Oblany fear bohatera a strzelanie jego oddziału.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Oblany fear bohatera a strzelanie jego oddziału.

Post autor: szkodnik »

Kapłan wyszarżowuje na banshee z oddziału outridersów. Oblewa test na strach. Outriders nie mogą strzelać --> dlaczego?
Czy mógłby mi ktoś podać jakiś konkretny zapis z RB?
Jest napisane, że bohatera traktujemy jako integralną część oddziału i musimy szarżować razem z nim. Jeśli oddział nie zda feara, to zachowuje się, jakby spalił szarżę, więc nie może strzelać., ruszać się itd. Tu wszystko jasne.
Natomiast skoro kapłan szrżuje sam i nie zdaje feara (pali), to wiadomo, że oddział nie może się już poruszyć, ponieważ nie może opuścić bohatera, który nie ma już opcji poruszania (a to on musi opuścić oddział). Ale dlaczego ten oddział nie mógłby strzelać? :shock: Jeśli jednak zdałbym tego feara i pobiegł w stronę banshee, ale spalił w klasyczny sposób, to przecież strzał jednostki nie jest w żaden sposób stopowany. Jeśli spaliłem ją już na starcie, to IMO powinno być w tym względzie tak samo, tyle, że (jak już pisałem powyżej) oddział nie może się poruszyć.
Prove me wrong.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Ja bym powiedzial ze moze strzelac... malo tego powiedzialbym ze priest nie jest juz w oddziale i umiescilbym go tuz obok bo zadeklarowal szarze a to wg mnie laczy sie z odlaczeniem sie od oddzialu... co myslicie o tej koncepcji...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Ja mysle, ze jest bledna.
Spalona szarza = brak jakigokolwiek ruchu, w tym brak wyjscia z oddzialu.

na szkodnikowe pytanie nie czuje sie na sile odpowiedziec - tj musialoby byc 'IMO', niech wiecej ktos z Certyfikatem Nieomylnosci sie wypowie.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

wiesz szarza zostala zadeklarowana wiec wg mnie zostalo zadelarowane ze bohater sie odlacza... rownie dobrze przeciez mozna odlaczyc bohatera nie ruszajac sie wogole. patrz hero w skirmishu... prosta deklaracja: odlaczam lub wyszarzowuje...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

w tym momencie popieram True... jak wyszarzowujesz z oddzialu piechoty tez modelu nie wyczepiach obok... wiec czemu w tym momencie masz to zrobic?

a co do strzału, to czemu maja nie strzelac?

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

Sam chciałbym wiedzieć. Na turnieju usłyszałem, że nie mogą :/

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

,,fear"- RB str. 50- ,,(...)If the unit is unfortunate and the test is failes (oczywiscie feara), it may not charge and must remain stationary in that movement phase, and for the rest of the turn is treated in the same way as a unit that has failed a charge"

,,failed charge"- RB str.21 ,,A unit that fails charge cannot shoot with missile weapons that turn, though Wizards may cast spells"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nom... wyglada to tak, ze hero nie moze sie ruszyc wiec nie ma jak sie odlaczyc od oddzialu... co za tym idzie oni nie moga sie ani ruszyc ani strzelac ;]

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

hmmm... w takim razie po zebraniu sie odzialu po flee czy moge odlaczyc herosa od oddzialu?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

a czy dziala to w druga strone - czy mozna dolaczyc herosa do oddzialu ktory oblal feara ?

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

Morrok pisze:,,fear"- RB str. 50- ,,(...)If the unit is unfortunate and the test is failes (oczywiscie feara), it may not charge and must remain stationary in that movement phase, and for the rest of the turn is treated in the same way as a unit that has failed a charge"

,,failed charge"- RB str.21 ,,A unit that fails charge cannot shoot with missile weapons that turn, though Wizards may cast spells"
Wszystko jasne. Wiem, że to kopanie się z koniem, ale nie szukam problemu, tylko stwierdzam... to nie unit szarżował, tylko kapłan. Rozumiem, gdybym szarżował unitem, a później w jakiś sposób chciał strzelać bohaterem, to nie mam takiego prawa. Ale jest na odwrót. I nigdzie nie ma w rulebooku zapisu do takiej sytuacji. Więc albo na 4+, albo na logikę - a wtedy strzelam, bo niby czemu nie?

bigpasiak pisze:hmmm... w takim razie po zebraniu sie odzialu po flee czy moge odlaczyc herosa od oddzialu?
Zgodnie z RB nie. No chyba, że zebrałeś fasta, to wtedy tak, bo bohater przejmuje jego zasady (ruch po zebraniu).

