VC + O&G na Wielką Inkwizycję!

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

VC + O&G na Wielką Inkwizycję!

Post autor: Kołata »

Taką rozpą zagram jutro pierwszy sparing (z 4444 HE Piotrka Nowaka):

VAMPIRE COUNTS

1 Vampire Lord @ 450 Pts
General; Level 3 Wizard
Forbidden Lore [35]
Master of the Black Arts [50]
Helm of Commandment [30]
Sword of Might [15]
Lord of the Dead [15]
Flayed Hauberk [25]
The Gem of Blood [25]

1 Vampire @ 195 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Dark Acolyte [30]
Lord of the Dead [15]

1 Vampire BSB @ 215 Pts
Magic Level 1
Talisman of Lycni [10]
Avatar of Death [20]
Walking Death [25]
Book of Arkhan [35]

1 Necromancer @ 120 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

13 Skeleton Warriors @ 124 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
12 Skeleton Warriors @ 116 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
20 Zombies @ 80 Pts

20 Grave Guard @ 295 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
War Banner [25]
5 Fell Bats @ 100 Pts


5 Cairn Wraiths @ 325 Pts
Great Weapon; Tomb Banshee
1 Black Coach @ 200 Pts

ORCS & GOBLINS

1 Black Orc Warboss @ 451 Pts
General; Heavy Armour
Shaga's Screamin' Sword [50]
Enchanted Shield [15]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
Collar of Zorga [5]
Wyvern @ [200] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Magic Mushrooms [10]
Pipes of Doom [35]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Horn of Ugrok [40]
Magic Mushrooms [10]

1 Orc Shaman @ 150 Pts
Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Staff of Sorcery [30]
Nibbla's Itty Ring [20]

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

12 Savage Big 'Uns @ 161 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts

20 Savage Boyz @ 210 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician; Boss

21 Orc Big 'Uns @ 275 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]



Rozpa VC może być nieco niedopracowana, bo nigdy nimi nie grałem. Na WI będzie grał ze mną Gąsior, więc wszystko będzie git, ale tą wersję sam składałem i sam nią zagram.
Dlatego byłbym wdzięczny za sugestie, zwłaszcza dotyczące złożenia herosów VC.

Generalne założenie to taki półdefensik. Jak gramy z ofensem, to czekamy, a jak z defensem, to idziemy do niego :)

Starałem się wyciągnąć mocną magię. Mam 17PD i 3 boundy. Rzucam na turę od 8 do 12 czarów + te boundy.
Na dispel mam 14 kości, +1 do dispela i 4 scrolle, więc powinno styknąć.

Maszyn jest też pod dostatkiem, a płacę za nie zaledwie 435 pts :P

No i jeszcze jest całkiem miły szef na wyvernie, który na turnieju z taką ilością herosów powinien ładnie kroić.

Jedyne co mnie martwi, to fakt, że jest mnie troszkę mało. Zwłaszcza mało mam śmieci. Można by w sumie wywalić klocek savage orków i wsadzić np 3 fasty, ale czy jest sens?
Jutro zagram i zobaczę, czy ta elitarność kosztem ilości się opłaci.

Waszym zdaniem mocne czy plewne? :P Zwłaszcza proszę o komentarze generałów VC ;)

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

zmartwie Cie: na WI jest chyba limit PD na ture.

OnG zlozone poprawnie w kazdym razie;)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jest tylko limit 14 lvli magii na sojusz. A tu jest 13 :)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

aa, leveli, a nie PDkow na ture. mea maxima culpa ;)

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Zielone imo zlozone ok.
Masz za malo szybkich smieci, 3 fasty z OnG na ponad 4k to mało. Wcisnij jakies wilczki do armii VC.

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

ceny nowych herosow do VC sa patologiczne...ale jak patrze na obie rozpy wydaja sie sensowne :)

szamani goblinscy tylko rydwany mogli by dostac ;)

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Ten biegacz wampir jest strasznie mięki jak na swoje możliwości, do tego za bardzo nie uderzy również. Ja próbowałbym książkę jednak wcisnąć na lorda a biegaczowi dać jakiś konkretny pancerz a do tego infinite hatred.

Np. Lord - book of arkhan, nightshround, SoM, helm of commandment.
Biegacz - talizman, hauberk, sword of fury.. z bloodlineów koniecznie infinite hatred i chyba walking death - w tym składzie wampir remisuje z klockami a przy gorszych rzutach się nie sypie (ew. zamiast walking death można dać terror).

Gratuluję odwagi i wystawienia wraithów. W rozpisce VC jednak przydałoby się kilka wilków, może sztandary magiczne na szkieletach a na GG zaproponowałbym Barrows (z hełmem trafiają na 2+) albo Royal Banner of Strigos. Punkty na taką kosmetykę się znajdą po zamianie wraightów na varghulfa.

I powodzenia, wampiry nowe to jeszcze świerzy temat ale z taką magią będzie Ci się ładnie czarować :).

