Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Muthare »

No dobra, jeżeli ogr miałby przedmiot dający ustalona siłe, bezadnotacji że "atacks are made with S=6" tylko po prostu "bearer has/gains streangh 7" to stomp byłby robiony siła modelu czyli tą ustalona przezprzedmiot. Ale gdyby mial ogre blade +3 to juz nie.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

W sumie to ogry mają takie przedmioty. Siegebreaker i Thundermace mają w opisie "in cc the wielder of siegebreaker/thundermace has +2 strength". Rozumiem że wpływa to na siłę stompów i impactów?
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Thundermace jest takim śmiesznym przedmiotem, który pozwala na wykonanie Ranged Attacku (według zapisu z Uściśleń) w Close Combacie, więc może wszystko możliwe :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

co tobie się wydaje to zupełnie inna kwestia, zapis wyłącza efekty broni jakiekolwiek by nie były, koniec
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

To jeszcze w ramach nudów rozkmińcie jak ma się do tego Potion of Strengh :)

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

potion = magic item a więc nie dodaje sie do Stompa :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

White Lion pisze:potion = magic item a więc nie dodaje sie do Stompa :)

Tutaj, jednak nie byłbym taki pewny, według mnie miksturka zwieksza sile profilu, wiec w tej turze, w której wypija się miksture masz stopm z siłą+3

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

owszem, ale jednak bonus do siły z miksturki podchodzi pod "benefit from .. magic items.."

:)

p.s. ja byłbym za tym żeby uprościć że albo "uzupełniając" erratę - całkowicie NIC nie wpływa na Stompy i Thunderstomy albo też ustalić że wpływa na nie wszystko a o erracie zapominamy.

Teraz będziemy toczyć długie dyskusje nad każdym przypadkiem a potem na lokalach i tak każdy będzie grał po swojemu bo ten temat czyta np. 10% graczy.
A z tego co widać to może chłopaki z LS są w 100% zgodni jak grać z tą erratą ale z wypowiedzi innych wygląda że daleko do jedności :)

Więc bez wrzucenia tego gdzieś w jasny i czytelny sposób będzie jak z tą kilkustronicową dyskusją o inicjatywie MC i Bironie.
Ci co uwaznie się przegryzą przez dyskusje będą wiedzieli jaka jest interpretacja LS a ci co tego nie zrobią (czyli optymistycznie zakładając połowa graczy) nadal będa grali po swojemu :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Po mojemu zapisu w FAQ odnosi się tylko do zasad specjalnych, nie do przyrostu współczynnika. Czyli stompy nie mogą dostać np. KB z przedmiotu.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

:D guys w którym momencie koleś w combacie posiada fiolkę siły?
on to zużywa na początku TURY i koniec, tego przedmiotu nie ma w grze, stompy +3S
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Stomp to też jest atak :)

więc jeśli bonus do siły dzięki przedmiotowi obojętnie czy miecz czy fiolka miałby się liczyć ....
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Niekoniecznie, pegaz DE ma zasadę specjalną, która dodaje +1 do siły w szarży. Moim zdaniem to nie działa na stompy.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Fiolka podnosi siłę modelu w danej turze, miecz daje + do siły ataków wykownywanych tym mieczem.

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Z tego co wiem to wszystkie ataki, testy, zdolności etc. korzystają z "aktualnych wartości statystyk" (czyli profil + modyfikacje). Dlatego model o bazowej St 5, potraktowana np. shadowem z -2 do St i po golnięciu potion of strenght (+3 so St), mający zasadę +1 St w szarży, będzie wykonywał swoje stompy normalnie z St 6, a w szarży z St 7. Dodatkowo stomp ma chyba zapis, że wykonuję się go bez bonusów wynikających z posiadania broni, więc gdyby model miał sword of might (+1 St) lub po prostu zwykłego dwuraka (+2 St) to byłby one pomijane w wyliczaniu siły stompa. Innym typem wyjątku jest "unmodified statistic" (jak np. w snajperce liderkowej z death'a), ale to nie w tym wypadku.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Muthare pisze:Stomp to nie atak, stomp to autohit.
A np. Magiczny Pocisk to nie jest Atakiem, tylko autohitem, tak? Bo jakby co na Eteryki działają tylko Magiczne Ataki :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Muthare - nigdy nie widziałeś ataków które trafiają automatycznie?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Muthare pisze:Stomp to nie atak, stomp to autohit.
A do "wound'ów" i "autowound'ów" masz podobne zastrzeżenia? :)

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A model with this specjal rule can make a stomp in addition to its other close combat attacks.
Ergo, Stompy to są ataki i wskazuje na to chociażby słówko "other", a tamto co napisałem wyżej, to była po prostu aluzja :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Muthare, jesteś normalnie mistrzem wszechświata i okolic...
Oczywiście, że impacty, stompy, thunderstompy to ataki. Podobnie jak breath weapon w CC.
Stomp, jak zostało podane wyżej - wykonuje stomp attack in addition to other CC attacks.
Breath weapon ma jak byk napisane, że może wykonać CC attack.
Impacty mają nawet zaznaczone w ostatnim akapicie, że są close combat attacks.

Tyle tylko, że mają zapisek automatically hit.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Muthare pisze:Wkorze- a czy zasada +1 do S w szarzy mówi o wykonywaniu ataków z +1S tak samo jak zapis Sword of might, czy ma zapis jak Potion że sie S po prostu podnosi?
W turze której szarżuje ma +1 St, choć to może pewnie zależeć od konkretnego przypadku z którego ten + wynika (tu się odnoszę np. do Razorgora z Beast of Chaos, który ma zasadę Thunderous Charge)

Zablokowany