Pierwszy Turniej Legionu Kraków
Re: Pierwszy Turniej Legionu Kraków
Ja też chętnie użyczę komuś imperium- spokojnie ze 2 armie na te punkty złożę...
Pozwole się odnieść do O&G.
W mojej opinii na te ograniczenia nie opłaca sie brać żadnego szaman i myślę że ten problem będą mieć wszystkie armie które nie mają dostępu do fajowskich sygnaturek z RB.
Granie bez BSB i generała ( z ld8) w tej armii praktycznie nie ma sensu. Nasz niby lepszy combat od imperium czyli tanka i KFC to oddział z frenzy (jakoś 25 kolesi) i trolle. Sorry ale uważam że każda MC (może poza TK) jedzie po tym tak że nawet się nie zatrzyma.
Piotrze piszesz że O&G mogą wziąść orczego szamana tylko w jaki sposób mam na nich niby zdobyć te 3 extra PD. Jedyna opcja to 3x 1lv - czyli bez jaj bo liczenie na trplet 6 to ... szkoda gadać. Dodam jeszcze że orcza waagh przez beznadziejną sygnaturkę (chyba jej nigdy nie rzuciłem) jest bezensu wyborem. W tym lorze jest dobra, uniwersalna tylko stopa, ale czy się ją wylosuje. Ja raczej unikam takiej zabawy przy składaniu rozpy.
Liczy się tylko małe waagh (na te ograniczenia) a grzyby to broń obosieczna po powiedzcie mi drodzy czy nie byliście świadkami sytuacji że O&G zostało np 5pd a tobie zero. I jakoś przy czarach wchodzącychna CV 8 żaden nie wchodził? Bardzo często ten grzyb jest tylko niepotrzebnym ryzykiem bo na 3 kościach nie jest problem wykulać 6 i więcej.
Żeby nie było przeżyje te ograniczenia jak chcecie przyjąć je jako start do pracy nad nimi. Gram juz trochę i wiem że O&G to armia "sponsorów" co najwyżej zagram czymś innym:)
Odnośnie WE ta armia w mojej opinii nie jest słaba, O&G kwiczą przy niej. Może rzeczywiście ciężko nią zrobić wysoki wynik ale dostać wysoko też jest problem.
W mojej opinii na te ograniczenia nie opłaca sie brać żadnego szaman i myślę że ten problem będą mieć wszystkie armie które nie mają dostępu do fajowskich sygnaturek z RB.
Granie bez BSB i generała ( z ld8) w tej armii praktycznie nie ma sensu. Nasz niby lepszy combat od imperium czyli tanka i KFC to oddział z frenzy (jakoś 25 kolesi) i trolle. Sorry ale uważam że każda MC (może poza TK) jedzie po tym tak że nawet się nie zatrzyma.
Piotrze piszesz że O&G mogą wziąść orczego szamana tylko w jaki sposób mam na nich niby zdobyć te 3 extra PD. Jedyna opcja to 3x 1lv - czyli bez jaj bo liczenie na trplet 6 to ... szkoda gadać. Dodam jeszcze że orcza waagh przez beznadziejną sygnaturkę (chyba jej nigdy nie rzuciłem) jest bezensu wyborem. W tym lorze jest dobra, uniwersalna tylko stopa, ale czy się ją wylosuje. Ja raczej unikam takiej zabawy przy składaniu rozpy.
Liczy się tylko małe waagh (na te ograniczenia) a grzyby to broń obosieczna po powiedzcie mi drodzy czy nie byliście świadkami sytuacji że O&G zostało np 5pd a tobie zero. I jakoś przy czarach wchodzącychna CV 8 żaden nie wchodził? Bardzo często ten grzyb jest tylko niepotrzebnym ryzykiem bo na 3 kościach nie jest problem wykulać 6 i więcej.
Żeby nie było przeżyje te ograniczenia jak chcecie przyjąć je jako start do pracy nad nimi. Gram juz trochę i wiem że O&G to armia "sponsorów" co najwyżej zagram czymś innym:)
Odnośnie WE ta armia w mojej opinii nie jest słaba, O&G kwiczą przy niej. Może rzeczywiście ciężko nią zrobić wysoki wynik ale dostać wysoko też jest problem.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2013, o 12:37 przez PSz, łącznie zmieniany 1 raz.
mnie zapisz ID: 2570
Tez uważam, że trochę za mocno zboostowane są WE.
