czy załoga maszyny moze szarżowac i inne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

czy załoga maszyny moze szarżowac i inne

Post autor: zaf »

podczas gry z Truepunkiem, myślac ze bedzie lajtowa a nie była ! :/
wyszło kilka problemow, ktorych nie mogłem znaleźć w podreczniku.

1) czy załoganci bez maszyny moga szarżowac - deklarowac szarze.
2) co robi załoga maszyny (bez maszyny ) na rekacje na szarże
3) czy majac sytuacje:

enemy in the way

moja jedn ------
załoga bez maszyny 00000
pusta maszyna ===
obelisk [xx]


------


0000


== [xxx]

cy moge przedeklarowac szarze (załoga ucieka i rozboija sie na obelisku)

4) sprawa to czy:
savage w ktorych jest ork - hero, goblin mag z głupota i inny mag
moze czarowac inny mag - jesli drugi oblał test głupoty
Ostatnio zmieniony 18 maja 2008, o 10:48 przez zaf, łącznie zmieniany 2 razy.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

1) Załoganci bez maszyny są traktowani jak mały skirmishujący oddział, oczywiście że mogą szarżowac i zachowywac się "normalnie" według zasad.
2)(Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem pytanie). Załoga obsługująca maszynę może albo trzymac pozycję, albo uciekac (głupi pomysł, przeciwnik może overrunowac po maszynie), w rzadkich przypadkach może stac i strzelac (np. do załogi dołączony jest inżynier z bronią zasięgową, innych przypadków nie znam).
3) Staraj się precyzyjniej opisywac sytuację. Zasady mówią, że jeżeli załoga (czy inny oddział) na którą szarżujesz ucieka a Ty jesteś na tyle blisko bo zasięgiem szarży wjechac po prostej w coś za tą załogą, to możesz zadeklarowac nową szarżę na to coś. Obrazek jest niewyraźny, trudno ocenic co i jak. Jeżeli ta załoga ucieka na wprost to może się rozbic o obelisk (o ile pobiegnie tak daleko). A jeśli ten oddział szarżujący zahaczy skrzydłem o obelisk podczas jazdy na wprost, to musi się na nim zatrzymac.
4)Głupota (o ile nie ma jej oddział w którym są bohaterowie) nie wpływa na inne postacie, tylko na ogłupiałego szczęśliwca ;-)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

AD2.
- deklaracja szarzy
- reakcja zalogi - HOLD
- zmierzenie zasiegu
- wystawienie zalogi przed maszyne
chyba w uscisleniach została ta kwestia rozwiazna.

pozdrawiam

edit: po zmianie pytania.. odpowiedz traci calkowicie sens :)
Ostatnio zmieniony 18 maja 2008, o 10:47 przez Asassello, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Racja, dziękuję Asasello za doprecyzowanie :-)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

sry panowie
pojawił sie edit do2 pytania - zapomniałem zmienic przy przepisywaniu

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

A, w porządku. Skoro tak to załoga bez maszyny zachowuje się normalnie, jak każdy inny oddział, a ponieważ jest skirmishem to specyfika szarż na skirmish obowiązuje.

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

a nie jest tak, że jeśli jest heros z głupotą w oddziale to jak heros nie zda to jest tak jakby cały oddział nie zdał ?

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Leszczu pisze:a nie jest tak, że jeśli jest heros z głupotą w oddziale to jak heros nie zda to jest tak jakby cały oddział nie zdał ?
bzdura!!
efekt jest tylko podobny, w postaci tego, że cały oddział pojedzie do przodu, natomiast w kwestii czarowania, to tyczy się tego maga, który sam zgłupiał

1&2. Jak wszyscy wspomnieli - teraz załoga poza maszyną zachowuje się normalnie, czyli może szarżować, dawać flee, a jak szarżujemy na nią to traktujemy jak skirmish

3. Możesz zrobić EitW pod warunkiem, że jadąc po linii ucieczki załogi zahaczysz o tę maszynę pustą. Nie ma teraz "przekierowywania" szarż - EitW inaczej działa.

