Rinhox Riders
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Rinhox Riders
Mam pytanko dotyczące tego oddziału:
Oddział ma zasadę:
"Single-Minded. Once a Rhinox has started to move it is
difficult to get it to stop. This rarely interferes with the
Rhinox Riders’ strategy, which usually consists of ‘head down
and charge’. A unit of Rhinox Riders may not change
formation at all unless they spend their entire Movement
phase reforming. They may not wheel more than once in any
given turn (they still get a ‘free wheel’ to align in combat to
their enemy)."
Pytanie: czy jak wykupie tylko jednego Rinhoxa (single model), to też będzie mógł "not wheel more than once" skoro pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli i change formation?
Oddział ma zasadę:
"Single-Minded. Once a Rhinox has started to move it is
difficult to get it to stop. This rarely interferes with the
Rhinox Riders’ strategy, which usually consists of ‘head down
and charge’. A unit of Rhinox Riders may not change
formation at all unless they spend their entire Movement
phase reforming. They may not wheel more than once in any
given turn (they still get a ‘free wheel’ to align in combat to
their enemy)."
Pytanie: czy jak wykupie tylko jednego Rinhoxa (single model), to też będzie mógł "not wheel more than once" skoro pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli i change formation?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2008, o 12:29 przez Maciek P., łącznie zmieniany 1 raz.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Tak.Maciek Paraszczak pisze:
Pytanie: czy jak wykupie tylko jednego Rinhoxa (single model), to też będzie mógł "not wheel more than once" skoro pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli i change formation?
Jeżeli spróbujesz mnie zaszarżować ostatnim z oddziału kawalerii nie robiąc wheela bo "pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli" - zawołam sędziego.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Jedy Knight pisze:Tak.Maciek Paraszczak pisze:
Pytanie: czy jak wykupie tylko jednego Rinhoxa (single model), to też będzie mógł "not wheel more than once" skoro pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli i change formation?
Jeżeli spróbujesz mnie zaszarżować ostatnim z oddziału kawalerii nie robiąc wheela bo "pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli" - zawołam sędziego.
Eee... coś pleciesz waszmości.
Imho pojedyńczy model nie robi wheeli niezaleznie czy jest pojedyńczy od początku, czy jestet ostatnim modelem z oddziału.
Bo wheel z założenia jest ruchem w którym jedne modele z oddziału poruszają się inaczej niż inne.
A pojedyńcze modele robią "pivoty"
Analogiczne ostatni model z oddziału piechoty masz -1 to hit za "single model" mimo, że oddział jak był w pełnym składzie żadnej zasady skirmish nie miał.
I jeszcze cytaty (porszę o wybaczenie, ale akurat tu i teraz mam tylko polską wersję podręcznika):
Mały podręcznik s. 59
"Jeżeli wierzchowiec ma współczynnik Żywotność na poziomie 2 lub więcej, to zalicza się go do potworów i podlega podanym tu zasadom"
"Ruch potworów"
"Wykonując ruch Potwora po prostu odmierz dystans i przestaw model. Nie ma potrzeby zwrotu (wheel), czy obortu (turn), chociaz potwór nadal musi widzieć cel, żeby go zaszarżować. W rezultacie potwór może zwrócić się w dowolnym kierunku (obracając się wokół środka modelu), w dowolnym momencie ruchu, ile tyle, ile razy chce, nie redukując dystansu ruchu."
W wielu miejscach jest też napisane, że pojedyńcze modele kawaleryjskie podlegają zasadom ruchu potworów.
I w sumie, jakbyś zawołał sędziego, każąc robić wheela pojedyńczym modelem kawaleryjskim, obojętnie do jego prowiniencji, zwątpiłbym w twój rozsądek
@Gobos:
rzeczywiście, jak się wczytać w zasady, to Rinohx jest monsterem.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Myśl.Maciek Paraszczak pisze:Jedy Knight pisze:Tak.Maciek Paraszczak pisze:
Pytanie: czy jak wykupie tylko jednego Rinhoxa (single model), to też będzie mógł "not wheel more than once" skoro pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli i change formation?
Jeżeli spróbujesz mnie zaszarżować ostatnim z oddziału kawalerii nie robiąc wheela bo "pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli" - zawołam sędziego.
Eee... coś pleciesz waszmości.
