Herosi na rydwanach

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Herosi na rydwanach

Post autor: Kołata »

Chcę zrobić rozpę z bohaterami na rydwanach i zastanawiam sie, jak ich najlepiej poskładać.

Ciekaw jestem jakich wy używacie kombosów. Albo jakie poronione pomysły macie. Mam nadzieję, że podsuniecie mi jakiś ciekawy patent :)

Potem podzielę się swoimi pomysłami, których tochę jest ;)

Pozdr!

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Savage big boss bsb/generał z eadbuttem i martogiem.

Ilość obrażen od tego typa jest zatrważająca.

Do tego będąc generałem fajnie porusza się d6 przy WAAGHH i jeszcze wzmacnia magię.

Słabsze klocki od przodu łyka.

I kasuje ranki.

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

savage/black na rydwanie z butami i sword of battle /martogiem :)

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

BOBSB z warbannerem

goblin z trinketem i albo ooe hit wunda, martogs, albo sneaky skewerer

BOBB czysty, ewentualnie slomka albo martogs

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Opcja nr 3 Charkiego jest rewelacyjna: stosuje juz od dawna w wariancie ekonomicznym.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Nie jestem doswiadczonym graczem wiec chcialbym zeby ktos to ''grzecznie'' skomentowal. :)

goblin z Martogiem i podobizna Morka.

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

MArtog = Martog`s Best Basha +1 Ws,S,In podobizna morka=Effigy of Mork- enemy at -1 to hit ;)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

BOBB-BSB z warbannerem
cena przystepna,mozliwosci ogromne

Awatar użytkownika
Ypsilanti
Mudżahedin
Posty: 249
Lokalizacja: Łódź/Mannheim

Post autor: Ypsilanti »

Savage BSB z porko's pigstikka :D Mój oryginalny pomysł, planuję go (kiedyś) stosować :D Koleś łyka klocki od przodu na luzaku 8)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

To jeszcze mi powiedz o jakiej grze gadamy, bo obecnie znalezc na stole klocek klocek to rarytas.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

pomijamy kwestie ze ten bonus dziala w szarzy tylko od przodu i tylko w czasie kiedy szarzowal

efekt ten sam jak wjedzie dowolny heros na rydwanie w ten oddzial od flanki-nawet nie...wjazd od flanki daje pewnik a od frontu trzeba jeszcze pokulac kostkami

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Chcesz tym łamac klocki ?, lepiej wjechac od boku i miec po sprawie.
Chcesz tym łamac klocki?, savage ma frenzy, jakikolwiek fast sprawi ze to klocek na ciebei zaszarzuje, albo ze wogole sie z tym klockiem nie spotkasz.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

bez przesady z tym frenzy
kiedys to byla max przeszkadzajka...teraz ma swoja zalety ktore oplaca sie wadami; wychodzi lekko in plus

bardziej chodzi o to ze typ ma 5WS a nie 6-7,ze nie jest popychany z waaagh; no i sama stikka jest chyba najslabszym m.weaponem w kodeksie

Demestenes
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Demestenes »

Odkopałem ten topic, ponieważ uważam iż bohater na rydwanie u orków, to jeden z nielicznych wariantów "mordercy BSB z sztandarem regeneracji" w orczej armii. Straszliwie mi ta opcja w chaosie i wampirach, z którymi przychodzi mi często walczyc, przeszkadza, więc wykombinowałem coś takiego:

1) savage orc big boss : lekka zbroja, tarcza, włócznia

Dwóch takich mam obecnie w swojej hordzie na sobotnią bitwę. Czas pokaże, czy skutecznie. Oczywiście to tylko kwestia ilości ataków i zwiększania prawdopodobieństwa, reszta przedmiotów wedle uznania np. killing blow, ale to wersja ekonomiczna za 161 pkt.

Zamysł jest prosty: jednym z tych dwóch panów szarżujemy w oddział z sztandarowym, dającym regenerację, pamiętając o tym aby chociaż krawiędzią się z nim stykac. Zadajemy oddziałowi k6+1 impaktów (średnio 4, powiedzmy iż 1 zrani), a następnie wszystkim, co mamy w sztandarowego (4 ataki big bossa z siłą 5, 2 ataki załoganta z siłą 4 i 4 ataki dzików z siłą 5). Jest spora szansa na wyeliminowanie sztandarowego wraz z jego regeneracją z gry za koszt 100 pkt mniej niż on sam jest wart, a przy dozie szczęścia na ustanie w kombacie (CR 3, 1 za zabitego w impaktach i 2 za sztandarowego).

