Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
1. Czy vortex można rzucać tak, by przechodził przez jednostki będące w kombacie?
2. Czy vortex może rzucić mag będący w kombacie?
3. Czy vortex można rzucić tak by przeszedł przez jeden z własnych oddziałów?
2. Czy vortex może rzucić mag będący w kombacie?
3. Czy vortex można rzucić tak by przeszedł przez jeden z własnych oddziałów?
Tak, moze nawet uciec z chalange'a.Dreef pisze:Czy czarodziej uzywajac atrybutu z domeny Shadow moze uciec z walki?
upWojtuśŚ pisze:Na siatkę rzuca się za każdy czat, czy za oddział (maga)? Myślałem, ze zostanie to rozwiązanew nowym głosowaniu, ale pytanie chyba tego nie dotyczy.

https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
-
- Chuck Norris
- Posty: 484
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
W dziale panik jest zapis, że jest panika w 6 calach od zniszczonego oddziału i teraz pytanko czy jeżeli oddział ucieka i wyjdzie za krawędź to czy jest od tego panika w miejscu wychodzenia za planszę? Pytanie powstało z powodu zapisu na w dziale szarż na temat uciekania za plansze gdzie jest wpisane, że oddział jest traktowany jak zniszczony.
JaSzczuras pisze:W dziale panik jest zapis, że jest panika w 6 calach od zniszczonego oddziału i teraz pytanko czy jeżeli oddział ucieka i wyjdzie za krawędź to czy jest od tego panika w miejscu wychodzenia za planszę? Pytanie powstało z powodu zapisu na w dziale szarż na temat uciekania za plansze gdzie jest wpisane, że oddział jest traktowany jak zniszczony.
Na poprzedniej stronie tego tematu.Shino pisze:jednostka uciekajaca za stol jest unzna za sniczona. Za zniszczenie jednostki jest panika
jest mierzona od miejsca gdzie uciekajaca jednostka sie stykala z krawedzia stolu, czyli od miejsca gdzie oddzial zostal zniszczony.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Ta a Furion potem napisał co innego. Więc bądź tu mądry
.

Furion pisze:Jednostka.FAZIK pisze: Na 18RB wyraźnie napisano że "counts as destroyed" a panikę zdaję się jeśli (63RB) "unit is destroyed for any reason" i "or indeed any other occurrence". Czyli jednostki panikują, tyle że nie napisano czy to krawędź stołu jest ważna czy jednostka, która się o tą krawędź rozbija. Stąd moje pytanie.
Jako że liczy się krawędź to wystarczy trzymać jednostki dalej niż 6" od niej i nie ma problemu.
Life's a game with save and load features disabled.
Szarża na oddział dwóch jednostek X i Y.
Najpierw X, doszarżował, ale przeciwnik musiał zrobić do niego aligna.
