DE Jankiela (VIII edycja)
Re: DE Jankiela (VIII edycja)
Jankielowi widać nie spodobał się sposób, w jaki spadł mu smok w ostatniej bitwie
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Barbara mi przypomniał o zaginionym temacie
Z racji tego, że nowe euro mi zniszczyło całkowicie rozpę na 4 pegazach i dużej suce, trzeba było złożyc coś nowego:
Dreadlord na smoku, 1+ save, reroll, soulrender, stubborn
bsb na pegazie, pendant, dragonhelm
suka z fire 2lev scroll
suka z death 2lev seal, tome of furion
2x assassin z gwiazdkami
2x harpii
2x 5DR
35 warriorów z flamingiem
18 kusz
2x8 shades
Turniej na zasadach bazyla (ale moja rozpa już na nowe euro)
Pierwsza bitwa z Szymonem (magowie z light, wózek, 2xdemiśki, klocek IC, działo, tank)
W piewszej turze ściągam cannona z shades ze sword of rhuin, w drugiej wylatuję smokiem pod 3 demiśki i oddział IC. Shades i assassin na dalekiej flance drugą turę ostrzeliwują czołg. Smok przyjmuje szarże IC i ich wszystkich zabija w 4 tury hth, 3 demiśki spanikowały i za stół, bo italiano złamał 5 gołych rycerzy. W międzyczasie 5 demiśków jedzie środkiem prosto w kusze i oddział warriorów z magami. Pendant wpada w altara i w końcu go zabija, smok po zmasakrowaniu rycerzy zebrał 2W z banishmenta (a miałem scrolla, tylko chciałem rozproszyć z kości - miałem 7, a Szymon na swoich 5 wykulał żenująco mało), po czym dostał z działa i spadł. Lord na szczęście tylko 2 W. Zjebałem to, bo powinienem wpaść choćby assassinem w czołg, skoro wiedziałem, że smok dokończy rycerzy i się wystawi na ostrzał. Lord wszedł do oddziału z dwoma magiczkami, żeby dać im 10 ld do snajperki z deatha w bsb Szymona, snajperka zbita, chiałem zaszaleć i jebnąć słońce w demiśki kończące moich warriorów i jebłem - miscast, mały placek, lord do piachu. Jeszcze to rzuciłem z 5 kości... Pendant zabił jeszcze bsb i złamał resztkę kawalerii z magami. 12-8. Szymon miał Don Wasyla i 200 pts strat mniej.
Druga bitwa z Patrykiem i VC - bez historii, zaczynam, snajperka na siłę w nekrosa ze scrollem, poszedł scroll, Patryk podszedł wszystkim, ja wrzuciłem smoka i warriorów z dwoma assassinami w ghule z generałem i nekrosami, italiano i pendanta w zombie z bsb i wraithem. Assassini zabili lorda (nie wiem, czemu nie krzyknął challenge, ale chyba za wiele by to nie zmieniło, bo i tak by dostał jeszcze 10A od warriorów z hatred i wrzuconym flaming swordem). 20-0
Trzecia bitwa z Solem
Bardzo przyjemne dla mnie szczury - poza latarą i 6 guttersów nie było nic szkodzącego na dystans. Żadnych maszynek, doomrocketów, piorunów - nic. Tylko scorch. W pierwszej albo drugiej turze ściągnąłem latarę (shades+fireball), furmana podjechała środkiem za blisko assassinów, dostała salwę z kusz i gwiazdki i się złożyła. Abomke na flance zastawiłem harpiami i wrzuciłem w nią klatkę wbijając dwie rany. W kolejnej szarża italiano w abomę, Solo daje flee, przelatuje na drugi koniec stołu prosto pod assassinów, którzy ją składają. Pendant w plaguemonki. Smok zabija 20 slaaves którzy mu wpadli na bok i wlatuje w plague monki. Teraz robię mega błąd klockiem z assassinami - szarżuję w 20 slaves stojących przed dzwonem i oczywiście ich łamię. Po czym dostaję szarżę dzwonu, Solo wrzuca death frenzy, 13 na dzwonie i tracę klocek wraz z assassinami. Trzeba było, wyjść assassinami z oddziału (bo seer miał odporność na flaming) stać i napierdalać z gwiazdek i 30 kusz, a nie się wydurniać z tą szarżą. W końcu wepchnąłem pendanta i smoka do hth z dzwonem. Pendanta zabił assassin, smok zabił cały oddział stormów i assassina i skończyło się 11-9 dla mnie.
