Imperium na 1250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Imperium na 1250

Post autor: Anioł »

Witam.

Taka oto rozpiska:

Heros:

Albrecht von Kurd <kapitan> - pełna zbroja płytowa, halabarda, tarcza, konik z bardingiem – 78 pkt

Johan von Hohenzoler – meteoric armur, bsb, pistolet <tak dla klimatu> - 107 pkt

Otto – czarodziej 1 lvl 2x ds. – 115 pkt

Jednostki Podstawowe:

2x20 Mieczników – sztandar, muzykant – 270 pkt

2x10 Muszkieterów – 160 pkt

5x KO – sztandar, muzyk – 139 pkt

Jednostki Specjalne:

15x Wielkie Miecze – sztandar, muzyk – 168 pkt

Wielkie działo – 100 pkt

Jednostki Rzadkie:

Hellblaster – 110 pkt

Całość: 1247 pkt

Trochę brakuje mi detaczmentów na klockach piechoty, tylko nie za bardzo wiem czego się pozbyć.

Pozdrawiam.
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Wg mnie jest to mocny defens, bo tylko 5 kawalerii to duzo nie zrobi, kapitanowi po co halabarda , nie lepsza lanca??

Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Post autor: Anioł »

Witam.

Chyba jednak wole mieć te 5 siły zawsze niż 6 w szarży a potem 4 ale to moje osobiste zdanie :).
Taka 5 KO daje mi trochę więcej możliwości manewrowych, dość szybko mogę ich przemieścić i mają sporą siłę uderzeniową za nieduży koszt. Przy braku detaczmentów mam coś co może wpaść na bok <myślę, że do tego czasu klocki piechoty ustoją....>

Dzięki za opinię :wink: .

Pozdrawiam.
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Halabardą nie można walczyć na koniu. Jeśli myślisz o młocie kawaleryjskim, to jest on dwuręczny, więc z tarczy nie skorzystasz.

Wywal strzelców (80pkt). Na ich miejsce będziesz miał 13 Swords manów, albo 18 milicji... Musisz mieć detachmenty, bo bez nich Twoje Kloscki nie wygrają.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

bardzo przyjazne , nareszcie bez tanka :D jakakolwiek rozpa. Wkammąć razie są ale , według mnie aby usprawnić rozpę , mógłbyś wywalić jedną 20-stkę piechoty(20-stki są mientkie wyjątkowo , nie dość że wrażliwe na ostrzał to w walce bez 3 rank , przewagi nie za wiele ugrają) i dodać kilku greatswordów , detachmenty i koniecznie tamten klocek dopakować do 25 , aha i koniecznie daj muszkieterom muzyków:P (mają szanse ustać albo i wygrać z fastami). 5 Rycerzy nie zasługuje na sztandar według mnie , chyba że dopakujesz do np. 6 z warbannerem:P

Awatar użytkownika
Gruby
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Gruby »

po co miecznicy [aby stali sie łupem dla wroga]?
tak samo ta 5 kawasy?
za 1 klocek dopakuj wielkie miecze bo oni cos zrobia
za 2 kloc który można wystrzelac druga 5 kawasy aby coś zrobic 2 odziały to już coś bo można oflankowac

do strzelców daj muzyka [jesli starczy punktów

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Brawo za klimat :lol2: jedynie co mnie by bolało to właśnie brak detachmentów klimatem natomiast i tak czuć aż z innej prowincji na odległość...brawo i powiem więcej tym da się grac i nawet coś ugrać...uwagi do kapitana faktycznie lanca lepsza by była albo dać mu SoM tanie i dobre.

Awatar użytkownika
Gruby
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Gruby »

25 Great swords sztandar muzyk -268 pkt

3x 10 muszkieterów z muzykami -260 pkt

2 x kapitan za 78 pkt ten co masz wchodzą czyli 156 pkt do 6-tek

1 Battle Wizard @ 145 Pts
Magic Level 2
Rod of Power [30]
Sigil of Sigmar [15]

2 x 6 kawasy sztandar muzyk po 141 czyli 282 pkt

4 Pistoliers @ 114 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse

1 Outrider @ [17] Pts
Repeater Pistol

I sie mieści

Gw osłaniają sztelców chociaż sami strzelcy tez dadza rade bo sobie beda strzelac a mag bedzie czarowac oczywiscie wejdzie do oddziału strzelców a 2-wie szostki z bohaterami rozwalaja maszynki i inny plew