Ale więcej napisze odnośnie ograniczeń jak będe miał chwilkę czasu popołudniem, i przyjrze sie temu dokłasniej.
Bo póki co jest to trochę przerabianie euro na siłę .
------------------------------------------
tak na szybko:
Tak jak napisał PSz. w ogóle nie specjalnei opłaca sie brac w ogóle maga przy ograniczeniu k6+k3, bo jedyna różnica to maks 3 kości PD-DD + ew. 2 lev maga. A dispelujesz i tak głównie jeden czar ktory robi Ci kuku na turę.
+ ograniczenie do 2 maszyn strzelających jest turbo słabe, bo potworki hasają jak aż miło.
Tez uważam, że trochę za mocno zboostowane są WE.
Ale więcej napisze odnośnie ograniczeń jak będe miał chwilkę czasu popołudniem, i przyjrze sie temu dokłasniej.
Bo póki co jest to trochę przerabianie euro na siłę .
------------------------------------------
tak na szybko:
Tak jak napisał PSz. w ogóle nie specjalnei opłaca sie brac w ogóle maga przy ograniczeniu k6+k3, bo jedyna różnica to maks 3 kości PD-DD + ew. 2 lev maga. A dispelujesz i tak głównie jeden czar ktory robi Ci kuku na turę.
+ ograniczenie do 2 maszyn strzelających jest turbo słabe, bo potworki hasają jak aż miło.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2013, o 12:36 przez Gremlin, łącznie zmieniany 1 raz.
xYz
Jest słaba, tylko na mniejsze punktu różnice nie są aż tak wyraźne. Bo jest drzewo, które zazwyczaj robiu punkty.PSz pisze:Pozwole się odnieść do O&G.
Odnośnie WE ta armia w mojej opinii nie jest słaba, O&G kwiczą przy niej. Może rzeczywiście ciężko nią zrobić wysoki wynik ale dostać wysoko też jest problem.
Zaznacze tylko, że drzewo jest punktowo dobrze wycenione. W przeciwieństwie do innych potworków.
xYz
Na Imperium wolałbym nią nie grać ; p Rozpiska dość solidna, Laik mnie poprawi, ale wygrać nią idzie jak się nie trafi na emp. Wolę zabrać DE które moim zdaniem na tych ograniczeniach są w stanie spokojnie pograć z każdą inną armią. A przynajmniej mogę to sprawdzic bez stresu że zobaczę 6 demisiów czy crusherów z którymi nic nie zrobię ; )
Co do draftu: przemyślcie ograniczenie oddziałów do 300 punktów. Niby duzo bo wchodzi 5 demi czy 7 grubych, ale już np bestie potrzebują więcej miejsca. To ograniczenie bije w stare booki gdzie wszystko jest nieco droższe jeżeli chodzi o klocki. Imo of cos. Oczywiscie banowanie modeli takich jak Kdaii przy ograniczeniu np oddziałów do 400 punktów (bestie/orki/ do 450) jest konieczne
Co do O&G armia jest po prostu przeciętna i nieprzewidywalna, imo jej ograniczanie mija się z celem = balansem
Co do WE to poza tym źe mają problem z WoC i EMP to sa solidne i nie do ruszenia przez większośc armii na te punkty poza tymi które moga brać fireballe i to dużo ich. Poza tym gra dla nich ograniczenie wielkości unitów do 300.
Co do EMP - imo ST zasługuje na bana. Dlaczego? bez magii, a ta jest mega pociętą, ten model jest nie do ruszenia. albo dac ograniczenie 3+ demigryfy / ST max 1. Oczywiście dostrzegam że ma wady i nie jest gamebreakerem ale jednak imo za mocny.
