Czy mag/archlector może przerzucać kości do wounda...?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Johanus

Czy mag/archlector może przerzucać kości do wounda...?

Post autor: Johanus »

witam kolegów imperialistów!

1. na ostatnim turnieju spotkalem się z ciekawym i nie wiem czy do konca legalnym sposobem wykorzystania jednej z modlitw prista, a konkretnie(hammer of sigmar) - tej dotyczącej przerzutów na hit i wound. mianowicie niektórzy imperialni gracze rzucają tego bounda na maga/archlectora aby mógł przerzucac woundy ze swoich czarów. w tym układzie modlitwa prista okazuje się skuteczna juz na samym poczatku bitwy, zmuszajac przeciwnika do jej dispelowania.ale czy jest to dopuszczalne?

2. jeśli by przyjąc takie rozwiązanie za legalne, to czy można by dopuścić przerzuty hit/wound inzyniera stojącego w helce :P?

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

według mnie było by to naciąganie zasad jak z tym przerzucaniem hitów i woundów na czarach


Ps czy ten czar przypadkiem nie ma dopisku RiP??

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Ma zasadę Rip, więc po pierwsze Arcylektor nie mógłby korzystać z niego w używanych przez siebie czarach, bo zdispelowałby go automatycznie... Co do magów jest to moim zdaniem naciągnięcie zasad... ale przy hellblasterze i inżynierze, nie wiem, w końcu korzysta z własnej BS. Tak samo jak marksmen z hochlandem też ma wtedy przerzuty i każdy inny wojak w walce wręcz. Ja bym traktował przykład inżyniera za prawidłowy.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Co za problem?

Kapłan rzuca ten bound na samym koncu.A później olewa czarowanie.
Wrogowie często zapominaja dispellować RiY które weszły niepostrzezenie.

IMO pomysł z inzynierem przy helce i przerzutami kozacki.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Mówiłem o motywie w którym to arcylektor miałby rzucać czar z przerzutami na samego siebie, a potem odpaliłby soulfire, albo 6ty czar z altara... w takiej sytuacji dispeluje automatycznie swoje przerzuty :/ Gdyby mógł utrzymywać kilka RiPów jak chce, byłby genialny :P

Johanus

Post autor: Johanus »

ehhh...nie ma przeszkody przecież aby inny priest rzucił na arcylectora przerzut..arcylector nie musi przecież rzucać na siebie RIPów w ten spowsób nie zlikwiduje działania czaru rzuconego przez innego prista. ma soulfira, spell z waraltara i może jakiegoś bounda z magic itemu (jak ktos zaoszczędzi pkty na sword of power). jeśli jest w szarży/kombacie to bomba. ale tu znów pojawiają się pytania.
- czy impact hity podlegają przerzutowi,
-czy ataki koni podlegają przerzutowi,
- czy soulfire, oraz czary z altara podlegają przerzutowi oraz,
-czy można przerzucać wszystko, czy tylko jedną z tych rzeczy.
:twisted:

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

1. Przerzuty nie działają na inżyniera w helce. Tj. działają, jeżeli postanowi strzelić z własnej spluwy. W odniesieniu do helki jest on tylko jednym z załogantów - członkiem jednostki. Na szczęście Młot Sigmara nie pozwala przerzucać ran i trafień jednostce, w której siedzi heros. Fakt użyczenia własnego BS nic tutaj nie zmienia.

2. Z tego co mi wiadomo to ranienie czarem można przerzucać. Nie ma większej różnicy w rzucie na zranienie z Kuli Ognia i muszkietu...

3. O ile pamiętam, to przerzuty działają na herosa a nie herosa i jego wierzchowca, więc impakty i ataki konia nie są przerzucane.

Maciek

Johanus

Post autor: Johanus »

dzięki mlepkows. to co mówisz ma sens. w końcu może ktoś zacznie dispelowac modlitwy prista zanim ten wejdzie w combat.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

A mi się wydaje że inżynier przy helce działa inaczej.

Jest dodatkowym załogantem więc ginie z załogą.
Skoro jest integralną częścią maszyny a młotek mówi że pojedynczy model herosa,czempiona może przerzucić to hit i to wound to inzynier moze przerzucic hity helki bo to jest w tym wypadku jego bron(no chyba ze strzela z gołębia lun hochlanda to wtedy je moze przerzucic).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

mlepkows pisze: 3. O ile pamiętam, to przerzuty działają na herosa a nie herosa i jego wierzchowca, więc impakty i ataki konia nie są przerzucane.

