W celu porównania potencjału nowych i starych wampirów pozwoliłem sobie zrobić zestawienie: rozpiska na Euro (ograniczenia: nie można dublować rare ani powtarzać speciali więcej niż 2 razy, w trakcie jednej fazy magii można użyć max 9 PD (bound liczy się jako jedna kość powera)).
Zeszłoroczna:
1 Blood Dragon Vampire Lord @ 605 Pts
Blood Dragon; General; Level 3 Wizard; Full Plate Armour
Enchanted Shield [10] Master Strike [25] Heart Piercing [25] Sword of Might [20] Strength of Steel [15]
1 Winged Nightmare @ [175] Pts
1 Necromancer @ 140 Pts Magic Level 2 Dispel Scroll [25] Black Periapt [15]
1 Necromancer @ 150 Pts Magic Level 2 Dispel Scroll [25] Book of Arkhan [25]
15 Black Knights @ 460 Pts FCG
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield;Banner of the Barrows [45]
3 Spirit Hosts @ 195 Pts
5 Fell Bats @ 100 Pts
6 Ghouls @ 48 Pts
6 Ghouls @ 48 Pts
5 Dire Wolves @ 50 Pts
4 Dire Wolves @ 60 Pts 1 Doom Wolf @ [10] Pts
6 Dire Wolves @ 80 Pts 1 Doom Wolf @ [10] Pts
10 Skeleton Warriors @ 125 Pts Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Banshee @ 90 Pts
11 Crossbowmen @ 98 Pts Crossbow; Musician
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 6
Models in Army: 78
Total Army Cost: 2249
Natomiast na nadchodzące Euro z nowym kodeksem wyglądałoby to mniej więcej tak:
Wampir lord konny z save 1+, słomką, book of arkhan, helm of commandment, mag 4 poziomu, zna wszystkie czary z jednego lore'a
Wampir mały - bieganie, dwurak, save 2+, mag 2 poziomu, periapt.
Wight king BSB ze szmatą dającą regenerację, na koniu z lancą
Necro scroll caddy z dwoma scrollami
Core:
20 zombie + CG
10 ghouls
10 ghouls
5 wilków
5 wilków
7 wilków, w tym doom wolf
Special:
13 BK + war banner, FCG, barding
6 BK + muzyk, bez bardingów
3x spirit hosty
Rare
Warghulf
Casting Pool: 9
Dispel Pool: 6
Models in Army: 84
Total Army Cost: 2248
Porównując dwie rozpiski i mając za sobą już parę bitewek, zdecydowanie bardzie boję się drugiej. Ma większą elastyczność, jest duuuużo bardziej odporna, mocniej bije i w fazie magii sieje postrach. I za wyjątkiem lorda oczywiście - sporo bardziej mobilna niż poprzednia wersja, ale po prostu trzeba zobaczyć, jak ładnie nowe wampiry robią wjazd na flaneczki.
Porównanie
Moderator: misha
rozumiem, że wampir lord to
Count + 1 lev
blodliny:forbidden lore; dark acolyte; death knight
itemy: słoma; e. shield; book; hełm
i tam myślim myślim i zastanawiam sie czy przemodelowanie tego lorda na
Count +1 lev
blodliny: forbidden lore; dark acolyte; avatar of death i summon
ghouls
itemy takie same
i dokupiony osobno kuń.
Więcej toto ma ruchu, pancerz mniejszy a ghule moze popompować nad miare tymi 6 kostkami.
i fakt faktem druga mocniejsza( biorąc pod uwagę to ze to są twoje "rozpy na euro'). A nawet gdyby składać pod szablon pierwszej(lord na lataczu dwóch casterów, smiecio zapychajki i kawaleria) to by pierwsza od razu dostała kopa. W końcu autohitująca lanca i furia robi swoje a jeszcze zostaje co nieco na itemy i moce.
Count + 1 lev
blodliny:forbidden lore; dark acolyte; death knight
itemy: słoma; e. shield; book; hełm
i tam myślim myślim i zastanawiam sie czy przemodelowanie tego lorda na
Count +1 lev
blodliny: forbidden lore; dark acolyte; avatar of death i summon
ghouls
itemy takie same
i dokupiony osobno kuń.
Więcej toto ma ruchu, pancerz mniejszy a ghule moze popompować nad miare tymi 6 kostkami.
i fakt faktem druga mocniejsza( biorąc pod uwagę to ze to są twoje "rozpy na euro'). A nawet gdyby składać pod szablon pierwszej(lord na lataczu dwóch casterów, smiecio zapychajki i kawaleria) to by pierwsza od razu dostała kopa. W końcu autohitująca lanca i furia robi swoje a jeszcze zostaje co nieco na itemy i moce.
hehe - o tym mowilem 9 PD i juz po zawodach - swoja droga obcinanie PD jest OK a DD juz nie - i bedziemy walczyc 9 PD przeciwko 9 DD calkiem uczciwe
pozatym co to za armia czarujaca na 9 PD - przecierz tyle to mozna sobie na 1500 wyciagnac na luzach w prawie wszystkich armiach, to moze zagrajmy na wymogach armii gdzie mozesz miec 20 strzelcow i 2 dziala max ?
i tak przepakowane VC zostaja obcinane przez polska rzeczywistosc, nawet Corpse Carta nie mozna wrzucic bo po co jak juz sie jego BS nie uzyje ? bo nie styknie kostek z puli
a corpse cart bedzie pewnie uwazany za klimatyczna jednostke [ chyba ze necromanta z CC bedzie mogl dolaczyc do oddzialu
]
zal.pl
jedynie co zostaje to ciskac 2 tury ta magie zeby przeciwik sie wyscrollowal a pozniej trzaskac spirty hosty do oporu ;D
ale jakbym juz musial robic rozpe na ta poganskie uscislenia to pewnie bym wpakowal lorda na latajacym koniku zeby czasem z niego nie spadl
[ albo i nawet na smoku - wtedy necro do piachu
] z all lore zeby sie popychal jak trzeba a do tego 1 wampir wskrzeszacz ghouli 1 necro z wykupiona popychaczka bsb wampir z bieganiem i slomka
2+2+2 +1+1 + book = w wersji bez smoka [ a moze jak styknie ptk to wykupic ten lvl na wszelki wypadek ]
2+3+2 +1 + book = w wersji ze smokiem
troche szkoda ze nie mozna rarow dublowac to bedzie tylko jeden warghulf bo to jest to co zawsze chcialem miec
moze 3 wrighty sie wystawi albo cos
zaraz wykminie jakas rozpe tylko czy ktos wie ile smoczek stoi ?
Edit robione na szybko ale sens pokazuje
Count 205 + 50 +60 +25 +15 +50 +35 + 15 +300 = 755
3lvl
lanca
accused arrmor
black periapt
red fury
forbiden lore
creatures of the night
zombie dragon
wamp 100 + 25 + 25 + 25 + 50 = 225
BSB
hatred ( albo ghoulkin i mozna nawet jakas kawalerie spokojnie szarzowac )
walkind death
+2 sv bieganie i slomka
wamp 100 + 30 + 15 + 2x25 = 195
+ 1 lvl
ghoule
2DS
herosi 1175
20 szkielety FCG 15 x 8 + 20 + 25 = 205
war banner
2 x 10 ghouli 20 x 8 = 160
2 x 5 wilkow =80
20 zombie 20 x 4 + 12 = 92
CG
core 537
2 x 5 BK 10x 24 = 240
2x 3 fell baty 6 x 20 = 120
speciale 360 ptk
warghulf 175
PD = 8
DD = 6
Cost = 2247
models = 91
11 oddzialow + herosi
ewentualnie mozna zwinac wilki i dopakowac BK

