2.5k DE bazyl

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

2.5k DE bazyl

Post autor: Mike »

1 * Highborn @ 565 Pts
General; Repeating Crossbow; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak
Heart-stone of Darkness [45]
Crimson Death [35]
Enchanted Shield [10]

1 Black Dragon @ [320] Pts

1 Sorceress @ 180 Pts
Magic Level 2
Seal of Ghrond [25]
Dispel Scroll [25]

1 Sorceress @ 180 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

5 Dark Riders @ 97 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Dark Riders @ 97 Pts
Spear; Light Armour; Musician

10 Warriors @ 125 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Warriors @ 125 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

6 Cold One Knights @ 273 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]

1 Dread Knight @ [18] Pts

2 Cold One Chariot @ 194 Pts
Spear

11 Witch Elves @ 199 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Musician

1 Hag @ [37] Pts
Witchbrew [25]

5 Harpies @ 65 Pts
2ndWeapon

4 Reaper Bolt Thrower @ 400 Pts

Co niej sądzicie i dlaczego to plewa?
Żeby nie było nie chce, o dziwo, się ciśnieniować o miejsce w czołówce tylko pograć czymś co nie powoduje u przeciwników odruchów wymiotnych

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Spoko Mike. Wystarczy, że grasz DE :) Żadna rozpa DE poza garnizonem nie powoduje mdłości :D Choć ja osobiście nie przepadam za graniem z DE, ze względu na mocny ostrzał.
A sama rozpa jest spoko, tylko trochę Cię mało.

Awatar użytkownika
LinuX
Mudżahedin
Posty: 278
Lokalizacja: Pełna Kurwa z krainy winem i wódką płynąca

Post autor: LinuX »

Witchki? Sprawdziły ci się? Niby fajny unit ale chyba nie na mastera...
Chciałbym zobaczyć co robią z nimi skinki :D
Rozpiska spoko... Ciekawa i ma potencjał w postaci smoka i 4 bolców...
Ja bym zrobił bardziej strzelające(i co ważne z Hydra Bannerem), z noblami na konikach...
Wino Wino, Wino do dna...
http://youtube.com/watch?v=7LGFYgh0juQ&feature=related Pełna kurwa!
Shino na turnieju:
-Ile BK?
Ja: 18
-Jest Regenka?
-Nie
-Klimat
XD

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

1 * Highborn @ 565 Pts
General; Repeating Crossbow; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak

Co to za dziwna moda na pogarszania i tak słabej armii ? po co Ci kusza na ziomku który ma w teorii niszczyć zabijać itd xD

10 Warriors @ 125 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Warriors @ 125 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Shield; Musician


bez muzyka, jak Cię dorwą i tak Cię potną - nie marnuj punktów
i szczerze jak gra się smokiem to gra sie na ATAK ! czyli armia ma ze sobą współ grać. uzupełniać się a powiedz mi jak mają kusznicy uzupełniać smoka ? Naprawdę radzę grać na 20 warrionach +cdg - jako odział wspomagający /flankujący odział wroga gdy jest w kombacie... Podoba mi się, że dałeś 2x5 DR bez kusz z muzykiem

6 Cold One Knights @ 273 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]

ja gram 2x7 COK bez muzyka... a dlaczego bo jeśli jest remis to i tak zdaje liderke na -1 czyli na 8 więc raczej ją zdam - więc nie marnuj punktów.

2 Cold One Chariot @ 194 Pts i nie opłąca się a dlaczego ? bo trzeba zrobić taką rozpę żeby współgrała/uzpełniała sie a jak mają uzupełaniac się CoC z COK ? nie za flankujesz nimi przeciwnika z którym walczy odział CoK. Do tego służy właśnie odział 20 warrionów lub DR. - Jak dla mnie się nie opłaca, jeśli niepotniesz wroga w 1 turze w następnej on potnie Cię i 200 punktów pójdzie się ******. zauważ że w szarzy Cok mają taką samą siłę... i są pewniejsze.

