Początkujący.... (Pytania/Pomoc)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gangrel
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Dziki Wschód

Re: Początkujący....

Post autor: Gangrel »

Do tej pory zdarzyło mi się to raz... Na szczęście zrobił takie same kuku mi jak i przeciwnikowi. Wierze w statystykę nie w prawa muprhyiego ; )
"Od dwóch dobrych generałów wolę jednego, który ma szczęście", Napoleon
"Mieć rację nie sprawia żadnej przyjemności, jeśli nie można wykazać innym, że się mylą..."

Khazad89
Warzywo
Posty: 17

Post autor: Khazad89 »

Witam!

Zamierzam pozbyć się figurek do LOTR i zacząć przygodę z Warhammerem.

Widziałem podstawkę Wyspa Krwii. Czy jest to najnowsza propozycja GW?

W zasadzie nie mam pomysłu jaką armią zacząć grać. Istnieje też Bitwa o Przełęcz Czaszki.

Wiem, że z tego do wyboru są Skaveni, Wysokie ELfy, Gobliny i Krasnoludy.

Czy jeśli zdecydyje się na przełęcz będzie to w jakiś sposób mniej aktualne?

Istnieją jakieś inne podstawki?

Ktoś byłby chętny do zakupu na pół?

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Wyspa Krwi to aktualna podstawka, Bitwa o Przełęcz Czaszki to podstawka z poprzedniej czyli 7 edycji, a co się z tym wiąże podręcznik do niej dołączony jest nieaktualny. Tu masz listę armii oficjalnych z Warhammera FB:
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... meStyle=wh
Są też Chaos Dwarfy ale to nie pytanie do mnie...

Ogólnie polecałbym ci się z High Elfami jeśli się na nie zdecydujesz wstrzymać do maja bo wyjdzie reedycja tej armii. Z pośród armii z tych dwóch podstawek tylko orki mają 8 edycyjnego armybooka.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
cichy
Oszukista
Posty: 827

Post autor: cichy »

Po co ludzie robią traye pod skriminsz? Tz. pewnie z takiego samego powodu co pod zwykłe oddziały bo ciężko przesuwać 30 harcowników albo i więcej pojedynczo. Moje właściwe pytanie brzmi czy robić treye pod:

Muchy nurgla - Latające MC na 75x50
furie zwykła piechota latajaca 25x25

Chodzi mi o to, że w 7 ed. jak grałem to skriminsz nie miał jakoś zachowanego szyku i miał pole widzenia 360 stopni. Teraz ma normalnie przód tył. i normalne pole widzenia. Czy w furiach jest sens robienia treya? W końcu one może nie będą już latać kupą tylko w jakimś luźnym szyku ale będą go jednak zmieniać w trakcie. Jest sens robić tray 5x1? To samo z muchami. Tyle, że one będą zawsze latać w szyku 3x1, więc może na nich warto? Jak radzicie?
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.

Awatar użytkownika
Robert.P
Wodzirej
Posty: 761
Lokalizacja: Racibórz"Wataha"

Post autor: Robert.P »

Pod muchy radziłbym zrobić treye bo mają trochę większe podstawki,ogólnie chodzi o wygodę i o estetykę. Dark Angel ma zrobione treye nawet pod 5 Harpi :)
"Nie pytaj cóż za Istota Krzyczy nocą.Nie pytaj kto czeka na ciebie w cieniu.
To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."

REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM
Obrazek

Fausstt
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Fausstt »

Witam

Po dłuższej przerwie chciałbym zacząć nietylko zbierać ale też grać w wfb. Zastanawiam się nad HE, WoCH, Dwarfs oraz VC. Chciałbym prosić, żeby ktoś mógłby mi przybliżyć jak to wygląda w nowej edycji gra tymi armiami, porównać je oraz powiedziec cenowo mniej więcej ile by każda z tych armii kosztowała na 1600 pkt. z góry wielkie dzięki :)

Awatar użytkownika
Mistrz Miecza Hoetha
Falubaz
Posty: 1011

Post autor: Mistrz Miecza Hoetha »

Fausstt pisze:Witam

Po dłuższej przerwie chciałbym zacząć nietylko zbierać ale też grać w wfb. Zastanawiam się nad HE, WoCH, Dwarfs oraz VC. Chciałbym prosić, żeby ktoś mógłby mi przybliżyć jak to wygląda w nowej edycji gra tymi armiami, porównać je oraz powiedziec cenowo mniej więcej ile by każda z tych armii kosztowała na 1600 pkt. z góry wielkie dzięki :)
Woch i VC mają nowe 8edycyjne podręczniki, zaś do HE wyjdzie w przyszłym miesiącu. Dwarfy czekają na nowy podręcznik już 2 edycję, ale według plotek będzie miał wyjść w przyszłym roku. Proponuje zaczekać jeszcze miesiąc i zobaczyć jak będzie z nowymi HE.
Moja Galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 9#p1076079
"Ludzie uwierzą w każdą prawdę, jeśli tylko podasz ją w cudzysłowiu i podpiszesz nazwiskiem kogoś znanego".
Naviedzony

Fausstt
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Fausstt »

a na chwilę obecną jakbyś miał porównać i wybrać armię pomiędzy WoCH a VC?? a tak z czystej ciekawości to jaka jest najtańsza i najdroższa armia obecnie w wfb?

