Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Shino »

cichy pisze:Jak porusza się Iron demon? Wyszła niedawno erata do ChD która IMO nic nie zmienia i nie możemy dojść na forum chadecji do tego jak on jeździ.

Wersja I: po szarżach pivot w miejscu+dopałka 2d6+move i patrzymy czy w coś wjechał.
Wersja II: nie można pivotować, jedzie tak jak stał na początku tury (dlaczego? cytat?) dopałka itd. pivot tylko używając normalnego ruchu.
wersja 2. Tak zmienia to errata, ktora pisze wprost, ze szrzuje on tylko i wyl;acznie na wprost a jedyne co moze zrobic poza jazda na wprost przy szarzy to close the door.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Shino pisze:
cichy pisze:Jak porusza się Iron demon? Wyszła niedawno erata do ChD która IMO nic nie zmienia i nie możemy dojść na forum chadecji do tego jak on jeździ.

Wersja I: po szarżach pivot w miejscu+dopałka 2d6+move i patrzymy czy w coś wjechał.
Wersja II: nie można pivotować, jedzie tak jak stał na początku tury (dlaczego? cytat?) dopałka itd. pivot tylko używając normalnego ruchu.
wersja 2. Tak zmienia to errata, ktora pisze wprost, ze szrzuje on tylko i wyl;acznie na wprost a jedyne co moze zrobic poza jazda na wprost przy szarzy to close the door.
Czyli ID nie może szarżować jak zwykłe jednostki?

Awatar użytkownika
cichy
Oszukista
Posty: 827

Post autor: cichy »

Przy szarży(tak, może szarżować normalnie) i tego moim zdaniem dotyczy ten zapis w faqu, a co jeśli nie szarżuje tylko używa boilera? To nie jest szarża przecież. Bo z tego wynika, że on w ogóle nie może pivotować...
Ostatnio zmieniony 27 lut 2013, o 20:16 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Dydu pisze:
Shino pisze:
cichy pisze:Jak porusza się Iron demon? Wyszła niedawno erata do ChD która IMO nic nie zmienia i nie możemy dojść na forum chadecji do tego jak on jeździ.

Wersja I: po szarżach pivot w miejscu+dopałka 2d6+move i patrzymy czy w coś wjechał.
Wersja II: nie można pivotować, jedzie tak jak stał na początku tury (dlaczego? cytat?) dopałka itd. pivot tylko używając normalnego ruchu.
wersja 2. Tak zmienia to errata, ktora pisze wprost, ze szrzuje on tylko i wyl;acznie na wprost a jedyne co moze zrobic poza jazda na wprost przy szarzy to close the door.
Czyli ID nie może szarżować jak zwykłe jednostki?
nie moze.
Przy szarży, a co jeśli nie szarżuje tylko używa boilera? To nie jest szarża przecież.
po pierwsze jesli dojedzie do prseciwnika to jest to szarza. Po pdrugie przy boilerze nie pivotuje sie.

Awatar użytkownika
cichy
Oszukista
Posty: 827

Post autor: cichy »

U mnie pisze, że może...
If charge is being attempted this must be declared as normal before the extra movement rolled(...)
czyli może szarżować
Ostatnio zmieniony 27 lut 2013, o 21:03 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

a w faqu jest, ze nie moze.
Czyli nie moze.

Awatar użytkownika
cichy
Oszukista
Posty: 827

Post autor: cichy »

W tych nowych akapitach? Nie mogę tego znaleźć.

i inne pytanie, on po wygranej walce dostaje darmowego reforma?
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Mam pytanie głownie graliśmy ze AP np na kuszach nie działa kumlatywnie z magią metal ( +1hit, AP) ale czytam sobie ksiazkę i tam jest opisane ze specjalne zasady (w któych sa AP) są kumulatywne str 66 chyba ze jest napisane inaczej:

W działaniu czaru nic nie opisano jak i przy broni poza tym zxe wszystkie ataki są AP (wszystkie wiec strzelanie i walka)
Z czarem w takim przypadku jest -2AP

Inna zabawka:

Banner of Murder (1 AP) (brak opisu ze nie jest kumulatywne)
czar metal (1 AP) (brak opisu ze nie jest kumu...)
soulrender (1 AP) (brak opisu ze nie jest kumula..)
-3AP

reasumujac dobrze mysle?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie. Przeczytaj errate do rb. Zasady specjalnie sie nie kumuluja.

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie w rulebooku lub jakichś faq-ach jest potwierdzenie tej zasady:

Mój oddział stoi przed dwoma lub nawet trzeba oddziałami wroga ustawionymi jeden za drugim.
Moja tura, deklaruję szarżę w najbliższego, on ucieka i staje za tymi dwoma swoimi z tyłu. Przekierowuję na kolejnego, ten też ucieka, ale w rzucie na ucieczkę rzuca za mało (ja rzucam tyle, że powinienem go dogonić). No i teraz, ja ani go nie łapię, bo się niby ukrył za swoimi z tyłu i nie mogę fizycznie się dosunąć, ani nie wpadam w trzeciego świeżego wroga. Tylko staję jak kołek przed jego nosem i czekam na kontr-szarżę.

