Star Lance a hero na piechote

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Star Lance a hero na piechote

Post autor: Semi »

Magic Weapon
A character that has a magic close combat weapon cannot use any other close combat weapon... Magic weapons always ignore any special rules thay apply to an ordinary weapon of the same type.

Star Lance
Mounted character only. Lance. This weapon fallows the rules for lances, except that the bearer recives +3 S bonuson the turn he charges. In addition, while mounted, when the bearer charges no armour save can be made against this weapon.

mamy HE Prince'a na smoku z Star Lanca i GW, smok ginie... jakiej broni moze uzywac Prince? Star Lance jest magiczna bronia ktora w opisie ma ze jest jednak Lanca, ale pieszy hero nie moze uzywac lancy...
a) moze zmienic na GW, Lance wywala...
b) jest to nadal magiczna bron wiec musi jej uzywac ale zadnych bonusow z tego tytulu nie dostaje...paza magicznymi atakami...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

lanca bez bonusow, niestety

ELMALIER
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ELMALIER »

Lepsze magiczne ataki niz zwykle:P

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Wg mnie możesz zmienić na GW, ponieważ lancy mogą używać tylko bohaterowie jezdni - lancy nie da się w ogóle uzywać pieszo ("mounted character only")

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Lanca wypada i moze brać GW.

To coś jakby dać królowu TK destroyera i włócznię oraz wsadzić go na rydwan.
Nie może wtedy uzywać destroyera bo to jest only foot model ale może walić włócznią z bonusem do siły.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

nie mozna wtedy wsadzic takiego kinga na rydwan! ja pierdziele ale pomysły :/ !

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

ArmyBuilder nie może go wsadzić.
Robienie rozpiski na kartce na to pozwala.
Tylko że nie będzie mógł uzyć destroyera do momentu w ktorym nie spadnie z rydwanu.

Z drugiej strony mozesz dać starlance kolesiowi na piechote ale po co skoro działa tylko jak na czymś jedzie?
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Reyki pisze:ArmyBuilder nie może go wsadzić.
Robienie rozpiski na kartce na to pozwala.
a myślałem, że to zasady nie pozwalają :-)

a co do problemu, idąc stricte wg zasad, to taki heros nie może walczyć, bo nie może używać lancy na piechotę a nie może walczyć inną bronią niż magiczna :-)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Reyki pisze:ArmyBuilder nie może go wsadzić.
Robienie rozpiski na kartce na to pozwala.
Tylko że nie będzie mógł uzyć destroyera do momentu w ktorym nie spadnie z rydwanu.
robienie rozpiski na kartce pozwala takze dac mu 15 scroli (w koncu jest wyraznie napisane, ze mozna je powtarzac) ale to nie zmiania faktu, ze character on foot only nie jest restrykcja uzywania lecz restrykcja wystawienia.

hero co spadl ze smoka nadal kluje swoich wrogow lanca lecz robi to po prostu z mniejsza skutecznoscia niz na smoku :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Reyki pisze:ArmyBuilder nie może go wsadzić.
Robienie rozpiski na kartce na to pozwala.
Tylko że nie będzie mógł uzyć destroyera do momentu w ktorym nie spadnie z rydwanu.

Z drugiej strony mozesz dać starlance kolesiowi na piechote ale po co skoro działa tylko jak na czymś jedzie?
hehehe ciekawe podejscie
szkoda ze mijajace sie z zasadami 8)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

A mi sie wydaje, ze model na piechote nie moze uzywac lancy i wali z dwuraka... Wynika to z opisu lancy chociazby...

Czy wyszedl do tego jakis faq, ze tak pewni jestescie, ze uzywa lancy?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ja twierdze tak, jak Marek - uważam że "mounted models only" jest zarówno restrykcją wystawienia, jak i używania - nic nie wskazuje na to że jest inaczej.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

jak zoacze na turnieju rycerskim smiałka ktory walczył bedzie lanca na piechote - to moze i zasedziuje na jego kożysc

mniej fluficznie ;)
czy wyscie powariowali
rozumiem ze polhammer itd
ale chyba sa pewne granice w rozwiazywaniu logicznych zagadek...

