Perypetie Imperium

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Perypetie Imperium

Post autor: Embir »

Zakładam temat co by zamieszczać rozpy mojego Imperium i jego turniejowe perypetie.
Na początek link do relacji z Bazyliszka:

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 9#p1034999

Pewne wnioski są, przede wszystkim:
Zamiast 2-óch małych piątek kawy chyba lepiej jest mieć oddział, który ławą będzie transportował maga. Jest tego jeden główny powód - mój mag siedzący w dużym wagoniku kawy nawet przy rzucaniu zaklęć z max 3 kości totalnie potrafił mi przetrzebić główny oddział rycerstwa. Tak miałem w 3-ciej bitwie na Bazyliszku i bardzo mnie to bolało. W momencie gdy wystawiam ławą jeden większy klocek 8-miu rycerzy nawet przy najgorszym miscaście zejdzie mi ich co najwyżej 3-ech. Dodatkowo gdy taki regiment dostanie sztandar i muzyka można nim od biedy powalczyć. Minusem takiej konfiguracji jest to, że tracę jeden drop i tak naprawdę pozbywam się w rozpie regimentów, które mogły robić i za odginaczki, i za odkurzacze do czyszczenia śmieci. No ale coś za coś.
Ponieważ są już nowe zasady ETC musiałem zrezygnować z korony i dyscypliny; myślę, że Ld 9 z przerzutem da radę. Inner Circle dostali za to Razor Standard.
Na bohaterach także małe zmiany. Arcylektor jednak potrzebuje prezerwatywy, bo od Killing Blow i ataków NO AS robiło mi się ciepło, nawet jak byłem w challenge'u z VHS.
Bsb w standardowej konfiguracji, ale znalazłem punkty na Trickster's Shard - taki fajny mały przedmiot, którego brak też mnie bolał na Bazyliszku.
Jako, że Arcylektor i tak będzie miał AP z Razor Standard mogę się pokusic o danie mu Warrior Bane'a, zaś słomka trafia za to do pedzia. Z Potion of Foolhardines może miec jakieś przebłyski :D

Tak więc lekko zmodyfikowana rozpa, którą mam nadzieję wypróbować przed Kujawiakiem na najbliższym lokalu prezentuje się tak:
Unnamed2400 Pts - Empire Army

Arch Lector of Sigmar @ 228.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Van Horstmann's Speculum
Enchanted Shield
Talisman of Preservation
Relic Sword

Battle Wizard Lord of the Light Order @ 243.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light; Warhorse
Dispel Scroll

Captain of the Empire @ 163.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dawnstone
Dragonhelm
The Other Trickster's Shard

Captain of the Empire @ 158.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Dragonbane Gem
Helm of the Ratslayer
Sword of Might
Potion of Foolhardiness

8 Knightly Orders @ 196.0 Pts
Standard; Musician;

14 Knights of the Inner Circle @ 425.0 Pts
FCG;
Razor Standard

5 Demigryph Knights @ 320.0 Pts
Standard; Musician;
Banner of Eternal Flame

3 Demigryph Knights @ 174.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts

Models in Army: 37


Total Army Cost: 2397.0
Do rozważnie pozostaje jeszcze wersja rozpiski gdzie za cenę Razor Standard, Banner of Eternal Flame i paru pomniejszych magicznych przedmiotów dostawiam gołą piątkę kawy. Ale to do wypróbowania na kiedy indziej.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Wczoraj testowałem rozpę przeciwko Lizakom na dwóch Slannach i VC Gąsiora. O ile przeciwko Lizakom idzie się na pałę do przodu w combat i spokojnie się inkasuje punkty, o tyle VC to ciężki orzech do zgryzienia. Niby teren był w grze dla mnie mało korzystny i utrudniał defensywna grę na kontrę, ale ciężko Imperium VC ogarnąć. Na pewno na ten match-up nie chciałbym trafić na turnieju. Po raz pierwszy także odczuwalny był brak drugiego maga.
Niemniej rozpa pozostaje jeszcze bez zmian, jutro turniej na Narbutta i testowanie jej w ogniu walki.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Embir pisze:O ile przeciwko Lizakom idzie się na pałę do przodu w combat i spokojnie się inkasuje punkty
A to rzecz niesłuchana, chyba, że bez slanna...
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Nie widzę większego sensu w defensywnej grze przeciwko dwóm Slannom w konfiguracji Death i Metal. Na pewno wymiany ognia z nimi się nie wygrywa na kawaleryjskim Imperium z jednym magiem...

