Czego należy się wystrzegać
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 26
- Lokalizacja: Legionowo
Czego należy się wystrzegać
Wiec tak chciałbym sie dowiedzieć co jest najgorszym wrogiem naszej armi i jak sie tego pozbyć!!
Mi sie wydaje że to magia... można mieć chyba tylko od 2 do 5 dispeli a kostek mocy mają 30?!...
Jednostki strzelające (inne działa) itp..?!
Zwykła piechota albo jakieś speciale -- tym sie zajmą katapulty
Bohaterowie smoki itp?? - tu niewiem nic
Moja rozpiska to njaprawdopodbniej cześciowo będzie i już jest :
Tan
BSB
20 thundersów
20 warriorów
20 longow
2 katapy
2 bolce
organki
No i runy nie wiem jakie typ powinno sie dać zawojować tylko niewiem jak i gdzie co rozstawić i czego sie wystrzegać !!???
Mi sie wydaje że to magia... można mieć chyba tylko od 2 do 5 dispeli a kostek mocy mają 30?!...
Jednostki strzelające (inne działa) itp..?!
Zwykła piechota albo jakieś speciale -- tym sie zajmą katapulty
Bohaterowie smoki itp?? - tu niewiem nic
Moja rozpiska to njaprawdopodbniej cześciowo będzie i już jest :
Tan
BSB
20 thundersów
20 warriorów
20 longow
2 katapy
2 bolce
organki
No i runy nie wiem jakie typ powinno sie dać zawojować tylko niewiem jak i gdzie co rozstawić i czego sie wystrzegać !!???
nie mają 30, skinkowy vietkong, z żabolcem może mieć maxymalnie 16-17 kości przy dobrych wiatrach, strzelania się nie martw, bo nasz pluton egzekucyjny to istna zmora...Krótkobrody pisze:Mi sie wydaje że to magia... można mieć chyba tylko od 2 do 5 dispeli a kostek mocy mają 30?!...
Jednostki strzelające (inne działa) itp..?!
dalej my na kowadle i 1 mniejszym kowalu mamy 8 kości dd, i jak chcemy zrobic typową armie antymagiczną to mamy jeszcze 8 scrolli
ALE zastrzegam ALE, to są skrajne przypadki
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 26
- Lokalizacja: Legionowo
Więc jak to jest z tymi kościami mocy, gram z kolegami narazie żeby sie poduczyć ale jak teraz widze co za świetne zasady mają
Każda armia ma inna ilość tych kosteczek coś daje ich więcej niech ktoś coś powie bo jak gram na 1k z nimi to sie okazuje ze 30 pnktów mozna stracić z magi
AAaa
o co chodziło Ci z tym plutonem egzekucujnym brakuje mi czegoś aby taki stworzyć 

Każda armia ma inna ilość tych kosteczek coś daje ich więcej niech ktoś coś powie bo jak gram na 1k z nimi to sie okazuje ze 30 pnktów mozna stracić z magi

AAaa


- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
2x10 thundów, 2 katapy, 2 bolce, organy to właśnie jest Krasnoludzki Pluton Egzekucyjny...
magii się nie bój, akurat krasnoludy to najlepsza armia antymagiczna... ja gram na 5 DD i 2 runach rozpraszania i daje rade... straszniejsze są tunnelingi skavenskie, skorpion TK, latarka... tego właśnie ja się zawsze obawiam... z resztą sobie jakoś radzimy
a jak koledzy mają na 1k 30 kości mocy to Cię wałują niemiłosiernie...
magii się nie bój, akurat krasnoludy to najlepsza armia antymagiczna... ja gram na 5 DD i 2 runach rozpraszania i daje rade... straszniejsze są tunnelingi skavenskie, skorpion TK, latarka... tego właśnie ja się zawsze obawiam... z resztą sobie jakoś radzimy

a jak koledzy mają na 1k 30 kości mocy to Cię wałują niemiłosiernie...
na start masz 2 kostki, za każdego maga w armii są dodatkowe kostki, w zależności od poziomu, za pierwszy jedna, drugi dwie, itd. Dodatkowo kostki możesz uzyskać dzięki magicznym przedmiotom.
Najlepiej jakbyś se kupił podstawowy podręcznik, czy to pożyczył od kupla (tańsza opcja), ale pamiętaj nie ściągaj z netu bo to nielegalne..
No.. A tak na poważnie, to powiedz komuś by Ci wytłumaczył podstawowe zasady, w Battle For Skull Pass był taki mały podręcznik z podstawowymi zasadami
Najlepiej jakbyś se kupił podstawowy podręcznik, czy to pożyczył od kupla (tańsza opcja), ale pamiętaj nie ściągaj z netu bo to nielegalne..

