Nie. Jest napisane, że wszystkie modele w fazie strzelania muszą strzelac w ten sam cel. Czołg jest pojedyńczym modelem, który strzela do dwóch razy na turę. Dodatkowo zionięcie jest bronią template'ową, nie wybieram sobie celu tylko kładę ją i patrzę co zostało nią trafione. Nie wybieram przy tym żadnego celu. Tak więc pytanie pozostaje aktualne, dlaczego czołg musi zionąc w to samo w co strzelał z działa?Afro pisze:wszystkie strzały muszą iść w ten sam cel, w rb w strzelaniu jest to opisane
Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
To bardzo dziwne. Ja to bym jednak wolał, by ktoś się przyjrzał kwestii poruszonej wcześniej, mianowicie, czy strzelanie przez czołg jest traktowane jak dla modelu z wieloma różnymi broniami (więc może strzelić tylko z jednej, wówczas można to pytanie przedłużyć o postacie z bronią dystansową na smokach, które też mogą zionąć) czy też jednak broń jest tylko jedna (pistolet inżyniera), a działo parowe i cannon podchodzą już pod reguły specjalne i jako takie nie podlegają temu ograniczeniu.
Jako ciekawostka, z opisu reguły Steel Behemoth:
Z reguł wydawania SP nie wynika jednoznacznie, że może wykorzystać jednej bądź wielu broni, jest tylko wzmianka, że w każdą kategorię można włożyć max 3 SP (a to wcale nie musi oznaczać, że można jednocześnie wsadzić je w armatę i działko parowe).
Zaś co do strzelania w ten sam cel, czyli jakowyś lord na smoku też może strzelić ze swego łuku/kuszy wyłącznie w ten sam cel, co smok zionie (i odwrotnie)?
Jako ciekawostka, z opisu reguły Steel Behemoth:
Z tego by wynikało, że jakieś tam missile weapons ma, ale, jedyną bronią z regułą MoF jaką może mieć, to hochland i nie wiem, czy to nie odnosi się do tego właśnie...A Steam Tank, and its crew, can shoot missile weapons with Move or Fire special rule even if it moved in its Movement phase.
Z reguł wydawania SP nie wynika jednoznacznie, że może wykorzystać jednej bądź wielu broni, jest tylko wzmianka, że w każdą kategorię można włożyć max 3 SP (a to wcale nie musi oznaczać, że można jednocześnie wsadzić je w armatę i działko parowe).
Zaś co do strzelania w ten sam cel, czyli jakowyś lord na smoku też może strzelić ze swego łuku/kuszy wyłącznie w ten sam cel, co smok zionie (i odwrotnie)?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
missle weapon upowaznia do oddania strzalu w 3 fazie - fazie strzelania (s.38 i 88).Byro pisze:Z tego by wynikało, że jakieś tam missile weapons ma, ale, jedyną bronią z regułą MoF jaką może mieć, to hochland i nie wiem, czy to nie odnosi się do tego właśnie...A Steam Tank, and its crew, can shoot missile weapons with Move or Fire special rule even if it moved in its Movement phase.
dzialo ma move or fire (pivot sie nie liczy) ale dzieki zasadzie steel behemot moze z niego strzelic nawet po poruszaniu sie.
@embir
mylisz sie, afro dobrze napisal.
ale po kolei:
jeden model to nadal wszystki modele w unicieJest napisane, że wszystkie modele w fazie strzelania muszą strzelac w ten sam cel. Czołg jest pojedyńczym modelem

wybierasz cel. nie mozesz strzelic w powietrze.Dodatkowo zionięcie jest bronią template'ową, nie wybieram sobie celu tylko kładę ją i patrzę co zostało nią trafione. Nie wybieram przy tym żadnego celu
breath weapon (s.67) to shooting atak wykonywany w shooting phase.
teraz trzeba sie cofnac do s.38 tam jest tabelka 'shooting summary'. punkt drugi to wlasnie 'choose a target'. na s.39 jest dokladniejszy opis.
tym samym nadal jestes ograniczony zasada z 'we can't all fire'
cannon na s.112 ma swoje zasady targetowania. jednak nadal bierzesz na cel wrogi unit mimo, ze wskazujesz punkt przed unitem.Embir pisze:Zeby bylo smieszniej zgodnie z RAW z rulebooka, strzlejac z dziala tez nie wybierasz celu, a jedynie w wskazujesz punkt na polu bitwy poczawszy od ktorego dorzuca sie artyleryjska kosc.
