Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
zawsze multiplikujesz zdrowego.
chyba że nie ma już zdrowych albo trafiłeś championa z dużą siłą
chyba że nie ma już zdrowych albo trafiłeś championa z dużą siłą
Tak, nawet jak nie jest w zasięgu.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Sama maszyna ataków nie ma tylko obsługanci. A oni nie biorą udziału w walce ponieważ nie bronią maszyny bo nie jest ona atakowana.misha pisze:hmm nie ma mowy w opisie maszyn o tym by walka byla w jakis sposob przerwana, po prostu modele w B2B z dodatkowym przeciwnikiem nie moga atakowac maszyny, ale poza tym walka jest normalnie rozgrywana. Maszyna nadal pozostaje czescia tej walki wiec sadze ze normalnie atakuje.
str 110 maly RB, War Machines in Close COmbat
To czymś poparte?Klops pisze:zawsze multiplikujesz zdrowego.
chyba że nie ma już zdrowych albo trafiłeś championa z dużą siłą
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
shooting removing casualties -> models with more than 1 wound
w przypadku zwyklego strzelania zdejmujesz po 1 woundzie jak leci, nie mozesz rozdzielac na wiele modeli
w przypadku multi, model nie moze stracic wiecej ran niz ma w profilu i jest tak wlasnie jest to ginie caly a dodatkowe rany ponad profil przepadają
@Knight
nigdzie w RB nie jest napisane, że maszyna przestaje byc w walce, podaj cytat ktory mowi ze maszyna jest poza combatem
jesli natomiast takiego cytatu nie ma, to skoro maszyna jest w CC to zaloga ma prawo atakowac
w przypadku zwyklego strzelania zdejmujesz po 1 woundzie jak leci, nie mozesz rozdzielac na wiele modeli
w przypadku multi, model nie moze stracic wiecej ran niz ma w profilu i jest tak wlasnie jest to ginie caly a dodatkowe rany ponad profil przepadają
@Knight
nigdzie w RB nie jest napisane, że maszyna przestaje byc w walce, podaj cytat ktory mowi ze maszyna jest poza combatem
jesli natomiast takiego cytatu nie ma, to skoro maszyna jest w CC to zaloga ma prawo atakowac
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Misha, ale mi właśnie o to chodzi, że nie widzę tu wprost wskazania "zdejmij zdrowy model" ponad "zdejmij ranny model".
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
sądzę, że jest to dosyć precyzyjnie opisane zwłaszcza, fragment o tym, że nie możesz zadać więcej ran niż ma w profilu i natychmiastowym usunięciu modelu, zadajesz 3 rany usuwasz cały model, zadajesz 1 rane czy 2 to sie kumuluje z tym co wisi wedle normalnych zasad
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Dlaczego? A w sytuacji, gdy big hit zadaje 2 rany, a powiedzmy małe nie robią nic. Wówczas zdejmiesz ranny model (miał 2 rany) czy zranisz nowy model 2 ranami (analogiczne z zabijaniem świeżego modelu wedle Twej interpretacji)?
EDIT - chyba znalazłem - we tej samej sekcji jest wprost napisane, by jasno zaznaczyć, który model jest ranny, wówczas wiadomym jest, czy big hit trafia tylko w niego czy w świeżaka.
EDIT - chyba znalazłem - we tej samej sekcji jest wprost napisane, by jasno zaznaczyć, który model jest ranny, wówczas wiadomym jest, czy big hit trafia tylko w niego czy w świeżaka.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
jak trafisz centralnie katapulta w jakieś trole i big hit zada 2 rany to dodajesz wszstkie zadanie i usuwasz tyle pelnych modeli ile potrzebujesz, gdzie tu jakas filozofia 
to kursywa o pochylonych modelach to pierdzenie fluffowe nie ma zastosowania turniejowo jak dla mnie, to ze sobie polozysz marker w tym czy w innym miejscu przy tym czy innym modelu wg mnie nie ma znaczenia to jak markery na zalodze maszyn

to kursywa o pochylonych modelach to pierdzenie fluffowe nie ma zastosowania turniejowo jak dla mnie, to ze sobie polozysz marker w tym czy w innym miejscu przy tym czy innym modelu wg mnie nie ma znaczenia to jak markery na zalodze maszyn
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Traktuj modele jak znaczniki ilości wound'ów.