Imho pojedyńczy model nie robi wheeli niezaleznie czy jest pojedyńczy od początku, czy jestet ostatnim modelem z oddziału.
Bo wheel z założenia jest ruchem w którym jedne modele z oddziału poruszają się inaczej niż inne.
A pojedyńcze modele robią "pivoty"
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
Jacku, jeśli mozna, mniej aluzji, mniej sugestii, jak dla mnie momentmi za wysoki stopień abstrakcji.
Dwa lub więcej rinoxy - jeden wheel na turę.
Jeden rhinox - zasady ruchu monsterów - dowolna ilośc pivotów, w szarży oczywiście jeden.
Tak zawsze grałem, imho nakaz 1 wheela nie przechodzi na nakaz 1 pivota.
Dwa lub więcej rinoxy - jeden wheel na turę.
Jeden rhinox - zasady ruchu monsterów - dowolna ilośc pivotów, w szarży oczywiście jeden.
Tak zawsze grałem, imho nakaz 1 wheela nie przechodzi na nakaz 1 pivota.
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
A miało być przejrzyście i konkretne pytanie konkretna odpowiedź a nie smętne gierki słowneJedy Knight pisze:Myśl.Maciek Paraszczak pisze:Jedy Knight pisze: Tak.
Jeżeli spróbujesz mnie zaszarżować ostatnim z oddziału kawalerii nie robiąc wheela bo "pojedyńcze modele nie robią w ogóle wheeli" - zawołam sędziego.
Eee... coś pleciesz waszmości.
Imho pojedyńczy model nie robi wheeli niezaleznie czy jest pojedyńczy od początku, czy jestet ostatnim modelem z oddziału.
Bo wheel z założenia jest ruchem w którym jedne modele z oddziału poruszają się inaczej niż inne.
A pojedyńcze modele robią "pivoty"

- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
RL.szafa@poznan pisze:Jacku, jeśli mozna, mniej aluzji, mniej sugestii, jak dla mnie momentmi za wysoki stopień abstrakcji.
Dwa lub więcej rinoxy - jeden wheel na turę.
Jeden rhinox - zasady ruchu monsterów - dowolna ilośc pivotów, w szarży oczywiście jeden.
Tak zawsze grałem, imho nakaz 1 wheela nie przechodzi na nakaz 1 pivota.
(

Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Według RAW ma rację. Niech sobie grają RAW, nie ma co kopii kruszyć...
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Chcą RAW?Barbarossa pisze:Według RAW ma rację. Niech sobie grają RAW, nie ma co kopii kruszyć...
Proszę bardzo.
A unit of Rhinox Riders may not change
formation at all unless they spend their entire Movement
phase reforming. They may not wheel more than once in any
given turn (they still get a ‘free wheel’ to align in combat to
their enemy)."
How much more RAW can you get?
Ale masz rację - nie będę dla zasady kruszył kopii o tyłek Rhinoxa.
Szkoda kopii.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Wzajemnie.Maciek Paraszczak pisze:Ja czytam odpowiedzi JJ, to mi się odechciewa zadawania pytań
Mi odechciewa się odpowiadać jak ktoś pisze o pitoleniu.
Dla mnie, zgodnie z cytatem który byłeś łaskaw przytoczyć, sprawa jest jasna, zarówno co do RAW jak i intencji, zaś inne stanowisko to rules lawyering.
Raczej nie będą ci sędziował, więc się nie martw.
Szkoda naszego czasu.
EOT.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
@JJ - czemu czasem lubimy, a czesem nie lubimy RAW? Albo rybka, albo pipka, nie ma że boli. A że ostatnio ie chcemy pisać booków za GW, to jeden ogr może robić pivota i tyle.
Właśnie że zaczyna.IMO ostatni model z oddziału jest dalej oddziałem a nie pojedynczym modelem... przecież ostatni z oddziału piechoty nie zaczyna widzieć 360 stopni, więc rusza się też jak oddział.
Tak zgodnie z obecnym wymogiem podawania cytatów i źródeł, zarzucę tekstem (to już tylko odnośnie rhinoxów):
rulebook strona 269 pisze:The last surviving model of infanty with a unit strength of more than 1 or of a unit of cavalry is treated in all respects like a monster (except that characters may still join it to form a unit
Co akurat nie daje mu 360 st. LoS.Nordri pisze:Właśnie że zaczyna.IMO ostatni model z oddziału jest dalej oddziałem a nie pojedynczym modelem... przecież ostatni z oddziału piechoty nie zaczyna widzieć 360 stopni, więc rusza się też jak oddział.