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Models in army:37...Normalnie jak Ogry :/

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Paraszczak pisze:Models in army:37...Normalnie jak Ogry :/
albo jak WOC...

jak widać jest taka tendencja w nowych bookach - jeden wyjątek to VC - models in army 220+ :mrgreen:
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

chyba ze nie liczymy 180 zombie;p
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Demisie z BotEF to błąd!!!!
Steel na demisie i +1mv na IC
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Szymon pisze:Demisie z BotEF to błąd!!!!
Steel na demisie i +1mv na IC
Ciekawa sugestia, na pewno do rozważenia.

Wyszedł nowy draft. Nie sądzę żeby utrzymała się moja kawaleryjska rozpa przy tych kijowych ograniczeniach z dupy. Wstępna wersja rozpy piechociarskiej:
Unnamed2400 Pts - Empire Army

Arch Lector of Sigmar @ 204.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Heavy Armour
Van Horstmann's Speculum
Relic Sword
Enchanted Shield
Talisman of Preservation

Warrior Priest of Sigmar @ 69.0 Pts
Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Shield

Battle Wizard Lord of the Celestial Order @ 215.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Heaven
Sceptre of Stability

Battle Wizard of the Amber Order @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Beasts
Dispel Scroll

Master Engineer @ 65.0 Pts

Master Engineer @ 65.0 Pts

36 Halberdiers @ 292.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician

8 Archer Detachment @ [56.0] Pts
Normal Bow

36 Halberdiers @ 309.0 Pts
Halberd; Light Armour; FCG


9 Archer Detachment @ [63.0] Pts

5 Demigryph Knights @ 320.0 Pts
Standard; Musician;
Banner of Eternal Flame

4 Demigryph Knights @ 252.0 Pts
Standard; Musician

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts

Models in Army: 113


Total Army Cost: 2396.0
W sytuacji zagrożenia magowie wskakują do detachmentów. Full defens - heavenka ma podprowadzic wroga pod helblastery. Na kontrze demisie.

EDIT: Błąd w rozpie. Trzeba co nieco odchudzic demigryfy aby wszedł bsb, totalnie go przeoczyłem :D

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

No to jestem po wczorajszym turnieju, wynik fatalny.
Pomyślałem, że zagram sobie piechotą, bo nie chcę latać kurakami z jednym działem. Ostro się przejechałem, i od następnego turnieju puszki wracają do łask.

Zagrałem czymś takim:
Unnamed2400 Pts - Empire Army

Arch Lector of Sigmar @ 204.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Heavy Armour
Van Horstmann's Speculum
Relic Sword
Enchanted Shield
Talisman of Preservation

Warrior Priest of Sigmar @ 77.0 Pts
Prayers of Sigmar; Heavy Armour
Charmed Shield
Dragonbane Gem

Battle Wizard Lord of the Light Order @ 215.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Sceptre of Stability

Battle Wizard of the Light Order @ 65.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light

Battle Wizard of the Amber Order @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Beasts
Dispel Scroll

Captain of the Empire @ 138.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Battle Standard
Dragonhelm
Biting Blade
Dawnstone

Master Engineer @ 65.0 Pts

36 Halberdiers @ 292.0 Pts
Standard; Musician

8 Archer Detachment

36 Halberdiers @ 309.0 Pts
FCG

9 Archer Detachment

5 Demigryph Knights @ 300.0 Pts
Musician

Great Cannon @ 120.0 Pts

Great Cannon @ 120.0 Pts

Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts

Steam Tank @ 250.0 Pts

Models in Army: 106


Total Army Cost: 2400.0
1 bitwa:

Grichalk z krasnalami. Totalny poligon, 2 działa, organki, dwie klopy, reszta to 2 klocki piechoty, z czego jeden obscenicznie duży Longbeardów i puszkowani lordowie z bsb, oraz dwóch runesmithów. Wystawiłem się wszystkim do przodu i modliłem się o zaczynanie. Niestety nie wyszło. Od razu straciłem działa. Potem było jedynie strzelanie do kaczek. Gdy doszedłem do walki resztkami, których nie wytrzebiły klopy, nie weszły kluczowe buffy i nie doszły kluczowe szarże. Ciężko jednak przepchnąć klocek Longbeardów takim chłamem jak halabardy bez wsparcia magii.
0-20

2 bitwa:

Semi i HE. Ładnie wyglądająca na stole, symetryczna armia; wszystko dwójkami. W corach 2 x łuki, a potem 2 x WL, 2 x orzełki, 2 x ellyrianie, w bohaterach full magia i bsb. Sama bitwa to niestety kicha. Czołg 3 tury z rzędu zaliczył misifire'a. Z kolei detachmenty łuków robiły dobrą robotę zasłaniając przed łucznikami przeciwnika helblastera, ten tylko czekał na okazję żeby wystrzelić w White Lionów. Niestety w kluczowym momencie wypadł misfire, przerzut z inżyniera... drugi misfire. Tak więc zeszła jakaś śmieszna ilość Lewków. Myślę sobie, ok, i tak te WL mają szarżę w moje klocki jak na kościach będzie 10+, niestety przypałowa szarża wyszła. To był kluczowy moment tej bitwy. 2 czy 3 tury się te regimenty orały, pod koniec bitwy lewki zostały zredukowane do 4 sztuk, niestety przegrałem combat, bo na dziadowskiej piechocie Imperium bez buffów raczej łatwo nabić CR, dodatkowo bsb spadł od jednego ataku WL, choć wystawiłem go turę wcześniej combat reformem krawędzią podstawki, tak by jak najmniej oberwał na ryj, i spłynąłem po teście na Ld 9 ze steadfasta. W międzyczasie na drugiej stronie wyczyściłem wszystkie śmieci a same lewki wystrzelałem potem grapeshotem z działa. Pod koniec była jeszcze szansa orać drugi regiment WL, ale czołg nie dojechał.
6-14

3 bitwa:

Pocisk ze Skavenami. Ja zaczynałem. Przeciwnik nie odpalił w pierwszej turze Storm Bannera, ze strzelania i magii, od razu zdjąłem mu abomkę i działo. Potem, mimo sztormówy, padł szary prorok. Od tego momentu miałem dość komfortową sytuację. Właściwie został sam dzwonek, którego niestety kondomiarze z halabardami nie mieli siły rozkręcić.
16-4

Na pewno rozpa nie była optymalna i na pewno jak tak sobie analizuję bitewki można było lepiej zagrać. Wyszedł brak ogrania armią piechociarską. Niemniej wniosek jest jeden - bez wsparcia magii imperialna piechota obsysa po same kule, nawet z hate i kapłanami. Przeciwko HE, krasnalom czy czemukolwiek innemu, co może skutecznie przyblokować magię, gra się czymś takim naprawdę ciężko. Helblaster fajna sprawa, ale łącznie z inżynierem to koszt rzędu 185 pkt, a trzeba go non stop chronić i osłaniać bo schodzi od byle pierdnięcia.

Następny turniej to powrót do kawy, teraz czas rozkminić taką rozpę, która da radę z jednym działem.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

no jak grales na piechocie bez huraganu to rzeczywiscie klapa. Ten +1 do hita zmienia b. duzo.
to jest juz wtedy hate na 3+ z przezutem, a nie 4+.

No i nie wiem, jak te lory miały zbytnio grać. Beast cokolwiek zrobił?

Przy tak złożonej rozpie, zamiast malego kaplana pokusilbym sie o wozek. Przy 2 magach z lighta masz 2 banishmenty z sila 5 i 6. Wozek daje hate dwom klockom i jest bezpieczniejszy niz 2 rany, ktore schodza od byle pierdniecia.