W tym momencie strefa dla Y zmieniła się z przodu na bok.
Co robi Y?
a) Szarżuje na bok
b) Szarżuje na przód, a jak się nie da to pali
Najpierw X, doszarżował, ale przeciwnik musiał zrobić do niego aligna.
W tym momencie strefa dla Y zmieniła się z przodu na bok.
Co robi Y?
a) Szarżuje na bok
b) Szarżuje na przód, a jak się nie da to pali
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
A czasem wiele szarż na 1 jednostkę nie rozpatruje się równocześnie? Więc siłą rzeczy jednostka szarżowana nie zmieni położenia względem 2 jednostki bo ta już będzie z nią w kontakcie.
W najgorszym wypadku osoba szarżująca wybiera kolejność szarż więc pewnie będzie się domykało tak żeby wszystko się pomieściło.
W najgorszym wypadku osoba szarżująca wybiera kolejność szarż więc pewnie będzie się domykało tak żeby wszystko się pomieściło.
Life's a game with save and load features disabled.
Gazik, nie wprowadziłeś nic konkretnego do dyskusji...
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
RB str. 21
A charging unit's position when the charge is declared determines whether it charges into the front, flank or rear of the enemy unit.
koniec tematu.
A charging unit's position when the charge is declared determines whether it charges into the front, flank or rear of the enemy unit.
koniec tematu.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Macias pisze:JaSzczuras pisze:W dziale panik jest zapis, że jest panika w 6 calach od zniszczonego oddziału i teraz pytanko czy jeżeli oddział ucieka i wyjdzie za krawędź to czy jest od tego panika w miejscu wychodzenia za planszę? Pytanie powstało z powodu zapisu na w dziale szarż na temat uciekania za plansze gdzie jest wpisane, że oddział jest traktowany jak zniszczony.Na poprzedniej stronie tego tematu.Shino pisze:jednostka uciekajaca za stol jest unzna za sniczona. Za zniszczenie jednostki jest panika
jest mierzona od miejsca gdzie uciekajaca jednostka sie stykala z krawedzia stolu, czyli od miejsca gdzie oddzial zostal zniszczony.
Jest tak jak ja mówięFAZIK pisze:Ta a Furion potem napisał co innego. Więc bądź tu mądry.
Furion pisze:Jednostka.FAZIK pisze: Na 18RB wyraźnie napisano że "counts as destroyed" a panikę zdaję się jeśli (63RB) "unit is destroyed for any reason" i "or indeed any other occurrence". Czyli jednostki panikują, tyle że nie napisano czy to krawędź stołu jest ważna czy jednostka, która się o tą krawędź rozbija. Stąd moje pytanie.
Jako że liczy się krawędź to wystarczy trzymać jednostki dalej niż 6" od niej i nie ma problemu.