Z racji tego, że nowe euro mi zniszczyło całkowicie rozpę na 4 pegazach i dużej suce, trzeba było złożyc coś nowego:
Dreadlord na smoku, 1+ save, reroll, soulrender, stubborn
bsb na pegazie, pendant, dragonhelm
suka z fire 2lev scroll
suka z death 2lev seal, tome of furion
2x assassin z gwiazdkami
2x harpii
2x 5DR
35 warriorów z flamingiem
18 kusz
2x8 shades
Turniej na zasadach bazyla (ale moja rozpa już na nowe euro)
Pierwsza bitwa z Szymonem (magowie z light, wózek, 2xdemiśki, klocek IC, działo, tank)
W piewszej turze ściągam cannona z shades ze sword of rhuin, w drugiej wylatuję smokiem pod 3 demiśki i oddział IC. Shades i assassin na dalekiej flance drugą turę ostrzeliwują czołg. Smok przyjmuje szarże IC i ich wszystkich zabija w 4 tury hth, 3 demiśki spanikowały i za stół, bo italiano złamał 5 gołych rycerzy. W międzyczasie 5 demiśków jedzie środkiem prosto w kusze i oddział warriorów z magami. Pendant wpada w altara i w końcu go zabija, smok po zmasakrowaniu rycerzy zebrał 2W z banishmenta (a miałem scrolla, tylko chciałem rozproszyć z kości - miałem 7, a Szymon na swoich 5 wykulał żenująco mało), po czym dostał z działa i spadł. Lord na szczęście tylko 2 W. Zjebałem to, bo powinienem wpaść choćby assassinem w czołg, skoro wiedziałem, że smok dokończy rycerzy i się wystawi na ostrzał. Lord wszedł do oddziału z dwoma magiczkami, żeby dać im 10 ld do snajperki z deatha w bsb Szymona, snajperka zbita, chiałem zaszaleć i jebnąć słońce w demiśki kończące moich warriorów i jebłem - miscast, mały placek, lord do piachu. Jeszcze to rzuciłem z 5 kości... Pendant zabił jeszcze bsb i złamał resztkę kawalerii z magami. 12-8. Szymon miał Don Wasyla i 200 pts strat mniej.
Druga bitwa z Patrykiem i VC - bez historii, zaczynam, snajperka na siłę w nekrosa ze scrollem, poszedł scroll, Patryk podszedł wszystkim, ja wrzuciłem smoka i warriorów z dwoma assassinami w ghule z generałem i nekrosami, italiano i pendanta w zombie z bsb i wraithem. Assassini zabili lorda (nie wiem, czemu nie krzyknął challenge, ale chyba za wiele by to nie zmieniło, bo i tak by dostał jeszcze 10A od warriorów z hatred i wrzuconym flaming swordem). 20-0
Trzecia bitwa z Solem
Bardzo przyjemne dla mnie szczury - poza latarą i 6 guttersów nie było nic szkodzącego na dystans. Żadnych maszynek, doomrocketów, piorunów - nic. Tylko scorch. W pierwszej albo drugiej turze ściągnąłem latarę (shades+fireball), furmana podjechała środkiem za blisko assassinów, dostała salwę z kusz i gwiazdki i się złożyła. Abomke na flance zastawiłem harpiami i wrzuciłem w nią klatkę wbijając dwie rany. W kolejnej szarża italiano w abomę, Solo daje flee, przelatuje na drugi koniec stołu prosto pod assassinów, którzy ją składają. Pendant w plaguemonki. Smok zabija 20 slaaves którzy mu wpadli na bok i wlatuje w plague monki. Teraz robię mega błąd klockiem z assassinami - szarżuję w 20 slaves stojących przed dzwonem i oczywiście ich łamię. Po czym dostaję szarżę dzwonu, Solo wrzuca death frenzy, 13 na dzwonie i tracę klocek wraz z assassinami. Trzeba było, wyjść assassinami z oddziału (bo seer miał odporność na flaming) stać i napierdalać z gwiazdek i 30 kusz, a nie się wydurniać z tą szarżą. W końcu wepchnąłem pendanta i smoka do hth z dzwonem. Pendanta zabił assassin, smok zabił cały oddział stormów i assassina i skończyło się 11-9 dla mnie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Jankiel nasza bitwa była pełna błędów tak mi sie wydaje ja też mogłem tymi 3 demigryfami nie grac jak andrzej swoim lordem