Puszki mają swoje zalety, ale mają i wady. :) Na pewno warto próbować różnych kombinacji.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

to nie jest tak... z kraśkami takimi jak te to wystarczy mieć odrobinę szczęścia... nie powinien Ci zabić obu dział w 1 turze a ponadto ty wystawiasz artylerie po nim więc możesz tak ustawić działa żeby nie wszystko u niego Cię widziało... dwa organki zadają 14 hitów a wondują w demisie 9 z czego sejwujesz 4,5...tragedii nie ma... ty masz 3 działa więc to wszystko jest grą kostek...nie jakąś wielką strategią ...ja ostatnie dwie gry turniejowe wygrałem z krasiami 20-0 i 16-4...dzięki kostkom...

He nie są łatwe ... trzeba cierpliowości w grze... jeśli masz helkę to wystawiasz z tyłu albo w lesie zasłaniasz detką i grzecznie czekasz...zabijasz orły z dział...nawalasz banishmentem i klatką w oddział magów... jeśli nie podchodzi to bierz remis w ciemno - ja HE zaliczam jako jeden z najgorszych paringów dla Imperium... zaraz po VC...

Tak więc w jednej bitwie miałeś pecha a w drugiej brakło Ci doświadczenia...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Shakin' Dudi pisze:no jak grales na piechocie bez huraganu to rzeczywiscie klapa. Ten +1 do hita zmienia b. duzo.
to jest juz wtedy hate na 3+ z przezutem, a nie 4+.

No i nie wiem, jak te lory miały zbytnio grać. Beast cokolwiek zrobił?

Przy tak złożonej rozpie, zamiast malego kapłana pokosiłbym sie o wózek. Przy 2 magach z lighta masz 2 banishmenty z sila 5 i 6. Wozek daje hate dwom klockom i jest bezpieczniejszy niż 2 rany, ktore schodza od byle pierdniecia.

Puszki mają swoje zalety, ale mają i wady. :) Na pewno warto próbować różnych kombinacji.
Nad wózkiem się zastanawiałem, ale ostatecznie zrezygnowałem z niego. Jest dość drogi. Beast z zerówki miał dawać buff dla halabardników. Huraganu nie posiadam a nie lubię proxowac, pytanie tylko z czego zrezygnować, nawet jeśli miałbym go wystawiać.

Najgorszym problemem jest to, że trafiłem na armie silnie antymagiczne. Zarówno przeciwko krasiom, które mają prawie zawsze więcej kości niż Ty, albo przeciwko HE, które kradną Ci kość i dodatkowo mają +1 do dispella ciężko było się tym buffom przebić. Tak naprawdę trzeba liczyć na IF-kę w kluczowym momencie.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Pokminiłem i takie dwie koncepcje wykluły mi się do Imperium na nowy draft:

Opcja pierwsza, bardziej defensywna z kontrą w postaci kawalerii.
Unnamed2400 Pts - Empire Army

Arch Lector of Sigmar @ 228.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Relic Sword
Van Horstmann's Speculum
Talisman of Preservation
Enchanted Shield

Captain of the Empire @ 163.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragonhelm
Dawnstone
The Other Trickster's Shard

Battle Wizard Lord of the Light Order @ 233.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light; Warhorse
Sceptre of Stability

Battle Wizard of the Light Order @ 102.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light; Warhorse
Dispel Scroll

Master Engineer @ 80.0 Pts
Barding; Light Armour; Warhorse

8 Knightly Orders @ 196.0 Pts
Standard; Musician;

14 Knights of the Inner Circle @ 415.0 Pts
Standard; Musician;
Razor Standard

6 Demigryph Knights @ 373.0 Pts
Standard; Musician;
Gleaming Pendant

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts

Models in Army: 40


Total Army Cost: 2400.0
Opcja druga, gdzie celem była maksymalizacja kurczaków.
Unnamed2400 Pts - Empire Army

Arch Lector of Sigmar @ 228.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Enchanted Shield
Relic Sword
Talisman of Preservation
Van Horstmann's Speculum

Captain of the Empire @ 163.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragonhelm
Dawnstone
The Other Trickster's Shard

Battle Wizard Lord of the Light Order @ 249.0 Pts
Barding; Magic Level 4; Lore of Light; Warhorse
Dispel Scroll

Battle Wizard of the Light Order @ 77.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light; Warhorse