DoC - odblokujcie liczebność oddziałów - DoC naprawdę na te ograniczenia nie ma czym grać ; / przyciecie MoS jest słuszne, giftów akceptowalne, ale ścięcie już punktowo unitów do 300 wsytarczajaco mocno tnie te biedną armię
SK - wykopywaczke tniecie? imo wystarczy dać guttersów 0-10 i osiągniecie to samo. I btw coś co dawno postulowałem czyli spróbujcie jak wam się chce bo pomysł jest niepowszechny ; p Inżynierzy BEZ POZIOMU MAGII 0-1. jednak elektrownia to fajna opcja w szczurach a jej blokowanie imo nie jest konieczne
VC - na tych ograniczeniach da sie grac tylko na kawie, która w oddziale 300 punktowym dużo sobą nie oferuje. Crypt horrory sa paskudne ale dawanie ich max 6 tak jak vargheistów to lekka przesada - to nie MC, ich koszt imo jest doś wyważony, w ogóle bym ich nie ruszał zeby VC miały troche przestrzeni do zrobienia rozpiski
TK - niech hierotytan po bozemu zabiera kostkę albo nawet dwie, na te punkty magia TK z nim strasznie będzie się przebijac. Z drugiej strony ta armia bez magii też gra - stalkerzy sa odpowiedzią na wiele rzeczy (tak - ST ^^) NK też sympatyczni - ale i tak combo kaszkiet+tytan z +3PD wydaje mi się lekko za mocne
Jak się do czegoś nie przyczepiłem to jest spoko ^^ generalnie bardzo fajny draft i pewnie będę na nim bazował szykując coś do Barda. Szczególnie fajne podejście do lizz - choc chyba dozwoliłbym na 2 salki +2 kowboje, bez slana i z ograniczonymi terkami no i bez zadnej magii w przypadku brania dwóch kowboi imo ta armia nie jest tak mocna jak na euro
Pozdrawiam ; )
PS
WE juz nie mam, sprzedałem ; )
Co do draftu: przemyślcie ograniczenie oddziałów do 300 punktów. Niby duzo bo wchodzi 5 demi czy 7 grubych, ale już np bestie potrzebują więcej miejsca. To ograniczenie bije w stare booki gdzie wszystko jest nieco droższe jeżeli chodzi o klocki. Imo of cos. Oczywiscie banowanie modeli takich jak Kdaii przy ograniczeniu np oddziałów do 400 punktów (bestie/orki/ do 450) jest konieczne
Co do O&G armia jest po prostu przeciętna i nieprzewidywalna, imo jej ograniczanie mija się z celem = balansem
Co do WE to poza tym źe mają problem z WoC i EMP to sa solidne i nie do ruszenia przez większośc armii na te punkty poza tymi które moga brać fireballe i to dużo ich. Poza tym gra dla nich ograniczenie wielkości unitów do 300.
Co do EMP - imo ST zasługuje na bana. Dlaczego? bez magii, a ta jest mega pociętą, ten model jest nie do ruszenia. albo dac ograniczenie 3+ demigryfy / ST max 1. Oczywiście dostrzegam że ma wady i nie jest gamebreakerem ale jednak imo za mocny.
