Chaos na 4444 (WI)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
okrutnik
Warzywo
Posty: 15

Chaos na 4444 (WI)

Post autor: okrutnik »

1 * Chaos Lord @ 671 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Flail; Shield
Helm of Many Eyes [25]
Gaze of the Gods [30]
Armour of Tortured Souls [40]

1 Chaos Dragon @ [360] Pts

1 * Chaos Lord @ 811 Pts
Mark of Tzeentch; Flail; Chaos Armour; Shield
Golden Eye of Tzeentch [30]
Staff of Change [65]

1 Chaos Dragon @ [360] Pts

1 * Exalted Chaos Champion @ 269 Pts
Mark of Tzeentch; Flail; Chaos Armour; Shield
Power Familiar [50]

1 Disc of Tzeentch @ [45] Pts

1 Wargor @ 184 Pts
Mark of Tzeentch; Heavy Armour; Battle Standard
Vitriolic Totem [25]

1 Chaos Sorcerer @ 220 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Lore of Slaanesh; Chaos Armour
Spell Familiar [15]
Power Stone [25]

1 Steed of Slaanesh @ [40] Pts

1 Bray Shaman @ 186 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Lore of Slaanesh; Braystaff
Dispel Scroll [25]
Power Stone [25]

6 Chosen Chaos Knights @ 345 Pts
Mark of Chaos Undivided; Barding; Chosen Unit; Shield; FCG
War Banner [25]

5 Chaos Knights of Slaanesh @ 185 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chaos Knights of Tzeentch @ 195 Pts
Mark of Tzeentch; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician

5 Chaos Knights of Tzeentch @ 195 Pts
Mark of Tzeentch; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician

5 Chaos Knights of Khorne @ 210 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician

9 Beast Herd (Gors) @ 118 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

8 Ungors @ [40] Pts
Spear; Shield

7 Beast Herd (Gors) @ 112 Pts
2ndWeapon

1 Foe-Render @ [20] Pts

9 Ungors @ [36] Pts
Spear

3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts

5 Mounted Daemonettes @ 150 Pts

6 Chaos Furies @ 90 Pts

1 Hellcannon @ 295 Pts
Spell Breaker [25]

Casting Pool: 17

Dispel Pool: 10

Models in Army: 83

Total Army Cost: 4444

Prosze o konstruktywna krytyke ;)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 lut 2008, o 17:37 przez okrutnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Crom
Chuck Norris
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Crom »

tak na początek to BSB nie może mieć magicznego sztandaru i scrolla...

okrutnik
Warzywo
Posty: 15

Post autor: okrutnik »

Rzeczywiscie. Kiszka. Poprawione.

okrutnik
Warzywo
Posty: 15

Post autor: okrutnik »

Widze ze nic dodac nic ujac :P

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Mogę wstawić dwa smoki =/= muszę wstawić dwa smoki

:?

okrutnik
Warzywo
Posty: 15

Post autor: okrutnik »

Widze ze sie boisz.. to dobry znak :P

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Widać mnie nie znasz, raczej jestem zniesmaczony :roll:

Ciekaw jestem ile osób uzna "więcej punktów, mogę wsadzić wiele nowych ciekawych jednostek na które w mniejszej armii nie mam punktów" zamiast "więcej punktów,mogę wsadzić dwa razy więcej tego samego " :?

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Na 4k to i bestie mogą wtyrynić dwa smoki. Ale po co? Duze punkty powinny być po to, żeby można było robić jakieś ciekawsze rozpiski, a nie tylko walić najpotężniejsze rzeczy, jakie się da.

BTW tobie niespecjalnie się udało przegiąć rozpę, bo prócz dwóch smoków, 2 oddziałów knightów (choseni i khornici) i helki nie masz tu specjalnej siły przebicia. Magia choć silna, to wszyscy dobrze wiemy, że jest diabeł zawodna, no i można się przed nią skutecznie bronić.

W ogóle masz w tej rozpie straszliwy miszmasz, nieładnie to imho wygląda.
Uerph.

okrutnik
Warzywo
Posty: 15

Post autor: okrutnik »

Wreszcie jakis merytoryczny komentarz, dzieki, przemysle to jeszcze.

