Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Re: Sędziowski Rynsztok
przy combat reformach na szczęście nie trzeba
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Ja mam pytanie odnośnie stompów. Mianowicie w trakcie turnieju na oddział bulli została rzucona zerówka z beasta. W tym momencie w CC gdy dochodzi do ataków ASL stompy:
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.
ale korzysta z wartości S modelu, którą obniżył czar, a to nie jest zasada specjalna, tylko modyfikacja statystyki czarem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
akubencjusz pisze:Ja mam pytanie odnośnie stompów. Mianowicie w trakcie turnieju na oddział bulli została rzucona zerówka z beasta. W tym momencie w CC gdy dochodzi do ataków ASL stompy:
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.
Podręcznik, strona o reformach.Muthare pisze: Przy reformie ważny jest środek pierwszego szeregu czy środek geometryczny ?
Podręcznik, strona 57.Jaka jest kolejność działań po combacie 2 sprzymierzonych jednostek przeciw innym a zastosowanie 1"apart? Do wykonania jest jeden overrun i jeden reform, odziały stały poniżej 1"cala do siebie:
Najpierw robisz reformy, potem overruny. Jest to istotne, ponieważ jednostka, która już wykonała reform blokuje ruch innym jednostkom. Patrz rysunek strona 61.
pozdrawiam
Furion
A rozsuwanie jednostek, ktore w wyniku szarowania na wspolnego wroga weszly w mniej niz 1 cal od siebie?Najpierw robisz reformy, potem overruny. Jest to istotne, ponieważ jednostka, która już wykonała reform blokuje ruch innym jednostkom. Patrz rysunek strona 61.
a. Odbywa sie przed proba wykonania reformu po wygranej walce?
b. Najpierw probujemy reformu. Jesli mozna sie zreformowac by byc 1 cal od innych jednostek, to ok. Jesli nie, to reformu nie ma....i wowczas rozsuwamy wlasne jednostki?
c. Inaczej?
c, jednostek po cc się nie rozsuwa.
To jakim sposobem moga sie znalezc znow w odleglosci minimum 1 cala?
Jesli zostana w styku, a reform z przyczyn roznych (inne jednostki, teren) bedzie niemozliwy, to jak? Tylko szarzujac moga wyjsc z tego? Zwyklym ruchem nie moga przeciez poruszac sie w odleglosci ponizej cala od innej jednostki.
Rysunek wyglada mniej wiecej tak:
- jednostka sprzymierzona, frontem w prawo. Bedzie overrunowac.
- jednostka sprzymierzona, frontem w gore. Chce zrobic reform.
Sa w styku ze soba.
-------------------->
| |
| | [tu byl przeciwnik, ktory polegl]
| |
| |
-------------------------------------------------------------------
| /\
| |
----------------------------------------------------------------
Jesli zostana w styku, a reform z przyczyn roznych (inne jednostki, teren) bedzie niemozliwy, to jak? Tylko szarzujac moga wyjsc z tego? Zwyklym ruchem nie moga przeciez poruszac sie w odleglosci ponizej cala od innej jednostki.
Rysunek wyglada mniej wiecej tak:
- jednostka sprzymierzona, frontem w prawo. Bedzie overrunowac.
- jednostka sprzymierzona, frontem w gore. Chce zrobic reform.
Sa w styku ze soba.
-------------------->
| |
| | [tu byl przeciwnik, ktory polegl]
| |
| |
-------------------------------------------------------------------
| /\
| |
----------------------------------------------------------------
Nie no, zwykłym ruchem nie można zostać w 1" od, ale można wyjść. Zakaz jest precyzyjny co do przechodzenia w odległości i kończenia ruchu.
czyli najpierw reform a potem overrun, czy można sobie wybrać?
tylko, zielony będzie i na poczatku i na końcu overruna w calu od, jak się to ma do zapisku że zatrzyma się cal przed oddziałem przy wykonywaniu overruna? (s. 59)
czyli najpierw reform a potem overrun, czy można sobie wybrać?
tylko, zielony będzie i na poczatku i na końcu overruna w calu od, jak się to ma do zapisku że zatrzyma się cal przed oddziałem przy wykonywaniu overruna? (s. 59)
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ja bym tylko prosił o wyjaśnienie krótkie:Furion pisze:akubencjusz pisze:Ja mam pytanie odnośnie stompów. Mianowicie w trakcie turnieju na oddział bulli została rzucona zerówka z beasta. W tym momencie w CC gdy dochodzi do ataków ASL stompy:
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.