pozdrawiam
Furion
DD nie używa templatki więc nie ma tu analogii. Co to jest "big hit"?PSz pisze:Pytanie
Czy jak template z doom divera jest częściowo za stołem (nie ma big hita) to czy strzał jest zmarnowany?
Jeśli tak
Czy przez analogie gdy cannonball skończy swój bounce za planszą to czy też jest za zmarnowany?
Strzał z działa trafia wszystko na swojej drodze, więc jego koniec może wyjechać za stół. Gdyby zaczynał swój bounce za stołem, wtedy sytuacja by była zbliżona.
I kto to mówi.WojtuśŚ pisze:Gazik, nie wprowadziłeś nic konkretnego do dyskusji...
Oczywiście nie mówiąc o fakcie że postępując zgodnie z tym co napisałem wyjdzie dokładnie sytuacja opisana w RB. Czyli zgodna z zasadami.
ps
Chyba ci się coś pomyliło TuptuŚiu.
http://www.google.pl/search?hl=pl&outpu ... nTPNT5gegG
Life's a game with save and load features disabled.
@FAZIK
DD strzela w pewnym sensie "templatem" jak najbardziej 3,14 cm ma zdaje się, taka zwykła podstawka pod latacza, tylko, że wszystkie hity idą w oddział jak shooting
jak postawisz 1" od siebie 2 oddziały i trafisz to oba oddziały dostają rany.
o ile dobrze pamiętam to to nie jest rozpatrywane jako bounce, trafiasz ostatniej pozycji, a nie wszystko na swojej drodze, to nie jest jak canon
FAQ albo uściślenia w tej kwesti służą
DD strzela w pewnym sensie "templatem" jak najbardziej 3,14 cm ma zdaje się, taka zwykła podstawka pod latacza, tylko, że wszystkie hity idą w oddział jak shooting
jak postawisz 1" od siebie 2 oddziały i trafisz to oba oddziały dostają rany.
o ile dobrze pamiętam to to nie jest rozpatrywane jako bounce, trafiasz ostatniej pozycji, a nie wszystko na swojej drodze, to nie jest jak canon
FAQ albo uściślenia w tej kwesti służą
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
W zasadzie to używa - trafienie z Doom DIvera rozpatruje się przy użyciu modelu o okrągłej podstawce c.a. 1-1,5" (jeżeli wzorniczek dotyka jakiegoś oddziału to DV trafiło), która nie ma oficjalnie oznaczonego środka (tzw. big hita, jak w dużym i małym wzorniku).FAZIK pisze:DD nie używa templatki więc nie ma tu analogii. Co to jest "big hit"?PSz pisze:Pytanie
Czy jak template z doom divera jest częściowo za stołem (nie ma big hita) to czy strzał jest zmarnowany?
Jeśli tak
Czy przez analogie gdy cannonball skończy swój bounce za planszą to czy też jest za zmarnowany?
Strzał z działa trafia wszystko na swojej drodze, więc jego koniec może wyjechać za stół. Gdyby zaczynał swój bounce za stołem, wtedy sytuacja by była zbliżona.
ww.google.pl/search?hl=pl&output=search&sclient=psy-ab&q=gazik&btnG=&gbv=1&sei=8a5SUc-EJInTPNT5gegG
PSz -> Fachowcem nie jestem, ale jak bym powiedział, że jak wzornik DV nie mieści się na stole to jakby go nie było - trochę per analagia do każdego innego modelu, który nie może częściowo wychodzić za stół (kwestia specyfiki tego wzornika). Co do cannonballa to patrz odpowiedź Fazik'a
Dzięki za odpowiedzi.
Oczywiście że DD trafia tylko w finalną pozycję, ma jeśli się zdefiniowana średnice na 30mm.
Z analogią do działa chodziło mi o to.
Założenie: DD jako template częściwo za stołem to traktowana jako za planszą i strzał zmarnowany. Skutek: Cannonball jest template na całej długości bounce to jak w przypadku DD marnuje się gdy jakaś go część jest za planszą.
Czyli – muszę popatrzeć w uściślenia
POPATRZYŁEM - MIAŁ ZOSTAĆ NA PLANSZY
)) CZYLI DYSKUSJA BEZ SENSU
PRZEPRASZAM (również za caps lock)
Oczywiście że DD trafia tylko w finalną pozycję, ma jeśli się zdefiniowana średnice na 30mm.
Z analogią do działa chodziło mi o to.
Założenie: DD jako template częściwo za stołem to traktowana jako za planszą i strzał zmarnowany. Skutek: Cannonball jest template na całej długości bounce to jak w przypadku DD marnuje się gdy jakaś go część jest za planszą.
Czyli – muszę popatrzeć w uściślenia
POPATRZYŁEM - MIAŁ ZOSTAĆ NA PLANSZY