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

szkodnik: to ze nie ma sytuacji opisanej dziala na Twoja niekorzysc.
Bo jest opisana sytuacja nadrzedna (charge->fail->cannot shoot).
Wiec skoro nie ma nigdzie zadnej wzmianki o takiej sytuacji, to nie mozesz strzelac i tyle - na logike nie ma tu za wiele prawa bytu ;)

Wyobraz sobie, ze rozkaz strzalu zawsze wydawal kaplan swym podwladnym. A teraz znienacka zaczal sie jekac, szczac po nogach i ogolnie jego kumple widzac w jakim jest w stanie sami zaczeli sie bac - rece trzesa im sie za mocno zeby w ogole wyjac pistolet z kabury.
Widzisz jaki piekny, logiczny fluff?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

nom... wyglada to tak, ze hero nie moze sie ruszyc wiec nie ma jak sie odlaczyc od oddzialu... co za tym idzie oni nie moga sie ani ruszyc ani strzelac
Kapłan nie może się ruszyć, zatem nie odłączy się od oddziału. Oddział nie może się odłaczyć od bohatera, więc zostają tam, gdzie byli.
Ale czemu oddział nie może strzelać, pozostaje dla mnie zagadką. Outriderzy nie oblali strachu. Mogą działać normalnie - nie mogą się ruszyć tylko przez to, że bohater nie mógł się ruszyć.

A w sytuacji, w której jest dwóch bohaterów w oddziale - czy w momencie, gdy pierwszy obleje strach, to drugi nie może się już ruszyć ani strzelić? Na jakiej zasadzie? Zwłaszcza, że każdy z bohaterów w momencie szarży testuje swoje ld, a nie oddziału. Czemu skutki jego oblanego testu strachu mają roznosić się na cały oddział? Moim zdaniem to błąd sędziego.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Tez nie widze powodów dla, których oddział miałby nie móc strzelać. A jakby zaszarżował, to jaka byłaby różnica ? ;-)

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

karlee pisze:Tez nie widze powodów dla, których oddział miałby nie móc strzelać. A jakby zaszarżował, to jaka byłaby różnica ? ;-)
Gdyby szarżował i nie zdał feara to byłby unieruchomiony. Żadnego już ruchu, ani strzelania. Za to magia jak najbardziej. Więc:
Jankiel pisze: A w sytuacji, w której jest dwóch bohaterów w oddziale - czy w momencie, gdy pierwszy obleje strach, to drugi nie może się już ruszyć ani strzelić? Na jakiej zasadzie? Zwłaszcza, że każdy z bohaterów w momencie szarży testuje swoje ld, a nie oddziału. Czemu skutki jego oblanego testu strachu mają roznosić się na cały oddział? Moim zdaniem to błąd sędziego.
Dziękuję ślicznie. Tylko, że jeśli nie uda mi się czegoś wykazać RuleBookiem to zapewne zostanę przegłosowany. To jak z naszym prawem.. zamiast wykazania Twojej winy, to Ty musisz udawadniać swoje racje :)

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

szkodnik pisze: To jak z naszym prawem.. zamiast wykazania Twojej winy, to Ty musisz udawadniać swoje racje :)
i tu masz racje ;) a co do tego to trzeba przejrzeć wnikliwie zasady fastów, herosów w oddziałach i psychologi.. moze cos sie znajdzie? ;D

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

tu masz racje a co do tego to trzeba przejrzeć wnikliwie zasady fastów, herosów w oddziałach i psychologi.. moze cos sie znajdzie?
Ale co tu jest do szukania?
Po spalonej szarży nie można strzelać.
Priest nie moze strzelać.
Czy outridersi w których jest priest szarzowali? Nie.
Czy wobec tego mogą strzelać - jak najbardziej.
Czy moga się ruszyć - nie, bo heros nie może się ruszać, a oddział nie może odłączyć się od bohatera.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Zgadzam się z Jankielem

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

A co robimy jak mamy dwie sprzeczne zasady?:)
Przykład:
w - wróg- zombi
PłOT jest między oddziałami zombików i parę cali przed nimi
Hheros orczy albo czarnuchów
s- savage orki - frenzy - oddział jest na przeciwko płotu

wwwww wwwww


płot



HSSSS
opis sytuacji:
heros orków zwykłych albo czarnuchów(h) deklaruje szarże na zombi(w) jednakże nie zdaje testu ld - niby nic nie robi.
Savage orki (s) z racji frenzy muszą szarżować.
Założenie jest takie że zarówno wheel w lewo powoduje że jednostka savegów z herosem nie moze zaatakować zombiaków gdyż heros spowalnia ich na płocie (sami bez niego mogli by) (tutaj drugie pytanko czy oddział moze pozostawic herosa :P o ile powiedzmy nie ma z tyłu szeregów.
I odwrotnie wheel w prawo by zaatakować zombiaki na lewej flance powoduje że tym razem prosiaki grzęzna na plocie :P
Czy też tak naprawdę heros nie mógł zadeklarować szarży bo podelga zasadzie - cześciowej frenzy - i musi biec z regimentem, ale w praktyce oni biec nie mogą, bo z nim nie dojadą, więc się ruszają normalnie?

Heheh emmm komplikuję sobie życie.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Jankiel pisze: Ale co tu jest do szukania?
Po spalonej szarży nie można strzelać.
Priest nie moze strzelać.
Czy outridersi w których jest priest szarzowali? Nie.
Czy wobec tego mogą strzelać - jak najbardziej..
Dowód przez zaprzeczenie, ale dowód...

Jankiel ma rację.

ODPOWIEDZ