Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Klops
Falubaz
Posty: 1062

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Klops »

zawsze multiplikujesz zdrowego.
chyba że nie ma już zdrowych albo trafiłeś championa z dużą siłą

Awatar użytkownika
malfoj
Falubaz
Posty: 1305
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malfoj »

A jak Zadamy z takiej klopy 2woundy a jeden był ranny to spada jeden tak?


Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375

Post autor: zawisza »

Dzięki panowie, tak czułem, że mnie wałowano.
MOLON LAVE

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Jak jednostka deklaruje stand and shoot to oddział szarżujący dostaje hity zanim się ruszy?

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Tak, nawet jak nie jest w zasięgu.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

dzięki

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

WojtuśŚ pisze:Tak, nawet jak nie jest w zasięgu.
Jeżeli nie jest w zasięgu oddział szarżowany strzela w w momencie gdy oddział szarżujący wejdzie w zasięg broni strzeleckiej o najmniejszym zasięgu w oddziale szarżowanym.

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

misha pisze:hmm nie ma mowy w opisie maszyn o tym by walka byla w jakis sposob przerwana, po prostu modele w B2B z dodatkowym przeciwnikiem nie moga atakowac maszyny, ale poza tym walka jest normalnie rozgrywana. Maszyna nadal pozostaje czescia tej walki wiec sadze ze normalnie atakuje.

str 110 maly RB, War Machines in Close COmbat
Sama maszyna ataków nie ma tylko obsługanci. A oni nie biorą udziału w walce ponieważ nie bronią maszyny bo nie jest ona atakowana.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Klops pisze:zawsze multiplikujesz zdrowego.
chyba że nie ma już zdrowych albo trafiłeś championa z dużą siłą
To czymś poparte?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

shooting removing casualties -> models with more than 1 wound
w przypadku zwyklego strzelania zdejmujesz po 1 woundzie jak leci, nie mozesz rozdzielac na wiele modeli
w przypadku multi, model nie moze stracic wiecej ran niz ma w profilu i jest tak wlasnie jest to ginie caly a dodatkowe rany ponad profil przepadają

@Knight
nigdzie w RB nie jest napisane, że maszyna przestaje byc w walce, podaj cytat ktory mowi ze maszyna jest poza combatem
jesli natomiast takiego cytatu nie ma, to skoro maszyna jest w CC to zaloga ma prawo atakowac
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Misha, ale mi właśnie o to chodzi, że nie widzę tu wprost wskazania "zdejmij zdrowy model" ponad "zdejmij ranny model".
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

sądzę, że jest to dosyć precyzyjnie opisane zwłaszcza, fragment o tym, że nie możesz zadać więcej ran niż ma w profilu i natychmiastowym usunięciu modelu, zadajesz 3 rany usuwasz cały model, zadajesz 1 rane czy 2 to sie kumuluje z tym co wisi wedle normalnych zasad
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Dlaczego? A w sytuacji, gdy big hit zadaje 2 rany, a powiedzmy małe nie robią nic. Wówczas zdejmiesz ranny model (miał 2 rany) czy zranisz nowy model 2 ranami (analogiczne z zabijaniem świeżego modelu wedle Twej interpretacji)?

EDIT - chyba znalazłem - we tej samej sekcji jest wprost napisane, by jasno zaznaczyć, który model jest ranny, wówczas wiadomym jest, czy big hit trafia tylko w niego czy w świeżaka.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak trafisz centralnie katapulta w jakieś trole i big hit zada 2 rany to dodajesz wszstkie zadanie i usuwasz tyle pelnych modeli ile potrzebujesz, gdzie tu jakas filozofia :)

to kursywa o pochylonych modelach to pierdzenie fluffowe nie ma zastosowania turniejowo jak dla mnie, to ze sobie polozysz marker w tym czy w innym miejscu przy tym czy innym modelu wg mnie nie ma znaczenia to jak markery na zalodze maszyn
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Traktuj modele jak znaczniki ilości wound'ów.
W sumie mają X. Strzał z katapulty zadał Y. Odejmujesz od X ten Y poprzez zdjęcie odpowiedniej ilości modeli oraz oznaczenie ilości ran jeśli nie da się już ściągnąć całego modelu. To serio jest takie proste. Nie próbuj tego utrudnić.

Hit z multi-wound'em zadaje maksymalnie tyle W ile ma 1 model, nie jest ważne który w R&F jest trafiony. Jak maja po 3 W i jest jeden zraniony mający 1W to i tak jeśli zadałeś 6W tym jednym hitem zdejmujesz 1 cały model z 3W a ten zraniony z 1W dalej sobie żyje.
Gdyby rozpatrywać sytuację tak jak to przedstawiasz można by najpierw sprawdzić ile modeli jest zranionych zwykłymi hitami bez multi, potem sprawdzić ile zadał duży hit z multi i sobie ściągnąć w bardziej korzystnej dla siebie kolejności. To jest totalny bezsens bo rany są zadawane w odział w tej samej chwili.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

rany nie sa na konkretnych modelach tylko na unicie.
a z big hita wpada max tyle ran ile potrzeba do sciagniecia jednego modelu.

ps.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=33979
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 8&start=20
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Jak rozegrać następującą sytuację?
Jednostka pogoniła za stół, ale w miejscu gdzie wyszła stoi obecnie inna jednostka i nie ma miejsca aby ustawić ją zgodnie z zasadami opisanymi dla powrotu. Jak to rozegrać?
a. Jednostka nie może wrócić dopóki nie zwolni się miejsce.
b. Jednostka wraca, ale ustawiana jest możliwie najbliżej miejsca skąd wyszła za stół.
c. Inne
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jest w RB, przeczytaj w dziale "pursuit off the battlefield" str 58 mały RB
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

A jest, rzeczywiście. Dzięki.
Czyli rozegranie było prawidłowe. :D
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Zablokowany