1. Czas i miejsce:
8 grudnia 2007 roku w Gastronomiku przy ul. Knyszyńskiej (wiadukt) w salach nr 5 i 10 (po wejsciu do szkoly skrecic w prawo, do konca, i na pieterko)
2. Format:
Zaliczony do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej jako turniej lokalny. Jest to turniej parowy, limit punktów to 2000 + 1000.
W trakcie turnieju każdy z sojuszów rozegra 2 bitwy. Oprócz tego odbędzie się ocena armii graczy.
Rozpiski jawne. Turniej rozgrywany będzie systemem szwajcarskim.
W trakcie turnieju można grać armiami nie pomalowanymi, jednak każda armia będzie podlegała ocenie malowania, za co będzie przyznanych do 8 pkt w klasyfikacji generalnej. Można używać figurek zastępczych (proxów) jedynie posługując się innymi modelami z własnej armii. Czyli np. wystawianie Spearmenów zamiast Swordsmenów jest dopuszczalne. Nie jest dopuszczalne natomiast używanie kartoników, pustych podstawek, bądź też innego rodzaju wirtualnych modeli.
3. Zgłoszenia:
Uczestnictwo w turnieju jest bezpłatne.
Pary, które nadeślą na adres karlee@o2.pl rozpiski (w formacie .txt i .rst) swych armii najpóźniej do godz. 23 dnia 06.12.2007 r. otrzymają 1 punkt do klasyfikacji generalnej. Jeśli jakaś para posiada niepoprawnie skonstruowaną rozpiskę, zostaną im przyznane punkty karne.
Zgłoszenia powinny być przygotowane wg następującego formatu:
1. ID gracza (http://www.adeon.livenet.pl/players.php)
2. Imię
3. Ksywka
4. Nazwisko
5. Armia
+
Rozpiska
4. Kompozycja armii:
Każdy sojusz powinien składać się z 2 armii, z których pierwsza nie przekracza 2000 punktów, a druga - 1000 punktów.
Ewentualnie można grać jedną armią w formacie 3000 punktów. W tej sytuacji można wystawić tylko 1 bohatera klasy Lord.
Na sojusz musi przypadać co najmniej 1 generał nie posiadający zdolności czarowania. W przypadku pojedynczej armii generał nie może być bohaterem czarującym.
Obowiązują następujące wyjątki i uściślenia:
1. Bohater, który rzuca czary jedynie w wyniku posiadania przedmiotów zawierających bound spelle (np. high elficki Prince z Ring of Fury), nie jest traktowany jako bohater czarujący,
2. Tomb King oraz Tomb Prince z armii Tomb Kings nie są traktowani jako bohaterowie czarujący,
3. W przypadku armii VC na 3000 punktów generał może mieć zdolność czarowania, za to gracz zobowiązany jest wystawić co najmniej 1 herosa nie będącego Chorążym Armii i nie posiadającego zdolności czarowania.
4. Arcylektor jest traktowany jako bohater czarujący. Warrior-Priest nie jest traktowany jako bohater czarujący.
5. Sojusze mogą składać się ze wszelkich dopuszczonych w ramach turnieju.
6. W przypadku armii na 1000 punktów maksymalna ilość slotów bohaterów to 2.
7. W sojuszu można wystawić maksymalnie 6 slotów maszyn
8. Armie mogą się łączyć dowolnie z wyjątkiem, że nie można grać dwiema tymi samymi armiami w parze, także ich klimatycznymi odmianami. Storm of Chaos i pozostałe alternatywne army lists (southlands) traktuje się jako zbiór klimatycznych rozpisek do odpowiednich armii. Nie można łączyć np.: Cult of Slaneesh z DE.
9. W przypadku armii, mogących zawierać takie same jednostki (np.: dwa oddziały furii w sojuszu mortal chaos i beast of chaos) konieczne jest wyraźne i bezdyskusyjne określenie, który oddział jest z której armii.
10. Działa z armii Dogs of War mogą brać jedynie armie DoW.
Dodatkowe zasady obowiązujące w trakcie turnieju:
1) Oddziały nie biorą panik od oddziałów sojuszniczych (z drugiej armii)
2) Nie można natomiast rzucać czarów na sojusznicze jednostki (np. popychaczek, wskrzeszeń itd.) ani wykorzystywać przerzutów itp. efektów czarów rzuconych przez sojusznika.
3) Pula bazowych kości mocy i rozproszenia jest wspólna dla obydwu armii.
4) Przedmioty magiczne w armiach nie mogą się powtarzać (wyjątek dispel scrolls i power stones itp.).
5) Zabicie generała pojedynczej armii na 3000 punktów jest warte dodatkowe 150 VP, zaś w przypadku sojuszu generał większej armii jest wart dodatkowe 100 VP, a generał mniejszej 50 VP.