--- edit ---
wydaje mi sie, ze masz racje.Ja to bym jednak wolał, by ktoś się przyjrzał kwestii poruszonej wcześniej, mianowicie, czy strzelanie przez czołg jest traktowane jak dla modelu z wieloma różnymi broniami (więc może strzelić tylko z jednej, wówczas można to pytanie przedłużyć o postacie z bronią dystansową na smokach, które też mogą zionąć)
s.88 - missle weapons mowi, ze model wybiera z czego strzela jesli ma wiecej niz jedna bron strzelecka.
wiec imho tutaj tez powinno sie wybierac czy uzywa sie steam cannona czy steam guna.
jesli zas chodzi o herosow z bronia dystansowa na smokach to sie nie zgodze. jest to model wieloczesciowy (mozna nawet sciagnac kazda czesc osobno z KB/HKB). tylko musza strzelac w ten sam cel jako jeden unit.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, o 12:36 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Więc?
Może strzelać z armaty i czegoś jeszcze czy nie?
Bo jeśli nie (czyli, że ma 3 missile weapons) to nie ma znaczenia, czy może walić w różne cele, bo i tak strzeli wyłącznie raz.
Może strzelać z armaty i czegoś jeszcze czy nie?
Bo jeśli nie (czyli, że ma 3 missile weapons) to nie ma znaczenia, czy może walić w różne cele, bo i tak strzeli wyłącznie raz.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Morsereg:
Nie. Zasady ze str. 39 wyraźnie odnoszą się do sytuacji gdy na cel bierzemy wrogi unit - 1-szy akapit str.39.
Zarówno w przypadku działa jak i breath weapon'a do takiej sytuacji nie dochodzi - nie wybieram na cel wrogiego oddziału. W przypadku działa wyznaczam punkt od którego dorzucam artyleryjkę. W przypadku breath weapona kładę template'a i wszystko co jest pod nim zostaje trafione, także nie wybieram żadnego celu.
Nie. Zasady ze str. 39 wyraźnie odnoszą się do sytuacji gdy na cel bierzemy wrogi unit - 1-szy akapit str.39.
Zarówno w przypadku działa jak i breath weapon'a do takiej sytuacji nie dochodzi - nie wybieram na cel wrogiego oddziału. W przypadku działa wyznaczam punkt od którego dorzucam artyleryjkę. W przypadku breath weapona kładę template'a i wszystko co jest pod nim zostaje trafione, także nie wybieram żadnego celu.
Wyraźnie napisane zostało:Byro pisze:Więc?
Może strzelać z armaty i czegoś jeszcze czy nie?
Bo jeśli nie (czyli, że ma 3 missile weapons) to nie ma znaczenia, czy może walić w różne cele, bo i tak strzeli wyłącznie raz.
You can expend up to 3 steam points in each of these categories, as long as you have enough Steam Points remaining. Tak więc możesz strzelac z wiecej niz jednej broni. Dodatkowo zasady z rulebook'a są zawsze anulowane przez sprzeczne zasady z Army Book'a (str. 11 Basic Rules vs. Advanced Rules)
jesli omijasz zasady ze strony 39 - choose a target to znaczy, ze mozesz strzelac do modeli zaangazowanych w walke, do takich ktorych nie widzisz czy tez do takich ktore sa poza zasiegiem.
a mozesz?
a mozesz?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Embir, właśnie to co wytłuszczyłeś wcale tego nie oznacza.
Oznacza tylko tyle, że jeśli jeszcze masz SP, to możesz wpakować w cokolwiek max 3.
