Squig Herdersi ?

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
monsterstar
Chuck Norris
Posty: 582

Squig Herdersi ?

Post autor: monsterstar »

Witam !
Co myślicie o Squig Herderach ?? Mają miejsce w waszych armiach ?? Opłacaja się ?? 30pts za dróżyne to chyba mało... ale ile dróżyn żeby to sens miało ?

pzdr monsterstar

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Herdy są fajne - ale nigdy nie mam na nie slotów :) Herdy to taki chodzący CR który jeszcze potrafi przypieprzyć niesamowicie... w sumie, gdyby nie byli tacy podatni na ostrzał (3 T i bez AS) to była by to najlepsza piechota w battlu w stosunku ceny do jakości :) a tak to są fajnie na armie nie strzelające

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Hah, chyba bylem pierwsza osoba regularnie uzywajaca herdu w kraju, wiec moge cos tam napisac.
Stanndardowo wystawuam 7 w szeregu, liczebnie albo 3 druzyny (7+7+1) albo 6 (7+7+7+7+2).
W zasiegu generala i bsb sa w stanie przyjac prawie kazda szarze, w nastepnych turach zaczynaja juz miazdzyc od serca - genialne chlopaki.
Rowniez na armie strzelajace IMO swietnie - odciagaja ostrzal od innych, duzo drozszych, rzeczy. Dzieki immun na psychologie wystarczy ze 3-4 squigi i 1 herder dojda zeby moc w defensie siac smierc i zniszczenie

Awatar użytkownika
Nerull
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Nerull »

hmm a możesz mi jeszcze powiedzieć jak mają miażdżyć skoro wyrżnięto im wszystko w styku?

spytam perwersyjnie - nie lepiej savki piesze na 2x choppa big un
-droższe :(
-nie wybuchną jak się złamią
-T4
-ward
-3AS5 w 1 rundzie
-core więc spec zostaje wolny np na chukki (tego wiadomo nigdy nie dość)

dodatkowo mam z herdem wieczny problem - unit dostaje szarżę z boku

SSSSS<
SSSSS<generał na dragonie
GGGG<

jeżeli zdecyduje się bić po gobie i właduje mu 5 wondów to? no właśnie - przenosi nadmiarowe na następne gobliny, czy na squigi? w tym przypadku dodatkowo (specjalnie) nie ma tylu goblinów co squigów, ale jednocześnie pamiętajmy, że między gobo a squigiem występuje spora różnica ws - w mej opinii ściąganie squigów za rany wbite gobom nie jest uczciwe - jak rozgrywacie takie sytuacje?

btw: teraz można zdaje się wystawiać herderów przed squigami i konstruować w ten sposób bomby?
Obrazek

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Hmmmm ta jednostka zawsze mnie zastanawiała. Niby ja ludzie polecają, ale mnie odpycha jej bardzo niska wartość w obronie.

"W zasiegu generala i bsb sa w stanie przyjac prawie kazda szarze, w nastepnych turach zaczynaja juz miazdzyc od serca - genialne chlopaki." - TruePunk

Może o czymś nie wiem (dopiero zaczynam) ale chyba nie jest trudno ubić coś, co ma T3, W1 i brak As? Jakakolwiek kawaleria ściągnie cały szereg, podobnie jak lepsza piechota. A później buuuum - i jeśli generał był w zasięgu 2d6" to może boleć...
Chyba że o czymś nie wiem, wtedy będę wdzięczny za radę :)

Awatar użytkownika
monsterstar
Chuck Norris
Posty: 582

Post autor: monsterstar »

Ale jedno mogli by zmienić aby Squig Herdersi byli skirmiszerami-wtey by byli jeszcze lepsi :D
A taki jeden regiment herdersów to ile dróżyn polecacie ??

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

4 do 6 druzyn dają rade...

poza tym to , ze wybuchają to stawia je w korzystnej pozycji, bo można się specjalnie ustawić pod wybuch, co by przeciwnika zaszachować trochę...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Ale jedno mogli by zmienić aby Squig Herdersi byli skirmiszerami-wtey by byli jeszcze lepsi
zartujesz?teraz sa idealni-> stosunkowo tanim kosztem masz jednostke z tradycyjnym CR piechoty(no z wyjatkiem banneru,no i muzyka szkoda) oraz z calkiem mocnym kopem w walce
Może o czymś nie wiem (dopiero zaczynam) ale chyba nie jest trudno ubić coś, co ma T3, W1 i brak As?
a to cos by zmienilo jakby mieli 5+AS? tzn byliby pewnie 2pkt drozsi :roll:
oni bronia sie poprzez 4WS (trzeba ich wysylac na jednostki ktore maja max 4WS) oraz calkiem przyzwoita inicjatywa
jest to zdecydowana meta na undeady/OnG/ogry/piechoty wszelkiej masci...teraz procz HE-tutaj musza byc wsparci rydwanem :wink:
"W zasiegu generala i bsb sa w stanie przyjac prawie kazda szarze, w nastepnych turach zaczynaja juz miazdzyc od serca - genialne chlopaki." - TruePunk
swieta racja...dlatego z generalem OnG trzeba jak z jajkiem-bardzo ostroznie; jego Ld jest bezcenny
jak go nie ma to wszystkie goblinoidy sa z doopska
Jakakolwiek kawaleria ściągnie cały szereg, podobnie jak lepsza piechota.
no ale to prolem kazdej rankowej piechoty.masz grac tak zeby do takich sytuacji nie dochodzilo
A później buuuum - i jeśli generał był w zasięgu 2d6" to może boleć...
no jak trzymasz te jednostke w srodku swojej armii to napewno bedzie bolec
traktuja to jako bonus-przede wszystkim musza byc w zasiegu generala(8-9Ld) oraz bsb(przerzut breaka)-wtedy sa calkiem twardzi
do tego ustawiasz gobliny/squigi w tym oddziale w dowolnej konfiguracji(nikt nie kaze ustawiac squigi tylko z przodu-mozna otoczyc sie nimi z 3 stron)
4 do 6 druzyn dają rade
tez tak sadze,5 byloby optimum
cena do przelkniecia,25modeli(minimalna liczba jak na piechote)
spytam perwersyjnie - nie lepiej savki piesze na 2x choppa big un
jak masz zwyklakow-to 2x choppa
jak big uns-to zdecydowanie spear
przetestowalem te jednostke w ok.20 bitwach i nie dam sobie wmowic ze jest inaczej
albo oddzial supportujacy-10-12 sztuk,albo liniowy-20+szt.