Awatar użytkownika
Gruby
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Gruby »

zapomniałem zrezygnuj z halabardy

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Plew do złamania wersja Aniła lepsza dlaczego??:

1. jakaś lepa w strzelcach w których jest mag i cały oddział spier..ucieka
2. głupie maszynki doom diver czy klopa i po konnicy
3. pistoleciarze są strasznie wątli ale dobrzy to fakt
4. maaalo tego oj za mało
5. masz stubborna to na co ci 25 GSów 20 starcza i tak nawet 15 starcza

Awatar użytkownika
Gruby
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Gruby »

mag nie musi a moze byc w strzelcach

gs tyle po to aby nie bylo pkt ani polowy pkt na koncu gry i po to aby o wiecej wygrywac kombat i gonic ino szum dobre acz mniejsze iloscia jednostki

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

magia rozwaliłaby to, pistolersi osłabiają oddziały klockowe, zdejmują po 3-4 przeciętnych kolesi np WL, 6 kawalerii ja walole 5 , wkurzający ciężkozbrojny pół-fast, jak GS to priest piechoty u mnie skróć to do 20 GS, ehh bez cannonów bedzie ciezko, niby sa ci strzelcy ale ja bym wolał układ 1x10 i 2x5 jako detka ( wczoraj od 2 takich zszedł HE BSB, hero 5Dp fcg i 5 SH), z WE nie miałbyś szans, drzewko wbija s ie w GS od boku 5 wildów i uciekasz, do tych handgunów podleca jacyś latacze i 3 oddziały z magiem spie.....ja, jak mag bedzie sam to musi miec jakas popychaczke np Rumak Cieni z Shadow bo tak to sobie zawsze poleci te 20 cali i ukryje sie za jakas górka albo wrogim oddzialem i rzuci wtedy Doomfire ring i 2K6 z S4 i mamy po wrogim oddziale :D, tylko problem aby to wyszło ;)

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

tak czy owak anioł lepiej to złożył niech poprawi kapitana i da rade a 1 magiem i tak nic kolego nie powalczysz wiec sensownie jest iść w def magiczny 1lv i 2x ds anioł dobrze to skleił

Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Post autor: Anioł »

Witam.

Z tą halabardą to nie wiedziałem ,myślałem że można jej używać w taki sposób.
Co do klocków piechoty to owszem są dużo słabsze bez detaczmentów ale bez przesady nie są aż takie badziewne.

Aczkolwiek, zamieszczam tutaj drugą rozpiskę, choć ta pierwsza wcale nie wydaje mi się taka zła ;):

Bohaterowie:

Tutaj wszystko bez zmian oprócz Albrechta który dostał Ułańską lancę

Jednostki Podstawowe:

2x Muszkieterzy z muzykiem

1x25 Mieczników – sztandar, muzyk i 8 mieczników jako detaczment

5 KO bez zmian

Jednostki Specjalne:

17x Wielkie Miecze – sztandar, muzyk i 8 mieczników jako detaczment

1x Wielkie Działo

Jednostki Rzadkie:

1x Hellblaster

Całość: 1245 pkt

Ale wydaje mi się, że pierwsza rozpiska po zmianie na bohaterze <halabardy na lance> jest też skuteczna no i klimatyczna.

Dzięki za komentarze :D ;).

Pozdrawiam
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Miodzio ale spróbuj zagrać na detatce jako halabardnikach pierdolniecie z siła 4 od boku robi swoje mi się sprawdzają.

Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Post autor: Anioł »

Witam.

Faktycznie, szarża takich chłopaków na flanke jest w stanie wyrządzić nieco krzywdy, dobry pomysł :).

Pozdrawiam.
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Jak wstawisz maga do 10 strzelców, to jestem w domu... Bo strzelcy staja się oddziałem nie detachmentem i ich zniszczenie będzie powodować panikę. Po to się wystawia detachmenty, aby nie wzbudzały paniki w armii..
Ładowanie wszystkiego w jedne klocek, to takie Dwarfowskie podejście. IMHO w imperium się nie sprawdza... Będę omijał ten jeden klocek, a w ostatniej turze zaszarżuję.. Jak sie uda złamać, to maskara dla mnie, jak nie złamie, to może chociaż za połowę oddziału będę mial punkty i będzie 15-5 .

ODPOWIEDZ