Najwiekszy dylemat mam z bsb, nie wiem czy lepiej ten wargor tak na odczep czy moze jakis aspiring z banner of the gods? i wtedy wystawiam go w srodku chosenow i oprocz nich ida jeszcze po bokach dwie stubborniete 5tki konnych.. Czy moze jakis aspiring z banner of wrath bo nie wiem jak wargorowi sztandar zamontowac :P

odnosnie tych dwoch smokow to nigdy jeszcze tak nie mialem okazji zagrac i chetnie z tej okazji skorzystam, chyba ze podsuniecie mi lepsze rozwiazanie ;p

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

IMHO tych slaneshytów powinieneś zmienić na khorniaczy. Jakbyś punkty znalazł to nie zaszkodzilyby minosy w specjalach. No i ja rozważyłbym wzięcie spawnow, bo to niepozorna, acz mogąca sporo namieszac jednostka.

Wargor w sumie cieniacki z tym swoim sztandarem jest i niespecjalnie podziała. Aspiring z banner of the gods mialby wieksze szanse namieszac, i osobiscie ja bym go w rozpie wcisnal. Nie bedzie latwo go uchronic od szybkiej smierci, ale chyba sie da ;)
Uerph.

Awatar użytkownika
slonkutno
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 169
Lokalizacja: LOCH Kutno

Post autor: slonkutno »

ja bym wywalil 5 marudekow na koniach i wsadzil 2 piatki psow, wywalil marke slaanesha z knightow, zamiast immune na psyche, lepszy jest re-roll
mamo, dostalem dzisiaj trzy szostki z religii ;]

Obrazek

okrutnik
Warzywo
Posty: 15

Post autor: okrutnik »

wiadomix z tymi markami tylko chcialem zeby czarodziej slaaneszowy mial gdzie sie skitrac przed armatami chociaz w pierwszej turze. ale mysle ze jednak bedzie dwoch slaaneszowych bray shamanow w dwoch herdach, a tego marka wymienie na Tz. Nastawiam sie na to, ze bede rzucal najlepsze czary glownie slaanesza na maksymalnej ilosci kosci. I na to ze bede napieral ławą konnicy ze stubbornem. Jak przeciwnik bedzie szarzowal ktorys oddzial taka sila ze bedzie dosc prawdopodobne ze go zmiecie do nogi to daje flee i mam go na tacy, a jak uznam ze mnie nie wybije do nogi to stoje na stubbornie i w mojej turze go oblepiam. Marudy raczej zostana choc na tyle gier ile nimi zagralem to zdzialali cokolwiek bardzo rzadko, jednak to 16" w pierwszej turze pozwala pokombinowac w manewrach. Widzicie jeszcze gdzies jakas opcje oszczednosci i cos na co moglbym te punkty wydac?

Chaos Army

1 * Chaos Lord @ 671 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Flail; Shield
Helm of Many Eyes [25]
Gaze of the Gods [30]
Armour of Tortured Souls [40]

1 Chaos Dragon @ [360] Pts

1 * Chaos Lord @ 811 Pts
Mark of Tzeentch; Flail; Chaos Armour; Shield
Golden Eye of Tzeentch [30]
Staff of Change [65]

1 Chaos Dragon @ [360] Pts

1 * Exalted Chaos Champion @ 267 Pts
Mark of Tzeentch; Flail; Chaos Armour
Enchanted Shield [10]
Talisman of Protection [15]
Dispel Scroll [25]

1 Disc of Tzeentch @ [45] Pts

1 Aspiring Chaos Champion @ 246 Pts
Mark of Chaos Undivided; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
Banner of the Gods [125]

1 Chaos Steed @ [0] Pts

1 Bray Shaman @ 176 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Braystaff
Spell Familiar [15]
Dispel Scroll [25]

1 Bray Shaman @ 186 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Braystaff
Power Familiar [50]

6 Chosen Chaos Knights @ 345 Pts
Mark of Chaos Undivided; Barding; Chosen Unit; Shield; FCG
War Banner [25]

6 Chaos Steed @ [0] Pts

5 Chaos Knights of Tzeentch @ 185 Pts
Mark of Tzeentch; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chaos Steed @ [0] Pts

5 Chaos Knights of Tzeentch @ 185 Pts
Mark of Tzeentch; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chaos Steed @ [0] Pts