Nawet jeśli zasady tak mówią (tylko gdzie?), to to jest kretyńska zasada. Nie mogę sobie tego nawet wyobrazić. Jadą rozpędzone rydwany i zatrzymują się (karkołomnie hamując) przed oddziałem wrogim, spuszczają głowy i czekają aż zostaną rozsiekane. To jest na prawdę zasada do poprawy.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak przeczytałeś dział o deklaracji szarż to to wynika z całokształtu zasad tam opisanych
jest powiedziane co się dzieje po reakcji flee i kiedy uciekasz przez własny oddział
jest powiedziane ile razy możesz robić redirect i jak go zrobić

musisz przewidywać takie rzeczy grając, nie każda armia może takie zagranie łatwo zrobić, ale jednak pojawiają się

zasady poprawia GW w swoich erratach, chcesz to w domu przecież możesz zagrać jak lubisz i zmienić co ci się podoba
na zorganizowanych rozgrywkach gramy wg oficjalnych zasad + klaryfikacji w uscisleniach
logiki w grach się nie doszukuj, równie dobrze głupią zasadą może być bicie po inicjatywie bo rozpędzona kawaleria uderzy później niż jakaś piechota

cytując klasyka "dobry generał by to przewidział" :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Akurat uderzanie po inicjatywie jest jak najbardziej logiczne ;)

Przekładając na realia bitwy, wszystko zależało od broni jakiej się używało i od morale oddziału. I na kawalerię były sposoby.

Natomiast ta kawaleria nagle się nie zatrzymywała przed kilkoma chłopami z widłami, bo cel, na który szarżowali uciekł za plecy chłopów, po czym za chwilę się odwrócił i pokazał faka tejże kawalerii. Chłopi natomiast rozkosznie pocięli konnicę bo ta zgłupiała ;)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Duinhir pisze:Akurat uderzanie po inicjatywie jest jak najbardziej logiczne ;)

Przekładając na realia bitwy, wszystko zależało od broni jakiej się używało i od morale oddziału. I na kawalerię były sposoby.
Chyba nigdy nie walczyłeś używając broni białej.
Uwierz mi - nic co jest z nią związane w WFB nie jest realistyczne w najmniejszym stopniu.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

No nie trafiłeś. Walczyłem 6 lat w rycerstwie ;)

Jakbym chciał realistyczną grę z bronią białą to bym się nie brał za wfb. Chodziło mi tylko o głupotę tej jednej zasady :roll:

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Po fazie walki dwa unity - unit jeden horda, unit dwa - 5 w szeregu - biją się dalej. Czy horda może zrobić reforma, który zmieni jego formację z hordy na zwykłą, tym samym wyłączyć z walki modele z 3 szeregu?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


może być po reformie tak? (6 modeli w pierwszym szeregu, bo jeden stykał się po kącie):
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie możesz wyłączyć modeli w B2B, co się stanie z supportami to twoja sprawa
RB+FAQ/errata do combat reform.

i ten reform jest na koniec walki, a nie w fazie ruchu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Tak, wiem z tym reformem. Ok, czyli tak to wygląda z suportami, git, dzięki.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Dwie sytuacje z dzisiejszej bitwy z VC.

1-sza sytuacja:
Graliśmy na SLoS ETC. Strzelam do Crypt Horrorów stojących na wzgórzu, za wzgórzem stoi Mortis, jak rozumiem jeśli zabiję crypt horrora kula armatnia może lecieć dalej i trafić Mortisa, mimo tego, że stał za wzgórzem? Zagraliśmy, że "przelatuje nad jego głową", ale sprawdziłem uściślenia ETC i zabraniają one strzelania do oddziałów za wzgórzem jedynie w sytuacji gdy jest to jedyny cel, w którego kierunku leci pocisk. Z kolei reguły dział na str. 113 mają katalog zamknięty sytuacji, gdy kula armatnia zostaje zablokowana i nie trafia celów na swojej drodze, i przelot przez normalne wzgórze nie jest tam wyliczony. Z góry dzięki za odpowiedź i jeśli się mylę byłbym wdzięczny za wskazanie podstawy w regułach.

2-ga sytuacja:
Start tury przeciwnika, Mortis wyje do jednego demigryfa, który walczył z Zombi ustawionymi w kreskę, krzyk mortisa zabija demigryfa. I teraz tak, przeciwnik wykonał reforma, tak jakby wybił w combacie demigryfa, z kreski ustawił się w klocek i zaszarżował mój oddział rycerzy. Pytanie - czy taki reform jest w ogóle możliwy do wykonania? Moim zdaniem nie. Zgodnie z regułami ze str. 46 i następnych wynika bowiem, że taki reform jest możliwy jedynie w fazie combatu, kiedy wybije się przeciwnika, lub powstrzyma się przed jego gonieniem. Jak wyżej, z góry dzięki za odpowiedź i wskazanie podstawy w zasadach jeśli się mylę.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1) strzelasz z dzial jak kiedys. MOze przeleciec w mortisa jesli jest po prostej. Ale zadeklarowac odleglosc musisz na model widoczny.

2) faq rb
moze robic reforma jesli przeciwnik zostal zabity przed combatem. Overrunowac tez. Ale dopiero w fazie walk jedno i drugie.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9575
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jakie podstawki mają monstery przywoływane z Transformation of Kadon?

Zablokowany