pierwszy koment po luknieciu w PDF... fak... jakie krotkie ;PDon_Silvarro pisze:Miodne sąno i Mantic rozeslal beta zasady
Kings of War
Re: Kings of War
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
A. Cavatore jest wymieniony jako pierwszy przy games developmentDon_Silvarro pisze:Serio? Wiem, że Mr. Cavatore jest 'credited' jako autor zasad 7ed. Niestety nie znalazłem 'na internetach' zapisu o autorze 8ed. Czy ktoś życzliwy z własną kopią ósemki może rzucić okiem na stronę tytułową?Lazur pisze: To ten co napisał zasady do 8edNie widzę związku?więc pewnie Mantic już planuję wydać figurki w Grim Future
Co do wydania figurek w klimacie 40tki to był to żart nawiązujący do tendencji graczy, którzy nie są zadowoleni z zasad, które wymyslił do 8ed. i zaczynają przygodę z WH40k
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Jest wymieniony jako pierwszy, bo wypisać musieli cały zespół Games Development, a kolejność była zapewne alfabetyczna Więc 'autorem ósmej edycji' czy 'gościem który ją napisał' bym go nie tytułował, chyba, że jest wymieniony osobno na samej górze jako 'Author', ew. jest zapis jak w książce do 7mki: "By Alessio Cavatore".Lazur pisze: A. Cavatore jest wymieniony jako pierwszy przy games development
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
Poszukuję chętnego do testowania zasad w Krakowie.
Miejsce: Najchętniej sklep Imperium, ale jestem otwarty w tej kwestii (w innych także ).
Termin: do ustalenia, najchętniej jak najszybciej .
Czas: w tygodniu start 16-17.
Warunki: Z mojej strony krasnoludy ok 1500pkt przy minimalny proksowaniu, więcej jeśli modele poustawia się luźniej na trayach.
Znajdzie się chętny?
Miejsce: Najchętniej sklep Imperium, ale jestem otwarty w tej kwestii (w innych także ).
Termin: do ustalenia, najchętniej jak najszybciej .
Czas: w tygodniu start 16-17.
Warunki: Z mojej strony krasnoludy ok 1500pkt przy minimalny proksowaniu, więcej jeśli modele poustawia się luźniej na trayach.
Znajdzie się chętny?
Parę dni temu Don Silvarro opublikował pierwszy tekst ze swojej serii o 3 edycji Kings of War. Na dobry początek recenzja podręcznika: http://www.thenode.pl/artykuly/recenzje ... -of-war-3e
Sam miałem przyjemność zagrać i muszę powiedzieć, że rozgrywka była bardzo lekka i przyjemna. Najbardziej chyba podoba mi się otwartość list armii i możliwość ich łączenia - dzięki temu możemy złożyć, co nam się tylko zamarzy (sam grałem moimi starymi figurkami jaszczurek na zasadach mieszanki orków i goblinów).
Sam miałem przyjemność zagrać i muszę powiedzieć, że rozgrywka była bardzo lekka i przyjemna. Najbardziej chyba podoba mi się otwartość list armii i możliwość ich łączenia - dzięki temu możemy złożyć, co nam się tylko zamarzy (sam grałem moimi starymi figurkami jaszczurek na zasadach mieszanki orków i goblinów).
Dwa tygodnie minęły, oto druga część Silvarowego prezentowania gry: http://www.thenode.pl/artykuly/wprowadz ... dstawowych
Na początku jako że to mój pierwszy post na tym forum Witam serdecznie, nazywam się Łukasz pogrywam w Pruszkowie i okolicy głównie w 40k, KoWa i trochę gier planszowych
Lekko odkopie temat KoWa bo chciałem zaprosić na manticowe forum, mam nadzieje że to nie kłopot więc pod adresem www.manticgames.pl znajdziecie świeże forum o Kings of War, Warpath i innych Manticowych grach, forum zupełnie nie komercyjne
Serdecznie zapraszam
Uxy
Lekko odkopie temat KoWa bo chciałem zaprosić na manticowe forum, mam nadzieje że to nie kłopot więc pod adresem www.manticgames.pl znajdziecie świeże forum o Kings of War, Warpath i innych Manticowych grach, forum zupełnie nie komercyjne
Serdecznie zapraszam
Uxy
słyszałem ploki, że GW podjeło decyzje o wykupie firmy i przejęciu systemu, ktos może zna szczegóły?
takie ploty krążą po sieci od kiedy Mantic pokazał KoW i listę armii do tego systemuKanadian pisze:słyszałem ploki, że GW podjeło decyzje o wykupie firmy i przejęciu systemu, ktos może zna szczegóły?
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
Pojawił się post na bell of lost souls, ale zanim zdążyłem przeczytać został skasowany.