5. Plan czasowy:
Sobota:
08.30-09.00 - zapisy i rejestracja
09.00-13.00 - I bitwa
13.00-13.30 - przerwa
13.30-17.30 - II bitwa
17.30 - rozdanie nagród i zakończenie turnieju
6. Scenariusze:
Na początku bitwy obowiązuje 1 rzut, wygrana oznacza wybór strona/zaczynanie, zwycięzca wystawia pierwsze oddziały (po jednym z sojuszu)
Bitwy trwają 6 rund.
Scenariusz nr 1 ( posłańcy) :
Każda z armii posiada 3 posłańców. Posiadają oni broń ręczną, niewrażliwość na Strach i Terror, Magiczną Ochronę przeciw wszelkim ranom zadanym poza Walką Wręcz na 4+. Nie powodują wyzwolenia Fanatyków, reakcji Szału, braku marszu jednostek przeciwnika itp. Posłańcy nie mogą z własnej woli zaatakować jednostki przeciwnika, ale zaatakowani mają normalne reakcje na szarże i walczą normalnie.
Każdą z dłuższych krawędzi pola bitwy dzieli się na 3 równe części. W przypadku opuszczenia pola boju przez posłańca środkową częścią tak wyznaczonej krawędzi przy strefie rozstawienia się przeciwnika – gracz otrzymuje 400 Punktów Zwycięstwa. W przypadku opuszczenia którąkolwiek z bocznych: 200 Punktów Zwycięstwa za każdego posłańca. Nie otrzymuje się punktów za opuszczających pole bitwy posłańców w wyniku ich ucieczki!
W tym scenariuszu nie liczy się Punktów Zwycięstwa za zdobycie ćwiartek stołu.
Każdy z posłańców jest umieszczony na podstawce 20x20 lub 25x25 mm (zależnie od rasy) i posiada profil:
R - WW - ZS - S - WT - Ż - I - A - ZP
5 --- 3 ----3 ----3 ---3 ---2 - 4 - 1 --8
Leśnym Elfom nie przysługuje wystawienie swojego Lasu.
Scenariusz nr 2 (zdobycz) :
Generałowie obu armii mają zamiar zająć pole bitwy i będą dążyć do tego by przeciwnik je opuścił.
Należy ustawić znacznik celu na samym środku stołu. Gra podlega następującym zasadom:
-żaden teren nie może znaleźć się w 6” od znacznika w żadnym momencie gry,
-na końcu gry, gracze muszą zsumować Siłę Jednostki wszystkich oddziałów znajdujących się w całości na obszarze 4” od znacznika celu oraz połowę Siły Jednostki oddziałów znajdujących się częściowo w obszarze 4” od znacznika celu. Gracz, który będzie miał większą sumę Sił Jednostek otrzyma dodatkowe 500 Punktów Zwycięstwa,
-Każdy nieprzejęty sztandar, w tym sztandar armii, w oddziałach znajdujących się w całości lub częściowo w obszarze 4” od znacznika celu zwiększa Siłę Jednostki o +10,
-w tym scenariuszu nie liczy się Punktów Zwycięstwa za zdobycie ćwiartek stołu.
Leśnym Elfom nie przysługuje wystawienie swojego Lasu.
7. Punktacja bitew
0-300 10-10
301-600 11-9
601-900 12-8
901-1200 13-7
1201-1500 14-6
1501-1800 15-5
1801-2100 16-4
2101-2400 17-3
2401-2700 18-2
2701-3000 19-1
ponad 3001 20-0
Konwersje 0-1-2
0 – ani jednej konwersji
1 – kilka konwersji
2 – sporo (w tym ciekawych) konwersji
Podstawki 0-1-2
0 – czarne plastiki wyjęte z blistera
1 – pomalowana posypka przynajmniej na 50% modeli
2 – jak wyżej, cała armia
Jakość malowania 0-1-2-3
0 – wiekszość armii wogóle niepomalowana
1 – ponad 50% armii pomalowane
2 – cała armia pomalowana, tabletop (czyli nie zachwyca, ale i nie kuje w oczy)
3 – cała armia pomalowana, lepiej niż tabletop
WYSIWYG 0-1
0 – nie ma pełnego wysiwyg
1 – full wysiwyg
W trakcie turnieju można zdobyć maksymalnie:
40 punktów z bitew + 8 za malowanie +1 za rozpiskę, w sumie 49 punktów.
9. Kontakt
Więcej informacji można uzyskać na forum klubu K.O.Z.A. : http://usul.nazwa.pl/kgb/index.php
10. Nagrody
Bon na zakupy sponsorowany przez Departament Gier