Tak zgodnie z obecnym wymogiem podawania cytatów i źródeł, zarzucę tekstem (to już tylko odnośnie rhinoxów):rulebook strona 269 pisze:The last surviving model of infanty with a unit strength of more than 1 or of a unit of cavalry is treated in all respects like a monster (except that characters may still join it to form a unit
Natomiast daje pivoty.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
"Single-Minded. Once a Rhinox has started to move it is
difficult to get it to stop. This rarely interferes with the
Rhinox Riders’ strategy, which usually consists of ‘head down
and charge’. A unit of Rhinox Riders may not change
formation at all unless they spend their entire Movement
phase reforming. They may not wheel more than once in any
given turn (they still get a ‘free wheel’ to align in combat to
their enemy)."
“Prostolinijny” Kiedy już Nosorożec się ruszy, ciężko go powstrzymać. Rzadko przeszkadza to w realizacji strategii ich jeźdźców, którą najczęściej jest prostolinijna szarża. Odział Nosorożców nie może zmieniać formacji, chyba, że poświęcą na to całą fazę ruchu. Nie mogą wykonać zwrotu więcej niż raz w ciągu jednej tury (nadal dostawiają się do walkli za darmo”
Maciek Paraszczak – Ale pojedynczy Nosorożec podlega Zasadom Ruchu Potworów (cytaty i przekonujące dowody). Potwory nie wykonują zwrotów tylko obroty, więc czy zakaz obowiązuje jeśli wystawię nie oddział tylko jednego Nosorożca.
Reasumując – czy zakaz więcej niż jednego zwrotu należy rozciągać na zakaz więcej niż jednego obrotu?
Jacek Jedynak – Tak. (Podaje mocno dyskusyjny przykład i mówi, że zawoła sędziego)
Komentarz.
Przepraszam Maćka Paraszczaka i użytkowników forum BP za skrótowość i formę odpowiedzi.
Jeśli zechcą przeczytać moje tłumaczenie fragmentu, może zrozumieją pewną irytację i zniechęcenie do takich rozmów.
Tym nie mniej – jeszcze raz przepraszam – brakło czasu by rozwinąć.
Teraz może znów nie zdążę.
Dla mnie problem;
1 - Nosorożce nie mogą wykonać więcej niż jednego zwrotu.
2 – Pojedynczy Nosorożec rusza się zgodnie z zasadami potwora, a te nie wykonują zwrotów tylko obroty, czyż nie mogę więc obracać się Nosorożcem ile tylko razy zechcę?
Ma jedno, proste rozwiązanie – NIE.
Rozróżnienie między obrotem i zwrotem w tym przykładzie jest – Prawniczym Czepiactwem,
Zarówno sformułowanie dosłowne jest jasne jak i intencja.
Ogromne, „prostolinijne..
” Nosorożce, jak już się ruszą to pędzą po prostej. Raz mogą skręcić (oh, przepraszam, wykonać zwrot.)
Za sam fakt użycia tłumaczeń przepraszam – ale uznałem, że choć niedoskonałe – unaoczniają istotę sprawy.
Nie sam fakt zaciętej dyskusji o luźno (z konieczności – nikt Traktatów o Obrotach by nie czytał ) sformułowanych zasadach gry w Krainie Żołnierzyków jest naganny.
Naganna jest forma którą ona (z moim niestety udziałem, przybrała.)
Moja odpowiedź jest poprawna, choć przykład chybiony.
Rozumowanie Maćka Paraszczaka jest dość poprawne, cytaty również.
(Choć kwestia adekwatności cytatu ze strony 59 jest mocno wątpliwa, ale niech tam...)
Wniosek błędny.
Bo nie o to w tym fragmencie chodzi.
Chodzi o to, że Nosorożce są duże, głupawe i mało zwrotne.
Nie można nimi sprytnie manewrować.
Ani, dla odmiany – sprytnie ruszać się.
difficult to get it to stop. This rarely interferes with the
Rhinox Riders’ strategy, which usually consists of ‘head down
and charge’. A unit of Rhinox Riders may not change
formation at all unless they spend their entire Movement
phase reforming. They may not wheel more than once in any
given turn (they still get a ‘free wheel’ to align in combat to
their enemy)."