Do tej pory interpretowałem zapis erraty:
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
tak że żaden efekt w grze nie wpływa na Stompy/Thunderstompy.
Rozumiem że modyfikacja Siły (na plus lub minus) czarem jest jedynym wyjątkiem od tej erraty i np. Sword of Might już na to nie wpływa ?
Tak samo jak inne efekty wynikające z czarów np: KB, Flamingi, przerzuty zranień itp. ?
tylko efekt specjalny który modyfikuje siłę się stosuje ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Jeśli broń robiłaby "bearer has strengh 7" to nadal nie
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
Efekt czaru to ani special rule ani equipment ani magic item.
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
Efekt czaru to ani special rule ani equipment ani magic item.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
czyli wszystko co nie jest jednym z trzech:
- efektem działania "equipment" czyli wszelakiego wyposażenia
- efektem działania "magic items" czyli magicznych przedmiotów
- efektem działania dowolnego źródła ale dające jedną ze zdolności z części "special rules" z podręcznika głównego
normalnie działa na stompy?
czyli np. czar dający KB nie działa bo KB jest Special Rule tak ?
ale np. Crypt Horrory czy Terrorgheist z przerzutami zranień od czaru przerzucają też zranienia ponieważ Przerzucanie Zranień nie pochodzi z Equipment, Magic Items i nie jest opisane w części podręcznika jako Special Rule tak ?
- efektem działania "equipment" czyli wszelakiego wyposażenia
- efektem działania "magic items" czyli magicznych przedmiotów
- efektem działania dowolnego źródła ale dające jedną ze zdolności z części "special rules" z podręcznika głównego
normalnie działa na stompy?
czyli np. czar dający KB nie działa bo KB jest Special Rule tak ?
ale np. Crypt Horrory czy Terrorgheist z przerzutami zranień od czaru przerzucają też zranienia ponieważ Przerzucanie Zranień nie pochodzi z Equipment, Magic Items i nie jest opisane w części podręcznika jako Special Rule tak ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Tak.
PS: Zbieraj na snikersa. Nie odpuszczę Ci
PS: Zbieraj na snikersa. Nie odpuszczę Ci
Możesz wyjść lub wyszarżować.Myzu pisze:To jakim sposobem moga sie znalezc znow w odleglosci minimum 1 cala?
Źle interpretowałeś. Masz jasną listę co NIE wpływa na stompy.White Lion pisze:ja bym tylko prosił o wyjaśnienie krótkie:Furion pisze:akubencjusz pisze:Ja mam pytanie odnośnie stompów. Mianowicie w trakcie turnieju na oddział bulli została rzucona zerówka z beasta. W tym momencie w CC gdy dochodzi do ataków ASL stompy:
a) korzystają z bonusu czaru, bo jest to efekt zmieniający wartość współczynnika na podstawie którego określamy siłę stompa.
b) nie modyfikuje siły stompa, bo stomp nie podlega żadnym zasadom specjalnym.
Do tej pory interpretowałem zapis erraty:
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
tak że żaden efekt w grze nie wpływa na Stompy/Thunderstompy.
Eh jezu , teoretyczny miesz który robi "bearer has Strenght 7" nie wpływa na stompe, tylko daje siłe, i to tą siłeużywa się do stompa. Ale "atacks gain AP" już nie wpływa.
Na szczęscie to tylko sytuacja teoretyczna, bo modele które moga dostać ustaloną siłe nie mają stompy.
Na szczęscie to tylko sytuacja teoretyczna, bo modele które moga dostać ustaloną siłe nie mają stompy.