pierwszy koment po luknieciu w PDF... fak... jakie krotkie ;PDon_Silvarro pisze:Miodne sąno i Mantic rozeslal beta zasady
Kings of War
Re: Kings of War
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
A. Cavatore jest wymieniony jako pierwszy przy games developmentDon_Silvarro pisze:Serio? Wiem, że Mr. Cavatore jest 'credited' jako autor zasad 7ed. Niestety nie znalazłem 'na internetach' zapisu o autorze 8ed. Czy ktoś życzliwy z własną kopią ósemki może rzucić okiem na stronę tytułową?Lazur pisze: To ten co napisał zasady do 8edNie widzę związku?więc pewnie Mantic już planuję wydać figurki w Grim Future
Co do wydania figurek w klimacie 40tki to był to żart nawiązujący do tendencji graczy, którzy nie są zadowoleni z zasad, które wymyslił do 8ed. i zaczynają przygodę z WH40k
![Obrazek](http://i.imgur.com/grCX9wx.jpg)
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Jest wymieniony jako pierwszy, bo wypisać musieli cały zespół Games Development, a kolejność była zapewne alfabetycznaLazur pisze: A. Cavatore jest wymieniony jako pierwszy przy games development
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
Poszukuję chętnego do testowania zasad w Krakowie.
Miejsce: Najchętniej sklep Imperium, ale jestem otwarty w tej kwestii (w innych także
).
Termin: do ustalenia, najchętniej jak najszybciej
.
Czas: w tygodniu start 16-17.
Warunki: Z mojej strony krasnoludy ok 1500pkt przy minimalny proksowaniu, więcej jeśli modele poustawia się luźniej na trayach.
Znajdzie się chętny?
Miejsce: Najchętniej sklep Imperium, ale jestem otwarty w tej kwestii (w innych także
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Termin: do ustalenia, najchętniej jak najszybciej
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czas: w tygodniu start 16-17.
Warunki: Z mojej strony krasnoludy ok 1500pkt przy minimalny proksowaniu, więcej jeśli modele poustawia się luźniej na trayach.
Znajdzie się chętny?
Parę dni temu Don Silvarro opublikował pierwszy tekst ze swojej serii o 3 edycji Kings of War. Na dobry początek recenzja podręcznika: http://www.thenode.pl/artykuly/recenzje ... -of-war-3e
Sam miałem przyjemność zagrać i muszę powiedzieć, że rozgrywka była bardzo lekka i przyjemna. Najbardziej chyba podoba mi się otwartość list armii i możliwość ich łączenia - dzięki temu możemy złożyć, co nam się tylko zamarzy (sam grałem moimi starymi figurkami jaszczurek na zasadach mieszanki orków i goblinów).
Sam miałem przyjemność zagrać i muszę powiedzieć, że rozgrywka była bardzo lekka i przyjemna. Najbardziej chyba podoba mi się otwartość list armii i możliwość ich łączenia - dzięki temu możemy złożyć, co nam się tylko zamarzy (sam grałem moimi starymi figurkami jaszczurek na zasadach mieszanki orków i goblinów).
Dwa tygodnie minęły, oto druga część Silvarowego prezentowania gry: http://www.thenode.pl/artykuly/wprowadz ... dstawowych
Na początku jako że to mój pierwszy post na tym forum Witam serdecznie, nazywam się Łukasz pogrywam w Pruszkowie i okolicy głównie w 40k, KoWa i trochę gier planszowych ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lekko odkopie temat KoWa bo chciałem zaprosić na manticowe forum, mam nadzieje że to nie kłopot więc pod adresem www.manticgames.pl znajdziecie świeże forum o Kings of War, Warpath i innych Manticowych grach, forum zupełnie nie komercyjne![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Serdecznie zapraszam
Uxy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lekko odkopie temat KoWa bo chciałem zaprosić na manticowe forum, mam nadzieje że to nie kłopot więc pod adresem www.manticgames.pl znajdziecie świeże forum o Kings of War, Warpath i innych Manticowych grach, forum zupełnie nie komercyjne
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Serdecznie zapraszam
Uxy
słyszałem ploki, że GW podjeło decyzje o wykupie firmy i przejęciu systemu, ktos może zna szczegóły?
takie ploty krążą po sieci od kiedy Mantic pokazał KoW i listę armii do tego systemuKanadian pisze:słyszałem ploki, że GW podjeło decyzje o wykupie firmy i przejęciu systemu, ktos może zna szczegóły?
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
Pojawił się post na bell of lost souls, ale zanim zdążyłem przeczytać został skasowany.
