HE 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

HE 2250

Post autor: Jankiel »

Prince 621 pts
Vambrances, armour of caledor, amulet of light, halabarda
Star Dragon

Bsb 184 pts
DA, Shield, konik z bardingiem, helm of fortune, gem of courage, sword of might

Mag 140 pts
2x scroll

2x10 łucznków 220 pts

9 SH 223 pts
sztandar

6 DP 220 pts
war banner

5 SW 80 pts

5 Ellyrian Reavers 85 pts

5 WL 112 pts
champion, skeinsliver

3 RBT 300 pts

Orzeł 50 pts

Zostaje mi 20 parę punktów - mogę sobie dokonać kilku zmian, jak na przykład wywalić WL i dorzucić championa do DP i drugą piątkę Ellyrianów (tylko muszę jakoś tanio ich kupić)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Wygląda fajnie, ale strasznie Cię mało chociaż jest problem bo wystrzelac Cię trudno, wszystko jest niebezpieczne i dobrze użyte może byc zabójcze, ale druga 5 Ellyrian Reavers by się przydała, jak tanio nie kupisz to załatw sobie koniki np. od lion Chariotu i kolesi na górę to nie problem zrobic

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Bardzo mało, poza 3 oddziałami uderzeniowymi, nadaza za resztą jeszcze tylko orzełek i fast.
Wiadomo ze pewnie grac bedziesz na kontrę, ale 3 bolce i 2 oddziały łucznikow to nie duzy problem wystrzelac/wymagiowac.
Ja bym sie tam nie bał tej rozpy ani jedną ani drugą moją armią ;)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Artemis
Chuck Norris
Posty: 495

Post autor: Artemis »

Coś mi tu osobiście nie pasuje. Ja bym wywalił SW i dał albo większą ilość WL, albo wywalił WL i SW a dał spory oddzialik SM.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Moim zdaniem rozpatrywaniem takich rozpisek w kwestiach ofensywna/ na kontre/ itd jest zupełnie błędne, akurat takie armie jak Jankiel podał wymagają specyficznego stylu gry i połączenia działania poszczególnych jednostek i ich ról na polu bitwy, może na papierze nie wygląda rewelacyjnie ale widac że ma potencjał i będzie to armia skuteczna, a mówienie że coś się wystrzela wymaguje jest nie na miejscu bo to czysta teoria poparta niczym , też mogę teraz kostki wziąźc i coś wymagowac, ale tu ważny jest element taktyczny , rozstawienie, teren , zamysł jaką rolę dana jednostka ma spełniac itd

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

po pierwsze - czemu nie dwurak na generale? - wiem ze drozszy ale jak cos sie stanie smokowi to zawsze cos bedzie :)

ta rozpiska wyglada bardzo delikatnie...
ja bym sie pozbyl SW lub WL i postaral sie wcisnąc jeszcze jakis oddział z wiekszym uderzeniem lub kolejnego fasta.

bardziej mi sie podobała Twoja rozpiska w ktorej miałes Lwi rydwan :)
Obrazek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

a mnie rozpiska pozytywnie zaskoczyla ;) myslalem ze Jankiel znowu wymysli cos kosmicznie dziwnego :twisted: a tu taka mila niespodzianka !

- smoczek, idealny, moj 1szy pomysl na smoka, imo najlepsza wersja
- bsb, to samo
jednostek tez duzo bym nie zmienial

cos kolo tej rozpiski powinno sie stac 'smokowym' standardem...

tylko ze nie po to gram HE zeby nie miec magii ;) ale to moje subiektywne osobiste zdanie...

ciekaw jestem czy skeisnsliver ma jakiekolwiek zastosowanie na polskie realia, czyli na gre na 1 rzut... bo nie ma przy tym przedmiocie napisane ze jest to +1 do decydowania czy sie zaczyna czy wybiera strone ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

po pierwsze - czemu nie dwurak na generale? - wiem ze drozszy ale jak cos sie stanie smokowi to zawsze cos bedzie
Moze być dwurak - wszystko zależy od tego, ile punktów mi zostanie.
Bardzo mało, poza 3 oddziałami uderzeniowymi
W innych rozpiskach HE wcale nie ma większej ilości oddziałów uderzeniowych. Ba, jest ich dużo mniej.
ale 3 bolce i 2 oddziały łucznikow to nie duzy problem wystrzelac/wymagiowac.
Dla mnie bomba. Nawet się ucieszę, jak będziesz strzelał sobie do RBT, zamiast do smoka i kawalerii.
Ja bym wywalił SW i dał albo większą ilość WL,
Ale po co? SW są kolejnym oddziałem, który w drugiej turze szarżuje na przeciwnika. SM nie. 5 WL tak samo zatrzymuje każdyu oddział wroga, jak 12 czy 15.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

thurion pisze: ciekaw jestem czy skeisnsliver ma jakiekolwiek zastosowanie na polskie realia, czyli na gre na 1 rzut... bo nie ma przy tym przedmiocie napisane ze jest to +1 do decydowania czy sie zaczyna czy wybiera strone ;)
to bedzie jedna z piewszych kwestii jakie powinna uscislisli LS - tuz obok podsatawki pod smoka :)
Obrazek

