Heros na rydwanie...
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Heros na rydwanie...
Od kilku dni staram się ustalić jak to jest jeśli heros jedzie sam na rydwanie(więc jest jego obsługą) to czy bijąc w rydwan przeciwnik rzuca na ws herosa?
W rule booku jest napisane że przeciwnik bije w najwyższą możliwą WS obsługi.
Czyli bije w herosa bo jest jedynym obsługantem.
W konie,wilki itd bić nie może tak samo jak nie może bic po koniach w kawalerii(chyba że konie,wilki itp. mają takie same WS jak obsługa).
W rule booku jest napisane że przeciwnik bije w najwyższą możliwą WS obsługi.
Czyli bije w herosa bo jest jedynym obsługantem.
W konie,wilki itd bić nie może tak samo jak nie może bic po koniach w kawalerii(chyba że konie,wilki itp. mają takie same WS jak obsługa).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
tak, na ws herosa rzuca
ps. po koniach nigdy sie nie bije.
patrz wilki z ws3 i gobliny z ws2 - atakujesz ws2.
ps. po koniach nigdy sie nie bije.
patrz wilki z ws3 i gobliny z ws2 - atakujesz ws2.
Aaa i tu się mylisz bo podręcznik mówi że bijesz w najwyższy WS.
(no chyba że to podręcznik sie myli)
(no chyba że to podręcznik sie myli)
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Reyki, strona 34
jesli walczysz z kawaleria, wszystkie twoje ciosy skierowane sa w jezdzca, nigdy w wierzchowca, i to wspolczynik WS jezdzca nalezy uzywac przy ustalaniu trafien
riposta?
z rydwanami chyba jest faktycznie inaczej - i daltego walczac z rydwanem goblinskim uzywamy juz WS3
jesli walczysz z kawaleria, wszystkie twoje ciosy skierowane sa w jezdzca, nigdy w wierzchowca, i to wspolczynik WS jezdzca nalezy uzywac przy ustalaniu trafien
riposta?
z rydwanami chyba jest faktycznie inaczej - i daltego walczac z rydwanem goblinskim uzywamy juz WS3
1. Kwestia: Mogę bić po rydwanie nie angażując herosa:
str. 64 podręcznika: "in close combat enemies can choose whether to attack either the chariot or the character ridng it in the same manner as combat against characters riding monsters"
Tu cytat prosto i jasno mówi, że nie ma bata, mogę tak zrobić i jest to w porządku. I teraz pojawia się pytanie: czy Monsterki, które bijemy, mogą brać WS od jeźdźca? Nie, ale jako, że was to nie przekona, piszę dalej.
2. Kwestia: Jaką WSkę ma rydwan w przypadku różnych WS jeźdźców i Steedów
"enemies rolling to hit against the chariot compare their own WS with the WS of the crew or that of the creatures pulling it, whitchever is highest"
No tak, bierzemy WS od załogi/steeda, a do tego mamy sobie wybrać najwyższą! Cudownie.
3. kwestia i to kluczowa: Czy TK jest załogą rydwanu? Hmmm, a czy mag jest załogą działa? Nie raz pojawia się w podręczniku zapis "Zdejmij model wraz z obsługą". W przypadku maga, po zdjęciu wybuchającego działa zostaje mag. W przypadku zdjęcia rydwanu, zostaje Tomb Prince. Taki na przykład imperialny inżynier ma zapis "DODATKOWY ZAŁOGANT" oprócz opisu, że zastępuje artylerzystę zwykłego. Bo to, że się kogoś zastępuje, nie znaczy, że się nim jest. Jakby Prince miałby zapis "STAJE SIĘ ZAŁOGANTEM RYDWANU" to nie widziałbym problemu.
"Rydwan wraz z załogą i zaprzężonymi doń stworzeniami jest traktowany jak pojedynczy model, podobnie jak to ma miejsce w przypadku potwora i modelu kawaleryjskiego."