DoC - odblokujcie liczebność oddziałów - DoC naprawdę na te ograniczenia nie ma czym grać ; / przyciecie MoS jest słuszne, giftów akceptowalne, ale ścięcie już punktowo unitów do 300 wsytarczajaco mocno tnie te biedną armię
SK - wykopywaczke tniecie? imo wystarczy dać guttersów 0-10 i osiągniecie to samo. I btw coś co dawno postulowałem czyli spróbujcie jak wam się chce bo pomysł jest niepowszechny ; p Inżynierzy BEZ POZIOMU MAGII 0-1. jednak elektrownia to fajna opcja w szczurach a jej blokowanie imo nie jest konieczne
VC - na tych ograniczeniach da sie grac tylko na kawie, która w oddziale 300 punktowym dużo sobą nie oferuje. Crypt horrory sa paskudne ale dawanie ich max 6 tak jak vargheistów to lekka przesada - to nie MC, ich koszt imo jest doś wyważony, w ogóle bym ich nie ruszał zeby VC miały troche przestrzeni do zrobienia rozpiski
TK - niech hierotytan po bozemu zabiera kostkę albo nawet dwie, na te punkty magia TK z nim strasznie będzie się przebijac. Z drugiej strony ta armia bez magii też gra - stalkerzy sa odpowiedzią na wiele rzeczy (tak - ST ^^) NK też sympatyczni - ale i tak combo kaszkiet+tytan z +3PD wydaje mi się lekko za mocne
Jak się do czegoś nie przyczepiłem to jest spoko ^^ generalnie bardzo fajny draft i pewnie będę na nim bazował szykując coś do Barda. Szczególnie fajne podejście do lizz - choc chyba dozwoliłbym na 2 salki +2 kowboje, bez slana i z ograniczonymi terkami no i bez zadnej magii w przypadku brania dwóch kowboi imo ta armia nie jest tak mocna jak na euro
Pozdrawiam ; )
PS
WE juz nie mam, sprzedałem ; )
Ostatnio zmieniony 2 lut 2013, o 12:49 przez QQrydza, łącznie zmieniany 1 raz.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
możesz mieć albo czołg albo działo albo dyscypline- służę uprzejmie - chętnie pożyczę- kto mi pożyczy VC?PSz pisze:Może pożycze od was coś.
Maiłbyś dydu takie coś co dał Qc?
A ty piotrze 6 kfc, czołg i jakąś maszyne -pewno działo:)
Też jestem za VLOS.
Co do WE:
To jest armia która najbardziej zyskuje na każdym przycięciu, więc im bardziej reszta jest cięta tym dla nich lepiej. Opinia o słabości tej armii powstała w odniesieniu do najmocniejszych booków 7ed, które powoli odchodzą w zapomnienie a poza tym są najbardziej przycięte. Dodatkowo na małe punkty WE słabe nigdy nie były, a teraz to już w ogóle. 30 łuków, 10 wayów i HoDa kosi wszystko tak na te punkty, że treemen i driady witają resztki z otwartymi konarami. DE z tym nie widzę nie mówiąc o TK lub VC przy tej magi.
Co do WE:
To jest armia która najbardziej zyskuje na każdym przycięciu, więc im bardziej reszta jest cięta tym dla nich lepiej. Opinia o słabości tej armii powstała w odniesieniu do najmocniejszych booków 7ed, które powoli odchodzą w zapomnienie a poza tym są najbardziej przycięte. Dodatkowo na małe punkty WE słabe nigdy nie były, a teraz to już w ogóle. 30 łuków, 10 wayów i HoDa kosi wszystko tak na te punkty, że treemen i driady witają resztki z otwartymi konarami. DE z tym nie widzę nie mówiąc o TK lub VC przy tej magi.
maks czary z 5 kości i maks 12pd
unity maks 350 i 30 modeli
maks 6 MC w rozpie
ban kadajca
maks 3 maszyny
30 modeli zasięg 20+
eteryki i latacze 0-2
Tyle naprawdę styknie.
unity maks 350 i 30 modeli
maks 6 MC w rozpie
ban kadajca
maks 3 maszyny
30 modeli zasięg 20+
eteryki i latacze 0-2
Tyle naprawdę styknie.
Dobra, pytanie z mojej strony. Skoro narzekacie na night goblin shamans - czemu na nich gracie? Czy 5 punktów więcej za zwykłego goblińskiego szamana jest taką straszną karą za +1 LD, -1 I oraz brak grzybów? Rzucacie wtedy po 2-3 czary na turę (pi razy oko), nikt nie broni wam wziąć power stone'a, w czym problem? Macie jedne z najlepszych oddziałów typu core, macie doom divery jako odpowiedź na save'a 1+. Mało? Weźcie jeden pump wagon z giant exploding spores.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Btw zapiszcie mnie, De. dm znać tydzien wcześniej czy mi coś nie wypadnie
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Stone pisze:Dopiszcie mnie, chociaz pewnie mnie nie będzie.
Aha.. jeden Trebuszet w brecie, seriously???
no tak co za niedopatrzenie ta ozdobna maszyna z siłą 5 i 4 wondami za 90 pkt przecież nic nie robi