5 Chaos Knights of Tzeentch @ 185 Pts
Mark of Tzeentch; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chaos Steed @ [0] Pts

5 Chaos Knights of Tzeentch @ 185 Pts
Mark of Tzeentch; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chaos Steed @ [0] Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician

5 Warhorse @ [0] Pts

6 Beast Herd (Gors) @ 120 Pts
2ndWeapon; FCG

9 Ungors @ [36] Pts
Spear

6 Beast Herd (Gors) @ 120 Pts
2ndWeapon; FCG

9 Ungors @ [36] Pts
Spear

3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts

5 Mounted Daemonettes @ 150 Pts

5 Mount @ [0] Pts

6 Chaos Furies @ 90 Pts

1 Hellcannon @ 295 Pts
Spell Breaker [25]

3 Hellcannon Crew @ [0] Pts
Heavy Armour

Casting Pool: 17

Dispel Pool: 8

Models in Army: 95


Total Army Cost: 4427


pzdr

Obrób rozpiskę ...

Awatar użytkownika
Galin
Wałkarz
Posty: 68
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Galin »

Tak przygladam sie tej rozpisce i widze kilka rzeczy ktore bym zmienil- widac ze nastawiasz sie na magie, wiec nie zamierzam w to ingerowac.
Pare luznych obserwacji :
*bardzo przydaje sie sztandar w knightach - zawsze +1 CR :)
*Mounted Demonettes - ja osobiscie nie potrafie ich wkomponowac w armie, a jak je wyrzucisz to akurat starczy ci punkow na sztandary u rycerzy :)
*troszke malo lataczy 6 furii i 3 screamery na 4k ? zdecydowanie screamerow powinno byc wiecej - conajmniej 4, a najlepiej 5
*Exaltedowi daj demonic steeda zamiast dysku - ma 16 cali ruchu w marszu(dysk lata na 15") wiecej no i lepiej kopie :)
*wywal brayshamanom braystaffy - oni i tak nie beda walczyc, a od ostrzalu chroni ich herd
*z herdow wywal 2nd weapon - bo skoro oni maja chronic magow to nie potrzebuja broni do walki bo z zalozenia walczyc nie beda
*zamiast spell familiara wrzuc kolejnego dispell scrolla
*Mozesz exaltedowi zabrac dispella i wrzucic mu jakis magiczny miecz - sword of might albo sword of battle albo helm of many eyes
*generalowi wrzuc Black maula zamiast armorki i helmu

Uff to chyba wszystko

Jeszcze jedno skoro nastawiasz sie na magie to rozwaz wywalenie jednego smoka i wstawienie lorda maga i jeszcze jednego 2lvl czrodzieja

okrutnik
Warzywo
Posty: 15

Post autor: okrutnik »

Czesc. Wiec tak:

- demonetki zostaja bankowo bo w kazdej grze sie spokojnie zwracaja i uwazam je za jedna z najlepszych moich jednostek ;)
- z tymi screamerami to racja jak najbardziej, mam tylko 4 sztuki, wiec tak je pewnie wystawie
- plusy ex na steedzie: look out sir, szarza 16 cali, plusy dysku: 15" nigdy nie ciete przez wroga w 8", lepszy los do czarow. Mysle ze dysk zostanie chocby dlatego ze towarzyszy mi w mojej warhammerowej przygodzie od poczatku, ale moze byc go ciezko uchronic od szybkiego spadniecia. Jednak zalozenia sa proste, pelen napor, jak gram na defens to wiadomo ze cos spadnie, moze dysk sciagnie kulke ktora pomoze przezyc smokowi, poza tym nie mam zamiaru nim kozaczyc.
- braystaffy i addit weapon zostaje bo te herdy maja w planach sie bic ;) maja 360 losa, czyli calkiem spory promien szarzy, moga bez problemu pomagac w kombatach albo wchodzic z lasu na bok jakiegos mniej wypasionego klocka, i z bazy jakies 3-4 do CR. Nie powiem ze magia slaanesha moze im w tej walce znacznie pomoc
- spell familiar musi byc na slaa ;) to juz predzej na dysk wrzuce dwa skrole,
- juz pisalem ze dysk zostaje w tej konfiguracji, ale zmienie chyba zdanie ;) dam mu te dwa skrole bo ward na 6+ to jest nic, a ten shield przydalby sie (jakies skinki, bolce odłamkowe itp) ale chyba lepszy skrol niz +1 do sejwa. Moze na generała zamiast hełmu?
- na generała nie dam frenzy choc przez chwile perspektywa 6A z S7 kusila, jednak priorytetem jest pelna kontrola nad nim i nie wystawianie sie na wszystkie strzelacze tylko na część ;) nie wiem czy nie dac armour of damnation zamiast +1 do T ale to sie przyda przeciwko bolcom itp, a raczej w CC nikt go nie sklepie tak z marszu.. zastanawiam sie nad sensem tego hełmu. Czy cos mi to da w wiekszosci wypadkow ze wyplace jako pierwszy?