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą
Chowanie ninjy do oddziału shejdów jest ryzykowne. Nie wygrasz zaczynania i może Cię kosztować sporo punktów. I chyba wołałbym jednak hydrę niż CoC. Akurat za zmiast 2x8 shejdów wchodzi hydrant + 5tka shejdów na maszynki.Jankiel pisze:Barbara mi przypomniał o zaginionym temacie
Z racji tego, że nowe euro mi zniszczyło całkowicie rozpę na 4 pegazach i dużej suce, trzeba było złożyc coś nowego:
Dreadlord na smoku, 1+ save, reroll, soulrender, stubborn
bsb na pegazie, pendant, dragonhelm
suka z fire 2lev scroll
suka z death 2lev seal, tome of furion
2x assassin z gwiazdkami
2x harpii
2x 5DR
35 warriorów z flamingiem
18 kusz
2x8 shades
Nie może mieć hydry bo ma PoKa i koronę. Ja testuję coś pomiędzy wersją Jankiela a Twoją, czyli hydra, 10 shadów i 1 CoC bez korony ale z lepszą ochroną na lordzie. Z tym assasinem w shadach trzeba ostrożnie, albo ich dobrze schowasz albo nie ryzykujesz jak przeciwnik ma dużo pocisków, jakie masz z tym doświadczenia Jankiel?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2013, o 16:48 przez hypnotic, łącznie zmieniany 1 raz.
Mnie sie ta rozpa bardzo podoba, ale chyba wole warszawskie zlozenie lorda. No i faktycznie, brak hydry to jednak mega strata. Wiem, ze shejdzi sa fajni, ale czy az tak? Strasznie latwo schodza, i to wlasciwie od byle czego. Kazdy pocisk, klopka i traca swoja wartosc.
No, ale calosc prezentuje sie naprawde ciekawie.
No, ale calosc prezentuje sie naprawde ciekawie.
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Pisałem, że na miejscu Jankiela wolałbym hydrę niż CoC. Skąd pomysł, że mogło chodzić o cziriota? Zwłaszcza, że na nowych ograniczeniach nie moze mieć naraz Poka, hydranta i korony. Smokowi przydałby się do obstawy oprócz PoKa drugi pegazista z płaszczykiem (potocznie dresiarz ). Jankiel wystawia drugą czarkę. To jest IMO do rozważenia co lepsze w tej konkretnej rozpie.
Te dwie magiczki sporo mi dają i zawsze mam fajne fazy magii. Antymagia też jest syta.
Shades punktują od pierwszej tury i nie mam nic innego do ściągania maszyn. I w przeciwieństwie do kusz mogą strzelać w dowolne miejsce stołu i można ich spokojnie przerzucać tam, gdzie są potrzebni. Koronę wziąłem tylko dlatego, że nie starczyło punktów na hydrę Normalnie pewnie byłby trickster shard albo jajko.
Muszę tym trochę pograć i nie robić dziecinnych błędów. Może coś zmienię, może nie.
Shades punktują od pierwszej tury i nie mam nic innego do ściągania maszyn. I w przeciwieństwie do kusz mogą strzelać w dowolne miejsce stołu i można ich spokojnie przerzucać tam, gdzie są potrzebni. Koronę wziąłem tylko dlatego, że nie starczyło punktów na hydrę Normalnie pewnie byłby trickster shard albo jajko.
Jak ma być bardzo ryzykowne, to wkładam ich do warriorów i kusz.Chowanie ninjy do oddziału shejdów jest ryzykowne. Nie wygrasz zaczynania i może Cię kosztować sporo punktów. I chyba wołałbym jednak hydrę niż CoC. Akurat za zmiast 2x8 shejdów wchodzi hydrant + 5tka shejdów na maszynki.
