Dostawianie się

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bison
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179

Dostawianie się

Post autor: Bison »

Obrazek


Oddział A szarżuje na skirmish ma na tyle miejsca i ruchu, aby przed zetknięciem wykonać wheela i dostawić się krótkim bokiem do rogu stołu.

Pytania są następujące:
Jak się ma w tym wypadku dostawianie jednostek (maksymalizacja przy dostawieniu)?
Czy można w ogóle coś takiego zrobić?
Czy jednostka A dostawia się na lini przecięcia zetknięcia?
Czy kurde jak to rozwiązać ;).

Edit. Oczywiście chodzi mi o krawędź nie o róg stołu. Nie wiem czemu napisałem róg :/

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

możesz zrobić lepszy myk.. takiego wheela zrobić żeby ustawić sie dłuższą krawędzią oddziału prawie równolegle do krawędzi stołu.. najpierw zrobić tego wheela, potem ruch do najbliższego skirmishera i zrobić tak żeby reszta musiała wychodzić za stół w celu maksymilizacji:P
swoją drogą pewnie sie i tak klocek przesunie w celu maksymilizacji...

Angelus
Wałkarz
Posty: 98
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: Angelus »

gdybym sędziował powiedziałbym tak.. mamy twój srodek regimentu i srodek regimentu skirmisha... podczas szarzy w miare pozostałego ruchu celujemy maksymalnie w kierunku lini prostopadłej biegnącej przez srodek obu regimentów.. inne myki zajezdzają mi szarżą taktyczną... gdyby to był np fast to mógłby niby wjechac im w zad? bo to ten sam manewr by był tyle ze ekstremalny bardziej...
pozdrawiam

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Ale szarże taktyczne są z tego co wiem dozwolone... Więc IMO możesz tak zrobić, byleby nie zahaczać o krawędź stołu, musisz być milimetry od niej. A dwa, to na tył nie da rady wjechać w tej sytuacji, bo dozwolony jest 1 wheel w szarży.

Angelus
Wałkarz
Posty: 98
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: Angelus »

przesuń kąt szarzującego regimentu tak by nie zachaczyć skirmisha w momencie deklaracji szarzy.. biegniesz na wprost robisz 1 wheel o około 160 stopni i wjezdzasz w tyłek.

Szarza taktyczna jest zwyczajnym lamerstwem, wałem, tchórzostwem, dziecinadą i nadinterpretacją zasad - chyba najwiekszy debilizm w polskim młotku.
pozdrawiam

Dodam jeszcze coś takiego ze w Rb w opisie szarży jest naciśk na to by dostawiać maksymalną możliwą ilość jednostek... jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydaje mi się system podany w moim poscie wyzej..

Jako dodatkowy argument przedstawie sytuację realnej bitwy.. kurz.. krzyki krew i rozkazy.. żołnierze walczą o życie..

Nie wydaje mi się realne by oddział dał się zaszarżować od boku stojąc nieruchomo i obserwując jak wróg ich zachodzi ... ta gra jest turowa tylko dla ułatwienia rozgrywki.. ale wychodze z załorzenia ze powinniśmy nie jak prawnik studiowac "co GW chciało przez to powiedzieć" a kierować powinniśmy się wszyscy zdrowym rozsądkiem czego sobie i wszystkim zycze

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Angelus pisze:...Szarza taktyczna jest zwyczajnym lamerstwem, wałem, tchórzostwem, dziecinadą i nadinterpretacją zasad - chyba najwiekszy debilizm w polskim młotku...
Ale przecież to jest oficjalne stanowisko GW, więc o co chodzi?
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Angelus pisze:
Nie wydaje mi się realne by oddział dał się zaszarżować od boku stojąc nieruchomo i obserwując jak wróg ich zachodzi ... ta gra jest turowa tylko dla ułatwienia rozgrywki.. ale wychodze z załorzenia ze powinniśmy nie jak prawnik studiowac "co GW chciało przez to powiedzieć" a kierować powinniśmy się wszyscy zdrowym rozsądkiem czego sobie i wszystkim zycze
Na szczęście nie musimy studiować co GW chciało przez to powiedzieć, bo wydało erratę.