Nie nadpisuje to wprost ograniczenia strzelania z jednej broni. Tzn, żeby było jasne, bardzo bym chciał żeby nadpisywało, ale obawiam się, że bywa to interpretowane odwrotnie.
Oznacza tylko tyle, że jeśli jeszcze masz SP, to możesz wpakować w cokolwiek max 3.
Nie nadpisuje to wprost ograniczenia strzelania z jednej broni. Tzn, żeby było jasne, bardzo bym chciał żeby nadpisywało, ale obawiam się, że bywa to interpretowane odwrotnie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
str. 122 - zasady działa:Morsereg pisze:jesli omijasz zasady ze strony 39 - choose a target to znaczy, ze mozesz strzelac do modeli zaangazowanych w walke, do takich ktorych nie widzisz czy tez do takich ktore sa poza zasiegiem.
a mozesz?
Note that you are not allowed to make a cannon shot in a sucha way that it has a chance of hitting a friendly unit or an enemy unit that is engaged in close combat.
Tak więc zasady ze str. 39 aby uniknąc strzelania do zaangażowanych w walkę modeli są zbędne. Strzelanie z działa rządzi się swoimi prawami, zasady ze str. 39 w ogóle go nie dotyczą
Byro:
Czołg może strzelic zarówno z cannona jak i ze Steam guna w jednej turze.
Zasady mówią, że można strzelic raz w turze z broni zasięgowej.
Na stronie 88-89 jest definicja borni zasięgowej. Otóż jest to taka broń, która w swoim opisie ma podaną maksymalną odległośc strzału w calach ( w tym przypadku działo się zalicza do broni zasięgowej) - patrz 2-ga kolumna, akapit zatytułowany Range.
Tym samym działo parowe nie jest bronią zasięgową, i można nim strzelic w turze w ktorej korzystało się z działa.
Czołg może strzelic zarówno z cannona jak i ze Steam guna w jednej turze.
Zasady mówią, że można strzelic raz w turze z broni zasięgowej.
Na stronie 88-89 jest definicja borni zasięgowej. Otóż jest to taka broń, która w swoim opisie ma podaną maksymalną odległośc strzału w calach ( w tym przypadku działo się zalicza do broni zasięgowej) - patrz 2-ga kolumna, akapit zatytułowany Range.
Tym samym działo parowe nie jest bronią zasięgową, i można nim strzelic w turze w ktorej korzystało się z działa.
uscislenia LS
Ranged attacks – jak to rozumied?
„Ranged attacks” rozumiemy jako wszystkie ataki (strzelanie, magia itd), które posiadają w opisie zasięg większy niż base-to-base (lub mają nieograniczony/specjalny zasięg / wzornik). Nawet, jeśli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np. krzyk Banshee), traktowany jest on jako „ranged attack”. Breath weapons używane w walce wręcz nie są traktowane jako ataki zasięgowe.
lezka to wzornik.
Ranged attacks – jak to rozumied?
„Ranged attacks” rozumiemy jako wszystkie ataki (strzelanie, magia itd), które posiadają w opisie zasięg większy niż base-to-base (lub mają nieograniczony/specjalny zasięg / wzornik). Nawet, jeśli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np. krzyk Banshee), traktowany jest on jako „ranged attack”. Breath weapons używane w walce wręcz nie są traktowane jako ataki zasięgowe.
lezka to wzornik.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Atak zasięgowy to nie to samo co missile weapon. Do ataków zasięgowych zaliczane są także czary, które missile weapon oczywiście nie są.Morsereg pisze:uscislenia LS
Ranged attacks – jak to rozumied?
