Formacja lancy
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Formacja lancy
Jest lanca skladajaca sie z 5 modeli + czarodziejka w srodku, w drugim szeregu.
Ginie 1 rycerz, czy czarodziejka przesuwa sie w miejsce tego rycerza tak, ze moze uczesniczyc w combacie, czy zostaje w srodku i po szarzy nie atakuje?
Sytuacja z PGA. Zawsze gralem, ze atakuje, ale pierwszy raz spotkalem sie z inna interpretacja 2 dobrych, znanych graczy i bylem strasznie zdziwiony.
Innymi slowy, czy formacja lancy bedzie wygladac: (c-czarka, r-rycerz)
a)RRR
.....CR
b)RRR
...C..R
Ginie 1 rycerz, czy czarodziejka przesuwa sie w miejsce tego rycerza tak, ze moze uczesniczyc w combacie, czy zostaje w srodku i po szarzy nie atakuje?
Sytuacja z PGA. Zawsze gralem, ze atakuje, ale pierwszy raz spotkalem sie z inna interpretacja 2 dobrych, znanych graczy i bylem strasznie zdziwiony.
Innymi slowy, czy formacja lancy bedzie wygladac: (c-czarka, r-rycerz)
a)RRR
.....CR
b)RRR
...C..R
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Nie wydaje mi się żeby modele w tylnych szeregach liczyły się jako BtB.
Zdolnośc formacji lancy pozwala przy szarży atakowac tymi modelami ale to zupełnie coś innego niz BtB.
Tak mi się przynajmniej wydje.
Zdolnośc formacji lancy pozwala przy szarży atakowac tymi modelami ale to zupełnie coś innego niz BtB.
Tak mi się przynajmniej wydje.
zasada lancy pozwala na umieszczenie czarodziejki w środku drugiego szeregu. Jedyna sytuacja w której damselka może być z boku to gdy w oddziale 4 lub mniej rycerzy, chcemy umieścić dwie lub więcej maginie.
a po drugie, na flankach, tylko rycerze i bohaterowie którzy mogą się tam znajdować, mogą atakować. A jak napisałem powyżej, damselka może sie znaleźć z boku lancy tylko w jednym przypadku.
wiem, że trochę namotałem... ale przesłanie chyba jest jasne
a po drugie, na flankach, tylko rycerze i bohaterowie którzy mogą się tam znajdować, mogą atakować. A jak napisałem powyżej, damselka może sie znaleźć z boku lancy tylko w jednym przypadku.
wiem, że trochę namotałem... ale przesłanie chyba jest jasne

No moze i racja, tak sie w to wczytuje i chyba faktycznie tak jest. Wczoraj bylem zmeczony
.
Z tym, ze tylko rycerze moga atakowac z flank sie nie zgodze. Ale poza tym faktycznie, chyba nie ma podstaw by czarodziejke przesuwac na flanke po stracie jednego rycerza z 5.

Z tym, ze tylko rycerze moga atakowac z flank sie nie zgodze. Ale poza tym faktycznie, chyba nie ma podstaw by czarodziejke przesuwac na flanke po stracie jednego rycerza z 5.
To jeszcze jedno pytanie do lancy.
lanca szarżuje, ma tylu bohaterów że wypycha championa do tylnego szeregu, na pojedynek występuje champion z drugiego szeregu, w pojedynku nikt nie ginie, co w następnych turach się dzieje?
champion według zasad nie może już atakować
lanca szarżuje, ma tylu bohaterów że wypycha championa do tylnego szeregu, na pojedynek występuje champion z drugiego szeregu, w pojedynku nikt nie ginie, co w następnych turach się dzieje?
champion według zasad nie może już atakować
nadal nie moze-przestal byc czlonkiem CG jak go wywalili do tylniego szereguMorrok pisze:chyba ze znajdzie sie w styku z medelem przeciwnika, wtedy jak najbardziej
legalnie moglby sie tam znalezc tylko w wyniku ruchu-nie byl zwiazany walka i idzie sie naparzac zamiast zwyklego ziutka