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Angelus pisze:
Nie wydaje mi się realne by oddział dał się zaszarżować od boku stojąc nieruchomo i obserwując jak wróg ich zachodzi ... ta gra jest turowa tylko dla ułatwienia rozgrywki.. ale wychodze z załorzenia ze powinniśmy nie jak prawnik studiowac "co GW chciało przez to powiedzieć" a kierować powinniśmy się wszyscy zdrowym rozsądkiem czego sobie i wszystkim zycze
czyli od tej pory w przypadku szarży na bok oddziału wg ciebie powinno się oddział odwrócić, by przyjął tą szarżę od frontu, bo to bardziej realistyczne niż to że stoi i czeka na to aż ktoś mu wpadnie z flanki?

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

powiedz jeszcze że grasz WE lub lizardmenami:P
w każdym razie Angelus za sędziowanie się nie bierz:/
przesuń kąt szarzującego regimentu tak by nie zachaczyć skirmisha w momencie deklaracji szarzy.. biegniesz na wprost robisz 1 wheel o około 160 stopni i wjezdzasz w tyłek.
to są chyba 2 wheele, prawda?
realna bitwa? jak paru baranów biegających luźno ma zatrzymać impet oddziału biegnącego w formacji? zresztą nie ma sie o co kłócić, zasady to jasno prezycują...
mamy twój srodek regimentu i srodek regimentu skirmisha... podczas szarzy w miare pozostałego ruchu celujemy maksymalnie w kierunku lini prostopadłej biegnącej przez srodek obu regimentów..
a to działa tylko przy ucieczce skirmishu, a nie gdy stoi...

ale nikt nie odpowiedział na chyba główne pytanie zadane w temacie:P

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

wg mnie zrobić czegoś takiego nie można z racji maksymalizacji modeli walczących z obu stron.

gdyby nie było innej możliwości dojechania do oddziału jak tylko przy krawędzi, to byłoby to ok.
natomiast w przypadku gdy miejsca jest dość, takie zagranie nie powinno przejść, by zmniejszyć liczbę modeli walczących poprzez wysunięcie go za stół.

Choć być może zaraz pojawią się słowa, że jest to legalne, aczkolwiek napewno jest zagraniem nie fair.

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

b_sk pisze:
Angelus pisze:...Szarza taktyczna jest zwyczajnym lamerstwem, wałem, tchórzostwem, dziecinadą i nadinterpretacją zasad - chyba najwiekszy debilizm w polskim młotku...
Ale przecież to jest oficjalne stanowisko GW, więc o co chodzi?

Możesz podać mi gdzie jest tekst na temat szarż taktycznych w materiałach GW?

jakoś wczoraj wziąłem sobie Angielski podręcznik zasad i w zasadach szarż pisze iż faktycznie można wykonać jednego weela/piwota z małym zastrzeżeniem. Że szarża po lini prostej nie doprowadzi do maksymalizacji modeli walczący itp...

Przyznam iż mogłem trochę przekręcić to.. nie ma w tym momencie książki przy sobie.. ale wydaje mi sie iż szarża taktyczna to całkowita bzdura... taki wymysł polaków (bo Polacy maja swoje zasady :D )

jak dorwę podręcznik to sie wczytam dal pewności :P

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

chciałem Cię zgasić bo dość długo się tak gra.. a tu patrzę na FAQ no i są 2 zasady- 1 wheel/pivot oraz wniesienie max modeli w combat. i póki są spełnione te dwa kryteria to szarże taktyczne są możliwe. i teraz pytanie jak uzasadnić że szarża na skirmish z większym wheelem wprowadzi wiecej modeli jak skirmish i tak dostawia się do szarżującego? zbiło mnie to z tropu trochę:) nie wiem czy czegoś nie przegapiłem w zasadach...

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Andy pisze:
b_sk pisze:
Angelus pisze:...Szarza taktyczna jest zwyczajnym lamerstwem, wałem, tchórzostwem, dziecinadą i nadinterpretacją zasad - chyba najwiekszy debilizm w polskim młotku...
Ale przecież to jest oficjalne stanowisko GW, więc o co chodzi?

