Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
Nowsze źródło>starsze niezależnie czy poprzedni zapis jest czy go nie ma - tak samo jak weszła 8ma edycja i był opis zasady ethereal a jeszcze 7mo edycyjny podręcznik VC zawierał opis tej samej zasady. Nikt nie powoływał się że starszy book mówi inaczej.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Lex specialis derogat legi generali.
(Choć ja też uważam, że ten FAQ jest z pupy)
(Choć ja też uważam, że ten FAQ jest z pupy)
Wg RB str. 55 możesz (jak zwykły reform, ale nie musisz zachowywać środka i modele które już były w CC muszą być dalej w CC). Uściślenia śedziowskie ograniczają to dla pojedynczych modeli (zachowanie środka oddziału). Ale wydaje mi się, że kiedyś coś takiego było określane jako "sliding" i było piętnowane (nie mogę znaleźć źródła).Embir pisze:1) Czy możliwe jest wykonanie Combat Reform polegające jedynie na tym, że oddział nie dodaje lub nie odejmuje szeregów, a jedynie przesuwa się do boku robiąc miejsce dla sojuszniczego regimentu będącego w styku z tym samym wrogim oddziałem, zakładając, że wszystkie modele które były w styku z wrogim oddziałem, w dalszym ciągu z nim pozostaną.
Hmm... Wprost nie widzę nigdzie, ale to chyba powinno być traktowane jak coś w rodzaju reformu, więc modele które były w CC nie mogą zostac wyłączone z CC (reorganizacja - RB str.55). Dlatego powiedziałbym, że champion wchodzi wtedy do drugiego szeregu (ale zawsze możesz próbować rzucać challenga ).Embir pisze:2) Czy i w którym momencie bohater cofa się do drugiego szeregu, jeśli na oddział w combacie został rzucony czar regrowth z Lore of Life i do życia został przywrócony champion, a miejsca dla bohatera w pierwszym szeregu już nie ma?
Sliding z tego co pamiętam, to obecnie jest tworem dozwolonym na Euro przez ludzi wymyślający zasady na potrzeby ETC
- Ogry, kloc irongutsów 3x3 , a w nich 3 herosow z przodu.
- Wpadam w to Large Targetem (warsphinx)
- Do dyspozycji mam ataki dużego misia, ataki załogi i fire breatha. W jaki sposób i co moge atakować? -- Z przodu jest tylko Mag/Bsb/Lord
- Czy moge sie skupic tylko i wylacznie na bohaterach, nie mogac atakowac oddzialu? Czy jezeli zaloga zaatakuje, zabije - to sfinks moze obrac nowy cel? np. atakowac w oddzial (champion z tylu wchodzi w 1 linie)
- Czy jezeli zabilem Herosa w walce wrecz druzyna + sfinksem a zostal mi breath to moge go puscic w oddzial?
- Co z przechodzeniem ataków zwyklych/ na breathie w takiej sytuacji ?
- Wpadam w to Large Targetem (warsphinx)
- Do dyspozycji mam ataki dużego misia, ataki załogi i fire breatha. W jaki sposób i co moge atakować? -- Z przodu jest tylko Mag/Bsb/Lord
- Czy moge sie skupic tylko i wylacznie na bohaterach, nie mogac atakowac oddzialu? Czy jezeli zaloga zaatakuje, zabije - to sfinks moze obrac nowy cel? np. atakowac w oddzial (champion z tylu wchodzi w 1 linie)
- Czy jezeli zabilem Herosa w walce wrecz druzyna + sfinksem a zostal mi breath to moge go puscic w oddzial?
- Co z przechodzeniem ataków zwyklych/ na breathie w takiej sytuacji ?
mozesz atakowac zwyklymi atakami tylko to co masz w btb. Cele obierasz na poczatku I step. Czyli w inicjatywie 3 wybierasz w co atakuje cala zaloga (mozesz dzielic ataki jak chcesz) a w inicjatywie 1 wybierasz w co atakuje sfinks (zioniecie deklarujesz przed atakami)
zioniecie podobnie jak impacty jest rozdzielane jak strzelanie. A wiec w wypadku posiadania 5+ modeli r&f idzie wszystko w oddzial (lub 3+ jesli jest lookout gnoblar) w wypadku mniejszej hity sa rozdzielane dokladnie jak ze strzelania. I breath i impacty i thunderstomp nie musza isc w btb
zioniecie podobnie jak impacty jest rozdzielane jak strzelanie. A wiec w wypadku posiadania 5+ modeli r&f idzie wszystko w oddzial (lub 3+ jesli jest lookout gnoblar) w wypadku mniejszej hity sa rozdzielane dokladnie jak ze strzelania. I breath i impacty i thunderstomp nie musza isc w btb
Bohater robi MakeWay w oddziale na którym jest klatka - kto dostaje hity?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Look-out-gnoblar daje tylko i wyłącznie look-out-sir przy 3 modelach i nic więcej. Rozdzielanie hitów jak normalnie od 5 modeli.Shino pisze: A wiec w wypadku posiadania 5+ modeli r&f idzie wszystko w oddzial (lub 3+ jesli jest lookout gnoblar)
Sytuacja:
Walka pegazisty i unitu w ruinach. Unit przegrywa i ucieka, wygrany deklaruje pogoń i...?