Jednak bardziej sie nastawiam na mobilną siłe uderzeniowa, a z czarow to na jakosc a nie ilosc. No niestety ten bsb moglby byc Tz zeby jeszcze rzucic jakis pocisk czy warda, no ale co zrobic. Albo rybki albo... Nie zalezy mi na magujacym lordzie undvd, tym bardziej ze jak smoka nie bedzie to caly ostrzal bedzie sie koncentrowal na tych konnych w ktorych siedzieliby magowie. Mam w sumie 10lvl i 17PD, pocisk z dysku na dwoch z lorda cos na czterech, i 3 na trzech k6 + 1 na dwoch k6 ze slaa moga isc (iluzja, pocisk, frenzy, zamrozenie ;) Co myslicie o tych magikach na generale?

okrutnik
Warzywo
Posty: 15

Post autor: okrutnik »

Czesc. Moze taka rozpiska bardziej przypadnie wam do gustu?

Unnamed4444 Pts - Chaos Army

1 Daemon Prince @ 555 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Lore of Death; Magic Level 4
Master of Mortals [5]
Blade of the Ether [45]
Diabolic Splendour [20]
Soul Hunger [25]

1 * Chaos Lord @ 811 Pts
Mark of Tzeentch; Flail; Chaos Armour; Shield
Golden Eye of Tzeentch [30]
Staff of Change [65]

1 Chaos Dragon @ [360] Pts

1 * Exalted Chaos Champion @ 267 Pts
Mark of Tzeentch; Flail; Chaos Armour
Enchanted Shield [10]
Talisman of Protection [15]
Dispel Scroll [25]

1 Disc of Tzeentch @ [45] Pts

1 Aspiring Chaos Champion @ 246 Pts
Mark of Chaos Undivided; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
Banner of the Gods [125]

1 Chaos Steed @ [0] Pts

1 Bray Shaman @ 176 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Braystaff
Spell Familiar [15]
Dispel Scroll [25]

1 Bray Shaman @ 186 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Braystaff
Power Familiar [50]

5 Chosen Chaos Knights @ 345 Pts
Mark of Chaos Undivided; Barding; Chosen Unit; Shield; FCG
War Banner [25]

4x 5 Chaos Knights of Tzeentch @ 185 Pts
Mark of Tzeentch; Barding; Heavy Armour; Shield

2x 5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician

5 Beast Herd (Gors) @ 113 Pts
2ndWeapon; FCG

9 Ungors @ [36] Pts
Spear

6 Beast Herd (Gors) @ 120 Pts
2ndWeapon; FCG

9 Ungors @ [36] Pts
Spear

4 Screamers of Tzeentch @ 132 Pts

5 Mounted Daemonettes @ 150 Pts

6 Chaos Furies @ 90 Pts

1 Fiend of Slaanesh @ 75 Pts

1 Hellcannon @ 295 Pts
Spell Breaker [25]

Casting Pool: 21
Dispel Pool: 10
Models in Army: 99
Total Army Cost: 4442

Awatar użytkownika
Mauler
Wodzirej
Posty: 734

Post autor: Mauler »

Na ponad 4k 2 scrolle to za mało
Rycerze tzeencza są kiepscy jak nieszczęście - poświęć ze 2 jednostki a zamiast to wstaw khorniarzy (i lepsi i dodatkowa kostka rozproszenia) + zdecydowanie jeszcze jeden oddział marauderów, a za resztę dorzuć psów. Masz za mało śmieci do manewrowania (zastawiania pułapek), no chyba, że chcesz zastawiać pułapki rycerzami tzeencza :)

ODPOWIEDZ