Impeium na piechocie - 1650

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Impeium na piechocie - 1650

Post autor: Kal_Torak »

Na turniej na Narbutta pomyślałem aby zabrać się Imperium. Oczywiście ponieważ jestem estetą i mam wrażliwą duszę nie ścierpiałbym armii typu: "arcylektor wraz z grupą rycerzy zakonnych spotyka i błogosławi artyleryjską szkołę z Nuln wraz z jej dywizją pancerną". Dlatego chciałym zagrać na czymś co zawsze sobie wyobrażałem jako kwintesencję armii Imprium - oto rozpa:

Mag 1 lvl
- 2 x DS

6 Knight of Orders
- WarBanner
- Muzyk

20 Swordmenów
- FCG
- Detachment 1 - 10 Halabardników z tarczami
- Detachment 2 - 5 Strzelców

20 Swordmenów
- FCG
- Detachment 1 - 10 Halabardników z tarczami
- Detachment 2 - 5 Strzelców

20 Swordmenów
- FCG
- Detachment 1 - 10 Halabardników z tarczami
- Detachment 2 - 5 Strzelców

14 Great Swordów w formacji 2x7
- FCG
- Detachment 1 - 6 Strzelców
- Detachment 2 - 6 Strzelców

10 kuszników

Great Cannon

Great Cannon

Hellbalster

Łącznie 160 modeli :)

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

No cóż.
Jakiś bijący heroś by ci sie przydał a jak nie bijący to przynajmniej dający szanse bić innym modelom z Twojej armii.

Chwali ci się podejście.

Moge zasugerować pewne zmiany?

Wywal 1 oddział swordsmanów.
W zamian daj Księdza na piechotę z enchanted shield,sigil of sigmar,i sword of justice.Ubierz go w ciężką zbroję,zrób z niego generała a za resztę punktów daj Greatswordów(tak byś ich wystawił 3x6).
Dla oszczędności kilku punktów zdjął bym z detek halabardników po jednym i ustawił bym ich w formacji 3x3.
Da ci to pare punktów by powiększyć te 2x20 swordsmanów.

Do Greatswordów koniecznie jedną walcząca detkę.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Czy napewno ten kapłan czy inny walczacy heros w imeprium jest wart oddziału imperium wraz detachmentem?

Z greatswordami masz rację jakaś detka walcząca by się przydała. Postaram się uciulać jakies punkty :)

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Szczerze?Tak.

Kapłan daje ci dodatkową kostke dispella i ma resista(w takim zestawieniu jak ci podałem).Wrzucasz go do GS i masz całkiem fajny oddział z hate i magic resistance 1, no i stubborn.Siedzi w nim heros który ma przerzuty to hit i to wound(fakt ze 2 ataki ale jednak są).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

Reyki pisze:Szczerze?Tak.

Kapłan daje ci dodatkową kostke dispella i ma resista(w takim zestawieniu jak ci podałem).Wrzucasz go do GS i masz całkiem fajny oddział z hate i magic resistance 1, no i stubborn.Siedzi w nim heros który ma przerzuty to hit i to wound(fakt ze 2 ataki ale jednak są).
Dodałbym jeszcze, że większość tej armii ma Ld7, a to boli. Kapłan w 12'' zwiększy szanse na zdanie feara, testu na panikę itp.

BTW naszła mnie pewna refleksja. Dlaczego tylko gracze imperium mają kompleks "klimatyczności". Wszyscy wokół robią mocne rozpiski, jak najbardziej grywalne i w ogóle. A gdy w imperium wystawisz to co najmocniejsze (kawa, altar, czołgi, linie hundgunnów itp.), to zaraz zarzut, że bez klimatu... :?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Szkodnik tu raczej chodzi nie o ogólną pojmowaną klimatyczność, ale chyba o konkretne rozpiski. Przykładowo artyleryjska szkoła nuln z arcykapłanem na czele dorównuje dawnej rozpisce HE z 2 oddziałami łuczników, 4 bolcach, 4 magami grzybiarzami w lesie ze starym lore of life z oddziałem 10 SM z BoS :). Tu pewnie chodzi o pewien wygląd armii i schemat uchodzący niekiedy za "wypaczenie" :). No ale to grząki temat i każdy widzi trochę inaczej zatem lepiej nie wywoływać wilka z lasu ;)

Loki
Chuck Norris
Posty: 629
Lokalizacja: BWT - Gdynia

Post autor: Loki »

He he Klimat Klimat!! KLIMAT!!!!!

Brawo!!

rozpiska piersza klasa :D

ale zgadzam sie z przed mówcami ze Ksiadz bardzo sie przyda :D

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Ja bym coś wywalił i dopakował great swordów. Ksiądz bardzo się przydaje z przerzutami w great swordach dużo daje i jeszcze modlitwy.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Po testach i Waszych radach wyśróbowałem coś takiego:

Priest na koniu z bardingiem
- Icon of magnus

Mag 2lvl
- 2xDS

6 Knight Orders
- Warbanner
- Muzyk

25 Swordsmen
- Chorąży i muzyk
- Detachment 1 - 9 Halabardników
- Detachment 2 - 5 Strzelców

25 Swordsmen
- Chorąży i muzyk
- Detachment 1 - 9 Halabardników
- Detachment 2 - 5 Strzelców

14 Great Swordów
- FCG
- Detachment 1 - 6 Halabardników
- Detachment 2 - 5 Strzelców

14 Flegelantów

Great Cannon

Great Cannon

Hellbalster

Kapłan ma wejść do great swordów i uczynić ich oidpornych na FO. Drugą zatrzymywaczką są flegelanci również w formacji 2x7 (typowej dla HE) aby zmaksymalizować ich przydatność w walce wręcz (można również zmniejszyć do 12 w razie czego). Skoro oczywiście jest kapłan to powinni być flegelanci aby armia nabrała rumieńców. Nad GS w formacie 3x6 jeszcze zastanawiam sie i szukam dla nich punktów. Trochę kusi mnie BSB no ale uszczypliłby dość mocno samą armie. Drugą ew. jest 2 mag z rod of power i Power Stonem (no ale staram sie unikac 3 herosa).

Swoją drogą chciałem zapytać jakiego BSB byłoby warto ew. wystawić. Imperium ba 3 bardzo fajne sztandary - Banner of griffon, Sigmung i Imperial Banner. Może tez być bez banerka z jakimiś przedmiotami na przetrwanie.

ODPOWIEDZ