“Prostolinijny” Kiedy już Nosorożec się ruszy, ciężko go powstrzymać. Rzadko przeszkadza to w realizacji strategii ich jeźdźców, którą najczęściej jest prostolinijna szarża. Odział Nosorożców nie może zmieniać formacji, chyba, że poświęcą na to całą fazę ruchu. Nie mogą wykonać zwrotu więcej niż raz w ciągu jednej tury (nadal dostawiają się do walkli za darmo”
Maciek Paraszczak – Ale pojedynczy Nosorożec podlega Zasadom Ruchu Potworów (cytaty i przekonujące dowody). Potwory nie wykonują zwrotów tylko obroty, więc czy zakaz obowiązuje jeśli wystawię nie oddział tylko jednego Nosorożca.
Reasumując – czy zakaz więcej niż jednego zwrotu należy rozciągać na zakaz więcej niż jednego obrotu?
Jacek Jedynak – Tak. (Podaje mocno dyskusyjny przykład i mówi, że zawoła sędziego)
Komentarz.
Przepraszam Maćka Paraszczaka i użytkowników forum BP za skrótowość i formę odpowiedzi.
Jeśli zechcą przeczytać moje tłumaczenie fragmentu, może zrozumieją pewną irytację i zniechęcenie do takich rozmów.
Tym nie mniej – jeszcze raz przepraszam – brakło czasu by rozwinąć.
Teraz może znów nie zdążę.
Dla mnie problem;
1 - Nosorożce nie mogą wykonać więcej niż jednego zwrotu.
2 – Pojedynczy Nosorożec rusza się zgodnie z zasadami potwora, a te nie wykonują zwrotów tylko obroty, czyż nie mogę więc obracać się Nosorożcem ile tylko razy zechcę?
Ma jedno, proste rozwiązanie – NIE.
Rozróżnienie między obrotem i zwrotem w tym przykładzie jest – Prawniczym Czepiactwem,
Zarówno sformułowanie dosłowne jest jasne jak i intencja.
Ogromne, „prostolinijne..

Za sam fakt użycia tłumaczeń przepraszam – ale uznałem, że choć niedoskonałe – unaoczniają istotę sprawy.
Nie sam fakt zaciętej dyskusji o luźno (z konieczności – nikt Traktatów o Obrotach by nie czytał ) sformułowanych zasadach gry w Krainie Żołnierzyków jest naganny.
Naganna jest forma którą ona (z moim niestety udziałem, przybrała.)
Moja odpowiedź jest poprawna, choć przykład chybiony.
Rozumowanie Maćka Paraszczaka jest dość poprawne, cytaty również.
(Choć kwestia adekwatności cytatu ze strony 59 jest mocno wątpliwa, ale niech tam...)
Wniosek błędny.
Bo nie o to w tym fragmencie chodzi.
Chodzi o to, że Nosorożce są duże, głupawe i mało zwrotne.
Nie można nimi sprytnie manewrować.
Ani, dla odmiany – sprytnie ruszać się.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
JJ popadasz w skrajności (czytaj drugi i ostatni post JJ'a).
A nie da sie jakoś tak wypośrodkować Twoich wypowiedzi? Tak, żebyśmy my skumali o co chodzi, a Ty żebyś nie musiał sie przemęczać i irytować koniecznością ich dawania?
Jak założysz, że zadający pytanie może nie znać odpowiedzi (co usprawiedliwia jego zadawanie) lub nie jest w stanie dojrzeć niedorzeczności tego pytania (z różnym powodów) i wykażesz odrobinę dobrej woli - wszyscy możemy na tym skorzystać.
A teraz czekam na lanie
A nie da sie jakoś tak wypośrodkować Twoich wypowiedzi? Tak, żebyśmy my skumali o co chodzi, a Ty żebyś nie musiał sie przemęczać i irytować koniecznością ich dawania?
Jak założysz, że zadający pytanie może nie znać odpowiedzi (co usprawiedliwia jego zadawanie) lub nie jest w stanie dojrzeć niedorzeczności tego pytania (z różnym powodów) i wykażesz odrobinę dobrej woli - wszyscy możemy na tym skorzystać.
A teraz czekam na lanie