Osemka raczej nie spadnie od 2d6, a jest spora szansa, że w ogóle nie odda punktów.Kazdy pocisk, klopka i traca swoja wartosc.
Muszę tym trochę pograć i nie robić dziecinnych błędów. Może coś zmienię, może nie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Wrzucam pełną rozpę na potrzeby universal battle. Zagrałem 6 ostatnich bitew bez cloak of twilight, bo zapomniałem, że go mam w rozpie.
No i oczywiście, w dzisiejszej bitwie z Andrzejem okazało się, że scrolla chciałem mieć na innej magiczce, niż wpisana w rozpie (po kilku bitwach doszedłem do wniosku, że optymalnie jest mieć 3 czary z fire i 2 z death). W efekcie vampir, który w rozpie miał vampire lore, ściągnął ze snajperki na ld magiczkę, która w rozpie miała scrolla, a nie miała. Szybki Szpil musi dbać o renomę
1 Dreadlord @ 560.0 Pts
General
Crown of Command [35.0]
Armour of Darkness [25.0]
Dawnstone [25.0]
Soulrender [15.0]
1 Black Dragon @ [320.0] Pts
1 Master @ 212.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Battle Standard
Pendant of Khaeleth [35.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Dark Pegasus @ [50.0] Pts
1 Sorceress @ 180.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Seal of Ghrond [30.0]
Tome of Furion [15.0]
1 Sorceress @ 160.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
1 Dark Elf Assassin @ 171.0 Pts
2ndWeapon
Manbane [25.0]
Rending Star [30.0]
Cloak of Twilight [20.0]
1 Dark Elf Assassin @ 151.0 Pts
2ndWeapon
Manbane [25.0]
Rending Star [30.0]
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
8 Shades @ 128.0 Pts
Rptr Crossbow
8 Shades @ 128.0 Pts
Rptr Crossbow
18 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 195.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
34 Dark Elf Warriors @ 235.0 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Lordling @ [6.0] Pts
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
Total Army Cost: 2400.0
Na razie wyniki są bardzo zachęcające. Ten stubborn mi się na niewiele przydaje, ale na hydrę w ogóle nie mam punktów. Assassini i shades jednak za dużo robią, zeby z nich rezygnować.
No i oczywiście, w dzisiejszej bitwie z Andrzejem okazało się, że scrolla chciałem mieć na innej magiczce, niż wpisana w rozpie (po kilku bitwach doszedłem do wniosku, że optymalnie jest mieć 3 czary z fire i 2 z death). W efekcie vampir, który w rozpie miał vampire lore, ściągnął ze snajperki na ld magiczkę, która w rozpie miała scrolla, a nie miała. Szybki Szpil musi dbać o renomę
1 Dreadlord @ 560.0 Pts
General
Crown of Command [35.0]
Armour of Darkness [25.0]
Dawnstone [25.0]
Soulrender [15.0]
1 Black Dragon @ [320.0] Pts
1 Master @ 212.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Battle Standard
Pendant of Khaeleth [35.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Dark Pegasus @ [50.0] Pts
1 Sorceress @ 180.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Seal of Ghrond [30.0]
Tome of Furion [15.0]
1 Sorceress @ 160.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
1 Dark Elf Assassin @ 171.0 Pts
2ndWeapon
Manbane [25.0]
Rending Star [30.0]
Cloak of Twilight [20.0]
1 Dark Elf Assassin @ 151.0 Pts
2ndWeapon
Manbane [25.0]
Rending Star [30.0]
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
8 Shades @ 128.0 Pts
Rptr Crossbow
8 Shades @ 128.0 Pts
Rptr Crossbow
18 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 195.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
34 Dark Elf Warriors @ 235.0 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Lordling @ [6.0] Pts
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
Total Army Cost: 2400.0
Na razie wyniki są bardzo zachęcające. Ten stubborn mi się na niewiele przydaje, ale na hydrę w ogóle nie mam punktów. Assassini i shades jednak za dużo robią, zeby z nich rezygnować.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.