Nowa koncepcja armii Scimiego

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Nowa koncepcja armii Scimiego

Post autor: Scimitar »

Jak wiadomo gram na arcymagu-caddym ze scrollami. Zauważyłem jednak, że o ile klepanie defensów idzie nieźle mojej rozpisce, to w starciu z bretką np. jest już gorzej. No i wogóle - ktokolwiek ma klocuszki z 2+ sava ten jest ciężki dla mnie do ruszenia. Oczywiście do imperium można dojechać, ale już czołgi dziarsko sobie hasają, bo poza drzewem nic im w sumie nie zrobię.

No więc podstawowa zmiana w herosach:
Lord
Stwierdziłem, że latający Terror jest lepszy od Terrora pełzającego. Nie ma Warda i Stubborna co prawda, ale znaczna mobilność powinna dać spore atuty przeciw offensom (bo że przed armatami się chowamy, to oczywiste - drzewa też się chowają).
A więc Lord na smoku. Po gruntownej analizie przedmiotów i różnych kombinacji doszedłem do wniosku, że Oaken Armour powinien wystarczyć. Ward wyczerpywalny rzeza, ale jak go obleję to znika, a o to nie jest trudno, więc właściwie czy go wezmę czy nie to nie ma znaczenia (a na farta nie zamierzam liczyć). Słomka w garść to kolejny wybór, a oprócz tego załaduję na pokład Haila. Nie ma sensu, aby brać kolejnego herosa ekstra do haila.
Świta lorda
Waham się czy 1 caddy wystarczy, ale z racji, że lubię anty-magiczny komfort to pewnie skończy się na 2óch. Da to identyczną ochronę jak arcymag, ale w generalnym rozrachunku droższą (bo lord + 2óch caddych dużo więcej kosztują niż arcy + 1-2 mniejszych hero)

Wśród jednostek nie zamierzam zbytnich rotacji robić. Oprę się na solidnym szkielecie w postaci:
3 klocki driad
2 klocki Glade Guardów
1 oddział Glade Riderów
2 oddziały Wild Riderów
To mi się zawsze sprawdza i w zależności jakie punkty będą na celowniku to będę dopakowywać, np. klockiem GG, oddziałkiem Wildów. No i jak starczy punktów to prawdopodobnie skuszę się na 3-4 Warhawki.

Rary oczyszczę z drzewców. Po prostu mało ruchawe są. Pełnię możliwości pokazują tylko przeciw armiom, które nie mają magii zabijającej drzewa lub jakiś katapult czy armat. Za to Waywatcherzy to konieczny wybór.
W rarach jako 2gi oddział zamierzam skorzystać z usług Voland Venators albo zwykłego orła. W tym drugim wypadku pojawi się napewno 3ci oddział WR.

---------- 2250 -------------
Przykładowa rozpa wg. powyższej koncepcji.

1 Highborn @ 568 Pts
General; Longbow; Shield
Sword of Might [20]
Oaken Armour [50]
Hail of Doom Arrow [30]
1 Green Dragon @ [320] Pts

1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 126 Pts
Musician
10 Glade Guard @ 126 Pts
Musician
5 Glade Riders @ 129 Pts
Musician

5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard; Musician
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard; Musician

6 Voland's Venators @ 219 Pts
5 Waywatchers @ 120 Pts

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 82
Total Army Cost: 2248

Co o tym sądzicie ?? Ewentualnie kosztem Venatorsów wrzuciłbym np. orła i 4 Warhawki.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

A z tancerzy rezygnujesz całkowicie???
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Qbas pisze:A z tancerzy rezygnujesz całkowicie???
Rzadko ich ostatnio używam prawdę mówiąc, a poza wożeniem magów to dawno nic ciekawego nie pokazali :)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Tancerze to mus jezeli masz bsb. Inaczej raczej to samo zadanie spelniaja driady.

Czy Volandzi sa taka dobra opcja? Czy aby napewno? Sa troszke bardziej szybsi, ale:

maja mniej wsa, w pozniejszych turach mniej sily, nie maja terrora, stubborna, warda, 6 tafa.

Sa tylko troszke szybsi. Ale mniej wytrzymali.

Glade Ridersi ci sie sprawdzaja?