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

nie no sorry, do wielu spraw nie podchodzi sie logicznie w warhammerze, nie oczekuj ze tu bedzie inaczej. Mamy tu 2 zasady- obowiazek uzywania magicznych przedmiotow i to ze lanca daje +2 do sily jak jest mounted I jak szarzuje. Sorry Winnetou, ale wcale nie jest napisane, ze chlopek ktory spada z mounta nie uzywa lancy- uzywa ja dalej, ale nie ma juz bonusu. Dlatego zasada magicznej broni tutaj owned i tyle.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Morrok pisze:nie no sorry, do wielu spraw nie podchodzi sie logicznie w warhammerze, nie oczekuj ze tu bedzie inaczej. Mamy tu 2 zasady- obowiazek uzywania magicznych przedmiotow i to ze lanca daje +2 do sily jak jest mounted I jak szarzuje. Sorry Winnetou, ale wcale nie jest napisane, ze chlopek ktory spada z mounta nie uzywa lancy- uzywa ja dalej, ale nie ma juz bonusu. Dlatego zasada magicznej broni tutaj owned i tyle.
czyli moge dac star lance kolesiowi na piechote? Tak?

przeciez napisane jest mounted only - czyli jak koles nie jest mounted to nie moze tego uzywać.
nie wiem co sie dzieje wtedy z lanca - moze upada, rozpływa sie w powietrzu ;-) ale uzywac jej nie moze bo nie jest mounted.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Mi sie zdaje ze MOUNTED ONLY dotyczy tylko bounus jaki daje lanca.
Poza tym jezeli juz idziemy Twoim tokiem myslenia to ktora zasada jest wazniejsza? zasada uzywania magicznych broni, czy lancy?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Morrok pisze:Mi sie zdaje ze MOUNTED ONLY dotyczy tylko bounus jaki daje lanca.
Poza tym jezeli juz idziemy Twoim tokiem myslenia to ktora zasada jest wazniejsza? zasada uzywania magicznych broni, czy lancy?
to wlasnie trzeba ustalic - RB w tej sprawie nie rozsadza - moze LS ?


a MOUNTED w opisie star lancy pojawia sie dwa razy - raz w Twoim rozumieniu, a raz w moim ;-)


btw. dziwi mnie ze zaden z bretonców nie miał nigdy takiego problemu.
Obrazek

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Asassello pisze:
Morrok pisze:Mi sie zdaje ze MOUNTED ONLY dotyczy tylko bounus jaki daje lanca.
Poza tym jezeli juz idziemy Twoim tokiem myslenia to ktora zasada jest wazniejsza? zasada uzywania magicznych broni, czy lancy?
to wlasnie trzeba ustalic - RB w tej sprawie nie rozsadza - moze LS ?


a MOUNTED w opisie star lancy pojawia sie dwa razy - raz w Twoim rozumieniu, a raz w moim ;-)


btw. dziwi mnie ze zaden z bretonców nie miał nigdy takiego problemu.
Bo koni sie nie zabija to niehumanitarne :wink: Po drugi chyba nikt nie uzywa bretonskich lanc magicznych :wink: A palladyni na pegazach maja swordy przewaznie :wink: albo gina :twisted:
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Malal bys sie ustosunkowal do tematu, a nie tylko udajesz znawce piszac pseudointeligentne posty :twisted: (ostry pojazd)

W lancy na stronie 56 RB jest "a lance is heavier, longer version of the spear, used exclusively by mounted warriors"
Wnioskuje z tego, ze gosc na piechote nie moze uzywac lancy. A jezeli nie moze, to nie dziala zasada, ze musi uzywac, bo nie moze :twisted:

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

Asassello pisze: btw. dziwi mnie ze zaden z bretonców nie miał nigdy takiego problemu.
bo książce do bretonni jest wyraźny zapis:
str. 60 pisze: A character armed with magic lance will always use it (including in subsequent combat rounds)
poza tym, bretoński bohater nie może mieć GW i lancy jednocześnie... :)

ODPOWIEDZ