Sędziowski Rynsztok v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Furion »

Cel wątku:
W tym temacie krytykujemy pracę Polskiej Listy Sędziowskiej. Prawidłowo napisany post w tym temacie:
  • wskazuje na bubol w uściśleniach
  • wskazuje na wording w zasadach / FAQ, który to LS z pewnością przeoczyła
  • proponuje inne rozwiązanie problemu, które nie jest oderwane od rzeczywistości
W tym temacie można też komentować bieżące prace LS.

Uprasza się o nie umieszczanie pytań o zasady w tym wątku - jeżeli masz pytanie o takowe, to koniecznie najpierw sprawdź ten temat.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

1.Czy można ruchem z random movement wejść w Vortex:
a.nie
b.tak
c.inaczej
Lidder: Nie

2.Czy można gonić/overrunować w vortex:
a.nie
b.tak
c.inaczej
Lidder: Nie
Doprecyzujcie, co się dzieje. Czy zatrzymuje się tuż przed vortexem, czy w ogóle nie może iść w kierunku vortexu (czy chcecie go traktować w pełni jako impassable do którego można podejść na mniej niż cal). Czy jeżeli można wejść bliżej niż 1" od vortexu, to można zrobić przez niego virtualny pivot, czy nie. Czy dostaje się wtedy obrażenia, czy nie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Cały opis dotyczący vortexów znajduje się w dolnej części posta. Co do wirtualnego pivota, jak sama nazwa wskazuje jest wirtualny i liczy się tylko efekt końcowy, który nie może skończyć się na vortexie bo jest to część ruchu.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Brniecie w otchłań absurdu. Potraktujcie to jako impas, że z random move i pursuit, overrun etc zatrzymujesz się na vortexie i tyle. Bo na razie to idzie w kierunku, że w ogóle nie można w kierunku vortexa iść, co już będzie piramidalną bzdurą, a jeszcze pojawią się pytania, czy można dać flee na szarżę, jeśli 11" za plecami jest vortex. Albo jeszcze lepiej, czy można szarżować, jeżeli po potencjalnym flee przeciwnika i jego złapaniu ruch mógłby się skończyć na vortexie
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Najchętniej usunąłbym ten fragment z FAQ o tym, że nie można wejść dobrowolnie na vortex.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@sedziowie
mam pytanie odnośnie uściślenia i ruchu fast cavalry, zwłaszcza Hexwraiths bo te są problematyczne bardziej i zadają obrażenia
LS pisze:Hexwraithy a reformowanie
Dopuszczalne jest, aby hexwraithy przechodziły przez oddział wykonując reform (oczywiście pamiętamy, że limit cali ruchu dotyczy każdego modelu w oddziale i obejmuje przemieszczenie w ramach manewru reform)
teraz w kwestii Fast Cavalry
FAQ pisze:Q: When moving Fast Cavalry or Skirmishers, should I measure
from the location of each model before it moves and place it anywhere
within its Movement Allowance (or double its Movement Allowance
if it is marching) ? (p68, 77)
A: Yes. Except when there is a unit or impassable terrain in
the way, the distance moved must include the distance
required to move around these obstacles.
wydaje mi się, że biorąc pod uwagę to FAQ do podręcznika i tej zasady specjalnej +opis w RB - reform nie jest brany pod uwagę przy określeniu który model ile się ruszył w ramach darmowych reformów, mogę oddział postawić gdzie mi się podoba, byle zakończona pozycja nie przekraczała dopuszczalnego zasięgu ruchu

jak poprawnie rozpatrywać kwestię obrażeń z Hexów np w 3 poniższych sytuacjach
1 - hexy w szeregu cel jest 14 cali od oddziału, wchodzę na cel minimalnie reformuję się tak by każdy hex miał szansę wejść w cel i staję cal przed takim oddziałem, kończę ruch nie przekraczając dozwolonego ruchu
2 - hexy w szeregu Taki cel jest 17 cali od oddziału, podchodzę na 16 i robię reform zachowując środek by mieć z przodu 2 modele, cofam reform i kończę ruch 1" przed oddziałem w legalnej pozycji
3 - hexy w kresce, cel jest w zasięgu pierwszych 2 modeli, pozostałe nie mają zasięgu, ale jeśli reform jest darmowy to znowu czy można wejść pierwszym hexem w cel, zreformować się a następnie ustawić 1" od oddziału gdzie końcowa pozycja każdego modelu jest zgodna z dozwolonym ruchem

zwłaszcza przed Bazyliszkiem super byłoby to wyjaśnić by bez negatywnych emocji turlać kostkami
bo niby czym różni się reform hexów od reformów innych Fastów (uściślenie)

dzięki za wytłumaczenie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

wydaje mi się, że biorąc pod uwagę to FAQ do podręcznika i tej zasady specjalnej +opis w RB - reform nie jest brany pod uwagę przy określeniu który model ile się ruszył w ramach darmowych reformów, mogę oddział postawić gdzie mi się podoba, byle zakończona pozycja nie przekraczała dopuszczalnego zasięgu ruchu
Zgadza się, ale ustawienie jednostki musi być w ramach Movement Allowance. Tym samym nie możesz "położyć" jednostki ponad 2x MA w żadnym momencie ruchu. Ja tak uważam, i jak widać po głosowaniu pozostali członkowie LS też się zgadza.