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

thurion pisze: ciekaw jestem czy skeisnsliver ma jakiekolwiek zastosowanie na polskie realia, czyli na gre na 1 rzut... bo nie ma przy tym przedmiocie napisane ze jest to +1 do decydowania czy sie zaczyna czy wybiera strone ;)
Problemem nie jest to że Skeinsliver (czy jak to się pisze) że nie pasuje do polskich realiów, tylko to że ten durny jeden rzut (polskie realia) nie pasuje do tej gry. Myśle, że to dobra okazja żeby to jeszcze raz przemyśleć i się z tego wycofać. Bo uściślanie przepisów niepasujących do wcześniejszych błędnych naszych uściśleń... jest poprostu śmieszne, a poza tym nie przejdzie, bo jest napisane przy przedmiocie wyraźnie i w żaden sposób nie koliduje z zasadami Warhammera, a że koliduje z zasadami Polhammera to już problem tego ostatniego :)
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

znaczy tereny tez mamy ustawiac tak jak w rb? i oda tez ma byc impassable z wyjatkiem aquaticow? bo to tez koliduje z zasadami tej gry...

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Dobrze, ze nie kazdy moglby byc w LS :D

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

fajny motyw z ta 5 WL - beda bardziej upierdliwi niz obsluga dwarfow :D
a co ja bym dodal to jakiegos czempiona z talisman of lorec - zawalisty przedmiot i mozna nim naprawde duzo zdzialac :D

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Dobra, zbalansowana rozpa. Jesliby skeinsliver nie dzialal, dorzucilbym jeszcze 2WL - 5 moze nie zatrzymac oddzialu uderzeniowego, zostana po prostu do nogi zmiazdzeni. Zwlaszcza, jak rzuty Ci nie pojda. Ale oddzialy szturmowe i pomocnicze: rewelacja.
Zastanawia mnie tylko co ma wieksza sile przebicia: 10 SH czy 6 DP - wedlug mnie 2 oddzialy DP to lepsze rozwiazanie.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

swieta_barbara pisze:Dobra, zbalansowana rozpa. Jesliby skeinsliver nie dzialal, dorzucilbym jeszcze 2WL - 5 moze nie zatrzymac oddzialu uderzeniowego, zostana po prostu do nogi zmiazdzeni. Zwlaszcza, jak rzuty Ci nie pojda.
Dlatego będą stali w kolumnie, żeby zminimalizować ataki.
A najpewniej z przodu będzie champion, żebyś w ogóle mógł zabić conajwyżej jego.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Jankiel na temat Shadow Warriors [24.08.07] pisze:Są beznadziejni, tak samo, jak skauci WE.
Cholernie drodzy, a bardzo mało potrafią. Gdyby kosztowali 11-12 punktów moznaby pomysleć. A tak za 5 płaci się 75 i dostaje się 5 morderczych strzałów z łuku z S3.
Z elfich skautów to tylko DE są dobrzy, o reszcie lepiej zapomnieć.
Jeszcze niedawno, Jankielu, napisałeś o Shadow Warriorach coś takiego.

Czy zmieniło się aż tak wiele?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

JaceK pisze:
Jankiel na temat Shadow Warriors [24.08.07] pisze:Są beznadziejni, tak samo, jak skauci WE.
Cholernie drodzy, a bardzo mało potrafią. Gdyby kosztowali 11-12 punktów moznaby pomysleć. A tak za 5 płaci się 75 i dostaje się 5 morderczych strzałów z łuku z S3.
Z elfich skautów to tylko DE są dobrzy, o reszcie lepiej zapomnieć.
Jeszcze niedawno, Jankielu, napisałeś o Shadow Warriorach coś takiego.

Czy zmieniło się aż tak wiele?
IMO teraz moga naprawde pozadnie przyszarzowac na maszynki i jakies inne smiecie :), z 7 ed zasada scout, czyli ze co widac to widac a nie jak bylo kiedys ze widac wszedzie w deploymencie mysle ze nie wiele trzeba zeby ich jakos sprytnie zmiescic na stole...

pzdr

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

No w tej chwili dają lepiej rade,ws5 i hate.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

10 SH czy 6 DP - wedlug mnie 2 oddzialy DP to lepsze rozwiazanie.
10 SH daje lepszą ochronę dla bsb - dla mnie kluczowy model w rozpisce.
No mam 10 SH, a nie mam 12 DP, stąd też taki wybór.
Czy zmieniło się aż tak wiele?
5WS i hate to ogromna zmiana. Teraz sobie mogę powalczyć z obsługa krasnoludzkich machin, czy szarzować na flankę fasta. Wcześniej to do niczego się nie nadawali.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Fajna rozpiska. Poważnie ulepszona wersja Jankielowego standardu DE, więc można przypuszczać, że będzie wymiatać.
Ogólnie wydaje się, że nowe HE mają dużo większy potencjał ofensywny niż magiczny.

ODPOWIEDZ