Master Engineer @ 80.0 Pts
Barding; Light Armour; Warhorse

14 Knights of the Inner Circle @ 415.0 Pts
Standard; Musician;
Razor Standard

8 Knightly Orders @ 196.0 Pts
Standard; Musician; Warhorse

5 Demigryph Knights @ 315.0 Pts
Standard; Musician;
Gleaming Pendant

3 Demigryph Knights @ 184.0 Pts
Musician;

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts


Models in Army: 39


Total Army Cost: 2397
Przy tej drugiej rozpie zastanawiam się czy nie lepsza byłaby kombinacja lore'ów Celestial i Beast. Jednak ta kometka by się przydała jak trafię na poligon, a nie będę mieć przewagi w strzelaniu.

W obu przypadkach rezygnuję z pedzia, mam nadzieję, że magia będzie robić to do czego zazwyczaj go wykorzystywałem.
Za odginaczkę, których niestety brakuje, od biedy mogą posłużyć inżynier i mały mag.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

No to jestem po kolejnym turnieju na Narbutta, tym razem wróciłem do kawaleryjskiej rozpiski. Ostatecznie zrezygnowałem z inżyniera i helblastera bo przy ich wystawieniu w rozpisce brakowało regimentów do walki i czyszczenia śmieci. W nowej rozpisce miejsce jednego z regimentów demigryfów zajęli Reiksguardzi i drugi mag lighta.
Grałem na czymś takim:
Unnamed2400 Pts - Empire Army

Arch Lector of Sigmar @ 228.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Relic Sword
Van Horstmann's Speculum
Talisman of Preservation
Enchanted Shield

Captain of the Empire @ 163.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragonhelm
Dawnstone
The Other Trickster's Shard

Battle Wizard Lord of the Light Order @ 243.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light; Warhorse
Dispel Scroll

Battle Wizard of the Light Order @ 77.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light; Warhorse

1 Captain of the Empire @ 153.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Helm of the Ratslayer
Dragonbane Gem
Sword of Might

8 Knightly Orders @ 186.0 Pts
Musician;

14 Knights of the Inner Circle @ 415.0 Pts
Standard; Musician;
Razor Standard

5 Demigryph Knights @ 300.0 Pts
Musician;

5 Reiksguard Knights @ 145.0 Pts
Musician;

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts

Models in Army: 40


Total Army Cost: 2400.0
Odnośnie samych bitew:

Kolega Piotrek i Bretonia.
Przeciwnik posiadał w rozpisce tylko jednego maga beast'a 1 poz. ze scrollem, lorda na pedziu z HKB, bsb, dwa trebusze, 2 x pegazy i mnóstwo oddziałów rycerstwa.
Ustawiłem się defensywnie, zdjąłem dwa trebusze, Reiksguardzi i pegazista szachowali pedzie przeciwnika. Decydujący okazał się duży combat, w którym pięc demigryfów orało się z dwiema dużymi lancami, potem doszły do tego combatu właściwie nasze wszystkie walczące klocki, moje były górą.
16-4

Gąsior i VC
Lord Wampir "pierdylion ataków z siłą8", bsb wampir z beastem, necro z death, necro z nekromancją, baśka,duży klocek szkieletów, 2 x zombiaki, mortis, fellbaty, batswarmy, duże ghoule.
Takie VC to nemezis kawaleryjskiego Imperium. Dodatkowo Mortis Gąsiora po prostu nie ginie od dział. Niemniej do 4 tury jakoś tam się broniłem, choć i tak przegrywałem. Niestety popełniłem błąd. W turze przeciwnika rozkręciłem w końcu duże ghoule, wykonałem reforma i w swojej turze zaszarżowałem oddziałem demigryfów i regimentem kawy z generałem i bsb w bunkier szkieletów z generałem i resztą bohaterów, to naprawdę poważny błąd, trzeba było wypiąć się dupą do przeciwnika i spierdalać przez swoją ostatnią turę najdalej jak się da, a demisiami próbować szarżować na mortisa - dużo lepiej wyszedłbym przyjmując na klatę magię, niż szarżując w VC blendera. A tak w combacie lord zeżarł mi wszystko, zaś przecwinik zyskał dodatkowe 225 pkt za sztandary i gienka. Głupia decyzja, która kosztowała mnie 800 pkt. Ale mimo wszystko match-up przejebany dla tej rozpy.
0-20