4. już napisałem ;)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

@Scimi dlaczego cały oddział ma iśc naprzód? Podręcznik wyraźnie mówi, że jeśli bohater podlega jakiejś zasadzie specjalnej z zakresu psychologii i jest w oddziale to oddział temu nie podlega. Dlatego zwykłe orki z savage orc bossem nie szarżują przymusowo z nim, on SAM wyszarżowuje z oddziału jeśli ma cel dla szarży. Per analogiam wydaje mi się, np. głupi mag wychodzi z oddziału i idzie naprzód dystans równy połowie swego ruchu.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Myth pisze:@Scimi dlaczego cały oddział ma iśc naprzód? Podręcznik wyraźnie mówi, że jeśli bohater podlega jakiejś zasadzie specjalnej z zakresu psychologii i jest w oddziale to oddział temu nie podlega. Dlatego zwykłe orki z savage orc bossem nie szarżują przymusowo z nim, on SAM wyszarżowuje z oddziału jeśli ma cel dla szarży. Per analogiam wydaje mi się, np. głupi mag wychodzi z oddziału i idzie naprzód dystans równy połowie swego ruchu.
per analogiam przeczytaj tez zasady gluypoty.. przestanie ci sie wydawac a zaczniesz wiedziec

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

skoro już jest podobny temat to nie będę nowego zakładał

Opusczona maszyna:
-blokuje normalnie line of sight?
-traktujemy jako obstacle'a?
-czy da się ją zniszczyć (czyli czy możemy ją zaszarżować jak nie ma zalogi i overrunować po niej, czy jakieś inne rozwiązanie jest?)
-czy może jednak stoi sobie a my traktujemy ją tak jakby jej nie było( nie przeszkadza w ruchu itd.)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ups, faktycznie, str. 78 małego podręcznika, cała jednostka ulega głupocie jeśli postac jej ulega. Dzięki Shino że podajesz źródło i nie podchodzisz zgryźliwie do innych.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Morrok pisze:skoro już jest podobny temat to nie będę nowego zakładał

Opusczona maszyna:
-blokuje normalnie line of sight?
-traktujemy jako obstacle'a?
-czy da się ją zniszczyć (czyli czy możemy ją zaszarżować jak nie ma zalogi i overrunować po niej, czy jakieś inne rozwiązanie jest?)
-czy może jednak stoi sobie a my traktujemy ją tak jakby jej nie było( nie przeszkadza w ruchu itd.)
1. nie (choć nie ma tego w RB, ale z czymś takim się spotkałem)
2. stoi, to normalnie blokuje jak najbardziej
3. oczywiście
4. powyższe wykluczają to ostatnie
Myth pisze:Ups, faktycznie, str. 78 małego podręcznika, cała jednostka ulega głupocie jeśli postac jej ulega. Dzięki Shino że podajesz źródło i nie podchodzisz zgryźliwie do innych.
A czy ja zgryźliwie podchodzę ;) Po prostu nie podaję oczywistego źródła jakim jest RB :D
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

1. nie (choć nie ma tego w RB, ale z czymś takim się spotkałem)
IMO tak-skoro przeciwnik moze to szarzowac tzn ze to nasz oddzial jest
cos za cos

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Jeszcze dla uspokojenia Grzeska zapytam (nie chcial zebym mu w rb znalazl stosowny fragment, to niech ktos potwierdzi):
mam oddzial 25 goblinow z lukami. strzelam do oddzialu harpii na wzgorzu.
Wszystkie gobliny maja zasieg - ile z nich moze oddac strzal?

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Wszyscy, obiekty na wzgórzu są traktowane jak duże cele.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

MUKER pisze:Wszyscy, obiekty na wzgórzu są traktowane jak duże cele.
No bez przesady. +1 za Large Target nie dostaniesz. Ale faktem jest ze wszystkie szeregi moga walic do celu ktory jest wyzej ( patrz na wzgorzu).

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

No może źle się wyraziłem, duże cele jeśli chodzi o widoczność, a nie o +1 do hita.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

wszystkie gobasy widzą, a skoro wszystkie mają zasięg to sam sobie dopowiedz ile strzeli ;)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

No coz, nie dla wszystkich jest to oczywista oczywistosc, wiec wolalem potwierdzic moja skromna wiedze nt zasad.

Pzdr

ODPOWIEDZ