czy załoga maszyny moze szarżowac i inne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
czy załoga maszyny moze szarżowac i inne
podczas gry z Truepunkiem, myślac ze bedzie lajtowa a nie była ! :/
wyszło kilka problemow, ktorych nie mogłem znaleźć w podreczniku.
1) czy załoganci bez maszyny moga szarżowac - deklarowac szarze.
2) co robi załoga maszyny (bez maszyny ) na rekacje na szarże
3) czy majac sytuacje:
enemy in the way
moja jedn ------
załoga bez maszyny 00000
pusta maszyna ===
obelisk [xx]
------
0000
== [xxx]
cy moge przedeklarowac szarze (załoga ucieka i rozboija sie na obelisku)
4) sprawa to czy:
savage w ktorych jest ork - hero, goblin mag z głupota i inny mag
moze czarowac inny mag - jesli drugi oblał test głupoty
wyszło kilka problemow, ktorych nie mogłem znaleźć w podreczniku.
1) czy załoganci bez maszyny moga szarżowac - deklarowac szarze.
2) co robi załoga maszyny (bez maszyny ) na rekacje na szarże
3) czy majac sytuacje:
enemy in the way
moja jedn ------
załoga bez maszyny 00000
pusta maszyna ===
obelisk [xx]
------
0000
== [xxx]
cy moge przedeklarowac szarze (załoga ucieka i rozboija sie na obelisku)
4) sprawa to czy:
savage w ktorych jest ork - hero, goblin mag z głupota i inny mag
moze czarowac inny mag - jesli drugi oblał test głupoty
Ostatnio zmieniony 18 maja 2008, o 10:48 przez zaf, łącznie zmieniany 2 razy.
1) Załoganci bez maszyny są traktowani jak mały skirmishujący oddział, oczywiście że mogą szarżowac i zachowywac się "normalnie" według zasad.
2)(Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem pytanie). Załoga obsługująca maszynę może albo trzymac pozycję, albo uciekac (głupi pomysł, przeciwnik może overrunowac po maszynie), w rzadkich przypadkach może stac i strzelac (np. do załogi dołączony jest inżynier z bronią zasięgową, innych przypadków nie znam).
3) Staraj się precyzyjniej opisywac sytuację. Zasady mówią, że jeżeli załoga (czy inny oddział) na którą szarżujesz ucieka a Ty jesteś na tyle blisko bo zasięgiem szarży wjechac po prostej w coś za tą załogą, to możesz zadeklarowac nową szarżę na to coś. Obrazek jest niewyraźny, trudno ocenic co i jak. Jeżeli ta załoga ucieka na wprost to może się rozbic o obelisk (o ile pobiegnie tak daleko). A jeśli ten oddział szarżujący zahaczy skrzydłem o obelisk podczas jazdy na wprost, to musi się na nim zatrzymac.
4)Głupota (o ile nie ma jej oddział w którym są bohaterowie) nie wpływa na inne postacie, tylko na ogłupiałego szczęśliwca
2)(Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem pytanie). Załoga obsługująca maszynę może albo trzymac pozycję, albo uciekac (głupi pomysł, przeciwnik może overrunowac po maszynie), w rzadkich przypadkach może stac i strzelac (np. do załogi dołączony jest inżynier z bronią zasięgową, innych przypadków nie znam).
3) Staraj się precyzyjniej opisywac sytuację. Zasady mówią, że jeżeli załoga (czy inny oddział) na którą szarżujesz ucieka a Ty jesteś na tyle blisko bo zasięgiem szarży wjechac po prostej w coś za tą załogą, to możesz zadeklarowac nową szarżę na to coś. Obrazek jest niewyraźny, trudno ocenic co i jak. Jeżeli ta załoga ucieka na wprost to może się rozbic o obelisk (o ile pobiegnie tak daleko). A jeśli ten oddział szarżujący zahaczy skrzydłem o obelisk podczas jazdy na wprost, to musi się na nim zatrzymac.
4)Głupota (o ile nie ma jej oddział w którym są bohaterowie) nie wpływa na inne postacie, tylko na ogłupiałego szczęśliwca

AD2.
- deklaracja szarzy
- reakcja zalogi - HOLD
- zmierzenie zasiegu
- wystawienie zalogi przed maszyne
chyba w uscisleniach została ta kwestia rozwiazna.
pozdrawiam
edit: po zmianie pytania.. odpowiedz traci calkowicie sens
- deklaracja szarzy
- reakcja zalogi - HOLD
- zmierzenie zasiegu
- wystawienie zalogi przed maszyne
chyba w uscisleniach została ta kwestia rozwiazna.
pozdrawiam
edit: po zmianie pytania.. odpowiedz traci calkowicie sens

Ostatnio zmieniony 18 maja 2008, o 10:47 przez Asassello, łącznie zmieniany 1 raz.