jak dla mnie sa bardzo ciekawa alternatywa dla BO...a ich najwiekszy atut to fakt ze sa core

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

a co do savagy .... to jak kupujesz im spear to moga miec dalej choppe i +1 do s ?

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Reaper pisze:a co do savagy .... to jak kupujesz im spear to moga miec dalej choppe i +1 do s ?
Jeśli przed walką zadeklarujesz, że używają choppy to mają +1 S w pierwszym starciu, jeśli deklarujesz, że używają spearów to nie ma bonusa do siły, za to będzie ewentualne uderzenie z dwóch szeregów jeśli się w danej turze nie ruszali.

Gdyby tak cecha black orków "armed to the teeth" pozwalała im nie tylko dźwigać kupę żelaztwa, ale również dowolnie zmieniać broń co turę walki... Marzenie :)

Awatar użytkownika
Nerull
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Nerull »

jak masz zwyklakow-to 2x choppa
jak big uns-to zdecydowanie spear
przetestowalem te jednostke w ok.20 bitwach i nie dam sobie wmowic ze jest inaczej
albo oddzial supportujacy-10-12 sztuk,albo liniowy-20+szt.
heh najczęściej gram z krasiami - stąd automatycznie wolę 2x choppa od speara - w przeważającej liczbie przypadków to ja szarżuję

fakt - jak gramy przeciw kawalerii spear jest niezwykle kuszący 21AS4 no i aż 10 do wyrżnięcia bym nie oddał (no i w tej samej cenie mamy jeszcze tarczę)

czyli panowie - jak zastosować herdzik by był najbardziej morderczy? jak go prowadzić i na jakich wrogów

pytanko przy okazji? można postawić w 7ed goblina przed squigiem? w ab przepis nie wyklucza - może w uściśleniach jest?
Obrazek

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

ostatnio pogrywam sobie piechotynymi orkasami z minimum 5 klockami i zawsze wsrod nich jest herdzik. 5 składow ustawionych tradycyjnie po 5 w szeregu,ewentualnie 6 , glownie dlatego ze u orkow boli mnie strasznie zwrotnosc a tak to jeszcze jakos ujdzie :P maja za zadanie obstawiac flaneczke, poprzez swoja odpornosc na psyche moge sie o nich nie bac ze bez generaa uiekna(generał musi latac blisko 2 klocków najt goboskow :P).

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

fakt - jak gramy przeciw kawalerii spear jest niezwykle kuszący 21AS4 no i aż 10 do wyrżnięcia bym nie oddał (no i w tej samej cenie mamy jeszcze tarczę)
tarcza to juz zbytnia rozrzutnosc
heh najczęściej gram z krasiami - stąd automatycznie wolę 2x choppa od speara - w przeważającej liczbie przypadków to ja szarżuję
jak bardzo potrzebujesz silki to mozna uzyc choppy
spear jest bardziej stabilna jednostka,mniejsze uderzenie ale tez wieksza wartosc jak przeciwnik wjezdza
a 12 z wloczniami i muzykiem przebiegnie sie spokojnie przez 2 oddzialy driad;z tancerzami troszke slabiej ale przynajmniej przedsmiertnie troszke oddadza 8)
pytanko przy okazji? można postawić w 7ed goblina przed squigiem? w ab przepis nie wyklucza - może w uściśleniach jest?
mozna-dowolna konfiguracja
szczegolnie przydatne jak trzeba bedzie przyjac impacty :twisted:

Awatar użytkownika
Nerull
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Nerull »

mi się zdaje, czy impakty akurat jak przy strzelaniu?
Obrazek

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

jak przy strzelaniu, niezaleznie z kim sie rydwan styka.

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

ale po co wystawiac gobliny naa przodzie jak i tak tradienia są rozdzielane 1-4 squig 5-6 poganiacz??

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

No to w przypadku impaktów, ale w normalnej walce możemy wystawiać poganiaczy na przód w celu zrobienia wybuchu.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

jak zgina wszystkie squigi to oddzial i tak moze wybuchnac wg zasad.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

U mnie w AB stoi jak wół, że albo jak jednostka zaczyna uciekać, albo jak zginie ostatni poganiacz, czyli masz rację w sumie, ale chyba lepiej doprowadzać do braku poganiaczy niż sqiugów, co nie?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

NightGobbo Suicide Bombers :twisted:

ODPOWIEDZ