WE na 1500 - kompromis

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

WE na 1500 - kompromis

Post autor: Kal_Torak »

Lubię grać tatarskimi rozpiskami często w corach na samych GR. Ale jest to trochę za bardzo na jedno kopyto to staram się znaleźć kompromis między mobilnością a resztą jednostek.

Mag 2lvl
- DS
- DS lub calaignors

Noble BSB
- Hail

8 Driad
8 Driad

10 Glade Guards

5 Glade Riders
5 Glade Riders

6 Wild Riders
- Warbanner

4 Warhawk Riders

Drzewiec

Ostatnio rozegralem tym kilka bitew i gra sie tym bardzo przyjemnie. Nie muszę się martwić o jedną dziesiątke łuczników tak bardzo jak o dwie - czesto łucznicy zajmują domek. Wraz z coraz większym docenieniem GR to samo idzie w kierunku Warhawków, które najczęsciej używam do różnych zadan specjalnych. Miło tez się nimi szarpie klocki.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

warhawki niie dają rady, lepiej na ich miejsce daj kolejnyych wildow ;) albo cokolwiek innego :D

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

bsb bez łuku haila nie może użyć

a poza tym to podobnymi rozpiskami gram z tym, że treemana wystawiam powyżej 2k, obetnij warhawka i daj GR muzyków i kup łuk dla bsb

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

BSB ma łuk, ale myślałem że to oczywiste to go nie wpisywałem :)

Czemu obcinać warhawka?

Bez drzewa też będę grał. Wtedy wejdzie drugi regiment Wild Riderów i oddział waywatcherów.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

musi mieć łuk magiczny - jak kupujesz BSB to traci on swój własny łuk

1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Noble @ 142 Pts
Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]

1 Elf Steed @ [12] Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

5 Glade Riders @ 129 Pts
Musician

5 Glade Riders @ 129 Pts
Musician


6 Wild Riders @ 199 Pts

War Banner [25]

4 Warhawk Riders @ 160 Pts


1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 3

Dispel Pool: 3

Models in Army: 49


Total Army Cost: 1496


moja wersja twojej rozpiski, nie starczyło 2 ptk na muzyków dla GG ale mogą się bez niego obejść

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Chodziło mi oczywiście o Asyendi's Bane. Chyba poprostu sie niezrozumieliśmy :). Następnym razem będę wpisywał tą nazwe. Jako że ten łuk jest wymagany dla haila na bsb to darowalem sobie jego wpisywanie

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

w takim razie twoja rozpiska przekracza limit 1500 ptk :D

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Shakin' Dudi pisze:warhawki niie dają rady, lepiej na ich miejsce daj kolejnyych wildow ;) albo cokolwiek innego :D
zdziwilbys sie co mogą zrobić w odpowiednich rękach.

rozpa ciekawa, tylko nie wiem po co te fasty, nie lepiej kolejny oddzial GG zamiast nich? Generalnie inne armie potrzebują fasty, bo nie mają takiego strzelania do wytrzebienia ich przeciwnikowi.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

Shakin' Dudi pisze:warhawki niie dają rady, lepiej na ich miejsce daj kolejnyych wildow ;) albo cokolwiek innego :D
sorry dudi :P zapomniałem dopowiedzieć - pamiętasz jak graliśmy razem i wpadły zestrzeliły ci liczkę hierophanta ?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Dlaczego fasty?

Hmmm...napewno dlatego, że w tej rozpie nie mam orła i to one odginają szarże oraz dają flee, pozwalając skorzystać z tego faktu drugim GR lub WR czy drzewcowi albo driadom.

Ponadto GR to mobilna siła strzelecka trafiająca z reguły na 3+. Przeciwnik może przeciwko pieszym łucznikom wykorzystać swoją mobilność aby wyjść im z zasiegu i pojechać bokiem, lub lawirować międz terenami etc. Dzięki temu zmniejsza możliwości strzeleckie pieszym łucznikom. Natomiast GR wykozrystująć 18 cali ruchu mogą ustawić się tak że pomimo lawirowania miedzy terenami GR będą widzieć jednostki przeciwnika. Mogą również szybko przejść na inną flanke razem skupiając ogien na wybranym regimencie co nie byloby mozliwe w przypadku lucznikow.

Ponadto GR mają włócznie i nawet sami atakując standardowe klocki od boku przepychają je, kasują rzeczy w przeciwienstwie do driad. Moga stanowic wsparcie uderzeniowe dla innych jednostek czego zwykle nie moga lucznicy.

GR również eliminują fasty i ponadtko mogą po ostzrelaniu w nie szarżować.

GR straszą magów, dzieki mobilności zwykle moga ustawić się tam aby móc do nich strzelać przez to ograniczają możliwości ruchu magom przeciwnika. Mogą wykonywać samobójcze szarże w klocek z magiem w srodku w celu ubicia go etc.

Zauważyłem że jedna 10 łuczników wystarcza, zwłaszcza że już dwie dziesiątki mogą stanowić problem w wystawieniu i utzrym,aniu ich przy zyciu. Z jedną dziesiątką nie mam problemu, a dodatkowy regiment GR dają mi poprostu znacznie większe możliwości niż dodatkowa 10 łuczników.

Rozpiske natomiast lekko poprawiłem:

Mag 1lvl
- 2xDS

Noble BSB
- Hail
- Asyendi's Bane

8 Driad
8 Driad

10 Glade Guards

5 Glade Riders

6 Wild Riders
- Chorąży

6 Wild Riders
- Chorąży

4 Warhawk Riders

Drzewiec


wychodzi 1495 punków. Jednak brakuje mi nieco 2lvl na magu (wtedy moze wziaść calaignora), żeby sobie mógł również poczarować i na coś się przydac poza dispelowaniem. Troszke tez mi brak Warbannera i muzyka do GR. Czyli te trzy rzeczy - możliwości do obcinania to 1 warhawk, sztandary na WR lub 2 WR.
Pytanie jednak czy warto obcinać :)

Zostaje jeszcze pewna opcja zamiany jednych driad w drugich GR ew. GG, chociaz wolalbym już GR.

Awatar użytkownika
s!k0r
Wałkarz
Posty: 63
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: s!k0r »

Ja bym zdjął jednego WR i szóstce dał warbanner. 2lvl ja bym sobie darował, ale nigdy nie byłem zwolennikiem magii WE :). Poza tym rozpa mocna ;).

ODPOWIEDZ