Udało się komuś ogarnąć zasady w praktyce? Jak to wygląda względem WFB? Widzę, że w zeszłym roku były apdejtowane/wydane zasady do KoW i poszczególnych armii. Jeden nawet w tym roku, więc temat nie umarł
Edit: po lekturze podręcznika do KoW nie widze specjalnego zmniejszenia losowości względem WFB. Jest za to, co również istotne, znaczne uproszczenie. Może nawet miejscami zbyt duże, ale musiałbym to przetestować w praktyce żeby się przekonać
Edit: po lekturze podręcznika do KoW nie widze specjalnego zmniejszenia losowości względem WFB. Jest za to, co również istotne, znaczne uproszczenie. Może nawet miejscami zbyt duże, ale musiałbym to przetestować w praktyce żeby się przekonać
Od bardzo dawna nie grałem w WFB, ale:
+ jest prościej,
+ jest szybciej,
+ luźna kompozycja armii (które można mieszać) pozwala wystawić, co nam się podoba (w rozumieniu fluffowym, niekoniecznie największej przegiętości),
+ mniej jest zasad specjalnych do zapamiętania, wszystkie armie operują na tych samych,
+ wydaje mi się, że więcej zależy od tego jak grasz, a mniej od tego, jakie masz jednostki (choć też nie zawsze),
- duży nacisk na ataki z flanki i od tyłu sprawia, że trzeba sensownie ustawić teren i mieć trochę większe pole bitwy - jeśli teren nie pozwala na wejście na flankę, a obaj gracze posuwają swoje armie w jednej linii, wygrywa ten, kto pierwszy zniszczy jakąś jednostkę wroga (względnie ma silniejsze jednostki, przy czym tu chodzi o nierówną frontalną walkę np. 10 żołnierzy do flankowania przeciw 20 piechoty trzymającej linię, a nie to, że konkretne jednostki są plewne),
- nadal jest losowo - nie chodzi tylko o przerywanie linii, jak powyżej; np. artyleria potrafi nic nie robić albo jednym strzałem zniszczyć jednostkę,
- momentami rzuca się wiadrami kostek (w małych bitwach zdarzają się rzuty po 30-40, teoretycznie możliwe jest nawet 120),
- to nie jest system do 28mm - najlepsza zabawa jest przy dużej ilości dużych jednostek, które mają dużo miejsca do ruchów - w 15 czy 10mm sprawowałoby się to świetnie, ale 28mm to za dużo.
Wiele osób przyzwyczajonych do WFB oburza się, że w grze nie zdejmujemy strat z oddziałów - akurat to powszechne rozwiązanie w grach do wielkich bitew, a tak KoW został pomyślany, więc nie ma co się zniechęcać. (Młotek pierwotnie był niemal skirmishem, tylko się rozrósł i rozpatrywanie pojedynczych wojaków zostało mu z początków.)
Więcej poczytać można tutaj: http://www.thenode.pl/component/tag/kings-of-war
+ jest prościej,
+ jest szybciej,
+ luźna kompozycja armii (które można mieszać) pozwala wystawić, co nam się podoba (w rozumieniu fluffowym, niekoniecznie największej przegiętości),
+ mniej jest zasad specjalnych do zapamiętania, wszystkie armie operują na tych samych,
+ wydaje mi się, że więcej zależy od tego jak grasz, a mniej od tego, jakie masz jednostki (choć też nie zawsze),
- duży nacisk na ataki z flanki i od tyłu sprawia, że trzeba sensownie ustawić teren i mieć trochę większe pole bitwy - jeśli teren nie pozwala na wejście na flankę, a obaj gracze posuwają swoje armie w jednej linii, wygrywa ten, kto pierwszy zniszczy jakąś jednostkę wroga (względnie ma silniejsze jednostki, przy czym tu chodzi o nierówną frontalną walkę np. 10 żołnierzy do flankowania przeciw 20 piechoty trzymającej linię, a nie to, że konkretne jednostki są plewne),
- nadal jest losowo - nie chodzi tylko o przerywanie linii, jak powyżej; np. artyleria potrafi nic nie robić albo jednym strzałem zniszczyć jednostkę,
- momentami rzuca się wiadrami kostek (w małych bitwach zdarzają się rzuty po 30-40, teoretycznie możliwe jest nawet 120),
- to nie jest system do 28mm - najlepsza zabawa jest przy dużej ilości dużych jednostek, które mają dużo miejsca do ruchów - w 15 czy 10mm sprawowałoby się to świetnie, ale 28mm to za dużo.
Wiele osób przyzwyczajonych do WFB oburza się, że w grze nie zdejmujemy strat z oddziałów - akurat to powszechne rozwiązanie w grach do wielkich bitew, a tak KoW został pomyślany, więc nie ma co się zniechęcać. (Młotek pierwotnie był niemal skirmishem, tylko się rozrósł i rozpatrywanie pojedynczych wojaków zostało mu z początków.)
Więcej poczytać można tutaj: http://www.thenode.pl/component/tag/kings-of-war
Dzięki za te informacje. Kiedyś na bank spróbuję swoich sił w KoW
Mam imperium i chcę wreszcie pierwszy raz zagrać. Ale chciałbym najpierw na zasadach WFB