Tak, czyli model rydwanu zawiera jego załogę. To, że Tomb Prince ją zastąpi nie znaczy, że się nią staje! Dzięki temu, jak trafimy rydwan z działa, to nie usuwamy Princa wraz z rydwanem.
str. 64 podręcznika: "in close combat enemies can choose whether to attack either the chariot or the character ridng it in the same manner as combat against characters riding monsters"
Tu cytat prosto i jasno mówi, że nie ma bata, mogę tak zrobić i jest to w porządku. I teraz pojawia się pytanie: czy Monsterki, które bijemy, mogą brać WS od jeźdźca? Nie, ale jako, że was to nie przekona, piszę dalej.
2. Kwestia: Jaką WSkę ma rydwan w przypadku różnych WS jeźdźców i Steedów
"enemies rolling to hit against the chariot compare their own WS with the WS of the crew or that of the creatures pulling it, whitchever is highest"
No tak, bierzemy WS od załogi/steeda, a do tego mamy sobie wybrać najwyższą! Cudownie.
3. kwestia i to kluczowa: Czy TK jest załogą rydwanu? Hmmm, a czy mag jest załogą działa? Nie raz pojawia się w podręczniku zapis "Zdejmij model wraz z obsługą". W przypadku maga, po zdjęciu wybuchającego działa zostaje mag. W przypadku zdjęcia rydwanu, zostaje Tomb Prince. Taki na przykład imperialny inżynier ma zapis "DODATKOWY ZAŁOGANT" oprócz opisu, że zastępuje artylerzystę zwykłego. Bo to, że się kogoś zastępuje, nie znaczy, że się nim jest. Jakby Prince miałby zapis "STAJE SIĘ ZAŁOGANTEM RYDWANU" to nie widziałbym problemu.
"Rydwan wraz z załogą i zaprzężonymi doń stworzeniami jest traktowany jak pojedynczy model, podobnie jak to ma miejsce w przypadku potwora i modelu kawaleryjskiego."
Tak, czyli model rydwanu zawiera jego załogę. To, że Tomb Prince ją zastąpi nie znaczy, że się nią staje! Dzięki temu, jak trafimy rydwan z działa, to nie usuwamy Princa wraz z rydwanem.
chwila chwila.
Ania jest przewodniczaca klasy.
Ania zachorowala. Dzieci przeglosowaly ze grzeczny TruPank zastapi Anie.
jest to jednoznaczne ze TruPank staje sie przewdoniczacym klasy na czas zastepstwa, prawda?
Ania jest przewodniczaca klasy.
Ania zachorowala. Dzieci przeglosowaly ze grzeczny TruPank zastapi Anie.
jest to jednoznaczne ze TruPank staje sie przewdoniczacym klasy na czas zastepstwa, prawda?
Ad1
w zasadzie rydwan nie ma swojego WS-ma tylko S,T i W
z tego powodu ma zapisek ze trafianie w niego traktuje sie wg najwyzszego WS tego modelu
Ad2
nie rozumiem?
przy kawalerii-musisz wziasc jezdzca(a szkoda-WR byliby fajni)
Ad3
tak TK czy np warboss jest zalogantem-nawet takowego jednego wyrzuca
co wiecej-jak rydwan staje sie mountem to nie mozna dokupic np extra crew
wogole porownywanie rydwanow do innych monsteromountow jest troche chybione
juz nawet strzelanie w chariot+bohater jest odmienne-> tylko na "6" zbiera heros
w zasadzie rydwan nie ma swojego WS-ma tylko S,T i W
z tego powodu ma zapisek ze trafianie w niego traktuje sie wg najwyzszego WS tego modelu
Ad2
nie rozumiem?
przy kawalerii-musisz wziasc jezdzca(a szkoda-WR byliby fajni)
Ad3
tak TK czy np warboss jest zalogantem-nawet takowego jednego wyrzuca
co wiecej-jak rydwan staje sie mountem to nie mozna dokupic np extra crew
wogole porownywanie rydwanow do innych monsteromountow jest troche chybione
juz nawet strzelanie w chariot+bohater jest odmienne-> tylko na "6" zbiera heros
"wogole porownywanie rydwanow do innych monsteromountow jest troche chybione"
Ale taki jest zapis podręcznika.
Ale taki jest zapis podręcznika.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Czy grzeczny TruePunk dostaje dodatkowego balastu nad brzuchem i zniknięcie pewnych części ciała poniżej pasa?TruePunk pisze:chwila chwila.
Ania jest przewodniczaca klasy.