Awatar użytkownika
cichy
Oszukista
Posty: 827

Post autor: cichy »

Nie patrz na to hobby przez pryzmat $$$ bo szybko zawału dostaniesz. Wybierz sobie armię która bardziej Ci się podoba

Jakie powinienem mieć odstępy między tymi muchami w oddziale latającej MC? 1 cal? Tak chyba w 7 ed było
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

cichy pisze:Jakie powinienem mieć odstępy między tymi muchami w oddziale latającej MC?
Jak pod każdy skirmish, czyli 0,5 cala.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Twister
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Twister »

Hej,
jakie wymiary mają podstawki zwykłe, kawaleryjskie i te większe - kwadratowe?

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Małe kwadratowe mają 20mm X 20mm (piechota)
Duże kwadratowe 25mm X 25mm (piechota)
Z kawaleryjskimi jest natomiast problem. W teorii powinny mieć 25mm X 50mm, jednak w praktyce widziałem 23-24mm X 50mm

Do tego dochodzą 40mm X 40mm głównie pod piechotę trollopodobną.
Niektóre większe potwory są na podstawkach 50mm X 50mm.

lanowiec
Plankton
Posty: 3

Post autor: lanowiec »

Witam:-) jestem tu poczatkujacy, takze prosze o wyrozumialosc :-) do tej pory od dwoch lat gralem tylko w lcg warhammer inwazje, i kolekcjonowalem ksiazki ze swiata warka:-) przyszedl czas wsiasc na wyzszy poziom, stad zakup podrecznika do 8 edycji. Poki co nie wybralem jeszcze armi ( choc sklaniam sie do zwierzoludi) itylko czytam forum i zasady. I tu problem, bo zasady mam po polsku, a tu glownie biora skroty i nazwy z angielskiego, i nawet czytajac watek dla poczatkujacych chcac rozwiewac watpliwosci.. to niewiem o czym co poniektorzy pisza:-) czy jest gdzies watek przekladajacy ang skroty i nazwy na pl, czy pozostalo sie domyslac:-) dzieki z gory za pomoc:-)

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

lanowiec pisze:Witam:-) jestem tu poczatkujacy, takze prosze o wyrozumialosc :-) do tej pory od dwoch lat gralem tylko w lcg warhammer inwazje, i kolekcjonowalem ksiazki ze swiata warka:-) przyszedl czas wsiasc na wyzszy poziom, stad zakup podrecznika do 8 edycji. Poki co nie wybralem jeszcze armi ( choc sklaniam sie do zwierzoludi) itylko czytam forum i zasady. I tu problem, bo zasady mam po polsku, a tu glownie biora skroty i nazwy z angielskiego, i nawet czytajac watek dla poczatkujacych chcac rozwiewac watpliwosci.. to niewiem o czym co poniektorzy pisza:-) czy jest gdzies watek przekladajacy ang skroty i nazwy na pl, czy pozostalo sie domyslac:-) dzieki z gory za pomoc:-)
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 43&start=0
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

lanowiec
Plankton
Posty: 3

Post autor: lanowiec »

Wielkie dzieki:-) Kolejne pytanko. Przegladalem rozne ab, szukajac czym chcialbym grac i na poczatek mysle o zwierzoludziach. Z tego co wyszlo to kombinuje ze ich armia jest dobra na poczatek, brak machin, malo magii, malo strzelania, silne jednostki, maly ich wachlarz wiec latwiej zebrac, taki czysty napor:-) i chyba malo popularni? wiec czy dobrze mysle ze latwo na poczatek bedzie ich ogarnac?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, o 18:09 przez lanowiec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Brak machin i strzelania to raczej wada, a co do magii to u Beastmenów z tego co się orientuję jest to dosyć mocny i waży aspekt gry. Ale jak ci się podobają to ich bierz bez wahania, bo najważniejsze żeby grać armią która ci się podoba, a nie taką która jest mocna.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Dokładnie ,jak zaczniesz grać armią ,którą wybrałeś tylko ze względu na zasady to prędzej ,czy póżniej ci się znudzi (np przy kolejnej edycji :D ) Według mnie powinno się wybierać pod względem fluff-u i modeli ;)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

lanowiec
Plankton
Posty: 3

Post autor: lanowiec »

powiem wam żę dlatego chce właśnie zwierzoludzmi grać, przez to że mi sie zwyczajnie podobają;) i nie są jakoś ekstra popularną armia, a to też pociąga;) nigdy nie lubiłem grać armiami które z góry skazane są na sukces:D
Ale mówicie że brak machin i strzelnia to wada istotna? Czy to spowoduje żę zwierzoludzie są tylko do grania dla funu ale wiele nie osiągają?;)

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Nie, po prostu jest trudniej (lub łatwiej jak ktoś nie lubi strzelać). VC też nie mają maszyn a ze strzelania tylko krzyki a są mocną armią.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Każda armia ma wady i zalety :) jeśli mimo wad armii nauczysz się nią wygrywać to wtedy będzie potężny skill ,co to za sztuka wygrywać PG armiami :wink:
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

ODPOWIEDZ