Ps. tych wraightów nie powinno być 6 (jeden jako banshee)?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Tak, wrightów jest 5 + banshee :)

Dzięki August za komentarz, właśnie o takie mi chodzi :)
Też ten biegacz dość miękki mi się wydaje, ale nie mam zamiaru nim aż tak szaleć. Jednak gdyby poprawić jego przeżywalność ... hmm, napewno jest to opcja gonda rozważenia.
Ale chłopak sobie może siedzieć w GG i wtedy mamy klocek z +8CR :D Przepycha prawie wszystko i prawie każdy atak ustoi ;)

A we wrightach czuję mega potencjał mimo ich straszliwego kosztu. Zobaczymy czy moje przeczucia się sprawdzą. Jeśli nie, to wejdzie Vargulf + pare fajnych rzeczy.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zgadzam się, dla mnie wasz wampiryczny BSB to tragedia. Ciapa za dwieście punktów, która ani dobrze nie czaruje, a do walki strach go pchać (gobliny z włóczniami mogą zaciukać). Lepiej mu dać dread knighta zamiast avatar of death+talisman of the lycni, to przynajmniej będzie mógł uczestniczyć w combacie z czymkolwiek silniejszym od clanrata bez obaw. Wiem, że ma dwuraka, ale S7 w armii z taką ilością strzelania nie jest aż tyle warte, żeby mieć BSB miękkiego jak kaczucha po 0,75L.

Generalnie armia VC jest dla mnie źle złożona, za dużo super duper niesamowitego badziewia, za mało użytecznych jednostek od których często zależy przebieg bitwy. Nie przekonuje mnie coach - macie sporo magów, którzy potrzebują kostek z poola, żeby rzucić cokolwiek sensownego - nawet kradzież jednej kostki was osłabi, bo potencjalnie wyłącza wam maga, który zamiast stópki czy waagh będzie rzucał D6S2. Magia to nie tylko ilość kostek i poziomów, to także jakość rzucanych czarów i trzeba ją rozsądnie planować. Wy macie 5ciu magów, którzy, żeby rzucić skuteczny czar, potrzebują kostki z poola, i jeszcze sobie kradzieja wstawiacie.

Wraithy to samo - rozumiem, że fajne, i na 2250 zastanawiałbym się nad wzięciem unitu. Ale na bogów, to turniej par (więc jest 2x większa szansa, ze przeciwnik będzie mial wraithozdejomwacze), a do tego magia będzie powyżej 15 kostek na turę. Traficie na HoDA czy szczury, albo arcymaga z hoeth, i w zasadzie wraithy to darmowe punkty dla przeciwnika.

Acha, i dla mnie 2x5 wilków jest lepsze od 5 fell batów jak już ma być minimalny support.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Dzięki Barb za komentarz :)

Już po bitwie.

Przeciwnik miał 2 star dragony, dragon maga, caddyego, bsb, 4 klocki piechoty, trochę wsparcia (skauci, fast, 2 orły), 30 łuczników i 4 bolce. Na moje szczęście tylko 4DD i 4 scrolle.

Bitwa była bardzo fajna :) Udało mi się lekko wygrać, jakieś 12:8. Wampirami grałem pierwszy raz w życiu i trochę błędów popełniłem, ale generalnie jest to mega mocna armia.

Ogólnie prawie wszystko się sprawdzało.

Wrighty są wypasione. Nabiły mnóstwo punktów (800?). Pocisnęły dwukrotnie white lionów z BSB. Żeby było weselej, dostały w walce frontowej z White lionami 25 spearmanów w plecy i przegrały zaledwie o muzyka. A w następnej turze tak przyjebały, że ze spearmanów nie było co zbierać. Na koniec pocisnęły jeszcze łuczników.

Coacha niestety z dupy wystawiłem i star dragon go skasowłał. Liczyłem, że usiekę go z maszyn, ale nie udało się i spadł. Jednak już do 2 tury był naładowany czterema szóstkami :D Gdybym go skitrał i poczekał aż się cały naładuje, to byłaby rzeźnia!
Jeszcze nad nim pomyślę.

Fell baty nic nie zrobiły - zostały wystrzelane :?
Zombie - nigdy więcej. Punkty wywalone w błoto. Zamiast nich dołożę pewnie kolejny oddzialik szkieletów do powiększania.

Natomiast szkielety się genialnie sprawdzały. 2 razy zbrejkowały star dragona! Dorabia się je w expresowym tempie, a WS7 od wampira czyni ten oddział masakrycznie mocnym.

Co do herosów, to muszę pomyśleć. Lord ani razu nie był w walce. Więc nie wiem, czy jest sens dawać mu sejwy itd. Popatrzę, co jest jeszcze w magic itemach i może bym go jeszcze dopakował jako maga.
BSB chyba trzeba jednak złożyć albo stricte na walkę, albo stricte maga. Bo ten to żadna rewelacja.
Pozatym herosi ok.
Grave guard też dobra rzecz, choć był jeden moment, że zabrakło mi trochę ruchu. Ale generalnie jestem zadowolony.

Rozpa orków jest ok. Magowie robili swoje. Warboss niestety został zastrzelony w ostatniej turze, ale przyczynił się walnie do zniszczenia 20 phoenix guardów, co załamało centrum wrogiej piechoty no i ubił bolca, a wyvern zajął ćwiartkę, więc ujdzie ;)
Maszynki marnie trafiały, ale trochę ubiły. Napewno się ich nie pozbędę.
Fasty nic nie zrobiły jak to zazwyczaj z elfami, więc napewno ich więcej nie dodam.

Na dzień dzisiejszy rozpa orków pozostaje bez zmian, a wampirza idzie do lekkiego retuszu ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Czelendz? Czy jednak cisniesz szczurami?

Jestem wlasciwie w 100% pewien, ze ta rozpa ciezko Ci cos bedzie ugrac, za duzo imperium bedzie na zabawy z wiwerna.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Planuję być najlepszym generałem O&G w lidze. Więc pewnie wezmę szczury na WI :lol:

ODPOWIEDZ