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Uważam, że Glade Ridersi byliby lepszym rozwiązaniem. Bo wtedy na Rare'a będziesz mógł np. wystawić drzewo.
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Qbas pisze:Uważam, że Glade Ridersi byliby lepszym rozwiązaniem. Bo wtedy na Rare'a będziesz mógł np. wystawić drzewo.

popieram , pozatym smok z drzewem są bardzo fajną siłą uderzeniową , dodać do tego driady i fasty....sami wywnioskujcie :roll:

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Pedros pisze:Czy Volandzi sa taka dobra opcja? Czy aby napewno? Sa troszke bardziej szybsi, ale:
maja mniej wsa, w pozniejszych turach mniej sily, nie maja terrora, stubborna, warda, 6 tafa.
Sa tylko troszke szybsi. Ale mniej wytrzymali.
Glade Ridersi ci sie sprawdzaja?
Testowałem ich w rozpach i są naprawdę dobzi. Często ginęli, ale nie z jakiś głupich powodów, ale przeciwnik ich się bał i walił ile wlezie. W końcu jak taki oddzialik zaparkuje przed klockiem piechoty, to 8 ataków z S6 w szarży robi wrażenie. Nie mają takich złych statsów, a porównywanie ich do treemana to nic nie daje. Drzewo może spaść od jednej armaty, w Volandów trzeba 6 odpalić, no i myślę, że z 10 Ld generała dadzą radę.
Właśnie co do drzewa - zamiast niego wsadzam smoka. Podobne możliwości, ale mobilność nieporównywalnie większa (nawet na piechtę). Jak trafię na coś wrednego to chowam za las i zawsze mogę na luzaku szybko wylecieć i dotrzeć w każdy punkt pola bitwy. Drzewo jednak człapie.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Zależy na co się nastawisz. Jeśli już robić coś mobilnego to rzeczywiście to co jest, ale drzewo też się może przydać. To, co mobilne puszczasz do przodu, a drzewo idzie lekko z tyłu i "osłania resztę" siejąc tym samym postrach w szeregach oddziałów, które chciałyby cię zajść od tyłu. Dodatkowo jeśli grasz z czymś, co nie ma za dużej wytrzymałości to drzewo to spokojnie rozniesie. W końcu WW=5 i S=6. :)
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Kaszallot
Plewa
Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaszallot »

Qbas pisze:Zależy na co się nastawisz. Jeśli już robić coś mobilnego to rzeczywiście to co jest, ale drzewo też się może przydać. To, co mobilne puszczasz do przodu, a drzewo idzie lekko z tyłu i "osłania resztę" siejąc tym samym postrach w szeregach oddziałów, które chciałyby cię zajść od tyłu. Dodatkowo jeśli grasz z czymś, co nie ma za dużej wytrzymałości to drzewo to spokojnie rozniesie. W końcu WW=5 i S=6. :)
Drzewo nie pasuje do konceptu armii, a poza tym nie zplaci sie jak bedzie z tylu, czesto jest latwymi punktami dla przeciwnika. Jak ma "siac postrach w szeregach wroga" jak reszta armii jest mobilniejsza? Brokul nie nadaje sie do "oslaniania reszty".

Koncept armii ciekawy :) tylko szkoda, ze tancerzy nie ma :(

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Bardzo mi się Scimi podoba ta koncepcja. No może poza Venators, ale to już kwestia gustu i sposobu patrzenia na klimat armii (a jak mówią o gustach się nie dyskutuje).

Co do Treemana to również zgodzę sie w 100%. Chociaż lobię tego dużego Ziutka, to przy smoku jest niepotrzebny.

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

No to jak chcemy coś mobilnego, to może zamiast Volandów po prostu orła (tak, jak w "ewentualnej" opcji Scimiego). W 2 turze jest przy przeciwniku i w coś szarżuje. DO PRZEMYŚLENIA :wink:
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Artemis
Chuck Norris
Posty: 495

Post autor: Artemis »

Według mnie Volandy to właśnie to czego brak WE, czegoś "ciężkiego". Mi się to bardzo podoba.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Qbas pisze:No to jak chcemy coś mobilnego, to może zamiast Volandów po prostu orła (tak, jak w "ewentualnej" opcji Scimiego). W 2 turze jest przy przeciwniku i w coś szarżuje. DO PRZEMYŚLENIA :wink:
Tzn. nie rozpatrywałbym tego w ten sposób. Orzeł ma inne zadania niż Venatorsi. Tak samo Warhawki. Venatorsami w niektóre klocki bym szarżował nawet od frontu, natomiast orłem, czy Warhawkami to niekoniecznie. Będę sprawdzać jak się spiszą przy GRach i smoku, bo tego nie zrobiłem dotąd. Jakby ktoś jakiegoś dnia na Lorensie chciał pograć to niech pisze - tutaj lub na priv.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Mnie zastanawia czemu Scimitar rezygnujesz z kamienia, przecież w znakomitej wiekszosci sie go zdaje - natomiast bez niego mozna łatwo stracić smoka postrzelonego z np. imperialnego działa. Ja kiedys uzywałem i Stone of Crystal Mere i Oaken Armour i naprawdę ciężko było ruszyć smoka, nie mówiąc o Highbornie.