No.. A tak na poważnie, to powiedz komuś by Ci wytłumaczył podstawowe zasady, w Battle For Skull Pass był taki mały podręcznik z podstawowymi zasadami

-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 26
- Lokalizacja: Legionowo
Oni na zasadach znaja sie tak jak ja...
A poza tym jak liczyc te kostki mocy żebym sie już wrobićl..
karp - nie kosci rozproszenia (dispel dice) bo to kumam ale kości mocy za które używa sie czarów bo chyba tak to działo losujesz czary... patrzysz czy sie udał... żucasz... i ten czar czerpie jakieś punkty a ja niewiem ile ich jest dla armi lub jak to liczyć.. Chyba że ich tyle samo jest co dispeli tak jak powiedziles może nie zrozumialem ale wtedy to było by ich zamało
A poza tym jak liczyc te kostki mocy żebym sie już wrobićl..
karp - nie kosci rozproszenia (dispel dice) bo to kumam ale kości mocy za które używa sie czarów bo chyba tak to działo losujesz czary... patrzysz czy sie udał... żucasz... i ten czar czerpie jakieś punkty a ja niewiem ile ich jest dla armi lub jak to liczyć.. Chyba że ich tyle samo jest co dispeli tak jak powiedziles może nie zrozumialem ale wtedy to było by ich zamało

- Dead_Guard
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 189
- Lokalizacja: Kraków
eee tylko troszeczkę naginają zasadyRakso_The_Slayer pisze:a jak koledzy mają na 1k 30 kości mocy to Cię wałują niemiłosiernie...

No to jest tak:
2 kości mocy za armię (liczba ta się nie zmienia) i
mag 1 lev ma 1 kość
mag 2 lev ma 2 kości
mag 3 lev ma 3 kości
mag 4 lev ma 4 kości
oczywiście nie licząc bajerów które mogą dodawać przedmioty, ale nie zdarza się więcej niż 1, 2 kości i pojedyncze bonusy liczone w oczkach.
Jeśli grasz na 1000 pkt z kumplami, to chłop grający na 3 magach będzie miał maksymalnie 8 kości mocy, 2 od armii i po 2 od maga. Jak będzie miał więcej to się zapytaj jaki przedmiot zwiększa tą ilość, i najlepiej żeby pokazał ci to w army booku.
no ja mowie o power dice'ach
dispele inaczej sie liczy, a jak rzucasz czas to masz poziom określony jego, np czar jest na 9+, to musisz rzucić tak by wypadło ci wiecej niz 9 na kostkach, i decydujesz czy używasz dwóch, trzech, czy np czterech kostek. jak wypadną dwie jedynki to mistcast, jak dwie 6 to czar wychodzi i nie mozesz go dispelowac. To tak po krótce:)

-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 26
- Lokalizacja: Legionowo
Zaczynam rozumieć i napewno przeczytam
Ale skąd wiedzieć ile power dice'ów zabiera dany czar ( niema przy nim tego napisane) domyślam sie już że wyszystko jest w zasadach ale jak już wiem jak to sie liczy to jeszc niewiem jak to zużyć
Przyjmijmy mam maga na 4 lvl = 6 kostek
I co moge znimi zrobić
mam wylosowany czar, udał sie itd więc te kostki to służą do sprawdzania czy czar sie udał jak jest na np: +10 czy ograniczają w jakiś sposób użycie magii?? kiedyś to sie musi skończyć przecież nie bedzie czarować w każdej turze jakimś zaklęciem niszcząc mi armie!!

Ale skąd wiedzieć ile power dice'ów zabiera dany czar ( niema przy nim tego napisane) domyślam sie już że wyszystko jest w zasadach ale jak już wiem jak to sie liczy to jeszc niewiem jak to zużyć
Przyjmijmy mam maga na 4 lvl = 6 kostek
I co moge znimi zrobić