Możesz podać mi gdzie jest tekst na temat szarż taktycznych w materiałach GW?...
http://uk.games-workshop.com/news/errata/3/
Potem klikasz w Warhammer Rulebook. Zerkasz na trzecie pytanie w FAQ-u odnośnie szarż i czytasz:
"So 'tactical' wheeling is absolutely fine."
Co kończy dyskusję na temat tego, czy szarże taktyczne są dopuszczone czy nie.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Amen :)

Angelus
Wałkarz
Posty: 98
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: Angelus »

czyli od tej pory w przypadku szarży na bok oddziału wg ciebie powinno się oddział odwrócić, by przyjął tą szarżę od frontu, bo to bardziej realistyczne niż to że stoi i czeka na to aż ktoś mu wpadnie z flanki?
Stary ja nie wiem czy ty sie draznisz ze mna czy celowo starasz sie udowodnic ze pisze cos nie tak?... przeczytaj dokładnie..
powiedz jeszcze że grasz WE lub lizardmenami:P
w każdym razie Angelus za sędziowanie się nie bierz:/
Wood elfami. owszem
Nie nie bede sie brał spokojna głowa ale nie dlatego ze nie znam zasad... dlatego ze w grze turniejowej brakuje zwyczajnego rozsądku i jest to rowniez potwierdzone kilkoma sprostowaniami ogolnie przyjętymi w polsce.
to są chyba 2 wheele, prawda?
realna bitwa? jak paru baranów biegających luźno ma zatrzymać impet oddziału biegnącego w formacji? zresztą nie ma sie o co kłócić, zasady to jasno prezycują...
Podczas tej dyskusji nie moge sie oprzec wrazeniu ze zwyczajnie nie staracie sie przeczytac ze zrozumieniem..
Mówiłem o sytuacji gdzie widzisz wrogi regiment (nota bene mozesz zadeklarowac szarze) ale biegnąc na wprost przebiegasz obok niego.. dopiero pozniej wykonujesz (1 wheela) i wpadasz od konta ktory ci pasuje by powiedzmy z pościgu wbic sie w inny regiment..
http://uk.games-workshop.com/news/errata/3/
Potem klikasz w Warhammer Rulebook. Zerkasz na trzecie pytanie w FAQ-u odnośnie szarż i czytasz:
"So 'tactical' wheeling is absolutely fine."
Winszuję.. jak kolwiek glupie by to nie było......... jest to legalne..

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

Chyba na pierwszej stronie RB powinno byc napisane ze Warhammer nie oddaje sytuacji na prawdziwym polu bitwy tylko zbior jakichs zasad zeby rozgrywka PRZYPOMINALA potyczki ale bylo mozliwie miodna, moze wtedy w koncu zakonczylo by sie marudzenie ludzi ktorzy uwazaja zasady za malo realne:) Ale z drugiej strony smoki, trole itp. jakos latwo sobie ci wyobrazaja:)

Awatar użytkownika
Crimsoner
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Lokalizacja: Athlone, IRL

Post autor: Crimsoner »

eee ludki... cos mi sie wydaje, ze ta dyskusja przypomina nieco realia walki :D IMO Warhammer bardzo dobrze oddaje realia fantastycznej bitwy (co w grze turowej jest tym bardziej trudne). Ale nie zapomij Angelusie, ze Warhammer to gra, a nie realna bitwa gdzie leje sie krew a pole wysyla sie w jednej shwili prawdziwymi trupami - zamiast tego po prostu zdejmujnemy nasze figurki ze stolu :D (tak w ogole jakby ludzie mieli troche wiecej w glowie i w duszy to by nie toczyli ze soba wojen, a graliby w Warhamca zamiast tego hehe).

W erracie tak jak b_sk mowi jest jasno powiedziane, ze taktyczne szarze sa dozwolone i bynajmniej nie sa one wymyslem Polakow jak kilka razy ktos podal taka sugestie wyzej. Tak samo dozwolone jest przeciez pare innych chwytow jak np. rozne figle wykonywane fastami. Tak wszyscy i Ty Angelusie (mam nadzieje, ze nie masz mi za zle ze odmieniam twoj nick), tak i ja uwielbiamy Warhammera i niejednokrotnie wczuwamy sie w gre - i to jest przeciez calkowicie ok. Ale same zasady, kombinacje i opcje jakie ze soba niosa sa IMO jeszcze bardziej 'fajne' i wlasnie dlatego uwielbiam te gre. I tez wlasnie dlatego jest na tym forum tyle tematow zwiazanych wlasnie z zasadami. Gdybysmy starali sie, kazdy z osobna, jeszcze bardziej urzeczywistnic mlotka to gra stala by sie nie fair, bo kazdy z nas interpretowalby sytuacje po swojemu - i dlatego czy chcesz tego czy nie, musisz przyjac podane zasady.