Niltag i VC
Tu dla odmiany wampiry w wersji, która mi się podoba: Lord na smoku lev. 1, bsb z beastem lev. 2, 2 x necro lev. 2, baśka, 3 x wilczki, 2 x fellbaty, 2 x zombie, duży klocek szkieli fcg, 8 hexwraithów, Terrorgheist, Vargulf. Słowem offens.
Przeciwnik zdecydował się zaryzykować i wystawił wszystko na max do przodu jak najbliżej mnie, na szczęście armaty i magia nie fluffowały, wampir lord siadł. Potem miałem już z górki.
20-0

Fajna rozpa, dobrze mi się tym gra, o dziwo Reiksguardzi nawet się przydają. Teraz zostaje tylko dalej to ogrywać i eliminować niepotrzebne błędy.

Awatar użytkownika
Tombo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tombo »

Embir pisze: Fajna rozpa, dobrze mi się tym gra, o dziwo Reiksguardzi nawet się przydają.
Ja także testuje Reiksguardów od jakiegoś czasu i potwierdzam, że robią świetną robotę, wczoraj na turnieju zablokowałem nimi cały oddział jazdy bretonskiej na 5 tur. To raptem 2 pkt niz IC, a rekomepnsują brak koronki.

Ropiska fajna, gram czymś podobnym (różnice u mnie to jeden oddział demisi, wiecej Reiksguardów, łucznicy).

gratuluje maski na VC :)

Edit:

@Niltag - ja nie miałem w zamyśle wyśmiewnia czegokolwiek, po prosru Vampiry to cięzki parring dla Imperium, stąd gratulacje dla Embira za dobry wynik. Peace :)
Ostatnio zmieniony 10 mar 2013, o 23:48 przez Tombo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Tombo pisze:

gratuluje maski na VC :)
Mogle albo siedziec za gorka i grac na 12-8 czy cos takiego albo isc do przodu, ale przegralem roll na zaczynanie i na pataleni jaka bylo pole bitwy nie problem stracic lorda na smoku (odziwo smok zostal, ale genek postanowil oblac warda na 4+ przy pierwszym tescie ...)

zreszta wole grac na takiej rozpie gdzie trzeba troche pokombinowac niz na gloscku cryprow zasilanych mortisem i klocu ghuli z vampem klepaczem i wszystko idace do przodu
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Nie wiem po co spina. Nikt nie ma Ci tego za złe :)

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Czas na krótki raport po Włocławku:
Pojechałem z rozpiską którą grałem na ostatnim lokalu, czyli Reiksguardzi zamiast jednych demigryfów i 2 działa. Ogółem wszystko bez zmian.

Odnośnie samych bitew:

DoC i Lohost:
GUO, 2 x bloodlettersi, 6 cyckowężów, 2 x furie, 2 heraldów Khorna, sztandar upierdalający Light Magic, 2 rydwany Slaneesha
Co mogłem zrobić? Czarować kompletnie nie mogłem, pozostało kampienie się w rogu i liczenie na wystrzelanie tego co się da, ewentualnie jakieś cudy w walce. Nawet buffy mogłem rzucać najwyżej z dwóch kości.
W bitwie popełniłem trzy poważne błędy – wybrałem połowę, która dała przeciwnikowi murek za którym mógł schować GUO, zapomniałem wystawić pegaza (przeciwnik na szczęście pozwolił mi go dostawić w 2 lub 3 turze) oraz nie przesunąłem Maga Lorda w oddziale rycerzy przez co dostał szarżę chariotu na ryj z flanki. Efekty braku snu z Piątku na Sobotę i zasłużona porażka.
3-17 do tyłu