Takie moje przemyślenia na gorąco. Byc może chybione, ale zobaczyc minę gracza wampirów lub chaosu, jak traci główną siłę swego samobija ..... bezcenne.

Pozdrawiam

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

to teraz nutka matematyki->
bsb wight lord->4WS,2+AS,5T i 3W

rydwan wyplaca-> 4 ataki z 5 silki i 5WS (3+->4+ a potem 4+AS i 4+ regenerki)
4 ataki ze swin (4+->4+) 4+AS,4+regenerki
i 2 ataki zaloganta->(4+->5+) 3+AS i 4+regenerki

wychodzi mi niecale 1.5 rany-statystycznie rzecz jasna
impactami zabijesz jeszcze 1 max 2. wychodzi ze wbiles 3 rany...przeciwnik ma szereg,przewage,sztandar,bsb... wiec czekaja cie oczka wezyka a potem fly away.

VC moga isc na pewnik i po prostu wziac ten rydwan na challange. prawdopodobnie wtopisz wtedy o muzyka.

mina gracza gdy po wlasnej szarzy przeciwnik pocisnie dodatkowe 3d6" swoim walcem jest bezcenna :lol2:

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No to policzmy. Szef z sila 5 - 2 hity, 1 rana, save na 4+, regeneracja na 4+. Srednio - nic. Ork z obslugi - 1 hit, na 5+ raczej nie rani. 4 ataki dzikow - tu to juz totalna porazka, bo trafiasz na 5+ jak ma w poblizu helm. Fear - outnumber, posuwasz klocek BK 3d6 do przodu, sam wzbudzasz panike w 6 calach, moze jeszcze kogos rozjedziesz w czasie ucieczki. Wypas.

Zobaczyc mine gracza VC gdy deklarujesz taka szarze - bezcenne.

edit:no spoko quas, uprzedziles mnie tym razem ^^ Zamysl ten sam.

Demestenes
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Demestenes »

W sumie fakt, chociaż zamysł nadal uważam za nienajgorszy. Trzeba jednak pokombinowac z magicznymi przedmiotami. Maksymalnie to i tak wyjdzie 205 pkt. Z tego co piszecie wynika iż trzeba zwiększyc szansę na zranienie i przebicie się przez pancerz, czyli nasuwa się siła. Coś pokombinuję.

Dzięki za podpowiedzi i ukazanie błędów. Wciąż zapominam o niektórych aspektach w symulacjach.

EDIT: Pokombinowałem i nic z tego. Jego lord wampir lub champion po prostu wyzwie mnie na pojedynek i cała dalsza symulacja nie ma sensu. Samobójczy rydwan się do tego celu nie nadaje. Może jako jednostka wsparcia, ale napewno nie jako samograj.

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

A nie lepiej wziąść 6 Savage na świniach big' unsów ze szktandarem +1 atak?


18 ataków z S5 i 12 z siła 4 robi swoje z wszystkiego.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No to policzmy znow: trafiasz na 4+ (zakladam, ze skoro BK daly sie szarzowac jakims swiniom z frenzy, zamiast np. zjesc je varghulfem, to raczej helm jest w zasiegu) - 9 trafien. Ranisz na 3+ - 6. Teraz save na 4+ - 3. Teraz regeneracja na 4+ -1.5 rany. Teraz dziki. Z 12 na 5+ trafia 4, rani 3 (optymistycznie), save 2 razy niezdany (takze optymistycznie), 1 regenka. W sumie masz 2.5 rany. Przewaga, sztandar, BSB, ranka, no i oni tez moga cos wbic, w koncu to BK.

I jak??

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

zadna jednostka OnG nie ma szansy w starcia z taka konfiguracja
nawet w opcji kombinowane szarze z przodu i flanki stastystycznie nie wygladaja dobrze
mozna probowac przyfarcic i sciagnac typa KB

ale to dosyc karkolomne zadanie

ODPOWIEDZ