Teraz bawie sie jednak Bow of Loren i Arcane Boodkins doszedłem do wniosku że to combo jest najlepsze dla Highborna ( choc nie jestem pewien czy nie lepiej żeby zsiadł wtedy ze smoka i wsiadł na Eagla).

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Ja bawię sie raczej HoDA + Aseyendi's Bane. Co do Twojego pytania: myślę że zależy. Na Orle na pewno zaoszczędzisz trochę punktów. Jeśli jednak zależy ci na fajnym bydlaku, to smok jest do tego celu idealny :D
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Qbas pisze:Ja bawię sie raczej HoDA + Aseyendi's Bane. Co do Twojego pytania: myślę że zależy. Na Orle na pewno zaoszczędzisz trochę punktów. Jeśli jednak zależy ci na fajnym bydlaku, to smok jest do tego celu idealny :D
orzeł i smok maja inne zastosowanie...jak masz pod sobą orła to raczej grasz "haha jestem hamskim WE i powystrzelam was" czyli partyzantka
a na smoku to jest raczej "jak wam zaraz dopier***ę to sami stąd wyjdziecie" czyli wszystko do przodu i bijemy... :roll:

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

czym bijemy?? siłą 5?? smok u We to tez partyzantka, ale zamiast hmmm. kałasznikowa sie ma bazooke i granaty :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Kosa pisze:czym bijemy?? siłą 5?? smok u We to tez partyzantka, ale zamiast hmmm. kałasznikowa sie ma bazooke i granaty :P
Siłą 6 smoka ,wardancerzy też niepopuszczają
tak smok też się chowa ale to 320 pkt chyba bierze się zeby nim walczyć a nie chować nie?do chowania jest orzeł za 50 , nie sciaga nam slota herosa , mobilnosć ta sama walczyć niemuso bo i tak unikamy tego...
jeżeli bierze się smoka to chyba bardziej do walki czy straszenia...320 pkt i slocik cenny zeby highborn mógł dupę przewieść sobie? :roll:
Nic się nie zmieni, dopóki jedni będą traktować tą grę jako sport, a inni jako na sposób na przeniesienie w krainy elfów i smoków z podobnymi sobie nerdami - takie rzeczy też są ważne w życiu człowieka więc ok, rozumiem - niektórzy wybrali taką drogę samospełnienia - figurki.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

u WE najpierw do strazeenia potem do walki. Smok lesnikwó jest dosc tani ale w walce dużo nie robi to tylko 5 ataków z siłą6 i ta żałosna góra, poleć nim na pałe to stracisz te 320 pkt za samego smoka, jednak ustawiony w dobrym miejscu moze zaszachować pół armi wroga dając czas innym jednostką i dopiero potem wyczyścić. Cóż nie zawsze najważniejsza jest spłata w punktach, czasem jest ważniejsza jak się spłacił pod względem przydatnosci i własnie taki dla mnie jest smok WE to nie jest chaos dragon zmega killerem, czy star dragon ze star lancą co przejeżdzaja niemalze wszystko, taki woodelfik nawet treemka nie zabije w szarzy :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Urban pisze:
Qbas pisze:Ja bawię sie raczej HoDA + Aseyendi's Bane. Co do Twojego pytania: myślę że zależy. Na Orle na pewno zaoszczędzisz trochę punktów. Jeśli jednak zależy ci na fajnym bydlaku, to smok jest do tego celu idealny :D
orzeł i smok maja inne zastosowanie...jak masz pod sobą orła to raczej grasz "haha jestem hamskim WE i powystrzelam was" czyli partyzantka
a na smoku to jest raczej "jak wam zaraz dopier***ę to sami stąd wyjdziecie" czyli wszystko do przodu i bijemy... :roll:
To jeśli tak, to może coś takiego:
1 * Highborn @ 577 Pts
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Sword of Might [20]
Helm of the Hunt [20]
Amaranthine Brooch [35]
Annoyance of Netlings [25]

1 Green Dragon @ [320] Pts
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

ODPOWIEDZ