Skaveni Gnatożuja:
Szary Prorok bez dzwonka, Warlord na dużym szczurze, bsb, Assasin z Weeping Blade, 3 elektrycy, 3 x slavi, 2 x guttersi, działo, abomka, jezzaile, Szturmoszczury robiące za bunkier dla wszystkich sytych bohaterów oraz Doomwheel.
Przeciwnik zaczynał, od razu zdjął pierwsze działo Guttersami których poruszył pod moją artylerię. Ja cierpliwie czekałem, przeciwnik chyba zbyt odważnie poruszył się na swojej prawej flance Abomką i Doomwheelem przez co te zostały zniszczone przez działo i miśki. Wtedy ruszyłem całą resztą do przodu i władowałem się w combat z głównym klockiem szturmoszczurów. W 6 turze ostatecznie zniszczyłem cały główny oddział, ale srogie fazy magii i czary domeny plagi zrobiły swoje.
16-4 do przodu

DE i Druchii
Duża czarka z metalem i sztyletem dodającym PD, mała z Shadow, bsb ze sztandarem ASF, wielki klocek exec’ów, duży klocek witchek, 2 x oddziały strzelców, duży klocek warriorów, kociołek, hydra
Nie wylosowałem banishmentu na tą bitwę niestety, dodatkowo znowu źle się wystawiłem i główny klocek kawy musiał omijać ruiny. Zaczęło się dobrze bo działa rozwaliły kociołek w pierwszej turze. Potem strasznie spierdoliłem i bez sensu ruszyłem się wszystkim zbyt daleko do przodu przez co musiałem uciekać przed szarżą exec’ów – po prostu zapomniałem, że nie mają ASL i mają hate’a :) . Magia metalu karciła mnie niesamowicie, a w magii przeciwnika były same dublety. Mimo wszystko nie było aż tak źle, bardzo remisowo. Tak naprawdę zadecydowała ostatnia tura gdy Hydra na 1 ranie zabiła ostatniego rycerza w dużym klocku i rozwaliła pedzia, którego dopchałem z flanki do combatu aby w końcu ją wykończyć. :) Z ciekawszych akcji: pedzio sam przepchał klocek DE z małą czarką zarabiając mi w ten sposób około 400 pkt-ów.
7-13 w plecy

Lizaki i Mapet
Oldblood, dwóch kowbojów, Slaan z Heaven, skink priest, 2 x kohorty, 2 x kameleony, 3 x skirmisherzy, 3 salamandry, 2 x terradony
Cała bitwa to po prostu wymiana magicznych uprzejmości, przez całą grę był tylko jeden combat – mojej armaty z terradonami. Przez moment mogło być bardzo fajnie, banishment z IF-ki rozwalił cały klocek skinków w którym siedział Slann, ale żadna z armat go nie trafiła. Pod koniec stwierdziłem, że zaryzykuję i podlecę pedziem rozwalić salamandry, ot takie wygłupy dla rozruszania się ;), niestety nie wyszło.
9-11

Oczko i WE
Duża czarodziejka Life’a, hero na orle, lord biegacz, 2 x wildzi, 5 waywatchers, 3 x 14 łuków, treeman, 3 x driady, 2 orły
Wystawiłem się wszystkim do przodu jak tylko mogłem, krzyżyk na drogę i opór. Przeciwnik stwierdził, że popełniłem mnóstwo błędów i źle grałem. 
20-0 do przodu

Wnioski:
Trafiłem na dwie rozpy, które były dla mnie bardzo karcące (Lohosta i Druchii’ego), popełniłem trochę błędów, brakowało jeszcze jednego oddziału z wygarem do walki. Chyba trzeba będzie wypróbować rozpę na dwóch oddziałach miśków i jednym dziale. Ciężko mi się na to będzie przestawić bo dwa działa mam w rozpach Imperium od momentu kiedy tylko zacząłem zbierać tą armię w 6 edycji. Reiksguardzi mieli parę fajnych akcji, ale są bardzo drodzy i w ogóle nie mają pary, van Horstmann sprawdził się w bitwie ze Skavenami. Razor Standard też na pewno pozostanie w rozpie.
Tak więc czas na lekkie modyfikacje i próby gry z jednym działem.

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

Embir źle mnie zrozumiales. To ja zrobiłem masę błędów. Ty moim zdaniem popelniles 1 - ustawienie się bokiem do biegacza o kowboja było moim zdaniem kiepskim pomyslem tym bardziej że stales w lesie
Obrazek

ODPOWIEDZ