Najpierw ciska kościami ile poleci czy najpierw zdaje dangeorusa? Przeważnie małe znaczenie, lecz co jeśli ten model jest na ostatniej ranie i... nie zdał testu?
Łapie uciekających czy ginie zanim ich złapie...?
Walka pegazisty i unitu w ruinach. Unit przegrywa i ucieka, wygrany deklaruje pogoń i...?
Najpierw ciska kościami ile poleci czy najpierw zdaje dangeorusa? Przeważnie małe znaczenie, lecz co jeśli ten model jest na ostatniej ranie i... nie zdał testu?
Łapie uciekających czy ginie zanim ich złapie...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
jak dla mnie to
najpierw rzuca na zasieg pogoni.
jesli wyrzuci wiecej niz uciekajacy to modele przeciwnika sa od razu sciagane.
na dangerousy rzuca sie w momencie ruszenia. czyli jak unitu przegrywajacego juz nie ma.
s.56 - caught!
oraz
s.117 - dangerous terrain.
jest tam napisane, ze w momencie wchodzenia badz poruszania sie po trudnym terenie.
najpierw rzuca na zasieg pogoni.
jesli wyrzuci wiecej niz uciekajacy to modele przeciwnika sa od razu sciagane.
na dangerousy rzuca sie w momencie ruszenia. czyli jak unitu przegrywajacego juz nie ma.
s.56 - caught!
oraz
s.117 - dangerous terrain.
jest tam napisane, ze w momencie wchodzenia badz poruszania sie po trudnym terenie.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
-
- Warzywo
- Posty: 18
Witam
Mam pytanka i mam nadzieje że zaawansowani gracze mi pomogą
- focus familiar z arkan DE daje dodatkowe 6 cali dla czarki ale jak to jest rozpatrywane z miscatem ?
- Cauldron of Blood jest jednostką składającą się z kilku modeli więc czy działa na niego heroic kiling blow ?
Mam pytanka i mam nadzieje że zaawansowani gracze mi pomogą
- focus familiar z arkan DE daje dodatkowe 6 cali dla czarki ale jak to jest rozpatrywane z miscatem ?
- Cauldron of Blood jest jednostką składającą się z kilku modeli więc czy działa na niego heroic kiling blow ?
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
1. Wszystko na czarodzieju.
2. Rozpatrujesz tak jakby przeciwko obsłudze. Wchodzi Ci jeden killing blow, albo heroic killing blow, ginie jedna Haga (o ile nie wybroni z Warda)
2. Rozpatrujesz tak jakby przeciwko obsłudze. Wchodzi Ci jeden killing blow, albo heroic killing blow, ginie jedna Haga (o ile nie wybroni z Warda)
Impossible is nothing.
ad 2
a może FAQ warto przeczytać i wiedziec jaki typ ma Cauldron?
KB nie dziala na maszyny, wiec zwykla rana
a może FAQ warto przeczytać i wiedziec jaki typ ma Cauldron?
DE FAQQ: If a war machine is attacked by a model with the Heroic Killing
Blow special rule, and the attacker rolls a 6 to wound, are all
remaining wounds on the war machine lost? (p72)
A: Yes.
przy HKB jak nie obroni warda ginie caly oltarz jak dla mnie z powyższegoPage 51 – Cauldron of Blood
Replace the rules for the Cauldron of Blood with the following:
Unit Type:War Machine
KB nie dziala na maszyny, wiec zwykla rana
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Warzywo
- Posty: 18
-heroik zabiera wszystkie rany dla modelu nawet jeśli to potwór , a ołtarz w opisie nie to maszyna ni to bohater ?
-co do focusa i rzucania wirów ( w ramach sprostowania ) w książce opis mówi że to znacznik z którego rzuca się czary i bierze pole widzenia więc każdy wir puszczam od znacznika ?!
-co do focusa i rzucania wirów ( w ramach sprostowania ) w książce opis mówi że to znacznik z którego rzuca się czary i bierze pole widzenia więc każdy wir puszczam od znacznika ?!
FAQ mówi, że Cauldron to maszyna, więc działa HKB
opis w Army Booku jest nieaktualny w niektorych przypadkach trzeba przeczytac FAQ
PS. nie dodawaj postów 1 po drugim, możesz edytować swoją wiadomość
opis w Army Booku jest nieaktualny w niektorych przypadkach trzeba przeczytac FAQ
PS. nie dodawaj postów 1 po drugim, możesz edytować swoją wiadomość
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Mam szybkie pytanie. Jaką podstawkę ma według nowych zasad Unicorn? Pytam się bo mam stary model na podstawce kawaleryjskiej i zastanawiam się na jaką nową go przykleić.
strona GW prawdę ci powie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Czy unit w którym nie ma herosów, tylko champion ma rzucony challenge, to champion aby w nim nie walczyć musi go odmówić, czy wystarczy, że gracz nie podejmie decyzji o jego przyjęciu? Jest to ważne np. przy traceniu bretońskiego blessingu.
-
- Falubaz
- Posty: 1152
O kurde nie pomyślałem o tym wcześniej Sprawdziłem aż w AB, ale tam właśnie nie jest to wyjaśnione jak na realia 8 edycji. Podłąm się do pytania.