a nie jest tak, że jeśli jest heros z głupotą w oddziale to jak heros nie zda to jest tak jakby cały oddział nie zdał ?
bzdura!!Leszczu pisze:a nie jest tak, że jeśli jest heros z głupotą w oddziale to jak heros nie zda to jest tak jakby cały oddział nie zdał ?
efekt jest tylko podobny, w postaci tego, że cały oddział pojedzie do przodu, natomiast w kwestii czarowania, to tyczy się tego maga, który sam zgłupiał
1&2. Jak wszyscy wspomnieli - teraz załoga poza maszyną zachowuje się normalnie, czyli może szarżować, dawać flee, a jak szarżujemy na nią to traktujemy jak skirmish
3. Możesz zrobić EitW pod warunkiem, że jadąc po linii ucieczki załogi zahaczysz o tę maszynę pustą. Nie ma teraz "przekierowywania" szarż - EitW inaczej działa.
4. już napisałem

Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
@Scimi dlaczego cały oddział ma iśc naprzód? Podręcznik wyraźnie mówi, że jeśli bohater podlega jakiejś zasadzie specjalnej z zakresu psychologii i jest w oddziale to oddział temu nie podlega. Dlatego zwykłe orki z savage orc bossem nie szarżują przymusowo z nim, on SAM wyszarżowuje z oddziału jeśli ma cel dla szarży. Per analogiam wydaje mi się, np. głupi mag wychodzi z oddziału i idzie naprzód dystans równy połowie swego ruchu.
per analogiam przeczytaj tez zasady gluypoty.. przestanie ci sie wydawac a zaczniesz wiedziecMyth pisze:@Scimi dlaczego cały oddział ma iśc naprzód? Podręcznik wyraźnie mówi, że jeśli bohater podlega jakiejś zasadzie specjalnej z zakresu psychologii i jest w oddziale to oddział temu nie podlega. Dlatego zwykłe orki z savage orc bossem nie szarżują przymusowo z nim, on SAM wyszarżowuje z oddziału jeśli ma cel dla szarży. Per analogiam wydaje mi się, np. głupi mag wychodzi z oddziału i idzie naprzód dystans równy połowie swego ruchu.
skoro już jest podobny temat to nie będę nowego zakładał
Opusczona maszyna:
-blokuje normalnie line of sight?
-traktujemy jako obstacle'a?
-czy da się ją zniszczyć (czyli czy możemy ją zaszarżować jak nie ma zalogi i overrunować po niej, czy jakieś inne rozwiązanie jest?)
-czy może jednak stoi sobie a my traktujemy ją tak jakby jej nie było( nie przeszkadza w ruchu itd.)
Opusczona maszyna:
-blokuje normalnie line of sight?
-traktujemy jako obstacle'a?
-czy da się ją zniszczyć (czyli czy możemy ją zaszarżować jak nie ma zalogi i overrunować po niej, czy jakieś inne rozwiązanie jest?)
-czy może jednak stoi sobie a my traktujemy ją tak jakby jej nie było( nie przeszkadza w ruchu itd.)
1. nie (choć nie ma tego w RB, ale z czymś takim się spotkałem)Morrok pisze:skoro już jest podobny temat to nie będę nowego zakładał
Opusczona maszyna:
-blokuje normalnie line of sight?
-traktujemy jako obstacle'a?
-czy da się ją zniszczyć (czyli czy możemy ją zaszarżować jak nie ma zalogi i overrunować po niej, czy jakieś inne rozwiązanie jest?)
-czy może jednak stoi sobie a my traktujemy ją tak jakby jej nie było( nie przeszkadza w ruchu itd.)
2. stoi, to normalnie blokuje jak najbardziej
3. oczywiście
4. powyższe wykluczają to ostatnie
A czy ja zgryźliwie podchodzęMyth pisze:Ups, faktycznie, str. 78 małego podręcznika, cała jednostka ulega głupocie jeśli postac jej ulega. Dzięki Shino że podajesz źródło i nie podchodzisz zgryźliwie do innych.


Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Jeszcze dla uspokojenia Grzeska zapytam (nie chcial zebym mu w rb znalazl stosowny fragment, to niech ktos potwierdzi):
mam oddzial 25 goblinow z lukami. strzelam do oddzialu harpii na wzgorzu.
Wszystkie gobliny maja zasieg - ile z nich moze oddac strzal?
mam oddzial 25 goblinow z lukami. strzelam do oddzialu harpii na wzgorzu.
Wszystkie gobliny maja zasieg - ile z nich moze oddac strzal?
No coz, nie dla wszystkich jest to oczywista oczywistosc, wiec wolalem potwierdzic moja skromna wiedze nt zasad.
Pzdr
Pzdr