PRZEPRASZAM (również za caps lock)
wiesz to trochę nie halo by było jakby bounce za plansze oznaczał zmarnowany strzał
z armaty
stoisz na krawędzi stołu kula przelatuje ci przez oddzial czy smoka, i wylatuje za stół, a ty rzucasz "haha zmarnowałeś strzał bo kula wypadła za planszę", ważne żeby spadła najpierw na stół, a co dalej się z nią dzieje to droga wolna

stoisz na krawędzi stołu kula przelatuje ci przez oddzial czy smoka, i wylatuje za stół, a ty rzucasz "haha zmarnowałeś strzał bo kula wypadła za planszę", ważne żeby spadła najpierw na stół, a co dalej się z nią dzieje to droga wolna
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
DD używa podstawki (32mm jeśli się nie mylę) nie templatki. Nawet jest to w ujęte w jego zasadach. Chociaż jak najbardziej może trafić kilka oddziałów i jego podstawka jest w pewnym sensie templatką która dotykając dowolnego celu zadaje mu hity
. Tyle że to jest distributed as shooting więc i tak LoSir przed tym nie ma.
Cała rozmowa jest o tyle ciekawa i ją rozumiem gdyż gra się na stole o określonych rozmiarach i czasem coś wyjdzie częścią poza ten stół. No i wtedy nie wiadomo czy i kiedy oddziałuje na teren gry. Chyba nigdy "coś" będąc poza stołem może mieć wpływ na grę, ale...
Mamy np zionięcie smoka czy też strzał z armaty. Gdzieś na stole ma swój początek więc może trafić we wszystko pod nim a częściowo wyjść poza stół i problemu nie ma.
No i są te nieszczęsne templatki mające środkową pozycję, Doom Diver i Vortexy*. Nie do końca wiadomo czy jeszcze oddziałują na teren gry jeśli częściowo z niego wyszły. Niby w podręczniku istnieje zapis że wszystko pod/dotknięte przez templatkę jest trafione ale jak trafienie (punkt trafienia) wyszło poza stół to nie ma od czego mierzyć. Sytuacje sporne, czy strzał wszedł w stół czy nie wszedł, pewnie trzeba rozstrzygać rzutem kością albo umówić się na konsensus przed grą.
W W40K jest to uściślone w WFB nie.
*Zapisy co do Vortex'ów można interpretować w obie strony. Bo "move off it (the table)" ze strony 31RB nie do końca wyjaśnia czy cały czy część
.
Uściślenia sędziowskie mówią to:
Wzornik a wyjście poza krawędź stołu
Jeśli wzornik posiada środek (specjalne trafienie pod środkiem wzornika, np. z katapult), strzał jest normalnie rozpatrywany, jeśli środek wzornika znajduje się na stole. Jeśli trafi poza stół, strzał nie jest rozpatrywany. W wypadku wzorników z czarów (np. pit of shades, purple sun) i innych wzorników nie posiadających ”punktu trafienia” (np. zionięcie) – wyjście części wzornika poza stół nie ma znaczenia, jest on rozpatrywany normalnie.
Jak te uściślenia mają się do DD lub Vortex'ów nie wiem. Bo teoretycznie zgodnie z nimi należałoby śledzić Vortex do momentu aż w 100% nie zejdzie ze stołu a DD nie jest wzornikiem.

Cała rozmowa jest o tyle ciekawa i ją rozumiem gdyż gra się na stole o określonych rozmiarach i czasem coś wyjdzie częścią poza ten stół. No i wtedy nie wiadomo czy i kiedy oddziałuje na teren gry. Chyba nigdy "coś" będąc poza stołem może mieć wpływ na grę, ale...
Mamy np zionięcie smoka czy też strzał z armaty. Gdzieś na stole ma swój początek więc może trafić we wszystko pod nim a częściowo wyjść poza stół i problemu nie ma.
No i są te nieszczęsne templatki mające środkową pozycję, Doom Diver i Vortexy*. Nie do końca wiadomo czy jeszcze oddziałują na teren gry jeśli częściowo z niego wyszły. Niby w podręczniku istnieje zapis że wszystko pod/dotknięte przez templatkę jest trafione ale jak trafienie (punkt trafienia) wyszło poza stół to nie ma od czego mierzyć. Sytuacje sporne, czy strzał wszedł w stół czy nie wszedł, pewnie trzeba rozstrzygać rzutem kością albo umówić się na konsensus przed grą.
W W40K jest to uściślone w WFB nie.
*Zapisy co do Vortex'ów można interpretować w obie strony. Bo "move off it (the table)" ze strony 31RB nie do końca wyjaśnia czy cały czy część

Uściślenia sędziowskie mówią to:
Wzornik a wyjście poza krawędź stołu
Jeśli wzornik posiada środek (specjalne trafienie pod środkiem wzornika, np. z katapult), strzał jest normalnie rozpatrywany, jeśli środek wzornika znajduje się na stole. Jeśli trafi poza stół, strzał nie jest rozpatrywany. W wypadku wzorników z czarów (np. pit of shades, purple sun) i innych wzorników nie posiadających ”punktu trafienia” (np. zionięcie) – wyjście części wzornika poza stół nie ma znaczenia, jest on rozpatrywany normalnie.
Jak te uściślenia mają się do DD lub Vortex'ów nie wiem. Bo teoretycznie zgodnie z nimi należałoby śledzić Vortex do momentu aż w 100% nie zejdzie ze stołu a DD nie jest wzornikiem.
Life's a game with save and load features disabled.