Udało się komuś ogarnąć zasady w praktyce? Jak to wygląda względem WFB? Widzę, że w zeszłym roku były apdejtowane/wydane zasady do KoW i poszczególnych armii. Jeden nawet w tym roku, więc temat nie umarł ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: po lekturze podręcznika do KoW nie widze specjalnego zmniejszenia losowości względem WFB. Jest za to, co również istotne, znaczne uproszczenie. Może nawet miejscami zbyt duże, ale musiałbym to przetestować w praktyce żeby się przekonać![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: po lekturze podręcznika do KoW nie widze specjalnego zmniejszenia losowości względem WFB. Jest za to, co również istotne, znaczne uproszczenie. Może nawet miejscami zbyt duże, ale musiałbym to przetestować w praktyce żeby się przekonać
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Od bardzo dawna nie grałem w WFB, ale:
+ jest prościej,
+ jest szybciej,
+ luźna kompozycja armii (które można mieszać) pozwala wystawić, co nam się podoba (w rozumieniu fluffowym, niekoniecznie największej przegiętości),
+ mniej jest zasad specjalnych do zapamiętania, wszystkie armie operują na tych samych,
+ wydaje mi się, że więcej zależy od tego jak grasz, a mniej od tego, jakie masz jednostki (choć też nie zawsze),
- duży nacisk na ataki z flanki i od tyłu sprawia, że trzeba sensownie ustawić teren i mieć trochę większe pole bitwy - jeśli teren nie pozwala na wejście na flankę, a obaj gracze posuwają swoje armie w jednej linii, wygrywa ten, kto pierwszy zniszczy jakąś jednostkę wroga (względnie ma silniejsze jednostki, przy czym tu chodzi o nierówną frontalną walkę np. 10 żołnierzy do flankowania przeciw 20 piechoty trzymającej linię, a nie to, że konkretne jednostki są plewne),
- nadal jest losowo - nie chodzi tylko o przerywanie linii, jak powyżej; np. artyleria potrafi nic nie robić albo jednym strzałem zniszczyć jednostkę,
- momentami rzuca się wiadrami kostek (w małych bitwach zdarzają się rzuty po 30-40, teoretycznie możliwe jest nawet 120),
- to nie jest system do 28mm - najlepsza zabawa jest przy dużej ilości dużych jednostek, które mają dużo miejsca do ruchów - w 15 czy 10mm sprawowałoby się to świetnie, ale 28mm to za dużo.
Wiele osób przyzwyczajonych do WFB oburza się, że w grze nie zdejmujemy strat z oddziałów - akurat to powszechne rozwiązanie w grach do wielkich bitew, a tak KoW został pomyślany, więc nie ma co się zniechęcać. (Młotek pierwotnie był niemal skirmishem, tylko się rozrósł i rozpatrywanie pojedynczych wojaków zostało mu z początków.)
Więcej poczytać można tutaj: http://www.thenode.pl/component/tag/kings-of-war
+ jest prościej,
+ jest szybciej,
+ luźna kompozycja armii (które można mieszać) pozwala wystawić, co nam się podoba (w rozumieniu fluffowym, niekoniecznie największej przegiętości),
+ mniej jest zasad specjalnych do zapamiętania, wszystkie armie operują na tych samych,
+ wydaje mi się, że więcej zależy od tego jak grasz, a mniej od tego, jakie masz jednostki (choć też nie zawsze),
- duży nacisk na ataki z flanki i od tyłu sprawia, że trzeba sensownie ustawić teren i mieć trochę większe pole bitwy - jeśli teren nie pozwala na wejście na flankę, a obaj gracze posuwają swoje armie w jednej linii, wygrywa ten, kto pierwszy zniszczy jakąś jednostkę wroga (względnie ma silniejsze jednostki, przy czym tu chodzi o nierówną frontalną walkę np. 10 żołnierzy do flankowania przeciw 20 piechoty trzymającej linię, a nie to, że konkretne jednostki są plewne),
- nadal jest losowo - nie chodzi tylko o przerywanie linii, jak powyżej; np. artyleria potrafi nic nie robić albo jednym strzałem zniszczyć jednostkę,
- momentami rzuca się wiadrami kostek (w małych bitwach zdarzają się rzuty po 30-40, teoretycznie możliwe jest nawet 120),
- to nie jest system do 28mm - najlepsza zabawa jest przy dużej ilości dużych jednostek, które mają dużo miejsca do ruchów - w 15 czy 10mm sprawowałoby się to świetnie, ale 28mm to za dużo.
Wiele osób przyzwyczajonych do WFB oburza się, że w grze nie zdejmujemy strat z oddziałów - akurat to powszechne rozwiązanie w grach do wielkich bitew, a tak KoW został pomyślany, więc nie ma co się zniechęcać. (Młotek pierwotnie był niemal skirmishem, tylko się rozrósł i rozpatrywanie pojedynczych wojaków zostało mu z początków.)
Więcej poczytać można tutaj: http://www.thenode.pl/component/tag/kings-of-war
Dzięki za te informacje. Kiedyś na bank spróbuję swoich sił w KoW ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mam imperium i chcę wreszcie pierwszy raz zagrać. Ale chciałbym najpierw na zasadach WFB ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)