for each player is set up according with the formula:
If there is more than 30 minutes remaining: (Time remaining - 15 minutes)/2
If there is less than 30 minutes remaining: (Time remaining - 5 minutes)/2.
The chess clock should measure time for the player, who is currently making a decision or who is currently rolling the dice.
It is a player's right to reasonably question the legality of his opponent moves, asking for double checks or more precision. In such case, the time is measured for the player who is the owner of the models in question. Should a player try to stall the game by imitating that he is being thorough, then the judge should be notified immediately. Stalling in this way will be penalized by at least a yellow card.
In case one player's time goes to 0, the following actions are applied:
- The game continues for as long as the other player's chess clock shows 0, or turn 6 is concluded.
- The player who's clock went to 0 can make no voluntary actions. This means no movement (unless rallying / flee) magic phase, dispelling attempts, using special rules like Rally around the Flag or Inspiring Presence and so on.
- The player who's clock went to 0 must make mandatory actions, which include: attacking in Close Combat, rolling armour saves, Panic checks and other mandatory rolls.
- The player who's clock went to 0 can only declare "Hold" charge reaction, unless he is forced by rules to do a flee.
- In case a roll is mandatory, but there are multiple outcomes possible (i.e. Ambushing units) the roll is made but it is the opponent who decides on the outcome (i.e. where the Ambushing unit is placed)
- In case of Combat, characters will always try to hit R&F models. If this is not possible or there are multiple units, the characters will always strike first viable target counting from model's front left corner.
The judges will make a decision basing on the readings of the clock.
It is each player's responsibility to accurately operate the chess clock.
Selekcjonerzy podejmują decyzję na podstawie informacji, jakie mają. Wszystko wskazuje na to, że na ten moment Konrad, Furion i Szaitis mają duże szanse zostać powołanymi. Drużyna to 8 osób + coach, więc jest co najmniej 6 slotów do obdarowania.
3. Kto może wziąć udział w zgrupowaniu?
KAŻDY! To są zgrupowania otwarte. Warunkiem jest ograniczenie powierzchni lokalu i ograniczenia sanitarne.
Wyniki Heat 1 i punktacja
Furion 100
Łapa 89
Solo 78
Skwara 67
Ślivek 56
Wojtuś 45
Damian 34
Azurix 23
Bober 12
Titan 1
Wyniki Heat 2 i punktacja
Crus 100
Artur 92
Skwara 84
Handełek 75
Azurix 67
Shino 59
Łapa 51
Tutaj 42
Jarek 34
Dębek 26
Kalafior 18
Dziop 9
Wojtuś 1
Wyniki Heat 3 i punktacja
Furion 100
Artur 91
Laik 82
Titan 73
Jarek 64
Azurix 55
Solo 46
Bober 37
Big Boss 28
Abrasus 19
Skwara 10
Swierszczu 1
Leaderboard po 3 Heat'ach
Furion 200
Artur 183
Skwara 161
Azurix 145
Łapa 140
Solo 124
Crus 100
Jarek 98
Laik 82
Handełek 75
Titan 74
Shino 59
Ślivek 56
Bober 49
Wojtuś 46
Tutaj 42
Damian 34
Big Boss 28
Dębek 26
Abrasus 19
Kalafior 18
Dziop 9
Swierszczu 1