Bow of Arahan
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Bow of Arahan
Już jakiś czas dręczy mnie ta sprawa ale że raczej rzadko używa sie Specjali więc nie zawracałem nikomu głowy.
Opis przedmiotu:
"...If her shot hits, place the small template over the target (subject to normal targeting restrictions) and resolve it as you would for a stone thrower..."
Czyli jak kładziemy template?
Spotkałem się z ciekawą interpretacją że środek template musi znajdować sie nad którymś z modeli w pierwszym ranku (czyli połowa wystaje poza unit).
Ja bym położył tak żeby zakryć jak najwięcej modeli.
Opis przedmiotu:
"...If her shot hits, place the small template over the target (subject to normal targeting restrictions) and resolve it as you would for a stone thrower..."
Czyli jak kładziemy template?
Spotkałem się z ciekawą interpretacją że środek template musi znajdować sie nad którymś z modeli w pierwszym ranku (czyli połowa wystaje poza unit).
Ja bym położył tak żeby zakryć jak najwięcej modeli.
Jak teraz przeczytałem ten cytat po raz kolejny to przyszła mi do głowy taka interpretacja. Najpierw kładziesz templatkę "over the target" - nad celem (którym powiedzmy jest oddział), czyli na środku, a potem "resolve it as you would for a stone thrower" - może to znaczy, że trzeba skaterować, jak to przy katapultach.
Brzmi to głupio, ale taka myśl przeszła mi przez głowę.
Osobiście też kładłbym templatkę tak, żeby zakryła jak najwięcej modeli.

Osobiście też kładłbym templatkę tak, żeby zakryła jak najwięcej modeli.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Przez sekundę również myślałem o tym scatterowaniu. Ale to była by nadinterpretacja. To musiało by byc dokładnie zaznaczone.
Poza tym pamiętajmy że trzeba jeszcze przejść udany rzut na hita a dodatkowy scatter to było by już przegięcie.
Poza tym pamiętajmy że trzeba jeszcze przejść udany rzut na hita a dodatkowy scatter to było by już przegięcie.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
6 czar z Dark Art. Black Horror. "Place large template within LOS"
W zasadzie to samo, bo cel strzelania tez musi być w LOS. Też mi mówiono, że środek na pierwszym modelu, a nie na środku oddziału, bo modelu w 3 szeregu nie widze. No chyba, że stoję magiem na górce lub latam na Mantikorze (Large Target).
Sam nie wiem jak grać.
W zasadzie to samo, bo cel strzelania tez musi być w LOS. Też mi mówiono, że środek na pierwszym modelu, a nie na środku oddziału, bo modelu w 3 szeregu nie widze. No chyba, że stoję magiem na górce lub latam na Mantikorze (Large Target).
Sam nie wiem jak grać.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Black Horror - Taki LOSParaszczak pisze:
Sam nie wiem jak grać.

Chociaż... Jęsli dobrze pamiętam opis, nie ma tam nic o tym że środek templatki musi byś w LOS maga...

Natomiast co do Katapult - w życiu nie celowałem w pierwszy szereg, tylko w środek regimentów.

Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Z klopami jest inaczej. Celujesz w środek a mówisz, że celujesz w Sztandarowego i kulasz. Jak się ktoś przyczepi, to zawsze się wykpisz, że o cal czy półtora to sie pomyliłeś.
Z Black Horrorem już tak nie zrobisz.
Btw, z Twojego posta rozumiem, że jesteś za opcją kładzenia templatki na modelu, który fizycznie mag widzi? Analogicznie z Bow of Arahan?
Kładziemy na środku regonu, jak środek widzimy (górka, LT)?
Z Black Horrorem już tak nie zrobisz.
Btw, z Twojego posta rozumiem, że jesteś za opcją kładzenia templatki na modelu, który fizycznie mag widzi? Analogicznie z Bow of Arahan?
Kładziemy na środku regonu, jak środek widzimy (górka, LT)?
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Raczej tak, ale o ile Speciale mnie nie interesują, to osłabienie Horroru jest przykre.Paraszczak pisze: Btw, z Twojego posta rozumiem, że jesteś za opcją kładzenia templatki na modelu, który fizycznie mag widzi? Analogicznie z Bow of Arahan?
Kładziemy na środku regonu, jak środek widzimy (górka, LT)?
Można się bronić, z tego co pamiętam z opisu czaru.

Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
No to jak gramy? Dokładny cytat:
"Place the large template anywhere within the Line of Sight and with the center within 18" of the Wizard"
W zasadzie to nie jest jasno napisane, że Mag musi widzieć "center".
Jest napisane, że musi widzieć template a center ma być w 18". Tak rozumując, to idzie położyć wzornik na 3 szeregu.
"Place the large template anywhere within the Line of Sight and with the center within 18" of the Wizard"
W zasadzie to nie jest jasno napisane, że Mag musi widzieć "center".
Jest napisane, że musi widzieć template a center ma być w 18". Tak rozumując, to idzie położyć wzornik na 3 szeregu.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
To że trzeba widzieć cel nie oznacza że trzeba widzieć każdy element tego celu.
Kwestia przyłożenia template jest wg mnie czymś innym niż warunek LOS. No bo jeśli widzę tylko jeden model z unitu (wystaje zza domku/lasu etc) czy to oznacza że tylko jeden model mogę objąć templatem?
Kwestia przyłożenia template jest wg mnie czymś innym niż warunek LOS. No bo jeśli widzę tylko jeden model z unitu (wystaje zza domku/lasu etc) czy to oznacza że tylko jeden model mogę objąć templatem?
Zgadzam się w pełni jeśli chodzi o Black Horror, ale jeśli chodzi o łuk bardziej bym optował za wyjściem z środkiem template'u na celu. W niego strzelasz i na nim kładzisz centrum tamplete'u. Bo jak nie to co? Trafiłeś w typa na koniu i nagle okazuje się, że jest on na 4+ i musisz ponownie trafić bo inaczej sobie rozłożyłeś tamplate? Słowo "over" w opisie działania IMO oznacza środek celu w tym wypadku.Christos pisze:To że trzeba widzieć cel nie oznacza że trzeba widzieć każdy element tego celu.
Kwestia przyłożenia template jest wg mnie czymś innym niż warunek LOS. No bo jeśli widzę tylko jeden model z unitu (wystaje zza domku/lasu etc) czy to oznacza że tylko jeden model mogę objąć templatem?
ale jeżeli nie masz po linii prostej środka oddziału to nie bardzo mżesz na nim położyć środka wzornika, nie musi on być na pierwszym szeregu ale linia prosta od twojego modelu do środka celu powinna być czysta, bez górek domków i kamoli.
Paraszczak pisze:No to jak gramy? Dokładny cytat:
"Place the large template anywhere within the Line of Sight and with the center within 18" of the Wizard"
W zasadzie to nie jest jasno napisane, że Mag musi widzieć "center".
Jest napisane, że musi widzieć template a center ma być w 18". Tak rozumując, to idzie położyć wzornik na 3 szeregu.
Jak grasz z czepidupą to połóż template tak zebyś widział jego krawędz z reszte templatki na regimencie (nie jest napisane ze w LoS musi być srodek tylko sam template)
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Moja odpowiedź:
Jeśli strzelasz do regimentu, to targetem NIE JEST pojedynczy model w tym regimencie, tylko cały regiment. Może wystawać jeden gość zza węgła, ale jak do niego kropi 100 kuszników, to kropi w regiment, a nie w tego gościa.
Więc jeśli masz zasadę "place over the target" to kładziesz nad regimentem będącym celem, jak sobie chcesz.
Jeśli chodzi o horrora, to intuicyjnie popieram JJa
Jeśli strzelasz do regimentu, to targetem NIE JEST pojedynczy model w tym regimencie, tylko cały regiment. Może wystawać jeden gość zza węgła, ale jak do niego kropi 100 kuszników, to kropi w regiment, a nie w tego gościa.
Więc jeśli masz zasadę "place over the target" to kładziesz nad regimentem będącym celem, jak sobie chcesz.
Jeśli chodzi o horrora, to intuicyjnie popieram JJa
cały oddział

zgadzam się , strzelająć np. 10 łuczników w oddział nie wybieramy celów tylko oddział , pozatym to dotyczy Araham/Naestry czyż tak?(niepamiętam która siostra to jest)z tego co wiem (mam RB do WE) one MOGĄ dosiadać smoka a smok to chyba duży target wiec mogą walnąć w środek regimentu żeby zadać jaknajwiększe stratyAsassello pisze:cały oddział
bo jak się strzela tym w skirmish?wybierasz model i walisz tak samo jak działo czy wymyślicie kolejną chorązasadęze strzelajać w skormish kładzie się templejt na modelu np. za domkiem? czy takm gdzie go nie widzimy...

- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Siostry mogą latać na orle lub chodzic pieszo (tak wiem, dopiero jak zginie ich wierzchowiec), więc kwestia LT juz nie jest kluczową.
Faktycznie problematyczna jest sytuacja gdy nie widać całego celu (bo np wiekszość jest za domkiem). Dla przyzwoitości, ja osobiście nie połozyłbym tamplata środkiem nad "schowanym" modelem, ale jeśli cały unit jest widoczny (w sensie nie zasłonięty przez nic) chyba nic mi nie zabroni położenia go jak mi sie podoba?
Faktycznie problematyczna jest sytuacja gdy nie widać całego celu (bo np wiekszość jest za domkiem). Dla przyzwoitości, ja osobiście nie połozyłbym tamplata środkiem nad "schowanym" modelem, ale jeśli cały unit jest widoczny (w sensie nie zasłonięty przez nic) chyba nic mi nie zabroni położenia go jak mi sie podoba?