Maciek
A ja o ile pamietam, działają chyba na model... W każdym razie na którymś turze sędziowie zgodzili się, że przerzut działa na impacty...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Reyki pisze:A mi się wydaje że inżynier przy helce działa inaczej.

Jest dodatkowym załogantem więc ginie z załogą.
Skoro jest integralną częścią maszyny a młotek mówi że pojedynczy model herosa,czempiona może przerzucić to hit i to wound to inzynier moze przerzucic hity helki bo to jest w tym wypadku jego bron(no chyba ze strzela z gołębia lun hochlanda to wtedy je moze przerzucic).
Niestety nie ( a szkoda ) podobnie inżynier dwarficki z rune of luck nie może przy jej użyciu re-rollować nieudanych hitów czy wondów maszyny którą obsługuje.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Na pierwszy rzut oka, wygląda na to, że jest to niemożliwe, bo celem modlitw jest heros, lub charakter (nie model)... Ale w momencie gdy czytamy opis modlitw...

Hammer of Sigmar: The model can re-roll failed rolls to hit and wound. Rip.

AoC: The model gets a 4+ ward save. Rip.

HH: The model is immediately healed of all the wounds it has suffered during the battle up to that moment.

Jak widać można na pegazistę, lub elektora narzucić warda 4+, lub przerzuty i będzie to dotyczyło i jeźdźca i wierzchowca, są w końcu jednym modelem. Można w ten sposób także wyleczyć i gryfa i elektora, stanowią bowiem pojedynczy model.To samo tyczy się War Altara (naprawa rydwanu modlitwą? :P Adeptus Mechanicus), więc i impecty można przerzucić i konie ciągnące rydwan mają przerzuty.
Wyklucza to jednak motyw z Hellką i inżynierem, inżynier jest pojedynczym modelem, a do hellki daje swoje BS, ale przerzuty dotyczą tylko jego.... A co sądzicie o rzuceniu tego czaru na Kalra Franza na Imperial Dragonie? :P Marzenie :D

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Niby fajny pomysł ale kto pozwoli ci wystawic karola na smoku?

Nawet w towarzyskich bitwach moi przeciwnicy nie pozwalali mi na wystawienie go.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Gdzieś był już temat w stawie HoS na hellu i ludzie tam uradzili chyba że inżynier tylko dorzuca swoje BS 4 wiec ta modlitwa nie działa na hella bo on wykonuje atak a nie inżynier.

Johanus

Post autor: Johanus »

ja bym się nie posuwał aż tak daleko..tzn. do możliwości dawania przerzutów dla mounta. mozna przerzut przyrównac do zasady hate , która nie dotyczy mountow,a skoro nie dotyczy mountów, to tym bardziej monsterów.

czy archlector lub inny priest ze swojej modlitwy mógłby leczyć warlatar? (skoro trucizna działa na charriot to nie widze przeszkód by z tej samej przyczyny działało leczenie).raczej nie.

z resztą, wystarczy jak przerzut będzie dotyczył wszelkiego rodzaju czarów 8)

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

a mam takie pytanie, czy jak mam priesta na koniu i jest w kwalerii to czy jego hate dziala na konie, czyli konie tez moga przerzucac na trafienie? bo wydaje mi sie ze jednak moga, dziala na caly oddzial

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

To jest akurat pytanie raczej z podstawowej wiedzy z Rule Booka :/ Hate'a dostają wszystkie modele w oddziale, a jeśli jeździec ma hate, to koń też :)... czyli odpowiedź brzmi: Tak

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Blaesus pisze:
Hammer of Sigmar: The model can re-roll failed rolls to hit and wound. Rip.

AoC: The model gets a 4+ ward save. Rip.

HH: The model is immediately healed of all the wounds it has suffered during the battle up to that moment.
Jka by na to nie patrzeć powinno działać na model

Johanus

Post autor: Johanus »

no to mi powiedzcie w takim razie: czy warlatar (jako model) może zostać uleczony (modlitwa), skoro jako rydwan podlega działaniu trucizny?

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Nie może bo tak jest napisane w opisie wszystkich czarów leczących
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

ODPOWIEDZ