pozatym co to za armia czarujaca na 9 PD - przecierz tyle to mozna sobie na 1500 wyciagnac na luzach w prawie wszystkich armiach, to moze zagrajmy na wymogach armii gdzie mozesz miec 20 strzelcow i 2 dziala max ?
i tak przepakowane VC zostaja obcinane przez polska rzeczywistosc, nawet Corpse Carta nie mozna wrzucic bo po co jak juz sie jego BS nie uzyje ? bo nie styknie kostek z puli


zal.pl
jedynie co zostaje to ciskac 2 tury ta magie zeby przeciwik sie wyscrollowal a pozniej trzaskac spirty hosty do oporu ;D
ale jakbym juz musial robic rozpe na ta poganskie uscislenia to pewnie bym wpakowal lorda na latajacym koniku zeby czasem z niego nie spadl


2+2+2 +1+1 + book = w wersji bez smoka [ a moze jak styknie ptk to wykupic ten lvl na wszelki wypadek ]
2+3+2 +1 + book = w wersji ze smokiem
troche szkoda ze nie mozna rarow dublowac to bedzie tylko jeden warghulf bo to jest to co zawsze chcialem miec

zaraz wykminie jakas rozpe tylko czy ktos wie ile smoczek stoi ?
Edit robione na szybko ale sens pokazuje

Count 205 + 50 +60 +25 +15 +50 +35 + 15 +300 = 755
3lvl
lanca
accused arrmor
black periapt
red fury
forbiden lore
creatures of the night
zombie dragon
wamp 100 + 25 + 25 + 25 + 50 = 225
BSB
hatred ( albo ghoulkin i mozna nawet jakas kawalerie spokojnie szarzowac )
walkind death
+2 sv bieganie i slomka
wamp 100 + 30 + 15 + 2x25 = 195
+ 1 lvl
ghoule
2DS
herosi 1175
20 szkielety FCG 15 x 8 + 20 + 25 = 205
war banner
2 x 10 ghouli 20 x 8 = 160
2 x 5 wilkow =80
20 zombie 20 x 4 + 12 = 92
CG
core 537
2 x 5 BK 10x 24 = 240
2x 3 fell baty 6 x 20 = 120
speciale 360 ptk
warghulf 175
PD = 8
DD = 6
Cost = 2247
models = 91
11 oddzialow + herosi
ewentualnie mozna zwinac wilki i dopakowac BK
Ostatnio zmieniony 9 lut 2008, o 00:06 przez war2bone, łącznie zmieniany 2 razy.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Furion pisze:widziesz, nie jestes taki orginalnyDrwal pisze:Widze, że grasz troche moim stylem tzn. na lordzie
Kolego Furion, robiłeś taką zadymę w sprawie śmiecenia na KZ, a na innych forach sam robisz syf.
Może naprawę świata należało by zacząć od siebie?