Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: White Lion »

przy combat reformach na szczęście nie trzeba :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie, nie mógłby. Jak już wspomniałem - to tylko klaryfikacja, potwierdzenie niejasnej kwestii.
To Twoja opinia. Dla mnie to zmiana.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Ja mam pytanie odnośnie stompów. Mianowicie w trakcie turnieju na oddział bulli została rzucona zerówka z beasta. W tym momencie w CC gdy dochodzi do ataków ASL stompy:
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ale korzysta z wartości S modelu, którą obniżył czar, a to nie jest zasada specjalna, tylko modyfikacja statystyki czarem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

kubencjusz pisze:Ja mam pytanie odnośnie stompów. Mianowicie w trakcie turnieju na oddział bulli została rzucona zerówka z beasta. W tym momencie w CC gdy dochodzi do ataków ASL stompy:
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.
a

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Muthare pisze: Przy reformie ważny jest środek pierwszego szeregu czy środek geometryczny ?
Podręcznik, strona o reformach.
Jaka jest kolejność działań po combacie 2 sprzymierzonych jednostek przeciw innym a zastosowanie 1"apart? Do wykonania jest jeden overrun i jeden reform, odziały stały poniżej 1"cala do siebie:
Podręcznik, strona 57.

Najpierw robisz reformy, potem overruny. Jest to istotne, ponieważ jednostka, która już wykonała reform blokuje ruch innym jednostkom. Patrz rysunek strona 61.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Najpierw robisz reformy, potem overruny. Jest to istotne, ponieważ jednostka, która już wykonała reform blokuje ruch innym jednostkom. Patrz rysunek strona 61.
A rozsuwanie jednostek, ktore w wyniku szarowania na wspolnego wroga weszly w mniej niz 1 cal od siebie?

a. Odbywa sie przed proba wykonania reformu po wygranej walce?
b. Najpierw probujemy reformu. Jesli mozna sie zreformowac by byc 1 cal od innych jednostek, to ok. Jesli nie, to reformu nie ma....i wowczas rozsuwamy wlasne jednostki?
c. Inaczej?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

c, jednostek po cc się nie rozsuwa.

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

To jakim sposobem moga sie znalezc znow w odleglosci minimum 1 cala?
Jesli zostana w styku, a reform z przyczyn roznych (inne jednostki, teren) bedzie niemozliwy, to jak? Tylko szarzujac moga wyjsc z tego? Zwyklym ruchem nie moga przeciez poruszac sie w odleglosci ponizej cala od innej jednostki.

Rysunek wyglada mniej wiecej tak:

:mrgreen: - jednostka sprzymierzona, frontem w prawo. Bedzie overrunowac.
:D - jednostka sprzymierzona, frontem w gore. Chce zrobic reform.
Sa w styku ze soba.

-------------------->
| :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
| :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
[tu byl przeciwnik, ktory polegl]
| :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
| :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
--------
-----------------------------------------------------------
| :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D /\
| :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D |
----------------------------------------------------------------

Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Muthare »

Nie no, zwykłym ruchem nie można zostać w 1" od, ale można wyjść. Zakaz jest precyzyjny co do przechodzenia w odległości i kończenia ruchu.

czyli najpierw reform a potem overrun, czy można sobie wybrać?

tylko, zielony będzie i na poczatku i na końcu overruna w calu od, jak się to ma do zapisku że zatrzyma się cal przed oddziałem przy wykonywaniu overruna? (s. 59)

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

Czy spell Trakor Kin dziala w polaczeniu z itemem Hagtree Fetish?

Tzn czy np smok po trafieniu w jezdzca moze przerzucic nieudane rzuty na zranienie?
Warhammer to nie jest sport

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Furion pisze:
kubencjusz pisze:Ja mam pytanie odnośnie stompów. Mianowicie w trakcie turnieju na oddział bulli została rzucona zerówka z beasta. W tym momencie w CC gdy dochodzi do ataków ASL stompy:
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.
a
ja bym tylko prosił o wyjaśnienie krótkie:

Do tej pory interpretowałem zapis erraty:

Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.

tak że żaden efekt w grze nie wpływa na Stompy/Thunderstompy.

Rozumiem że modyfikacja Siły (na plus lub minus) czarem jest jedynym wyjątkiem od tej erraty i np. Sword of Might już na to nie wpływa ?
Tak samo jak inne efekty wynikające z czarów np: KB, Flamingi, przerzuty zranień itp. ?

tylko efekt specjalny który modyfikuje siłę się stosuje ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Muthare »

chdzi o to że stomp ma nie mieć AP, albo Multiple wounds z magicznego mieczyka. Jeżeli bron robiła by tak "bearer has strengh 7" wtedy by działała na stomp.

Czar podnosi bazową state a nie daje żadnych zasad specjalnych.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Jeśli broń robiłaby "bearer has strengh 7" to nadal nie

Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.

Efekt czaru to ani special rule ani equipment ani magic item.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

czyli wszystko co nie jest jednym z trzech:
- efektem działania "equipment" czyli wszelakiego wyposażenia
- efektem działania "magic items" czyli magicznych przedmiotów
- efektem działania dowolnego źródła ale dające jedną ze zdolności z części "special rules" z podręcznika głównego

normalnie działa na stompy?

czyli np. czar dający KB nie działa bo KB jest Special Rule tak ?
ale np. Crypt Horrory czy Terrorgheist z przerzutami zranień od czaru przerzucają też zranienia ponieważ Przerzucanie Zranień nie pochodzi z Equipment, Magic Items i nie jest opisane w części podręcznika jako Special Rule tak ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Tak.
PS: Zbieraj na snikersa. Nie odpuszczę Ci :D

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Myzu pisze:To jakim sposobem moga sie znalezc znow w odleglosci minimum 1 cala?
Możesz wyjść lub wyszarżować.
White Lion pisze:
Furion pisze:
kubencjusz pisze:Ja mam pytanie odnośnie stompów. Mianowicie w trakcie turnieju na oddział bulli została rzucona zerówka z beasta. W tym momencie w CC gdy dochodzi do ataków ASL stompy:
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.
a
ja bym tylko prosił o wyjaśnienie krótkie:

Do tej pory interpretowałem zapis erraty:

Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.

tak że żaden efekt w grze nie wpływa na Stompy/Thunderstompy.
Źle interpretowałeś. Masz jasną listę co NIE wpływa na stompy.

Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Muthare »

Eh jezu , teoretyczny miesz który robi "bearer has Strenght 7" nie wpływa na stompe, tylko daje siłe, i to tą siłeużywa się do stompa. Ale "atacks gain AP" już nie wpływa.

Na szczęscie to tylko sytuacja teoretyczna, bo modele które moga dostać ustaloną siłe nie mają stompy.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Muthare - powiedz to ogrom.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

O pardon, myślałem że odnosisz się do sytuacji teoretycznej.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Zablokowany