11 Witch Elves @ 199 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Musician

1 Hag @ [37] Pts
Witchbrew [25]

nie skomentuje nawet... chyba że grasz dla klimatu ale jeśli tak to wystaw zamiast bolcy kocioł i BG :P

Powiem tak ideał dla mnie to Smok z 2 czarodziejami (obrona magiczna i popychaczki) 20 warrinów i 2x5 DR - do flankowania odziałów/DR do gonienia magów i wyciagania ich z regimnetów

2x7 cok z war bannerem - huzia na wikinga i do przodu
(warriorzy dobiegają w kolejnej turze i wspomagają w razie czego...)

harpie - tani obowiązkowy latacz który goni za innymi lataczami lub niszczy machiny wroga.

shadesów - do wkurzania przeciwnika/ciecia marszu/zabijania magów/obsługi od machin - bez 7 się z domu nie ruszam

4 bolce - wiadomka

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Dla mnie ta rozpa się wzajemnie uzupełnia i już ją sprawdziłem na TK. 19:1 dla mnie.

Patryk
Wodzirej
Posty: 715

Post autor: Patryk »

Co to za dziwna moda na pogarszania i tak słabej armii ? po co Ci kusza na ziomku który ma w teorii niszczyć zabijać itd xD
Kusza bardzo się przydaje, choćby do polowania na magów. Zamiast marnować turę na samo dolecenie, to gdy mag jest poza unitem to sobie jeszcze w niego zioniemy, potem dobijamy kuszą i punkty wpadają.
i szczerze jak gra się smokiem to gra sie na ATAK ! czyli armia ma ze sobą współ grać. uzupełniać się a powiedz mi jak mają kusznicy uzupełniać smoka ?
DE są na tyle słabe w walce wręcz, że najpierw muszą czymś zmiękczyć wroga, wyeliminować 'przeszkadzajki'. Od tego są kusznicy.
to i tak zdaje liderke na -1 czyli na 8 więc raczej ją zdam - więc nie marnuj punktów.
Różnica pomiędzy 8, a 9 LD jest kolosalna. Dokładamy parę punktów, ale przynajmniej 300 nie wyleci za stół.
uzpełniała sie a jak mają uzupełaniac się CoC z COK ?
Bardzo dobrze. Zawsze to kolejne ataki rydwanów, a ruch taki sam.

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

do kulanie sie rydwanu to radosna chwilka w życiu każdego rzeźnika, ale z tego co ja wiem ciężki rydwan się porusza 7 cali i 14 szarzy... cok 14 ruchu i 14 szarzy... mi się rydwan nigdy nie sprawdził.

jeśli dasz ok 10 cok to Ci zwieje, ale zamist muzyka dałbym SSS :P i aż bym prosił by uciekli :P Dla mnie cok to 200 punktów nie 300 :P

od zmiękczania wroga są shades :P bo jeszcze mu tną marsz.

Kusza na smoku jest najgorszą z możliwych opcji... Smoka używa się do rozwalania wrogich lordów i silnych odziałów - a nie pojedyńczego maga który zbierze obstrzał z 4 bolcy lub shades. Lord z s6 i killingiem to masakra :P patrząc na moje statystki średnio raz na turę miałem na zranienie jednego KB.

Awatar użytkownika
LinuX
Mudżahedin
Posty: 278
Lokalizacja: Pełna Kurwa z krainy winem i wódką płynąca

Post autor: LinuX »