Dla Ciebie tactic wheel jest do bani, a dla mnie to super zasada, ktora balansuje nieco i tak wypasione zasady skirmishowcow (a w szczegolnosci WE gdzie prawie cala armia to skirmish). Nie ma w tym nic zlego - trzeba sie po prostu pogodzic z tymi zasadami. Ja nie moge przebolec np. super tanich driad w stosunku do ich wsich zalet (skirmish, fear, immune, 5+ Ward, T4, S4 itd.) - no ale coz...

Nie gniewaj sie Angalusie - po prostu swoje zdanie chcialem wyrazic. Wiem, ze masz juz sporo doswiadczenia. Full restecpa.

Angelus
Wałkarz
Posty: 98
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: Angelus »

(mam nadzieje, ze nie masz mi za zle ze odmieniam twoj nick),
absolutnie:)
Ale same zasady, kombinacje i opcje jakie ze soba niosa sa IMO jeszcze bardziej 'fajne'
tu lezy pies pogrzebany.. ja nie:)

Nie gniewaj sie Angalusie
daleko mi:)
Full restecpa.
dzieki...
moze wtedy w koncu zakonczylo by sie marudzenie ludzi ktorzy uwazaja zasady za malo realne:)
to nieporozumienie... chodziło mi raczej o to by gra była przyjemniejsza (czytaj gra nie wygrywanie)...
Ale z drugiej strony smoki, trole itp. jakos latwo sobie ci wyobrazaja:)
No tak jakoś łatwo sobie ten swiatek przyswoiłem..


Podsumowując nie tylko ten temat ale i kilka innych dochodze do wniosku ze jestem w mniejszości jesli chodzi o wyobrazenie warhammera..
Moim marzeniem jest by na turniejach w wiekszosci pojawiały sie armie bez powtarzajacych sie oddzialów.. bez utartych beznadziejnych schematycznych samograjek.. by słowo generał odzyskało swoje znaczenie a turnieje wygrywali najlepsi gracze/hobbyści (włacznie z testami wiedzy i własnorecznie pieknie wymodelowanymi figurkami) .
Ale to chyba bardzo romantyczne marzenie w polskich realiach..
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Szarza taktyczna jest zwyczajnym lamerstwem, wałem, tchórzostwem, dziecinadą i nadinterpretacją zasad - chyba najwiekszy debilizm w polskim młotku.
pozdrawiam
a w zgranicznym juz nie? jaki tam jest najwiekszy debilizm bo zakladam, ze ten juz nie jest najwiekszy skoro go nie wymieniles...
Nie wydaje mi się realne by oddział dał się zaszarżować od boku stojąc nieruchomo i obserwując jak wróg ich zachodzi ... ta gra jest turowa tylko dla ułatwienia rozgrywki..
generalnie wedlug tego co mowisz to nigdy nie mozna by sie ustawic tak oddzialem by dostale szarze z flanki bo przeciez on tak by sie nie ustawil i jest to zupelny debilizm...

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

Moim marzeniem jest by na turniejach w wiekszosci pojawiały sie armie bez powtarzajacych sie oddzialów..
a moim żeby wszystkie armie danej rasy na turnieju nie były złożone identycznie:P
prowadź swoją krucjatę, jak najbardziej Cię tu popieram;)
oprócz walki z zasadami bo tu niewarto za bardzo... polski hammer nie jest od tego żeby nam uprzykrzyć życie... mimo że wiele osób na niego narzeka, to jest chyba najlepszy pomysł żeby ta gra była w każdym regionie polski interpretowana tak samo i żeby nam się grało lepiej... koledzy je tworzący (nie ci z gw tylko, nasi polscy;)) wkładają w to kupę czasu i nikt im za to nie płaci... starają sie żeby były one w miare zgodne ze światowymi interpretacjami, a każdy nowy FAQ gw stoi nad nimi więc to nie jest działanie ponad prawem tylko ułatwianie innym życia w kwestiach niejasnych:)

naucz się grać z takimi ograniczeniami jakie na Ciebie zasady nakładają, a nie zmieniaj zasad bo się nie podobają.. jest durna zasada, trudno, trzeba zrobić tak żeby przeciwnikowi nie dać szansy jej wtkorzystania.. da się zrobić:) po prostu przyjmij do wiadomości że niektóe rzeczy 'tak mają być'. zasady nie zadowolą nigdy wszystkich:) co jednemu szkodzi, inny wykorzysta.
(tak w ogole jakby ludzie mieli troche wiecej w glowie i w duszy to by nie toczyli ze soba wojen, a graliby w Warhamca zamiast tego hehe).
Boże uchowaj... to by dopiero było wojen... o zasady:D

ODPOWIEDZ