W sumie mają X. Strzał z katapulty zadał Y. Odejmujesz od X ten Y poprzez zdjęcie odpowiedniej ilości modeli oraz oznaczenie ilości ran jeśli nie da się już ściągnąć całego modelu. To serio jest takie proste. Nie próbuj tego utrudnić.
Hit z multi-wound'em zadaje maksymalnie tyle W ile ma 1 model, nie jest ważne który w R&F jest trafiony. Jak maja po 3 W i jest jeden zraniony mający 1W to i tak jeśli zadałeś 6W tym jednym hitem zdejmujesz 1 cały model z 3W a ten zraniony z 1W dalej sobie żyje.
Gdyby rozpatrywać sytuację tak jak to przedstawiasz można by najpierw sprawdzić ile modeli jest zranionych zwykłymi hitami bez multi, potem sprawdzić ile zadał duży hit z multi i sobie ściągnąć w bardziej korzystnej dla siebie kolejności. To jest totalny bezsens bo rany są zadawane w odział w tej samej chwili.
W sumie mają X. Strzał z katapulty zadał Y. Odejmujesz od X ten Y poprzez zdjęcie odpowiedniej ilości modeli oraz oznaczenie ilości ran jeśli nie da się już ściągnąć całego modelu. To serio jest takie proste. Nie próbuj tego utrudnić.
Hit z multi-wound'em zadaje maksymalnie tyle W ile ma 1 model, nie jest ważne który w R&F jest trafiony. Jak maja po 3 W i jest jeden zraniony mający 1W to i tak jeśli zadałeś 6W tym jednym hitem zdejmujesz 1 cały model z 3W a ten zraniony z 1W dalej sobie żyje.
Gdyby rozpatrywać sytuację tak jak to przedstawiasz można by najpierw sprawdzić ile modeli jest zranionych zwykłymi hitami bez multi, potem sprawdzić ile zadał duży hit z multi i sobie ściągnąć w bardziej korzystnej dla siebie kolejności. To jest totalny bezsens bo rany są zadawane w odział w tej samej chwili.
Life's a game with save and load features disabled.
rany nie sa na konkretnych modelach tylko na unicie.
a z big hita wpada max tyle ran ile potrzeba do sciagniecia jednego modelu.
ps.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=33979
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 8&start=20
a z big hita wpada max tyle ran ile potrzeba do sciagniecia jednego modelu.
ps.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=33979
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 8&start=20
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Jak rozegrać następującą sytuację?
Jednostka pogoniła za stół, ale w miejscu gdzie wyszła stoi obecnie inna jednostka i nie ma miejsca aby ustawić ją zgodnie z zasadami opisanymi dla powrotu. Jak to rozegrać?
a. Jednostka nie może wrócić dopóki nie zwolni się miejsce.
b. Jednostka wraca, ale ustawiana jest możliwie najbliżej miejsca skąd wyszła za stół.
c. Inne
Jednostka pogoniła za stół, ale w miejscu gdzie wyszła stoi obecnie inna jednostka i nie ma miejsca aby ustawić ją zgodnie z zasadami opisanymi dla powrotu. Jak to rozegrać?
a. Jednostka nie może wrócić dopóki nie zwolni się miejsce.
b. Jednostka wraca, ale ustawiana jest możliwie najbliżej miejsca skąd wyszła za stół.
c. Inne
jest w RB, przeczytaj w dziale "pursuit off the battlefield" str 58 mały RB
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A