Człowieku skąd ty się wziąłeś?
Shades do zmiękczania 15 BK?
Smok DE jest na tyle delikatny, że często tylko lata zieje i terroryzuje...
Zianie i 2 strzały zazwyczaj na 2+/3+ trafiające to śmierć dla magów którzy są ukryci przed innym strzelaniem...
Jakiego lorda i jaki silny oddział chcesz niszczyć?
Kusznicy są super oddziałem do niszczenia 7 wilków z czempionem, ogólem fastów i lataczy... Bolce same się nie obronią jak trafisz na 4 fasty i 2* latacze... I Tu z kolei też pomagają rydwany które bez problemu przejadą po wsparciu...
DE są jedną z armii w której trzeba połaczyć ostrzał z walką... Ew. Garrison na porno shoocie...
Co do SSS to auto zbieranie jest tylko przy reakcji na szarże...
Wino Wino, Wino do dna...
http://youtube.com/watch?v=7LGFYgh0juQ&feature=related Pełna kurwa!
Shino na turnieju:
-Ile BK?
Ja: 18
-Jest Regenka?
-Nie
-Klimat
XD

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

uważam ze:
1)Jarlaxe jeszcze troche sie wyrobi :)
niech pożadnie dostanie w bitwie
2)10 witchek za 136p w walce jest tyle warta co Twoje 12 za 199 :)
sprawdzone ;)

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

szczerze to ja bym shadów raczej użył by postrzelać w wilki/magów niż w BK... po za tym ty mi to wcisnąłeś w usta a nie ja.

Mój smok ma głownie dośwa z TK których tnie równo zaczynając od TG kończąc na ich lordzie. Lorda obojętnie jakiego, wolę sam w niego uderzyć niż on miałyby to zrobić we mnie licząc na KB... :P na fasty mam własne fasty i lataczy oraz shades.

Dostałem tak, że aż wstyd pisać...

Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Mike »

Troszkę zmieniłem rospę
1 * Highborn @ 572 Pts
General; Repeating Crossbow; Sea Dragon Cloak; Shield
Blood Armour [20]
Crimson Death [35]
Heart-stone of Darkness [45]

1 Black Dragon @ [320] Pts

1 Noble @ 179 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak
Lifetaker [30]
Enchanted Shield [10]

1 Dark Pegasus @ [55] Pts

1 Sorceress @ 140 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

5 Dark Riders @ 97 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Dark Riders @ 97 Pts
Spear; Light Armour; Musician

10 Warriors @ 125 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Warriors @ 125 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

2 Cold One Chariot @ 194 Pts
Spear

7 Cold One Knights @ 280 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Soul Shadows Standard [50]

12 Witch Elves @ 212 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Musician

1 Hag @ [37] Pts
Witchbrew [25]

6 Harpies @ 78 Pts
2ndWeapon

4 Reaper Bolt Thrower @ 400 Pts

Co do spostrzeżeń jarlaxla, sory ale troszkę gram i wiem czemu coś wystawiam.
Co do kuszy to nie miałem gdzie upchnąć paru punktów i tak wyszło :D
Nie jeden raz muzyk ratował mi tyłek, np biegacz sypiący się z muzyka:P
W COK mam muzyka bo mogę o niego zrobić FO.
Jak się umie grać to i wiedźmy się spisują.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

od zmiękczania wroga są shades Razz bo jeszcze mu tną marsz.
Mój smok ma głownie dośwa z TK których tnie równo zaczynając od TG kończąc na ich lordzie.
generalnie jesli glownie grasz z tk i uzywasz shade'ow zeby kasowac marsz to jestes w porzadku...

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

eh... bożycze kochany... czy ja napisałem, że shades tną marsz jednostką które nie mają marszówki? nie to się tyczyło innych armii - wystarczy trochę pomyśleć i nie być złośliwym. Shades używam do gonienia i wystrzeliwania magów, strzelania w fasty i jednostki nie opancerzone.

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Jak się umie grać to i wiedźmy się spisują.
Jak się umie grać to każda armia jest dobra i do pokonania.

No to mi proszę wytłumacz czemu "coś" wystawiasz, bo ja nie widzę sensu.

Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Mike »

Proszę bardzo:
Kusznicy żeby strzelać po fastach i wszystkim co ma kiepskiego savea
Rydwany żeby pilnowały maszyn
Witchki albo zajmą ćwiartkę albo powalczą a czymś z kiepskim armourem
A jeśli chodzi o zdawanie brejków na -1 to uwierz mi wolę nie ryzykować że ucieknie mi klocek za 300 punktów dlatego że poskąpiłem 9 punktów : X
W dodatku, ja tym będę grał i szczerze mało mnie obchodzą twoje opinie na temat rozpiski, skoro cała twoja taktyka polega na tym, że wystawiamy wszystko na maxa i do przodu. W dodatku to właśnie kusznicy uzupełniają smoka a nie klocek piechoty, który chodzi 2x wolniej niż smok.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zarówno warriorzy, jak i kusznicy stanowią dobre uzupełnienie dla smoka.

Poleganie na samym smoku to głupota - jest sporo armii, przy których smok sobie nie powalczy. Zarówno te z duża ilością maszyn, jak i inne armie ze smokiem, gdzie nasz smok musi pilnować smoka przeciwnika.

Krytyka kuszników to po prostu efekt braku ogrania. Twierdzenia, że jak się wystawia smoka, to brak miejsca dla piechoty, która z nim podobno nie współgra są po prostu śmieszne. DE to nie bretka i trzeba składac rozpy bardziej wszechstronne. Mocny ostrzał+kilka szybkich przeszkadzajek+ze dwie-trzy jednostki z mocnym uderzeniem to klucz do sukcesu.

A witchki jeśli już to raczej bez gratisów w stylu FCG - bardzo je podrazają, a nie dają oczekiwanego rezultatu.
Kusza na smoku jest najgorszą z możliwych opcji... Smoka używa się do rozwalania wrogich lordów i silnych odziałów - a nie pojedyńczego maga który zbierze obstrzał z 4 bolcy lub shades
Szczególnie, jak stoi za obeliskiem...

Co do rozpy - radziłbym zrezygnować z FCG dla witchek na rzecz kusz dla DR. Dla witchek różnica niewielka, a poważnie zwiększasz siłe ognia armii.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Mike »

Może jakbyś napisał wcześniej Jankielu, to i bym zmienił ale teraz to po ptakach, rozpiska wysłana. A tak btw to w witchkach nie ma bannera, więc jeszcze musiałbym coś jeszcze obciąć żeby dać drugim DR kusze.

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Po pierwsze warriorzy są uzupełnieniem dla CoK jako oddział, który wbija się w kolejnej turze w flankę przeciwnika. Dla mnie pietcha wraz z DR uzupełnia CoK. Smok u mnie ma całkiem inne zdanie xD

Ja porównuję shades z kusznikami :P (bo sam się zastanawiam co się bardziej opłaca)

Dobra z tym muzykiem do CoK rzeczywiście przesadziłem :P bo myślałem ze jest droższy... mea culpa... sprawdziłem w kodeksie i macie rechta.

cóż, czyli rozumiem że lordowi z kuszą nie przeszkadza obelisk.

Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Mike »

W przeciwieństwie do bolców (przynajmniej mój, nie wiem jak twój) smok umie latać, więc może polecieć w takie miejsce gdzie obelisk nie zasłania o0
Imo kusznicy wypadają lepiej jeśli chodzi o przeżywalność, co prawda -1 do trafienia w shadesów ale 5+ save wypada lepiej na coś z siłą 3-, przy 4 siły wypadają podobnie, przy S5+ lepiej shadesi ale ile armi ma strzelców z S5.

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

fakt jeszcze nie dokleiłem skrzydeł smokowi, ale gram tak jakby je miał :P jeśli mowa o strzelaniu do magów to myślę że noble na pegazie z lifetakeram sprawdziłby się lepiej niż zwykła kusza, którą ma twój lord. Chyba, że twój pegaz nie umie latać... bo zmienia całkiem postać rzeczy...

Tylko że shades poradzą sobie o wiele lepiej od kuszników jeśli chodzi o np: niszczenie magów tudzież maszyn... jak zrobią swoje mogą zginąć.

ODPOWIEDZ