„Ranged attacks” rozumiemy jako wszystkie ataki (strzelanie, magia itd), które posiadają w opisie zasięg większy niż base-to-base (lub mają nieograniczony/specjalny zasięg / wzornik). Nawet, jeśli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np. krzyk Banshee), traktowany jest on jako „ranged attack”. Breath weapons używane w walce wręcz nie są traktowane jako ataki zasięgowe.
lezka to wzornik.
nie kazdy atak zasiegowy jest zadany z missile weapona ale kazdy missle weapon to attak zasiegowy.
z zastrzezeniem, ze breath weapon w cc nie jest atakiem zasigowym
generalnie to popodawalem ci strony z zasadami. i ani ja ciebie nie przekonam ani odwrotnie
(ktorys z nas widzi tylko te zasady ktore chce widziec
) niech jakas madrzejsza glowa wypowie sie na ten temat.
z zastrzezeniem, ze breath weapon w cc nie jest atakiem zasigowym

generalnie to popodawalem ci strony z zasadami. i ani ja ciebie nie przekonam ani odwrotnie


DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
podbijam swoje wcześniejsze pytanieoczko pisze:szybkie pytanko - jak przelatuje orłem nad oddzialem i w tym momencie wchodzę w 8"od night goblinów, to teoretycznie powinienem wylądować, ale nie mogę - co się wtedy dzieje?
@Embir - edytuj [psty zamiast pisać 3 pod rząd, bo strasznie utrudnia to czytanie forum
@ Moreseg - z tego co piszesz salki nie mają missile weapon więc każda może strzelać w inny cel

Ale tu nie trzeba niczego więcej klarować. Definicje rulebookowe są jasne.Morsereg pisze:nie kazdy atak zasiegowy jest zadany z missile weapona ale kazdy missle weapon to attak zasiegowy.
z zastrzezeniem, ze breath weapon w cc nie jest atakiem zasigowym![]()
generalnie to popodawalem ci strony z zasadami. i ani ja ciebie nie przekonam ani odwrotnie(ktorys z nas widzi tylko te zasady ktore chce widziec
) niech jakas madrzejsza glowa wypowie sie na ten temat.
Definicja missile weapons str. 89
Definicja strzelania z broni wybierających na cel oddział str. 38 i następne
Zasady strzelania z maszyn wojennych str. 108 i następne.
Jeśli jakieś zasady są sprzeczne kierujemy się zasadą ze str. 11
Naprawdę nie ma żadnych wątpliwości jeśli chodzi o strzelanie czołgu, weź podręcznik i dokładnie go przeczytaj.
Mam pytanie odnośnie odginania oddziałów.
W 7 edycji sprawa była jasna podstawiało się oddział i przeciwnik albo gonił i wystawiał się bokiem albo stał w miejscu.
W jaki sposób teraz skutecznie odginać?
Jak wystawisz oddział i zrobisz flee przeciwnik zrobi redirecta w oddział ochraniany.
Jak zrobisz hold to z reguły przeciwnik wybije odginaczkę i zrobi reformę i w następnej turze i tak będzie mógł zaszarżować w oddział ochraniany.
Jeśli nie wybije to się powstrzyma od gonienia i tak jak punkt wyżej, lub pogoni i złapie i wtedy się zreformuje będąc na naszym boku.
Czy jedyną możliwością jest opóźnienie szarży przeciwnika o jedną turę czy coś mi umknęło?
W 7 edycji sprawa była jasna podstawiało się oddział i przeciwnik albo gonił i wystawiał się bokiem albo stał w miejscu.
W jaki sposób teraz skutecznie odginać?
Jak wystawisz oddział i zrobisz flee przeciwnik zrobi redirecta w oddział ochraniany.
Jak zrobisz hold to z reguły przeciwnik wybije odginaczkę i zrobi reformę i w następnej turze i tak będzie mógł zaszarżować w oddział ochraniany.
Jeśli nie wybije to się powstrzyma od gonienia i tak jak punkt wyżej, lub pogoni i złapie i wtedy się zreformuje będąc na naszym boku.
Czy jedyną możliwością jest opóźnienie szarży przeciwnika o jedną turę czy coś mi umknęło?
Umknęło Ci choćby i to, że można dać dwie odginaczki - redirect można zrobić tylko raz. Poza tym wchodzi odginanie oddziałów z frenzy. A jak nie jedno i drugie to zawsze można spowolnić. Overrun czy pursuit to średnio 7/9" a normalny ruch zwykle więcej. Do tego można tym tak wysterować, że albo overrun w złym kierunku albo reform w miejscu, kilometr od nowego celu.
Maciek
Maciek