Ania zachorowala. Dzieci przeglosowaly ze grzeczny TruPank zastapi Anie.
jest to jednoznaczne ze TruPank staje sie przewdoniczacym klasy na czas zastepstwa, prawda?
Czy koleś zastępuje załogę? tak, niewątpliwie, tak jak ty byś zastąpił koleżankę
Ale czy staje się załogantem z krwi i kości (i z zasad przede wszystkim )? Tu już wg mnie odpowiedź brzmi nie. tak samo jak nie zmieniłbyś się w kobietę...
No wlasnie o to chodzi ze nie.
Po rydwanie tez walisz po WS6..
najwyzszy WS zalogi. a charakter z rulebooka wychodzi ze jest zalogantem.
Kolejny dowod:
Jardziochu, otworz sobie armybook do OnG, sekcja z opisem Groma.
Tam masz adnotacje ze atakujac rydwan uzywasz WSa ekipy na rydwanie poza Gromem.
Skoro jest taka adnotacja to znaczy, ze jest to peien wyjatek => normalnie wali sie po WS bohatera
Po rydwanie tez walisz po WS6..
najwyzszy WS zalogi. a charakter z rulebooka wychodzi ze jest zalogantem.
Kolejny dowod:
Jardziochu, otworz sobie armybook do OnG, sekcja z opisem Groma.
Tam masz adnotacje ze atakujac rydwan uzywasz WSa ekipy na rydwanie poza Gromem.
Skoro jest taka adnotacja to znaczy, ze jest to peien wyjatek => normalnie wali sie po WS bohatera
ja codziennie zauwazam nowe niesamowite problemy na tym forum.. wy nie macie nic innego do roboty tylko dlubanina w rulebooku w poszukiwaniu kruczkow?;]
A tak na serio to jestem zdecydowanym zwolennikiem tezy ze po chariocie bijesz z ws załogi... po herosie z ws herosa...
przekonuje mnie o tym zapis z punktu 1...
Pozdrawiam
A tak na serio to jestem zdecydowanym zwolennikiem tezy ze po chariocie bijesz z ws załogi... po herosie z ws herosa...
przekonuje mnie o tym zapis z punktu 1...
Pozdrawiam
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 100
Podłączę się z pytaniem, żeby nie zakładac kolejnego tematu - czy w jednym rydwanie może jechac dwóch herosów?
- GreatTaurus
- Chuck Norris
- Posty: 654
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
nie baudzo.
ale to najprostsze rozwiązanie to chyba "challenge" - pan schodzi z rydwanu a my rydwan ciach ciach 
czy tak to teraz działa?

czy tak to teraz działa?
To Shino napisz proszę dokładnie jak to jest... Bo słyszałem parę wersji i chciałbym usłyszeć choć raz od kogoś, kto się zna 
1. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może atakować herosa, z którym jest w Challangu (chodzi o ataki załogi i steedów), czy nie?
2. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może atakować resztę oddziału (chodzi o ataki załogi i steedów), czy nie?
3. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może być atakowany przez wrogiego herosa, który jest w Challangu?
4. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może być atakowany przez resztę oddziału?

1. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może atakować herosa, z którym jest w Challangu (chodzi o ataki załogi i steedów), czy nie?
2. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może atakować resztę oddziału (chodzi o ataki załogi i steedów), czy nie?
3. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może być atakowany przez wrogiego herosa, który jest w Challangu?
4. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może być atakowany przez resztę oddziału?
steedy z chariotu moga atakowac typa w challangu. Zaloganci oprocz herosa juz nie. Moga za to tluc po oddziale.tomekjar pisze:To Shino napisz proszę dokładnie jak to jest... Bo słyszałem parę wersji i chciałbym usłyszeć choć raz od kogoś, kto się zna
1. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może atakować herosa, z którym jest w Challangu (chodzi o ataki załogi i steedów), czy nie?
tylko zaloga rydwanu moze bic poza challangem2. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może atakować resztę oddziału (chodzi o ataki załogi i steedów), czy nie?
tak3. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może być atakowany przez wrogiego herosa, który jest w Challangu?
nie4. Czy rydwan, na którym jedzie heros i który znalazł się w Challangu może być atakowany przez resztę oddziału?