odnośnie sytuacji - troszkę ciężko bez rysunku, ale spróbuję:
1 - tak, chociaż weź pod uwagę, że jak chcesz wejść na oddział wheelem, to zewnętrzny model porusza się po wycinku koła, nie po lini prostej, więc ta droga jest odrobinkę dłuższa.
2 - zabronione, hexy mogą się ruszyć max 16".
3 - 2 modele zadają hity.

pozdrawiam
Furion

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Furion pisze:Zgadza się, ale ustawienie jednostki musi być w ramach Movement Allowance. Tym samym nie możesz "położyć" jednostki ponad 2x MA w żadnym momencie ruchu. Ja tak uważam, i jak widać po głosowaniu pozostali członkowie LS też się zgadza.
jeśli to o to chodziło to ok, bo mi jakoś dziwnie wyszło, że muszę liczyć ile każdy model przeszedł w trakcie manewru reform i to od razu zjada mi dalszą dozwoloną wartość ruchu, co przeczy idei Fast Cavalry i FAQ/RB

proponuję zmienić zdanie w nawiasie by było wprost np tak :wink:
(modele oddalone od przeciwnika powyżej swojego dozwolonego ruchu nie mogą zadać obrażeń manewrem reform)
przejście przez przeciwnika reformem jest dozwolone, ale nie można nim zyskać odległości by zadać obrażenia, jasny przekaz, tak jak jest trochę mało zrozumiałe mi się wydaje

co do sytuacji przeze mnie podanych to jest jasne skoro manewrem nie można nic zyskać
sam dostałem taką zagrywkę swego czasu i również poszedłem tą błędną drogą

chyba, że ktoś z sędziów ma jeszcze jakieś uwagi, tak to dla mnie kwestia wyjaśniona
dzięki
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Muthare »

A co w sytuacji gdy w zasięgu HW jest 1 model z oddziału przeciwnika, i żeby każdy HW go zahaczył trzeba by zrobić kilka reformów.

PS
Wciąż nie wieżę w reformowanie na oddziale przeciwnika, czy zahaczaniu reformami - jest bardzo kontrintuicyjne do tego co to jest move.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Muthare pisze:A co w sytuacji gdy w zasięgu HW jest 1 model z oddziału przeciwnika, i żeby każdy HW go zahaczył trzeba by zrobić kilka reformów.
Jeżeli żaden nie przekroczy 2xM liczone od oryginalnej pozycji, to nie ma problemu.
PS
Wciąż nie wieżę w reformowanie na oddziale przeciwnika, czy zahaczaniu reformami - jest bardzo kontrintuicyjne do tego co to jest move.
Być może. Ja się z tym uściśleniem co do reformów do końca nie zgadzam, ale tak ustaliła LS, co więcej to samo jest w Euro FAQ, więc nie ma sensu tego zmieniać.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

hmm może nie potrafię tego znaleźć ale co jest podstawą do interpretacji że HW nie mogą korzystając ze Swifta zranić np. oddziału stojącego 17 cali od nich ?

w Uściśleniach są 2 rzeczy:

Swift reform a ograniczenia ruchu
Po wykonaniu Swift Reform oddział może się ruszyd, w efekcie przesuwając się o maksymalnie 3*M.

Hexwraithy a reformowanie
Dopuszczalne jest, aby hexwraithy przechodziły przez oddział wykonując reform (oczywiście pamiętamy, że limit cali ruchu dotyczy każdego modelu w oddziale i obejmuje przemieszczenie w ramach manewru reform)

Tak więc bazując na powyższych jeżeli oddział przeciwnika znajduje się 17 cali od hexów to zachowując ograniczenie 3*M czyli 24 cale mogą go "dziabnąć".
Chyba że coś mi umknęło w uściśleniach to proszę o przytoczenie ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No nie no, free reform fastów jasno wskazuje na maksymalnie 2xmove.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Tak jak Byro napisał, ruch fastów rządzi się swoimi prawami.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Whitelion
Hexy nie mają muzyka, o jakim swiftreformie tu mówisz :mrgreen:

mi chodziło o to, że nie do końca zrozumiałem o co w uściśleniu chodzi czy mam liczyć ruch robiąc darmowe reformy czy wystarczy, ze zgodnie z FAQ przestawię oddział i czy te ograniczenie 2*M liczy się do finalnej pozycji czy mogę zyskać te kilka cali reformem

Furion wyjaśnił, więc jest ok. Tylko jak pisałem wording bym zmodyfikował nieco by było czarno na białym o co chodzi :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

macie rację.

trochę zawiłości i już się gubię.. :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

EDIT:

Nieaktualne.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Chciałbym dać wyraz poparcia członkom LS ograniczającym zapędy Shina. Pomijam już swoją opinię o odgórnych wymiarach podstawek (są zupełnie niepotrzebne :) ) ale pomysły typu rydwanówka pod działa to już gruba przesada. Jest tam jeszcze parę takich kwiatków. Shino - obejrzyj sobie figurki o których piszesz zanim skopiujesz bezmyślnie starego charta by GW.

Maciek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

obejzalem date wydania armaty i charta. Armata jest starsza. Skoro wtedy podstawka byla wpo rzadku to czemu nie teraz?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Shino pisze:obejzalem date wydania armaty i charta. Armata jest starsza. Skoro wtedy podstawka byla wpo rzadku to czemu nie teraz?
Moim zdaniem dlatego, że się edycja zmieniła. I teraz "body" maszyny pełni rolę podstawki.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

a jak wygladala sprawa z body podstawki w poprzedniej? bo z tego co pamietam to dokladnie tak samo

ODPOWIEDZ