kolo mapowiedzmy 8 kości mocy
bierze maga 2 poziomu(kolo może max z 3 kości rzucać czar)
i rzuca, wynik jaki wypadnie to moc czaru... tyle ile wyleci to wynik jaki musisz wyrzucić na kościach(przykładowo: wyrzucam 1.4.6 więc mam wynik 11, ty żeby to rozproszyć musisz wyrzucić 11 albo więcej....) i jak kolo wyrzuci czar to zostaje mu jeszcze 5 kości na czary...
bierze maga 2 poziomu(kolo może max z 3 kości rzucać czar)
i rzuca, wynik jaki wypadnie to moc czaru... tyle ile wyleci to wynik jaki musisz wyrzucić na kościach(przykładowo: wyrzucam 1.4.6 więc mam wynik 11, ty żeby to rozproszyć musisz wyrzucić 11 albo więcej....) i jak kolo wyrzuci czar to zostaje mu jeszcze 5 kości na czary...
Czary są w podręczniku głównym i w army bookach, jeżeli jakaś arami ma czary przynależące tylko do swojej armii, każdy mag może rzucać czary z określonej szkoły magii. Np undeady prócz tam magii death mają jeszcze swoją nekromantyczną i tylko ta armia może jej używać.
Jak masz w armii maga 4 poziomu to masz 2 kostki za armie i 4 kostki za 4 level, tak jak pisales, taki mag może mieć zasadniczo 4 czary (w każdej szkole magii jest 6 czarów) które losuje sie przed zaczęciem gry.
każdy czar ma poziom na którym on wychodzi, i nie wiem jak tutaj jest bo dawno nie grałem (jeżeli piszę źle to niech ktoś mnie poprawi), ale generalnie można użyć o jedną kostkę więcej niż masz poziom maga. No i jak masz 6 powerów, i 4 czary, załóżmy - jeden na 4+, drugi na 6+, trzeci na 9+ i czwarty na 11+ to musisz ze wybrać do danej sytuacji jaki czar rzucasz, ile zużyjesz do niego kostek, ale nie możesz na te czary zużyć więcej niż posiadasz powerów. Jak czar jest załóżmy na 6+ i rzucasz go 3 kostkami, wypada Ci 12 na trzech kostkach - to przeciwnik albo go przyjmuje, albo dispeluje (i też wybiera odpowiednią ilość kostek z jego puli dispeli, ale nie więcej niż posiada) albo używa dispell scrolla i czar automatycznie jest rozpraszany. No przeciwnik może użyć np więcej kostek do rzucenia czaru dzięki przedmiotom magicznym bądź innym przedmiotom, które posiada - np magowie goblinów mają k3 chyba grzybki, i jak takiego jednego grzybka zużywa to ma jedną kostkę dodatkowo na rzucenie czaru.
No..
trochę dłuższa wersja, mam nadzieję że bardziej rozjasniła Twój pogląd na temat czarów:)
Jak masz w armii maga 4 poziomu to masz 2 kostki za armie i 4 kostki za 4 level, tak jak pisales, taki mag może mieć zasadniczo 4 czary (w każdej szkole magii jest 6 czarów) które losuje sie przed zaczęciem gry.
każdy czar ma poziom na którym on wychodzi, i nie wiem jak tutaj jest bo dawno nie grałem (jeżeli piszę źle to niech ktoś mnie poprawi), ale generalnie można użyć o jedną kostkę więcej niż masz poziom maga. No i jak masz 6 powerów, i 4 czary, załóżmy - jeden na 4+, drugi na 6+, trzeci na 9+ i czwarty na 11+ to musisz ze wybrać do danej sytuacji jaki czar rzucasz, ile zużyjesz do niego kostek, ale nie możesz na te czary zużyć więcej niż posiadasz powerów. Jak czar jest załóżmy na 6+ i rzucasz go 3 kostkami, wypada Ci 12 na trzech kostkach - to przeciwnik albo go przyjmuje, albo dispeluje (i też wybiera odpowiednią ilość kostek z jego puli dispeli, ale nie więcej niż posiada) albo używa dispell scrolla i czar automatycznie jest rozpraszany. No przeciwnik może użyć np więcej kostek do rzucenia czaru dzięki przedmiotom magicznym bądź innym przedmiotom, które posiada - np magowie goblinów mają k3 chyba grzybki, i jak takiego jednego grzybka zużywa to ma jedną kostkę dodatkowo na rzucenie czaru.
No..

Abstrahując od tłumaczenia zasad magii.
Tym co mnie najbardziej wkurza jest skinkowy skirmish screen. Idzie cała armia i nie ma w co strzelać. W pobliżu biegacz generał (gra na <2k) , więc nawet nie panikują te skinki a cała reszta armii zasłonięta ;/ Jakieś rady (poza "górka w strefie rozstawienia") ?
Tym co mnie najbardziej wkurza jest skinkowy skirmish screen. Idzie cała armia i nie ma w co strzelać. W pobliżu biegacz generał (gra na <2k) , więc nawet nie panikują te skinki a cała reszta armii zasłonięta ;/ Jakieś rady (poza "górka w strefie rozstawienia") ?
Praise the Lord and Pass the Ammunition!
- mam ten sam problem. Każdy go ma. Jedyne rady jakie tutaj słyszałem są dobre na gry na 2k+, czyli z kowadłem. Na grę bez kowadła i poniżej 2k nasi długobrodzi pomysłów nie mają(Powiedzą ci katapy, organki i tyle). Hmm... albo to ja jestem ślepy.
- mam ten sam problem. Każdy go ma. Jedyne rady jakie tutaj słyszałem są dobre na gry na 2k+, czyli z kowadłem. Na grę bez kowadła i poniżej 2k nasi długobrodzi pomysłów nie mają(Powiedzą ci katapy, organki i tyle). Hmm... albo to ja jestem ślepy.
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 26
- Lokalizacja: Legionowo
Jedno ostatnie pytanie które zakączy ciąg moich pytań dotyczących magii!
Czy ta magiia sie kiedyś kończy ?? czy można robić ją przez całą gre i dispelować do usranej śmierci?
Czy ta magiia sie kiedyś kończy ?? czy można robić ją przez całą gre i dispelować do usranej śmierci?


Gra dzieli się na tury, magię rzucasz tylko i wyłącznie w turze magii, niektóre czasy są jednokrotnego użytku, np magic missles, a niektóre pozostają w grze - remains in play i je możesz dispelować w turze magii, np swojej, jeżeli nie udało Ci się go zdispelować w turze przeciwnika.