8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
to FAQ jest tak samo precyzyjne jak cały RB i inne dziurawe zasady które wymagały uściślania
tak jak przy wyjściu dodatku do VC była dyskusja czy Banshee hero może krzyczeć do obcych walk w których sama nie uczestniczy, większość mówiła, że nie może bo to przecież shooting bla bla, ale logiczne rozpisanie zasady na to pozwalało, dopiero po wydaniu AB i FAQ zniknęło uściślenie w tej sprawie chyba
moim zdaniem podobnie może być tu, panowie z GW coś napisali, ale nie pokryli oczywistej opcji gdzie Banshee nie jest w b2b z wrogiem
dla mnie każde rozwiązanie jest ok, byle było ogólnie stosowane
tak jak przy wyjściu dodatku do VC była dyskusja czy Banshee hero może krzyczeć do obcych walk w których sama nie uczestniczy, większość mówiła, że nie może bo to przecież shooting bla bla, ale logiczne rozpisanie zasady na to pozwalało, dopiero po wydaniu AB i FAQ zniknęło uściślenie w tej sprawie chyba
moim zdaniem podobnie może być tu, panowie z GW coś napisali, ale nie pokryli oczywistej opcji gdzie Banshee nie jest w b2b z wrogiem
dla mnie każde rozwiązanie jest ok, byle było ogólnie stosowane
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Hejka!
Czy koniec/bok stołu jest traktowany podobnie jak "obstacle", w wypadku nie możliwości "zamknięcia drzwi" po udanej szarży i zmusza zaszarżowanego do "domknięcia drzwi" (Rulebook str.22, Unusual Situations)? Czy raczej nie wolno zadeklarować takiej szarży?
Czy koniec/bok stołu jest traktowany podobnie jak "obstacle", w wypadku nie możliwości "zamknięcia drzwi" po udanej szarży i zmusza zaszarżowanego do "domknięcia drzwi" (Rulebook str.22, Unusual Situations)? Czy raczej nie wolno zadeklarować takiej szarży?
MOLON LAVE
ale co ma być uściślane?
RB (str 27) mówi, że jednostka nie może wejść za stół chyba, że jest jednostką uciekającą albo goniącą po fazie walki wręcz
strona którą wskazałeś (22) mówi o tym, że któraś ze stron musi mieć możliwość domknięcia drzwi w taki czy inny sposób, wówczas szarża jest możliwa, sędzia też człowiek, albo były inne czynniki a nie tylko kwestia kto może domknąć drzwi
RB (str 27) mówi, że jednostka nie może wejść za stół chyba, że jest jednostką uciekającą albo goniącą po fazie walki wręcz
strona którą wskazałeś (22) mówi o tym, że któraś ze stron musi mieć możliwość domknięcia drzwi w taki czy inny sposób, wówczas szarża jest możliwa, sędzia też człowiek, albo były inne czynniki a nie tylko kwestia kto może domknąć drzwi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A o jakiej sytuacji dokładnie piszesz? Bo niby jest FAQ o wychodzeniu na moment za krawędź stołu ale widziałem już jak to różnie ludzie interpretują...zawisza pisze:Dzięki Oczko!
Czy jest to gdzieś zapisane w faq'u/uściśleniach? Tak żebym mógł przeciwnikowi/sędziemu pokazać w razie co.
Bo ostatnio na turnieju sędzia stwierdził, że szarża jest niemożliwa w takiej sytuacji.
Pozdrawiam.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
cytat, żeby nie byłoQ: Can a unit near or on the board edge pivot (or wheel) so that part of the unit (or its base) is temporarily off of the board? (p27)
A: Yes, though it is not allowed to end its movement with part of the unit (or its base) off the board.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Misha, Karli, nie chodzi mi o wyjście poza stół szarżującą jednostką ani na moment.
Chodzi o sytuację taką jaka jest przedstawiona na rys. na str. 22, z tym wyjątkiem, że zamiast jednego obelisku jest krawędź stołu. Jednostka, która została zaszarżowana jest ustawiona w taki sposób, że jednostka szarżująca po "zamknięciu drzwi" zahaczy/wyjdzie częścią podstawki/podstawek krawędź stołu.
Chodzi o sytuację taką jaka jest przedstawiona na rys. na str. 22, z tym wyjątkiem, że zamiast jednego obelisku jest krawędź stołu. Jednostka, która została zaszarżowana jest ustawiona w taki sposób, że jednostka szarżująca po "zamknięciu drzwi" zahaczy/wyjdzie częścią podstawki/podstawek krawędź stołu.
MOLON LAVE
nie może po zakończeniu szarży być za stołem, jeśli nie możesz domknąć, to szarża jest niemożliwa
edit:
@misha
no tak, myślałem o domknięciu obydwóch stron
edit:
@misha
no tak, myślałem o domknięciu obydwóch stron
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, o 21:36 przez Afro, łącznie zmieniany 1 raz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
ale może domknąć szarżowany przecież, jest w RB str 22, dopiero jeśli żadna ze stron nie będzie mogła to szarży nie ma
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
poison nadal jest hitem, fair by było tylko turlać po 1 kości, bo dlaczego masz wybrać jako 1 hit poisona
Bartosz pisze:2. Czy można przejść mniej niż cal od domku poza szarżą itd.?
1" apart -> obowiązuje dla impassów, jak nie robisz nalotu na budynek to trzymasz 1 calFor the most part building act as impassable terrain (...)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Pytanie dosyć ważne. Jaką podstawkę ma exalted chariot of slanesh ?
To jest najdroższa wersja. Mam się kierować zasadą "chariot" ? ( podstawka czariotowa, skierowana w normalny sposób ) czy w poprzek ( tak widnieje na boxie sklejony model ), czy może 2 chariotowe podstawki sklejone ?
Nigdzie nie jest to bezpośrednio napisane a mam modele które idealnie pasują na zwykłe chariotowe podstawkie jadące naprzod a nie w poprzek.
To jest najdroższa wersja. Mam się kierować zasadą "chariot" ? ( podstawka czariotowa, skierowana w normalny sposób ) czy w poprzek ( tak widnieje na boxie sklejony model ), czy może 2 chariotowe podstawki sklejone ?
Nigdzie nie jest to bezpośrednio napisane a mam modele które idealnie pasują na zwykłe chariotowe podstawkie jadące naprzod a nie w poprzek.
O ile mnie pamięć nie myli to w uściśleniach jest zapis, że w przypadku ataków o jednakowej inicjatywie o ich kolejności (na potrzeby np. charmed shielda) decyduje gracz, którego tura właśnie trwa.Bartosz pisze:to na pewno lepsze, niż rzucać wszystkie kości jednocześnie, i ten, czyja jest tura, wybiera, na co idzie Charmed Shieldmisha pisze:poison nadal jest hitem, fair by było tylko turlać po 1 kości
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
ok true rzeczywiście pojawiło się to w uściśleniach a skoro obowiązują to niech tak będzie dzięki za zwrócenie uwagi, zazwyczaj tulałem po 1 kości i nikt nie protestowałW jakiej kolejności rozpatrujemy ataki o tej samej inicjatywie, na potrzeby np. jednorazowych wardów a Killing Blowa?
Gracz, którego aktualnie jest tura ustala ich kolejnośd.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A